Jump to content

Ny formasjon med nye spillere ?


helgeaarsvoll

Recommended Posts

Dersom, - bare dersom .....

 

Dersom Vieira skulle forlate klubben sitter vi igjen med Gilberto, Fabregas, Flamini og Hleb (!) som kan spille/tilføre den sentral midtbanen det den trenger.

 

Wenger har jo lagt vekt på å spille med fysisk sterke midtbanespillere i Petit, Vieira, Gilberto og Edu... De hadde defensive egenskaper, samtidig som de kan fordele baller.

 

Jeg begynner å lure på om det er tilfeldig eller en plan for Wenger at han har hentet og satset på to mindre midtbanetyper som Flamini og Fabregas. Og i tilfellet, hva kan det bety?

 

Når vi hører at Wenger i tillegg ser på en spisstype som Bapista, - .... da begynner jeg å lure.

Bergkamp lå noe dypere ifht Henry, og var en kreativ kraft i laget. Kan det være at Wenger nå ønsker å tillegge den kreative kraften til en sentral midtbanespiller, for å kunne komplementære Henry med en mer rendyrket spiss?

 

Spørsmålet blir da om alt dette går på bekostning av det defensive? Jeg tror ikke det. Bergkamp bidrar ikke så mye defensivt, og jeg tror heller at et slikt grep kan gjøre det enklere å forsvare seg. Den kreative midtbanespilleren Fabregas, Flamini.... er gode defensivt.

 

.... og ved å ha en hodesterk spiss, gjenvinner vi ballvinneregenskapene på dødball (både i forsvar og i angrep!)

 

Vi går en spennende sommer i møte!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Laget har jo klart seg godt uten Vieira i perioder, og uten å gjøre de store endringene i lagorganiseringen. Men Vieira er en koloss, og det er jo klart at det merkes hvis han forsvinner. Dette må nødvendigvis føre til noen endringer, selv om de primært blir av mer 'kosmetisk' art. Og forhåpentligvis vil eventuelle endringer bli til det bedre... :D

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke å bety forandringer i spillestilen dersom Vieira går.

Etter ryktene å dømme er Lyons Diarra tenkt som evt. Vieras arvtager

dersom evt om og hvis Vieira skulle bli solgt.

Diarra er også en sentral defensiv midtbanespiller ikke ulik Vieira.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke at Vieira går, men HVIS han går, kan vi jo ha det sånn...?

 

----------------Lehmann-------------

 

Toure--Campbell--Senderos--Cole

 

Ljungberg--Hleb--Gilberto--Pires

 

------Henry---------Reyes---------

 

Eller..?

 

 

Men nå ryktes det jo og at Pires ryker til Galatasaray...! :D

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke å bety forandringer i spillestilen dersom Vieira går.

Etter ryktene å dømme er Lyons Diarra tenkt som evt. Vieras arvtager

dersom evt om og hvis Vieira skulle bli solgt.

Diarra er også en sentral defensiv midtbanespiller ikke ulik Vieira.

13545[/snapback]

 

Hva da med Fabregas og Flamini? Hvordan forklare disse spillerenes muligheter ved den spillestilen en baserer seg på i dag. Ikke tvil om at vi slet defensivt uten Gilberto/Vieira i fjor, selvom guttene gjorde en imponerende jobb.

 

Og hva med interessen for Baptisten? Stor, sterk spiss - ikke typisk Wenger...

 

Jeg tror ikke på store endringer i spillestil, kanskje bare noe forskyvninger av oppgaver:

- en av de sentrale midtbanespillerene får litt mer offensive oppgaver (Fabregas el. Flamini)

- en ny spisstype (stor, sterk...) som kan gi alternativer i angrep og bidra defensivt på dødball

 

.... men nå tror jeg nå heller ikke plent at Vieira går. Dette er bare om og viss...

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke å bety forandringer i spillestilen dersom Vieira går.

Etter ryktene å dømme er Lyons Diarra tenkt som evt. Vieras arvtager

dersom evt om og hvis Vieira skulle bli solgt.

Diarra er også en sentral defensiv midtbanespiller ikke ulik Vieira.

13545[/snapback]

 

Diarra har imidlertidig signert en ny kontrakt med Lyon og ryktene om at vi vil hente ham forsvinner stille ut i det blå...

Link to comment
Share on other sites

Vel, da ble det aktuelt å tenke i nye baner likevel.

 

Jeg tror og håper Jermaine Jenas er mannen som blir presentert på pressekonferanse i løpet av helgen!

13722[/snapback]

Jenas? Langt frå god nok - i alle fall ikkje i dag. Vi treng en med tyngde og autoritet. En stor, sterk type a la Vieira - som tar tak og leder laget. Ikkje en ny ung og lovande gut. Det har vi nok av.

Link to comment
Share on other sites

Vel, da ble det aktuelt å tenke i nye baner likevel.

 

Jeg tror og håper Jermaine Jenas er mannen som blir presentert på pressekonferanse i løpet av helgen!

13722[/snapback]

Jenas? Langt frå god nok - i alle fall ikkje i dag. Vi treng en med tyngde og autoritet. En stor, sterk type a la Vieira - som tar tak og leder laget. Ikkje en ny ung og lovande gut. Det har vi nok av.

13726[/snapback]

 

 

http://www.anr.uk.com/articles/m-2005-07-14-00-07-38.html

 

Hva med TOURE ?

Jeg måtte smile litt da jeg leste ANR

Link to comment
Share on other sites

Vel, da ble det aktuelt å tenke i nye baner likevel.

 

Jeg tror og håper Jermaine Jenas er mannen som blir presentert på pressekonferanse i løpet av helgen!

13722[/snapback]

Jenas? Langt frå god nok - i alle fall ikkje i dag. Vi treng en med tyngde og autoritet. En stor, sterk type a la Vieira - som tar tak og leder laget. Ikkje en ny ung og lovande gut. Det har vi nok av.

13726[/snapback]

 

 

http://www.anr.uk.com/articles/m-2005-07-14-00-07-38.html

 

Hva med TOURE ?

Jeg måtte smile litt da jeg leste ANR

13729[/snapback]

Toure er en potet han. Liten tvil om det - men erstatte Vieira? Skal aldri sei aldri, men eg har mine tvil til at dette blir løysinga. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

ha-ha, det hadde tatt seg ut:

 

"and here he comes, number four, the captain Kolo Toure, leading Arsenal out at their new Emirates stadium! What a surprise that....." bla, bla.... he-he. Ja, det hadde vært noe å høre på sky, det.

 

 

Nei, egentlig tror jeg at veien er åpen for Fabregas. Han vil kunne gi midtbanen ekstra kreativ og offensiv kraft. Han vil fungere perfekt med Gilberto.

 

Dersom det ikke satses på typer som Fabregas eller Flamini, håper jeg Wenger henter Jermaine Jenas. Der har vi en mer defensiv midtbanetype, men dog mer offensiv enn Gilberto.

 

I tillegg til en slik avklaring er jeg spent på om Wenger henter / satser på en annen spisstype i kompaniskap med Henry.

 

Håper vi ikke må vente for lenge på The Boss!

Link to comment
Share on other sites

Vel, da ble det aktuelt å tenke i nye baner likevel.

 

Jeg tror og håper Jermaine Jenas er mannen som blir presentert på pressekonferanse i løpet av helgen!

13722[/snapback]

Jenas? Langt frå god nok - i alle fall ikkje i dag. Vi treng en med tyngde og autoritet. En stor, sterk type a la Vieira - som tar tak og leder laget. Ikkje en ny ung og lovande gut. Det har vi nok av.

13726[/snapback]

 

 

http://www.anr.uk.com/articles/m-2005-07-14-00-07-38.html

 

Hva med TOURE ?

Jeg måtte smile litt da jeg leste ANR

13729[/snapback]

Toure er en potet han. Liten tvil om det - men erstatte Vieira? Skal aldri sei aldri, men eg har mine tvil til at dette blir løysinga. ;)

13730[/snapback]

 

Det hadde jo vært spennende å se hvordan Kola Tore vil gjøre det sentralt på midten. Han var enorm i sin første sesong som midtstopper, men i år har vi sett flere mangler som forsvarsspiller. Kanskje han vil tre inn som Vieiras erstatter med glans? Som sagt, det hadde vært gøy og spennende å se hvordan han ville takle den rollen. Fra før av vet vi jo at han er rask, god løpskapasitet, har et godt skudd og kan takle!

Link to comment
Share on other sites

ha-ha, det hadde tatt seg ut:

 

"and here he comes, number four, the captain Kolo Toure, leading Arsenal out at their new Emirates stadium! What a surprise that....." bla, bla.... he-he. Ja, det hadde vært noe å høre på sky, det.

 

 

Nei, egentlig tror jeg at veien er åpen for Fabregas. Han vil kunne gi midtbanen ekstra kreativ og offensiv kraft. Han vil fungere perfekt med Gilberto.

 

Dersom det ikke satses på typer som Fabregas eller Flamini, håper jeg Wenger henter Jermaine Jenas. Der har vi en mer defensiv midtbanetype, men dog mer offensiv enn Gilberto.

 

I tillegg til en slik avklaring er jeg spent på om Wenger henter / satser på en annen spisstype i kompaniskap med Henry.

 

Håper vi ikke må vente for lenge på The Boss!

13842[/snapback]

 

Tror nok jeg ville sett på Flamini som en mer defensiv spiller enn Jenas, men som i tillegg har et godt driv og kan være kreativ og gi angriperne våre et alltid spillbart punkt hvis det skulle stokke seg.

Link to comment
Share on other sites

Kan forestille meg dette laget i år:

 

Lehmann

 

Lauren - Senderos/Toure - Campbell - Cole

 

Ljungberg - Gilberto - Hleb - Reyes

 

Baptista?? - Henry

14255[/snapback]

 

 

Dette høres jo bra ut........men hvem skal spille på topp hvis vi ikke får Baptista???

Link to comment
Share on other sites

Kan forestille meg dette laget i år:

 

Lehmann

 

Lauren - Senderos/Toure - Campbell - Cole

 

Ljungberg - Gilberto - Hleb - Reyes

 

Baptista?? - Henry

14255[/snapback]

 

 

Dette høres jo bra ut........men hvem skal spille på topp hvis vi ikke får Baptista???

14256[/snapback]

 

Bergkamp/Reyes.. Pires på kant hvis Reyes..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Beelzebot

folk kan i hvert fall se langt etter en direkte erstatter for vieira. her er hva wenger sier:

 

"I cannot replace Patrick Vieira because everybody expects me to buy another Patrick Vieira, but if another Patrick Vieira did exist then Juventus would not have come to Arsenal to buy the player.

 

"We have to find a different system to play and not expect that we will find another Patrick Vieira."

 

fra skysports.com

 

regner med at vi får se en mer offensiv midtbanespiller ved siden av gilberto i mange kamper denne sesongen. det være seg hleb, pires eller cesc. faktisk synes jeg cesc og gilberto er nesten den ultimate midtbaneduoen. de utfyller hverandre utrolig bra...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er Hleb som havner sentralt som offensiv midtbanespiller.

Selv om han har spilt mest på kant i pre-season, var han klart best sentralt på Stuttgart.

Likevel blir han kanskje flyttet ut på kant i løpet av kampene, etter hvem som er på banen.

Veldig anvendelig spiller. :D

 

Fabregas er veldig nære fast plass på laget, men må nok være mest innbytter kommende sesong tror jeg.

 

Tipper Flamini stepper inn en del for Gilberto for avlastning.

Gilberto legger ned mye ekstra mye hardt arbeid defensivt i kampene og det tærer på kreftene.

Tror også vi tjener på å ha han liggende enda lavere på midtbanen enn før

Da kan Hleb/Fabregas kan kjøre på mer offensivt.

 

Det blir en lang sesong med mange kamper og jeg tipper vi får nok litt mer forskjellige "starting lineups" på midten.

 

Ellers tror jeg Reyes vil få mye tillit på topp sammen med Henry.

Pires er og blir bedre på venstre istedenfor sentralt.

Link to comment
Share on other sites

Har nylig sett Arsenal Season review 2004/2005. Der spilte Cesc i mange av kampene og han er mer enn god nok for å ta plassen ved siden av Gilberto. Han har et fantastisk overblikk, og unik evne til å legge geniale pasninger. I tillegg lager han noen mål iblant. Synes at Wenger burde satse på han fremover. Min mening...

Link to comment
Share on other sites

Har nylig sett Arsenal Season review 2004/2005. Der spilte Cesc i mange av kampene og han er mer enn god nok for å ta plassen ved siden av Gilberto. Han har et fantastisk overblikk, og unik evne til å legge geniale pasninger. I tillegg lager han noen mål iblant. Synes at Wenger burde satse på han fremover. Min mening...

15756[/snapback]

 

Ja, for all del, spiller Fabregas seg til tilnærmet fast plass er jeg også storfornøyd!

Ingenting vil glede meg mer enn å se en 18-åring leke seg med midtbanerivalene i PL! :D

 

Realistisk sett derimot, tror jeg han ikke får såå mange kamper fra start...enda.

Tror fortsatt det blir en del rotering, men jeg kan jo selvfølgelig ta helt feil også.. :D

Link to comment
Share on other sites

Den eneste som en nogenlunde sikker på plass på langet er vel egentli Gilberto, han har mest erfaring, har spilt lengst under Wenger og kjenner spillestilen best. Han er jo en svært god spiller, men ikke akkurat noen Viera type. Det blir nok en god del rokeringer fra kamp til kamp, men Gilberto vil nok spille de fleste og viktigste kampene.

 

jeg tror nok Wenger kommer til å kjøpe inne en verdensklasse Midtbane sentral.

 

Tviler på at det skjer denne sesongen, Wenger har uttalt at han tiltro til de spillerne som er i troppen. Og selv om det skulle vise seg at det ikke holder mål, er det lite sansynlig det blir noe bedre til jul. Wenger har tidligere sagt at han ikke synes det er noen vits i å kjpe spilere da etersom det tar for lang tid før de tilpasser seg.

 

faktisk synes jeg cesc og gilberto er nesten den ultimate midtbaneduoen. de utfyller hverandre utrolig bra...

 

helt enig, de er nesten som skapt for hverandre. Men er spent på om det kanskje blir Helb som blir den som får de viktigse kampene fra start.

Link to comment
Share on other sites

Overhodet ingen grunn til ikke å tro at Vieiras arvtager i Arsenal er Francesc Fabregas!

 

Gutten var planlagt å spille 10 kamper, totalt, for førstelaget forrige sesong, han endte vel opp med bortimot 30!

 

Er han god nok, så er han gammel nok. Fabregas er god nok, da er han gammel nok også. Tror også det vil være mulig å spille med Cesc, Reyes, Henry, Hleb og Ljungberg/Pires samtidig. Hleb ble visstnok brukt i 'Bergkamprollen' med hell i Tyskland, og kan nok fortsette med det med hurtige vinger som Fredde og Jose Antonio (og Henry) på kantene, da kan Gilberto ligge bak og kontrollere og Hleb og Fabregas kose seg med ballen og slå stikkere! Samtidig og Lauren og Cole er vingbacker.

 

Ljungberg Cesc Gilberto Reyes

Hleb

Henry

 

evt:

 

Bentley - Flamini - Gilberto - Pires

Bergkamp - van Persie

 

Vi har mange muligheter - og årets spiller - Gilberto!

 

 

--- Ashburton Grove is going to be our new home. ---

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...