Jump to content

Ljungberg på veg bort?


Tusmo

Recommended Posts

Vi har alle hørt at Ljungan skal være Arsenal through and through, men nye uttalelser kan tyde på at det er feil:

http://www.dagbladet.no/sport/2005/06/03/433620.html

10728[/snapback]

Tatt i betraktning at han er det svakaste leddet (med unntak av keeper) så er dette utrulig malplassert.

 

Tar dette med en klype salt. Utrulig utaktisk av Ljungberg i tilfelle. Er det en spelar vi kan klare oss uten, så er det han.

Link to comment
Share on other sites

Tar dette med en klype salt. Utrulig utaktisk av Ljungberg i tilfelle. Er det en spelar vi kan klare oss uten, så er det han.

10731[/snapback]

 

 

Det kan så være, men ærlig talt er jeg dritt lei av at Arsenal hele tiden mister spillere med en relativt høy markedsverdi på Bosman - for dersom Ljungberg forsvinner, så er det som Bosman-spiller neste sommer. Jeg håper styret kan få satt seg ned og forhandlet frem en ny kontrakt med svensken i løpet av sommeren og høsten. Han er tross alt den eneste dugelige høyrevingen vi har, og en spiller som komplementerer de mange ballbesittende typene i laget. I tillegg er han en garanti for minst 10 mål hver sesong.

 

Ikke den viktigste brikken i laget, by far, men såpass viktig at jeg synes det er tåpelig å miste ham uten å få en krone igjen.

Link to comment
Share on other sites

Freddie blir, det er jeg ganske sikker på!

Freddie er en viktig brikke i laget vårt, han scorer mye mål og er en spiller som gir 100% no matter what, og det er en kvalitet flere av våre beste spillere mangler.

 

Freddies ambisjoner er det ingenting i veien med. Han har et mål om å vinne CL, men det har jo tross alt Arsenal også så det er jo egentlig bare positivt. Liverpool greide det så da skulle ikke det være en umulig målsetning.

Det med Kanu og Wiltord er jeg for så vidt enig i, vi hadde trengt iallefall en erstatter, men det er allikevel galt av Freddie å uttale seg om det offentlig.

 

p.s Dette tar jeg med en solid klype salt!

Link to comment
Share on other sites

Guest engenman
Vi har alle hørt at Ljungan skal være Arsenal through and through, men nye uttalelser kan tyde på at det er feil:

http://www.dagbladet.no/sport/2005/06/03/433620.html

10728[/snapback]

Tatt i betraktning at han er det svakaste leddet (med unntak av keeper) så er dette utrulig malplassert.

 

Tar dette med en klype salt. Utrulig utaktisk av Ljungberg i tilfelle. Er det en spelar vi kan klare oss uten, så er det han.

10731[/snapback]

 

 

Nå må dere skjerpe dere...Ljungberg er en av de beste spillerne på Arsenal mener jeg!Arbeidsmaskin som gir alt i duellene og for Arsenal!De som vil fjerne ham forstår jeg meg ikke på...!!!

Link to comment
Share on other sites

Syns også enkelte bør skjerpe seg nå.

Spillere som er i Arsenal bør få ha meninger om

klubbens ambisjoner.

Dette er noe alle supportere en eller annen gang har klagd på oppi

gjennom at Arsenal bør hente inn fullgode erstattere når spillere

forsvinner, uten at en fullgod erstatter blir hentet inn

.

At spillerne gjør det samme er taktisk uklokt????

Skal spillerne ha samme høye moral som enkelte supportere her

gir seg ut for å ha er spillere som:

Vieira,Bergkamp,Henry,Cole,Ljungberg osv uønsket på

Arsenals lag. Dette er nemlig spillere som alle har uttalt seg offentlig

om dette.

Dette er alle spillere som har etterlyst ambisjonsnivået til Arsenal.

Freddie blir, men ryktene må vi leve med hele sommern igjennom.

Silly Season har startet. :D

Link to comment
Share on other sites

Nei, dette er nok reelt nok. Ljungberg HAR sagt dette.

Det er Aftonbladet vi snakker om. Ikkje The Sun, eller News of the World.

 

Det eg lurer på er som sagt motivasjonen.. Når har Arsenal uttalt det motsette? Dei har vel hatt det som uttalt mål lenge.. Kva klubb skal Freddie gå til som er bedre skikka til å vinne?

 

Han får heller bli litt bedre sjølv.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius
Syns også enkelte bør skjerpe seg nå.

Spillere som er i Arsenal bør få ha meninger om

klubbens ambisjoner.

Dette er noe alle supportere en eller annen gang har klagd på oppi

gjennom at Arsenal bør hente inn fullgode erstattere når spillere

forsvinner, uten at en fullgod erstatter blir hentet inn

10765[/snapback]

 

Det er måten det gjøres på som kan være klanderverdig, ikke meningene i seg selv. Og som Paddy skriver, når har Arsenal FC uttalt noe som tyder på at klubben ikke akter å befinne seg i den ypperste Europeiske elite?

Link to comment
Share on other sites

Nei, dette er nok reelt nok. Ljungberg HAR sagt dette.

Det er Aftonbladet vi snakker om. Ikkje The Sun, eller News of the World.

 

Det eg lurer på er som sagt motivasjonen.. Når har Arsenal uttalt det motsette? Dei har vel hatt det som uttalt mål lenge.. Kva klubb skal Freddie gå til som er bedre skikka til å vinne?

 

Han får heller bli litt bedre sjølv.

10788[/snapback]

 

En ting er at klubben har hatt som mål lenge å vinne CL, en annen ting er å gjøre noe med det. Det er ikke noe tvil om at Arsenal's stall er for tynn til å kunne være med hele veien, og at vi dermed trenger forsterkninger foran neste sesong.

 

Når da Wenger går ut i media, og forteller at han mener troppen er god nok, og at han ikke mener at vi trenger forsterkninger, så begynner faktisk jeg også å lure på hvordan målsetnigene i klubben er.

 

At du fremdeles mener at Ljungberg er vårt svakeste ledd, får stå på din kappe. Og at du så bastant påstår at Ljungberg har sagt dette, bare fordi det ikke er The Sun eller News of the World som har skrevet artikkelen, finner jeg nokså merkelig. Det betyr altså at hvis Vieira hadde sagt til aftenposten at han ville til Real Madrid, så hadde du tatt det for god fisk???

 

Det hadde også vært litt morsomt å sett din reaksjon hvis det hadde vært Vieira og Henry som hadde kommet med slike uttalelser.

 

Hvis dette nå skulle ende med at Ljungberg forlater Arsenal, så er det ikke verdens undergang. Men hvis man da skal tro på det som er skrevet artikkelen, så virker det ikke som han har tenkt å forlate klubben uten at klubben skal få noe igjen. Av det jeg forstår, så virker det bare som Freddie vil at bekreftelser på at klubben har samme målsetning som han, før han setter navnet sitt på papiret.

 

Og som svar på spørsmålet ditt om hvilken klubb Freddie skal gå til som kan ha bedre sjanse enn oss til å vinne, så vil jeg nevne klubber som Inter og Real Madrid og Juventus, som har vært ute etter han tidligere. Jeg anser at alle disse 3 lagene pr. dags dato er mye nærmere et CL-trofe enn det vi er

Link to comment
Share on other sites

Det kan så være, men ærlig talt er jeg dritt lei av at Arsenal hele tiden mister spillere med en relativt høy markedsverdi på Bosman - for dersom Ljungberg forsvinner, så er det som Bosman-spiller neste sommer. Jeg håper styret kan få satt seg ned og forhandlet frem en ny kontrakt med svensken i løpet av sommeren og høsten. Han er tross alt den eneste dugelige høyrevingen vi har, og en spiller som komplementerer de mange ballbesittende typene i laget. I tillegg er han en garanti for minst 10 mål hver sesong.

 

Ikke den viktigste brikken i laget, by far, men såpass viktig at jeg synes det er tåpelig å miste ham uten å få en krone igjen.

10738[/snapback]

 

Et meget godt poeng! Har selv nevnt dette før. Tidligere har vi gitt bort spillere som Wiltord og Edu, noe som ville ha gitt en solid sum i kassa. Det må da være bedre å gi dem en skikkelig kontrakt, og evt selge dem mens de har kontrakt. Blir for dumt om Arsenal setter seg i samme situasjon med Ljungberg.

Link to comment
Share on other sites

Nå må nok også denne "advarselen" fra Fredrik Ljungberg kunne sees på som et forhandlingsutspill. Han vet godt at kontrakten hans løper ut neste sommer, og han vet like godt at styret vet det. Da er det ikke unaturlig at han prøver å få forsikringer fra klubben - ikke minst om sin egen posisjon i laget, både mtp på spilletid og lønn. Det han vil høre er at "vi har store planer, og du er en viktig del av vår satsing videre." Og han ønsker å lønnes deretter.

 

Han har jo i løpet av det siste året gjentatt et ønske om å signere ny kontrakt. Jeg tror ikke det nå plutselig har forandret seg. Hvorfor skulle det dét?

 

Fredrik Ljungberg vet like godt som alle andre, inklusive oss som leser det som skrives og uttales, at David Dein, Keith Edelman m.fl. tidligere har uttalt at Arsenal har ambisjoner for fremtiden, så manglende satsing er ikke noe Ljungberg frykter. Det er noe han "frykter".

 

Som sagt, et forhandlingsutspill.

Link to comment
Share on other sites

At du fremdeles mener at Ljungberg er vårt svakeste ledd, får stå på din kappe. Og at du så bastant påstår at Ljungberg har sagt dette, bare fordi det ikke er The Sun eller News of the World som har skrevet artikkelen, finner jeg nokså merkelig. Det betyr altså at hvis Vieira hadde sagt til aftenposten at han ville til Real Madrid, så hadde du tatt det for god fisk???

 

Det hadde også vært litt morsomt å sett din reaksjon hvis det hadde vært Vieira og Henry som hadde kommet med slike uttalelser.

 

Hvis dette nå skulle ende med at Ljungberg forlater Arsenal, så er det ikke verdens undergang. Men hvis man da skal tro på det som er skrevet artikkelen, så virker det ikke som han har tenkt å forlate klubben uten at klubben skal få noe igjen. Av det jeg forstår, så virker det bare som Freddie vil at bekreftelser på at klubben har samme målsetning som han, før han setter navnet sitt på papiret.

 

Og som svar på spørsmålet ditt om hvilken klubb Freddie skal gå til som kan ha bedre sjanse enn oss til å vinne, så vil jeg nevne klubber som Inter og Real Madrid og Juventus, som har vært ute etter han tidligere. Jeg anser at alle disse 3 lagene pr. dags dato er mye nærmere et CL-trofe enn det vi er

10790[/snapback]

Hadde Vieira sagt det direkte til Aftenposten, så hadde eg faktisk hatt såpass stor journalist-etisk tillit til Aftenposten at eg hadde trudd på det ja.

 

Hadde ikkje likt det, og veit at Vieira har sagt det før. Vieira har derimot en langt større basis og tyngde å slå i bordet med, som kaptein eller kapteinsemne som han var.

 

Skjønner ikkje kvifor han vil ha bekreftelse på noko som alle "veit".

 

Forhandlingsutspel er det nok. Det viser berre at han gjerne forlater klubben om han ikkje får nok pengar. Noko som jo er en del av fotballen i dag og er akseptabelt frå mi si side. Likevel er han ikkje i den samme "stjerneposisjonen" som Vieira og Henry - og kan dermed lettare "ofrast". Sjølv om det er ting som tyder på at Wenger er uenig med meg :o

 

Uten at eg håper det skjer, at han forlater klubben.

Link to comment
Share on other sites

At du fremdeles mener at Ljungberg er vårt svakeste ledd, får stå på din kappe. Og at du så bastant påstår at Ljungberg har sagt dette, bare fordi det ikke er The Sun eller News of the World som har skrevet artikkelen, finner jeg nokså merkelig. Det betyr altså at hvis Vieira hadde sagt til aftenposten at han ville til Real Madrid, så hadde du tatt det for god fisk???

 

Det hadde også vært litt morsomt å sett din reaksjon hvis det hadde vært Vieira og Henry som hadde kommet med slike uttalelser.

 

Hvis dette nå skulle ende med at Ljungberg forlater Arsenal, så er det ikke verdens undergang. Men hvis man da skal tro på det som er skrevet artikkelen, så virker det ikke som han har tenkt å forlate klubben uten at klubben skal få noe igjen. Av det jeg forstår, så virker det bare som Freddie vil at bekreftelser på at klubben har samme målsetning som han, før han setter navnet sitt på papiret.

 

Og som svar på spørsmålet ditt om hvilken klubb Freddie skal gå til som kan ha bedre sjanse enn oss til å vinne, så vil jeg nevne klubber som Inter og Real Madrid og Juventus, som har vært ute etter han tidligere. Jeg anser at alle disse 3 lagene pr. dags dato er mye nærmere et CL-trofe enn det vi er

10790[/snapback]

Hadde Vieira sagt det direkte til Aftenposten, så hadde eg faktisk hatt såpass stor journalist-etisk tillit til Aftenposten at eg hadde trudd på det ja.

 

Hadde ikkje likt det, og veit at Vieira har sagt det før. Vieira har derimot en langt større basis og tyngde å slå i bordet med, som kaptein eller kapteinsemne som han var.

 

Skjønner ikkje kvifor han vil ha bekreftelse på noko som alle "veit".

 

Forhandlingsutspel er det nok. Det viser berre at han gjerne forlater klubben om han ikkje får nok pengar. Noko som jo er en del av fotballen i dag og er akseptabelt frå mi si side. Likevel er han ikkje i den samme "stjerneposisjonen" som Vieira og Henry - og kan dermed lettare "ofrast". Sjølv om det er ting som tyder på at Wenger er uenig med meg :o

 

Uten at eg håper det skjer, at han forlater klubben.

10827[/snapback]

 

 

Det er jo bra at Ljungberg går ut og sier dette!! Jeg blir skuffa hvis vi ikke forsterker stallen, og det er fordi jeg mener vi trenger friskt blod. Vi står jo mye bedre rusta til å kjempe om titler med 1-2 klassespillere!! Og det viser jo bare at Ljungberg BRYR seg!! Han vil jo vinne han som alle andre.

Link to comment
Share on other sites

At du fremdeles mener at Ljungberg er vårt svakeste ledd, får stå på din kappe. Og at du så bastant påstår at Ljungberg har sagt dette, bare fordi det ikke er The Sun eller News of the World som har skrevet artikkelen, finner jeg nokså merkelig. Det betyr altså at hvis Vieira hadde sagt til aftenposten at han ville til Real Madrid, så hadde du tatt det for god fisk???

 

Det hadde også vært litt morsomt å sett din reaksjon hvis det hadde vært Vieira og Henry som hadde kommet med slike uttalelser.

 

Hvis dette nå skulle ende med at Ljungberg forlater Arsenal, så er det ikke verdens undergang. Men hvis man da skal tro på det som er skrevet artikkelen, så virker det ikke som han har tenkt å forlate klubben uten at klubben skal få noe igjen. Av det jeg forstår, så virker det bare som Freddie vil at bekreftelser på at klubben har samme målsetning som han, før han setter navnet sitt på papiret.

 

Og som svar på spørsmålet ditt om hvilken klubb Freddie skal gå til som kan ha bedre sjanse enn oss til å vinne, så vil jeg nevne klubber som Inter og Real Madrid og Juventus, som har vært ute etter han tidligere. Jeg anser at alle disse 3 lagene pr. dags dato er mye nærmere et CL-trofe enn det vi er

10790[/snapback]

Hadde Vieira sagt det direkte til Aftenposten, så hadde eg faktisk hatt såpass stor journalist-etisk tillit til Aftenposten at eg hadde trudd på det ja.

 

Hadde ikkje likt det, og veit at Vieira har sagt det før. Vieira har derimot en langt større basis og tyngde å slå i bordet med, som kaptein eller kapteinsemne som han var.

 

Skjønner ikkje kvifor han vil ha bekreftelse på noko som alle "veit".

 

Forhandlingsutspel er det nok. Det viser berre at han gjerne forlater klubben om han ikkje får nok pengar. Noko som jo er en del av fotballen i dag og er akseptabelt frå mi si side. Likevel er han ikkje i den samme "stjerneposisjonen" som Vieira og Henry - og kan dermed lettare "ofrast". Sjølv om det er ting som tyder på at Wenger er uenig med meg :D

 

Uten at eg håper det skjer, at han forlater klubben.

10827[/snapback]

 

 

Det er jo bra at Ljungberg går ut og sier dette!! Jeg blir skuffa hvis vi ikke forsterker stallen, og det er fordi jeg mener vi trenger friskt blod. Vi står jo mye bedre rusta til å kjempe om titler med 1-2 klassespillere!! Og det viser jo bare at Ljungberg BRYR seg!! Han vil jo vinne han som alle andre.

10856[/snapback]

 

jepp, og det står han ikke alene om. her hjemme i kjelleren sitter det også en som vil vinne CL.

Link to comment
Share on other sites

jepp, og det står han ikke alene om. her hjemme i kjelleren sitter det også en som vil vinne CL.

Mens det er tvil om at Wenger og styret ønsker det samme? :blink: :huh:

Link to comment
Share on other sites

jepp, og det står han ikke alene om. her hjemme i kjelleren sitter det også en som vil vinne CL.

Mens det er tvil om at Wenger og styret ønsker det samme? :blink: :huh:

10960[/snapback]

 

Det er forksjell på å ønske å vinne, og å faktisk gjøre noe med det vettu Sander.

 

Alle som har nogenlunde peiling på fotball, har forstått at klubben trenger forsterkninger for å kunne nå helt til topps i CL. Så jeg ser ikke noe galt i at Ljungberg ønsker forsikringer om at forsterkninger vil bli hentet inn.

Link to comment
Share on other sites

Registrerer at Ljungberg trur at han kan styre klubben bedre enn Wenger, Dein og co.

Lojal overfor sine arbeidsgivarar?

 

Det er noko anna at ekspertar som ikkje er tilknytta klubben uttaler seg, eventuelt supportarar.

 

Trur for øvrig ikkje at vi må ha forsterkningar. Liverpool vann CL i år. Et lag vi går langt utanpå. Porto vann i fjor. Det er bevis i seg sjølv.

 

Sjølv om eg er enig i at vi må ha forsterkningar så er det latterlig å kreve dette, eller så vil man forlate klubben. Lojalt? Neppe. Det var latterlig når Vieira gjorde det, og det er enda latterligere at Ljungberg gjer det, no. Då var Arsenal pionera, i den forstand at dei gikk på det som for dei var ukjent terreng. Man har vist at man har ambisjonane.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke Freddie vil bort fra Arsenal med det første, men jeg forstår hans uttalelser.

 

Klart vi har en glimrende prosess med de unge spillerne, men at de må spille 30-40 kamper i debutsesongen sin, er vel kanskje litt drøyt når man skal kjempe om store titler.

Man må jo kunne si at Wenger var litt naiv når han forventet ligagull med troppen vi har i dag, mens andre lag forsterker betraktelig.

Å stole så mye på spillere på 17-20 år er ganske heavy i PL, selv om de selvklart vil bli bedre neste sesong. Men...ligagullet...det havnet på Stamford Bridge. :D

 

Jeg tviler absolutt ikke på Wenger evner eller handlinger angående spillere, men enkelte ting kan alltids forbedres.

 

Jeg kan skjønne at Freddie vil ha et mer slagkraftig lag med enda større bredde i stallen og mer rutine inn i laget.

Å si at han ikke vil signere ny kontrakt før det skjer er kanskje vel mye utpressing, men fyren er jo 28 år og vil nå helt til topps snart. Klart han blir bekymret og usikker når vi gang på gang svikter i Champions League.

Jeg vil likevel ikke si at han er illoyal mot Arsenal for det.

Synes det er bra at noen av de mest etablerte spillerne sier ifra hvis de vil ha forbedringer.

 

Supporterne, bl.a. oss på forumet, ser jo og sier at vi det trengs spillerforsterkninger neste sesong, så hvorfor skal ikke spillerne kunne si det samme?

 

Husk, spillere som Freddie, Paddy, Silva, Lauren, Rob, Sol og kanskje til og med Henry blir ikke mange år i klubben hvis det ikke blir suksess i Europa snart. Alderen er jo å etterhvert en faktor her.

 

Jeg sier bare...kan Liverpool vinne CL, skal det definitivt være mulig for Arsenal også innen 1-2 år! Vi er jo mye bedre enn dem!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...