Jump to content

2005.08.21 Chelsea B


Bisk

Recommended Posts

duket for et nytt oppgjør mot våre rivaler.

en kamp som jeg føler vi godt kan stikke av med alle poengene. sist kamp mot chelsea (CS) ble vi slått pga Drogba, han ble rett og slett for sterk for oss. noe vi skal fikse på til denne kampen...

vi hadde det meste av bane spillet forrige kamp, vi triller å triller men føler vi skal helst innenfor 5meteren for vi skal avslutte angrepene.

 

chelsea slet seg til en 1-0 seier mot nyopprykkende Wigan i serieåpningen.

 

her

Mourinho uttalte selv etter kampen at det ikke var en fortjent seier.

 

vi fikk en bedre start da vi slo newcastle 2-0. kom inn..

 

reyes er vel også klar til denne kampen, har sett han har scoret mot chelsea før;)

 

håper og tror dette laget starter mot chelsea

 

lehman

lauren toure senderos cole

ljungberg fabregas gilberto hleb

henry v.persie

 

kan hende svensken ikke blir klar til denne kampen.

her

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply

Er optimist foran kampen mot milliardærene og satser på Arsene starter med dette laget som du under kan se! ;)

 

 

Lehmann

 

Lauren Toure Senderos Cole

 

Ljungberg Gilberto Fabregas Hleb

 

Henry RvP

 

 

Benk: Bergkamp, Almunia, Cygan, Reyes, Flamini

 

P.S Pires fikk faktisk ikke plass på benken! :blink:

Link to comment
Share on other sites

burde forresten øve på cornere. tror Mosjøen IL der jeg spiller er bedre på cornere enn Arsenal. er alltid for kort.

dette synes jeg er sløvt av arsenal. kamper kan bli avgjort på dødballer og der er arsenal svake :blink: greit nok at vi ikke har verdens beste hodespillere på laget, men de kan jo kanksje bli truffet av ballen ;) da må cornerne bli slått forbi første stolpe

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

Et av "spenningsmomentene" i kampen er om Chelsea på hjemmebane skal legge seg like dypt som i CS-kampen for å hindre rom bak forsvaret, og satse på langpasninger/kontringer.

 

Hvis dette blir kampbildet er jeg spent på om Wenger og Arsenal har "mottrekk" som ikke ble vist i CS-kampen, eller om det satses på at Arsenal skal åpne forsvaret ved å spille seg gjennom midten av Chelsea-forsvaret.

 

Dersom Chelsea satser å stå høyere kan det fort bli en åpen kamp med mange sjanser til begge lag.

 

Dette er, uansett Chelsea-taktikk, en helt åpen kamp som vi like gjerne kan vinne som tape.

Link to comment
Share on other sites

Det er viktig å unngå tidlig mål i mot. Gjer vi det, kan ikkje Chelski ligge like lavt som i CS. Desto lenger tid det går, desto meir må dei fram. Dess meir Chelski må fram, dess større rom får vi.

 

Simpel matematikk!

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever

Vel håper på seier, tipper 2-1 eller 3-2 til Arsenal ;) Jeg er optimist, selvom jeg da er nervøs! Hadde vært utrolig heeerlig med seier over chelski da.... ;)

Link to comment
Share on other sites

En av årets viktigste kamper allerede i 2 serierunde. Litt merkelig oppsett av Fa synes jeg, men men.

 

Litt usikker på hvilken taktikk man skal velger i denne kampen. Mest logiske vil være å spile som vanlig å kjøre på.

 

Ett annet alternativ er å prøve på noe av det samme som vi gjorde mot Manu i Fa cup finalen. Spillemessig var den kampen en katastrofe, men man fikk da ihvertfall det resultatet man håpet på. Men som tv tittende klarer jeg ikke se en sånn kamp til. Derfor en vanlig 4-4-1-1

 

Avgjørende dueller i kampen blir som nevnt ovenfor Senderos/Drogba men også Gilberto/Lampard. Med Gilberto fra start vil midtbanen vår være betraktelig beder enn i Community Shield. Litt usikker på om han skal ha sliteren Flamini eller eleganten Fabregas ved sin side.

 

Prøver meg på følgende lag:

 

 

Lehmann

 

Lauren Senderos Toure Cole

 

Ljunberg Flamini Gilberto Pires

 

DB

Henry

Link to comment
Share on other sites

Min Startoppstilling:

 

Lehmann

Lauren-Toure-Senderos-Cole

Ljungberg-Gilberto-Hleb-Reyes

van Persie-Henry

 

 

Reyes er i kanonform, det er ikke Pires. Derfor Reyes på venstre.

Ljungberg var vår beste mot Ncastle, og kan umulig benkes! selv om han sliter med en skade, håper jeg han blir klar. Om ikke Han blir klar, tar Hleb den plassen og Fabregas går inn sentralt. van Persie bør også få starte, og Henry er jo selvskreven!

Link to comment
Share on other sites

Fabregas Gilberto på midten er selvfølgelig det sikreste valget og sikkert det det blir. Men allikevel føler jeg at en mann som Flamini kan være fornuftig. Han jobber noe helt sinnsykt og river og sliter i motstanderen.

 

Van Persie er vel fremdeles ikke 100% fit etter en litt trøblete preseason. Rent bortsett fra målet han hadde mot Newcastle synes jeg heller ikke han har vist noe som helst på innhoppene. Bergkamp vil være det sikreste valget her også.

Link to comment
Share on other sites

Satser på:

 

Lehmann

 

Lauren - Toure - Senderos - Cole

 

Ljumberg/Hleb - Fabregas - Gilberto - Reyes

 

Henry - van Persie

 

 

Tror Chelski vinner, eller Arsenal, eller..?

Jeg tror den kan tippe begge veier.

Link to comment
Share on other sites

Chelsea kommer garantert til å skjerpe seg ordentlig etter den noe skuffende serieåpningen og i denne kampen er jeg fornøyd med uavgjort.

 

Chelsea kommer nok til å gå ut lavt fra start og vente på kontringsmuligheter. Det blir nok ikke det store bakrommet, og derfor må vi tørre å avslutte fra 15-20 meter. Det synes jeg vi gjorde alt for lite mot Newastle. Vi skulle absolutt inn på 5 meter før vi kunne skyte. Men så er vel det slik som Arsenal har pleid å spilt også da.

 

Vil ha me Bergkamp fra start, da vi trenger kirurgisk presisjon på gjennombruddspassningene våre, for å trenge igjennom et kompakt Chelsea-forsvar. Så får heller Van Persie komme inn etterhver, ut ifra hvordan kampen utvikler seg.

 

Håper på dette laget:

 

Lehmann

Lauren - Senderos - Toure - Cole

Hleb/Ljungberg - Gilberto - Fabregas - Reyes

Bergkamp

Henry

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt uenig i lagoppsettet ditt Ola, men en ting jeg reagerte på, er at du mener vi bør tørre å skyte fra 15-20 meter. Da burde vi kanskje ha med spillere som faktisk er villig til å fyre av fra den distansen. Bergkamp har blitt mer og mer playmaker, og mindre og mindre målfarlig. Det er ikke ofte man ser Bergkamp lade storslegga lenger. Men spillere som van Persie og Reyes er spillere som gjerne sender av et skudd fra distanse hvis sjansen byr seg.

Link to comment
Share on other sites

Guest andpet

jeg tror wenger stiller med

 

Lehmann

 

Lauren Toure Senderos Cole

 

 

 

 

Ljungberg Fabregas Hleb Pires :)

 

 

 

 

Henry v.Persie

 

 

 

Hva tror du om den reYes????

Link to comment
Share on other sites

Er Reyes tilbake??

Hvis han er det så bytter jeg han ut med Van Persie...

 

Laget:

 

------------Lehmann-------------

Lauren--Senderos--Toure--Cole

Ljungberg-Gilberto--Hleb--Pires

-------Henry----Van Persie------

 

 

Tror vi vinner 2-1! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...