Jump to content

Ljungberg på veg bort?


Tusmo

Recommended Posts

Nå må nok også denne "advarselen" fra Fredrik Ljungberg kunne sees på som et forhandlingsutspill. Han vet godt at kontrakten hans løper ut neste sommer, og han vet like godt at styret vet det. Da er det ikke unaturlig at han prøver å få forsikringer fra klubben - ikke minst om sin egen posisjon i laget, både mtp på spilletid og lønn. Det han vil høre er at "vi har store planer, og du er en viktig del av vår satsing videre." Og han ønsker å lønnes deretter.

 

Han har jo i løpet av det siste året gjentatt et ønske om å signere ny kontrakt. Jeg tror ikke det nå plutselig har forandret seg. Hvorfor skulle det dét?

 

Fredrik Ljungberg vet like godt som alle andre, inklusive oss som leser det som skrives og uttales, at David Dein, Keith Edelman m.fl. tidligere har uttalt at Arsenal har ambisjoner for fremtiden, så manglende satsing er ikke noe Ljungberg frykter. Det er noe han "frykter".

 

Som sagt, et forhandlingsutspill.

10799[/snapback]

 

 

Nå må ikke du generalisere så mye med synsingen din. Skjønner Ljungberg godt, vi har ikke nådd til topps i Europa og vi har ikke gjort noe særlig ambisiøst med det.

Link to comment
Share on other sites

Freddie må jo være stokkedum som krever forsterkninger på laget. alle vet jo hvem som da ryker ut av førsteellvern......

11010[/snapback]

 

;) :rolleyes:

 

Friskt blod(les nye spillere) trengs i hver eneste sesong.

Hver gang vi har vunnet PL har vi omtrent ikke handlet inn noe.

Hva har skjedd hver gang til nå?

 

Vi må ha inn 2 etablerte spiller til denne sesongen.

Vi trenger en topp keeper og en angriper.

Klarer Wenger å finne et par back- ups til høye midtbane

og midtstopper er jeg fornøyd.

 

Skal vi vinne CL er troppen vårs for svak er min mening.

Det er vel noe alle har sett når vi er rammet av skader på

nøkkelspillere.

 

Sol er erstattet av Senderos, men ennå mangler vi spillere

som kan erstatte spillere som Henry,Silva,Vieira og Ljungberg.

Når Wenger uttaler at troppen er god nok er det ikke første gang.

Lurer på om han og Hodgson i Viking har gått på samma

kurset?

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke hvorfor spillernes meninger og kommentarer på død og liv må ut i det offentlige rom. Om Ljungbergs kritikk medfører riktighet, er det beklagelig. Greit nok at han har et godt poeng når det gjelder klubbens ambisjoner, men meningene hans bør gå rett til Arsenal, og ikke til media. Dette gjelder spesielt i England, der media har en unik evne til å lage ”gode” nyheter.

Link to comment
Share on other sites

Guest aFc :)

LJUNGBERG PÅ VEI TIL AC MILAN?!?!

 

fuCk da!! Hvorfor til en like godt lag, når han har vært i Arsenal så lenge og hatt så mange gode sesonger?

Link to comment
Share on other sites

LJUNGBERG PÅ VEI TIL AC MILAN?!?!

 

fuCk da!! Hvorfor til en like godt lag, når han har vært i Arsenal så lenge og hatt så mange gode sesonger?

11108[/snapback]

 

 

Det er nok bare rykter siden Ljungberg ikke har skrevet under ny kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Vi som har hjertet i en engelsk klubb må ha lært mellom å skille mellom rykter og virkeligheten. Og ryktene forleder ikke som oftest til en realitet i engleske medier.

Jeg tar det helt med ro med Ljungberg enn så lenge. Han prøver bare å sette litt gir

på lommeboka til Wenger i sommer.

 

 

 

P.S. Dere som har lett for å falle for disse tabloidryktene kan lese dette vedlagte innlegget fra Dagbladets fotballblogg:

 

 

Hvordan lage et fotballrykte

 

Postet 27. mai 2005 klokka 16:19 av Joakim Thorkildsen

 

Er Jan Koller på vei til Premier League?

 

Ja, meldte lokalavisa Sunderland Echo i forrige uke.

 

Ifølge Echo-artikkelen stod det på Borussia Dortmunds hjemmesider at tsjekkeren skulle bort fra klubben, og at Sunderland og West Bromwich Albion var aktuelle kandidater.

 

Jeg ble interessert i saken - fordi jeg er Sunderland-supporter, men også for å lage en notis til Dagbladet.no. Det merkelige var at jeg ikke fant eneste ord om dette på den tyske klubbens hjemmeside.

 

Også på supporternes diskusjonsforum ble det reagert på at lokalavisa siterte en melding ingen kunne finne igjen.

 

Dette forhindret imidlertid ikke at historien også spredde seg til nasjonale medier i løpet av kort tid.

 

Omsider fikk Skysports tak i Kollers agent.

 

- Disse historiene kommer som en stor overraskelse. Dette har noen drømt opp, sa agenten - trolig uten å vite hvor nærme sannheten han var.

 

Til slutt avslørte ryktemakerne seg selv.

 

På sin egen hjemmeside (som i skrivende stund ligger nede) beskriver et knippe fotballnerder, med altfor mye tid til overs, hvordan de startet hele medieoppstyret.

 

Veldig enkelt: De sendte en tipsmail til Sunderland Echo, og sørget for å spre Koller-ryktet til så mange bekjente som mulig. Mailen inneholdt den påståtte meldingen fra Dortmunds hjemmesider på tysk, oversatt med et enkelt internettprogram.

 

Deretter var det bare å lene seg tilbake.

 

Jeg har vanskelig for å tro at noe slikt kunne skjedd i Norge. Dagbladet.no har en ekstra fordel ved at vi lenker til kildene våre i slike saker, men jeg tror ikke at noen norske aviser ville lagd en sak utelukkende på bakgrunn av en internettmelding som ingen kunne finne igjen.

 

Sunderland Echo må derimot jobbe hardt for å gjenopprette tilliten i Nordøst.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at dette er utidig av en spiller i klubben. Slike ting skal taes opp internt i klubben. Og til dere som klager på Wengers innkjøpspolitikk. Hvor mange av dagens stjerner var etablerte og profilerte da Arsenal kjøpte dem. Vil bare minne om at henry var vrakgods fra juventus, mens de færreste av oss vel hadde hørt om Gilberto før wenger kjøpte ham. Wenger har bevist at han er den dyktigste til å se potensiale i spillere som han selv kan utvikle inn i sitt system.

 

Gooners 4ever

Link to comment
Share on other sites

, mens de færreste av oss vel hadde hørt om Gilberto før wenger kjøpte ham.

Gooners 4ever

11352[/snapback]

 

Gilberto var vel nybakt verdensmester når vi kjøpte han

11391[/snapback]

 

Det er sant, men før dette verdensmesterskapet var han totalt ukjent fotballspiller, som måtte jobbe i en godterifabrikk får å spe på med salt i maten.

Link to comment
Share on other sites

, mens de færreste av oss vel hadde hørt om Gilberto før wenger kjøpte ham.

Gooners 4ever

11352[/snapback]

 

Gilberto var vel nybakt verdensmester når vi kjøpte han

11391[/snapback]

 

Det er sant, men før dette verdensmesterskapet var han totalt ukjent fotballspiller, som måtte jobbe i en godterifabrikk får å spe på med salt i maten.

11402[/snapback]

Du blir ikke tatt ut på Brasils landslag og spiller fast om du jobbet i en godtefabrikk eller var en ukjent spiller rett før VM ?

Han var et etablert navn i Brasil, men ikke så kjent for oss Europeere.

Link to comment
Share on other sites

Ljungberg blir, og godt er det. I flere kamper denne sesongen har Freddie vært en av få som virkelig har jobba og slitt for klubben. Han er en spiller som spiller med hjertet utenpå drakta, og likevel scorer mål. Han kan være god å ha også på Emirates Stadium i fremtiden, klubber trenger slike spillere som ham og Reyes som i tillegg til å skape en del framover også jobber godt bakover. Da vi mista Parlour trodde jeg ingen kunne stå fram og jobbe og slite på samme måte som ham, men ikke bare har hele laget til tider jobba og stått sammen som en "unit" men Reyes og Ljungberg har tatt over slitinga til Parlour

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...