Jump to content

Gerrard til Chelsea?


Guest kje_sim

Recommended Posts

LFC PRESS STATEMENT REGARDING GERRARD

 

"The club has made it crystal clear we want to keep Steven at Anfield. Sadly, he has told us this afternoon that he will not accept our offer of an improved and extended contract because he wants to leave Liverpool. We very much regret the decision he has taken."

 

 

Da er ikke spørsmålet lenger om han drar, men hvor han drar.

Link to comment
Share on other sites

Snakket med broder'n som er LFC-supporter.

Han skal visst ha lest at Gerrard vil låne Steve Finnans leilighet i London i sesongstarten.

Så jeg tror nok han har bestemt seg.

 

Burde vel heller valgt den beste klubben i London istedenfor fabrikk-laget Chelsea?? ;)

 

Ryktene sier £40 mill. i overgangssum, selv tipper jeg ca. £30 mill.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke hvorfor Liverpool går ut og sier at Gerrard ikke er fornøyd i Liverpool. Det må jo bringe markedsverdien hans ned? Ville det ikke da vært lurere å hinte frampå at Gerrard er til salgs?

 

Jeg tror budet Chelsea har kommet med nå er det Gerrard vil bli solgt for dessverre. Jeg skulle veldig gjerne sett at Arsenal hadde hivd seg inn i kampen om denne utrolige spilleren, men dessverre har vi ikke de økonomiske midlene til det. Med Gerrard på laget vil Chelsea bli enda vanskeligere å slå.

 

Jeg tror forøvrig ikke Real Madrid har penger til å hente både Robinho og Gerrard.

 

Jeg er nesten fristet til å kalle Gerrard en judas slik Liverpool-supporterne gjør. Dette er ikke gode nyheter for oss.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ikke helt problemet med om Chelsea skulle kjøpe Gerrard. Ja, de vil selvfølgelig få styrket bredden i laget, men ikke nødvendigvis første-11'ern. Gerrard er sentral midtbanespiller, og skal han spille fast, så må enten Lampard eller Makelele vike plassen. Og disse har vært blant de beste spillerne til Chelsea denne sesongen. Gerrard kan eventuelt brukes på høyre kanten, men da får han ikke brukt ferdighetene sine best mulig, og da mener jeg at Duff er et bedre alternativ. Et kjøp av Gerrard, kan føre til at en spiller som Lampard blir solgt, da det er mange lag lenger syd i Europa som er ute etter hans tjenester. Uansett hva utfallet blir, så vil det til slutt bli for mange stjernespillere i klubben.

 

Når det gjelder våre muligheter til å kunne kjøpe Gerrard, så tror jeg ikke vi hadde hatt noen problem med å klare å legge nok penger på bordet for spilleren. Jeg tror problemet ville dukket opp når man skulle forhandle lønn. Vi har ikke muligheten til å tilby like mye som Chelsea og RM, uten å ødelegge lønnsstrukturen fullstendig. Det er nok flere av de allerede godt betalte spillerne i Arsenal som hadde krevd lønnsøkning, hvis vi f. eks hadde tilbudt Gerrard £100.000 i uka.

 

Uansett så er det ikke på den sentrale midtbanen vi har for dårlig dekning. Det er viktigere å hente inn en klassespiss og en rutinert keeper

Link to comment
Share on other sites

Skulle ikke overraske meg om han havner i Chelsea. Helt klart en meget god spiller som passer for laget, men som Kim påpeker vil Gerrards inntreden føre til at en annen klassespiller må ut. Uansett er det en styrke i og med at bredden i laget blir enda sterkere.

 

Synes for øvrig at denne affæren har luktet lang vei i lang tid nå. Jeg har til en hvis grad forståelse for Gerrards valg med tanke på det sportslige. Til tross for suksess i Europa, har Liverpool en solid vei igjen. Men hvis det hele har oppstått på grunn av dårlig kontraktsforslag (lønn), da har jeg mindre forståelse for denne utviklingen.

Link to comment
Share on other sites

Enig at førsteelveren til Chelsea ikke nødvendigvis blir styrket, men de får jo en utrolig bredde i stallen, og blir lite sårbare for skader. På den annen side vil neppe Lampard, Makelele og Gerrard finne seg i å bli benket, så hvis Gerrard drar til Chelsea ligger det an til økt misnøye og indre ("negativ") rivalisering i troppen, noe som neppe er bra. Man kan faktisk få FOR mange stjernespillere også. Jo flere kokker, jo mere søl...? ;)

Link to comment
Share on other sites

Det kan fort bli misnøye med at 3 så sterke personligheter som

Makele,Gerrard og Lampard ikke får spille fast.

Historiene fra Anfield er uklare. Vi får Liverpool's og Gerrard's

versjon. Hva som er den riktige er ikke lett å si, men Gerrard

ville jo til Chelsea allerede i fjor. Og er det penger og makt

Gerrard vil ha så har han skuffet meg.

Ingen spillere er større enn klubben.

Enig med Kim at førsteellever til Chelsea ikke nødvendigvis blir styrket av dette.

Etter hva jeg har sett er jeg glad han ikke kommer til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Ja, scouserne opplever vel omtrent det samme som vi har opplevd med Vieira noen ganger. Forskjellen er at Vieira har holdt kjeft, og dermed holdt oss på pinebenken, helt fram til han har tatt en avgjørelse rett før sesongstart, mens Gerrard tenker med munnen og sier det ene den ene dagen, og det stikk motsatte dagen etter. Så kan man spørre seg hva som er verst; pest eller kolera? :) ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Vieira var vel ikke i krangel med Dein og Wenger som

Gerrard har hatt med Parry og Benitez. Og attpåtil luftet

det i avisene.

Nei, det er bedre å ta det internt enn å gå ut i avisene

som Gerrard og hans folk har gjort.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...