Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Syns ikke Bale er overvurdert. Kjapp, god venstrefot, målfarlig, og tør å utfordre... Men jeg vil heller ha en annen spiller enn en fra Tottenham.

Akkurat dette argumentet skjønner jeg ikke. Mente du det samme når vi signerte Sol Campbell fra dem? Hvis de en av de beste vingene i verden finnes i Tottenham og er ledig på markedet ser jeg ingen problemer i å signere han for å forsterke laget vårt.

 

Bale er jo den største primadonnaen, overvurdert ultradiver. Vil aldri ha ham hit.

Jeg ser ikke på Bale som noen primadonna. For meg betyr det ordet en spiller som har satt seg selv over klubben og tror han er bedre enn sine medspillere og forventer at alt skal gå gjennom han. Går noe mot laget så er denne typen spillere de første som går sur og sluntrer unna i duellene. Bale er ganske eksemplarisk på måten han opptrer på banen med arbeidsinnsatsen, måten han går foran på og hvordan han kan dra med spillerne ved stadige initiativ. At han delvis har vært en "diver" som du sier er ikke noe nytt i fotballen og vi har hatt spillere i klubben selv som har vært elsket likevel.

Link to comment
Share on other sites

Kommer med et spenstig tips. Shane Long er en spiller jeg har hatt sansen for. Synes han virker som en meget allsidig spiss, spiller jo for WBA så usikker på hvilken forsterkning han ville vært. Tviler på at vi henter Cavani, Falcao eller slike navn og da synes jeg Long kunne vært en spennende signering.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har sett noe av denne Thomas Ince fra Blackpool da? Ung,lovende og Britisk. Ville heller hentet en AML jeg å begynt å bruke Podolski i tospann med Oliver,det lukter det krutt av :) Ellers er det mye snacks av AML ute i Europa..

Må bare spørre siden jeg ikke spiller FIFA/FM. Hva betyr AML? Attacking Midfielder Left?

Link to comment
Share on other sites

Isco. Helst litt brennkvikt før klausulen hans dobler seg.

 

Det hadde vært litt av et kjøp for å si det slik og akkurat et slikt kjøp vi trenger. Syntes vi mangler kreativitet og uforutsigbarhet på en av kantene våre. Isco hadde vært et genialt kjøp der. Götze hadde også vært temmelig nydelig, men han er vel mest vant til å spille sentralt eller ute til høyre.

 

Isco som leker litt forøvrig..

 

b2f7c9b123f9d84f191aa5a.gif

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Götze koster også det dobbelte.

 

Götze er veldig god han, men er vel litt hypet og mtp. hvordan Dortmund har gjort det de siste årene så legger det på en del ekstra på prisen også.

 

En ting er hvertfall sikkert: Jeg har lyst på en teknisk jævel på kanten som kan gjøre nærmest alt, men det kommer vel ikke til å skje. Hvis det skjer så ender vi hvertfall ikke opp med Isco. Blir nok en dårligere spiller som ender opp med å koste £10-12M uansett og som innen et par år må erstattes allikevel.

Link to comment
Share on other sites

 

Götze er veldig god han, men er vel litt hypet og mtp. hvordan Dortmund har gjort det de siste årene så legger det på en del ekstra på prisen også.

 

En ting er hvertfall sikkert: Jeg har lyst på en teknisk jævel på kanten som kan gjøre nærmest alt, men det kommer vel ikke til å skje. Hvis det skjer så ender vi hvertfall ikke opp med Isco. Blir nok en dårligere spiller som ender opp med å koste £10-12M uansett og som innen et par år må erstattes allikevel.

 

Spørsmålet er jo selvfølgelig hvor mye penger som forsvinner ut på kjøp som KAN være kupp (ingen kjøp er sikre da..) istedenfor å heller punge ut en stor sum for noe som er klasse. 5 mill. her og 10 mill. der gjør fort en skikkelig sum.

Link to comment
Share on other sites

Går sykt mye penger på unge talenter som flesteparten av oss vet ikke vil slå igjennom, attpåtil har vi gitt høyst middelmådige spillere store kontrakter som gjør at vi ikke blir kvitt de. Ellers har vi spillere som nærmest aldri spiller som også ligger på temmelig høye lønninger og noen andre som ligger på høye lønninger, men som ikke får spille (Arshavin).

 

Spillere som Denilson, Bendtner, Squillaci, Park og Chamakh koster klubben enormt med penger i løpet av en sesong. Tar man også med Rosicky og Diaby som begge to ligger tett opp mot £60k i uka så sier det seg selv at vi nesten bare kaster penger ut av vinduet. Temmelig tragisk..

Link to comment
Share on other sites

Er vel ingen klubber i Premier League som har flere spillere på lønningslisten enn oss? Mener å ha lest det et sted, men ta det med en klype salt. Sier ikke at handling er løsningen på alle problemene, for det er det ikke, men det ville vært en start.

QPR og City må vel ligge over Arsenal på en slik oversikt?

Som jeg skrev i en annen post, problemet med å kjøpe spillere til 200 millioner+ er jo at da konkurrerer vi mot helt andre klubber enn i dagens transfer politikk. Klassespillere har også tilbud fra minst en av de store og da er ikke lønnstilbudet 80 000£ i uken lenger.

Link to comment
Share on other sites

QPR og City må vel ligge over Arsenal på en slik oversikt?

Som jeg skrev i en annen post, problemet med å kjøpe spillere til 200 millioner+ er jo at da konkurrerer vi mot helt andre klubber enn i dagens transfer politikk. Klassespillere har også tilbud fra minst en av de store og da er ikke lønnstilbudet 80 000£ i uken lenger.

Det er mye mulig, er som sagt ikke helt sikker. Mente jeg leste at vi hadde 82(!) spillere på lønningslisten.

Jeg mener det er mye bedre at vi gir £120 000 i uken til en £20m - £30m spiller, enn å kjøpe spillere som Gervinho og Chamakh. Du får, i de aller fleste tilfellene, det du betaler for. Da blir det dyrere å hente bomkjøp etter bomkjøp for så å la de sitte på benken/trivunen å heve millioner. Ja, i noen tilfeller har du flaks og disse spillerne blir meget bra!

Link to comment
Share on other sites

Det er mye mulig, er som sagt ikke helt sikker. Mente jeg leste at vi hadde 82(!) spillere på lønningslisten.

Jeg mener det er mye bedre at vi gir £120 000 i uken til en £20m - £30m spiller, enn å kjøpe spillere som Gervinho og Chamakh. Du får, i de aller fleste tilfellene, det du betaler for. Da blir det dyrere å hente bomkjøp etter bomkjøp for så å la de sitte på benken/trivunen å heve millioner. Ja, i noen tilfeller har du flaks og disse spillerne blir meget bra!

Ingen tvil om det. Lønnspolitikken i Arsenal er vel de aller fleste, bortsett fra Gazidis, enig om at er fullstendig feilslått.

 

Dessverre tar det lang tid å få endret på dette.

Link to comment
Share on other sites

Ut ifra statistikk og alder virker FCKs Andreas Cornelius vanvittig spennende. Har vel også være noen rykter rundt han i forhold til Arsenal. Noen her som har sett han i aksjon?

 

Siste vi trenger nå er vel enda en ung lovende uprøvd spiss, men får vi han for en billig penge så er det vel kanskje verdt å hente han.

 

Ingen tvil om det. Lønnspolitikken i Arsenal er vel de aller fleste, bortsett fra Gazidis, enig om at er fullstendig feilslått.

 

Dessverre tar det lang tid å få endret på dette.

 

Dessverre tar det enda lengre tid når vi ikke engang har begynt å prøve å endre lønnsstrukturen engang..

Link to comment
Share on other sites

Dessverre tar det enda lengre tid når vi ikke engang har begynt å prøve å endre lønnsstrukturen engang..

Det ble vel gjort ett forsøk i sommer. Problemet er jo selvfølgelig at ingen kan innfri disse spillernes lønnskrav. Hvilket i praksis betyr at man må vente til avtalene utløper, eller rett og slett ta ett tap, som med Park. Jeg mener man burde prøve å forhandle seg frem til ett slags utkjøp på endel avtaler.

Link to comment
Share on other sites

Det ble vel gjort ett forsøk i sommer. Problemet er jo selvfølgelig at ingen kan innfri disse spillernes lønnskrav. Hvilket i praksis betyr at man må vente til avtalene utløper, eller rett og slett ta ett tap, som med Park. Jeg mener man burde prøve å forhandle seg frem til ett slags utkjøp på endel avtaler.

 

Det burde jo være langt mer finansmessig lønnsomt å "droppe" et eventuelt krav på overgangssum for disse spillerene bare slik at vi blir kvitt de. Fungerer heller ikke dette så burde man heller komme til en enighet om annullering av kontrakten hvor spilleren får en sum for de årene som gjenstår på kontrakten. Mer lønnsomt for spilleren og klubben da førstnevnte får muligens 2/3 av pengene som han har krav på i løpet av 3 sesonger på en enkelt sesong og står fritt til å finne seg en klubb hvor han samtidig kan drasse inn enda mer penger. Og klubben i seg selv sparer penger i det lange løpet ved å bli kvitt de selv om det akkurat der og da er snakk om hakket mer penger.

 

Vi har helt drøyt mange spillere i stallen vår, men knapt et dusin av de holder nivået. Når det kommer til talenter så er det vel 1 av 20 som i snitt (trolig mindre enn det også) virkelig slår gjennom i klubben og allerede nå så er det en god del av juniorene som man vet at aldri kommer til å slå igjennom, men som allikevel forblir i klubben som regel i minst 2-3 år etter denne begrunnelsen har blitt møtt.

 

F.eks. så er Eastmond, Watt og Henderson spillere som i god stund nå har vært utenfor det sjiktet, men som fortsatt av en eller annen grunn er lønnet av Arsenal. Er det snakk om lojalitet fra klubben sin side? I så fall så er det utrolig snilt gjort. Utrolig dumt, men snilt.

Link to comment
Share on other sites

 

Det burde jo være langt mer finansmessig lønnsomt å "droppe" et eventuelt krav på overgangssum for disse spillerene bare slik at vi blir kvitt de. Fungerer heller ikke dette så burde man heller komme til en enighet om annullering av kontrakten hvor spilleren får en sum for de årene som gjenstår på kontrakten. Mer lønnsomt for spilleren og klubben da førstnevnte får muligens 2/3 av pengene som han har krav på i løpet av 3 sesonger på en enkelt sesong og står fritt til å finne seg en klubb hvor han samtidig kan drasse inn enda mer penger. Og klubben i seg selv sparer penger i det lange løpet ved å bli kvitt de selv om det akkurat der og da er snakk om hakket mer penger.

 

Vi har helt drøyt mange spillere i stallen vår, men knapt et dusin av de holder nivået. Når det kommer til talenter så er det vel 1 av 20 som i snitt (trolig mindre enn det også) virkelig slår gjennom i klubben og allerede nå så er det en god del av juniorene som man vet at aldri kommer til å slå igjennom, men som allikevel forblir i klubben som regel i minst 2-3 år etter denne begrunnelsen har blitt møtt.

 

F.eks. så er Eastmond, Watt og Henderson spillere som i god stund nå har vært utenfor det sjiktet, men som fortsatt av en eller annen grunn er lønnet av Arsenal. Er det snakk om lojalitet fra klubben sin side? I så fall så er det utrolig snilt gjort. Utrolig dumt, men snilt.

Her er vi helt enig. Det er noe fundamentalt feil men oppbyggingen av klubben. Hvis man hadde kvittet seg med alt stallfyll samt en rekke reserver/juniorer så må da dette kunne finansiere en 4-5 kvalitetspillere som kan bidra.

 

Arsenal er selvfølgelig altfor generøs mot skadde spillere. Det er mye å lære av Ferguson...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...