Jump to content

Robinho aktuell?


IanWright

Recommended Posts

Sky Sports melder Arsenal kanskje er ute etter Robinho

http://skysports.planetfootball.com/list.a...nel=Premiership

 

Noen som vet noe om denne spilleren? Er ute etter litt mer informasjon enn at han er bra på Championship Manager folkens. Har ikke sett ham mye selv, men det jeg har sett virker lovende. Er 21 år, og burde kanskje tatt steget ut i Europa allerede om han er så god som folk sier. På en annen side så var det vel rundt den alderen der at Ronaldinho virkelig blomstret, så det er ikke godt å si.

 

Har sett at vi er linket til Hleb i tillegg, så det er vel tydelig at Wenger kanskje er ute etter en spillertype som Hleb og Robinho er..De er vel ganske like i spillestil etter min mening. God teknikk, gode pasninger, men ikke den helt store fysikken.

 

Noen som har noen tanker rundt Robinho?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 128
  • Created
  • Last Reply
Guest espenstoele

Vet også bare at han er en meget teknisk brasse som Real Madrid har jaktet en god stund. Har i enkelte TV-reportasjer blitt beskrevet som den nye Pelé, uten at man skal feste for mye lit til den type klisjeer.

Link to comment
Share on other sites

Har sett lite av Robinho, men av det jeg har hørt skal han være et sjeldent talent, og det fra Sør-Amerika. Dersom vi kunne klart å få fingra i han tror jeg helt ærlig (uten å vite altfor mye om han) at vi har funnet gull (som Mourinho så pent sier det ;) )

Link to comment
Share on other sites

Guest Cicca

Hei. Ettersom det jeg har hørt og vet så er Robinhio allerede på vei til Real Madrid, eller i hvertfall i løpet av sommeren, noe som er veldig synd for vi hadde hatt veldig godt nytte av i sånn mann i vår stall, Helb er også en mann for fremtiden, noe som vi kanskje burde gjort noe med. En annen spiller som jeg syns er spennende er Michael Essien fra Lyon. Dette er en gutt dere bør se nærmere på, å gi gjerne en kommentar til meg. Håper noen er enig med meg. Ellers går det rykter om at Ricardo fra Sporting er på vei hit! BRA Wenger.. endelige n keeper som kanskje er litt mer stabil, eller håper jeg også vi kan styrke stallen vår med noen klasse spillere!

 

Hilsen Christoffer!

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er vel om potensialet er større enn Van Persie, Quincy eller Lupoli sine.

10177[/snapback]

 

Tror vel ikke noen av disse hadde vært aktuelle spillere på Brasil? Potensialet til Robinho er lite å bekymre seg over. Værre er det med landskamper på andre siden av planeten etc. Vi kan ikke ha for mange av den typen i stallen før det kan bli et reelt problem.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er vel om potensialet er større enn Van Persie, Quincy eller Lupoli sine.

10177[/snapback]

 

Tror vel ikke noen av disse hadde vært aktuelle spillere på Brasil? Potensialet til Robinho er lite å bekymre seg over. Værre er det med landskamper på andre siden av planeten etc. Vi kan ikke ha for mange av den typen i stallen før det kan bli et reelt problem.

10265[/snapback]

En drar, og en kommer.. det er vel en grei deal?

Veit alt for lite om hans evner, ut i frå det eg har sett sjølv. Ryktene er nok også litt overdrivne, hadde hørt om denne gutten når han var 17, men likevel er det liten tvil om at han er et stort talent.

 

Historia hans minner meg litt om Ronaldinho. Hørte tidlig om han også, men det tok ei stund før han kom til Europa. Spørsmålet er om han er like god, eller kan bli det?

Link to comment
Share on other sites

Teknikken til Robinho er det nok lite å utsette på. Det er først og fremst på grunn av teknikk og dribleferdigheter han har fått så mye omtale og blitt kalt den nye det-ene-og-det-andre. Robinho kan uten tvil behandle en ball på en måte få andre kan drømme om.

 

Fysikken er det verre med. Så vidt jeg vet er han ikke mer enn 1.70 høy og veier så vidt over 60 kg. Riktignok leste jeg her for noen måneder tilbake at han var satt på en spesiell diett og styrketreningsprogram for å bli mer robust fysisk, men det spørs likevel om den engelske fotballen vil passe ham spesielt godt. Jeg tør ikke en gang tenke på hvordan lille, spede Robinho ville blitt tatt i mot av Neville-søstrene på Old Trafford.

 

Hadde han imidlertid kommet, så tror jeg det først og fremst hadde vært som en arvtager til Robert Pires. Pires' posisjon er så vidt jeg har skjønt også favorittposisjonen til Robinho. Derfra har han muligheten til å trekke inn i banen og involvere seg i spillet, ikke ulikt måten Ronaldinho gjør det på i Barcelona.

 

Selvsagt hadde jeg, som de fleste andre, vært henrykt om han først signerte for Arsenal, men jeg har vanskelig for å se at det noen gang vil skje.

Link to comment
Share on other sites

Guest Re9es

Interessant å lese at Arsenal-speidere snuser rundt i Brasil....Meeeget interessant! Robinho tør jeg ikke å tenke på engang. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Current Club: Santos

(Brazil)

Birth Date: Jan 25 1984

Birth Place: São Vicente

Birth Nation: Brazil

Height: 170cm

Weight: 60Kg

Nationality: Brazilian

Position: Forward

 

Full Name: Robson de Souza (Robinho)

 

Characteristics:

 

One of the trickiest players in South America, who thrives on making a mockery of rival defenders with his amazing quick feet and dribbling skills.

 

Robinho is a striker with electrifying dribbling skills and has already been compared to the likes of Garrincha and Pele and Pele has even said that Robinho might well overshadow him one day.

 

Extremely quick, but attracts heavy tackles from defenders which can take its’ toll. His heading could also improve, but has formed an excellent partnership with Diego at Santos.

 

Robinho himself puts his ball skills down to "A gift from God".

 

Facts:

 

Scored nine goals in 29 appearances in 2002 as he burst on to the scene as one of the most promising youngsters in Brazilian soccer.

 

In his first season of professional football, he helped Santos win the Brazilian Championship for the first time in over 20 years.

 

In 2003 scored 9 goals in the Brasileiro championship and 3 goals in the Copa Libertadores

 

In 2004 scored 21 goals in 37 appearances in the Brasileiro championship, 4 goals in the Paulista championship and 4 goals in the Copa Libertadores.

He also won the prize Ba lon de Oro,as the best brazilian player of 2004.

 

Link til Robinho side.

Link to comment
Share on other sites

Guest Re9es

Her snakker vi talent av det mest sjeldne. Men som det er nevnt her tidligere, han ville vært mat for treige taklingskåte PL-spillere. Trur nemlig Robinho ville fått en tøff velkomst hvis han skulle spille i PL neste sesong. Liten og spinkel, men kjapp som f***. Men hvem vet hvordan han ville taklet det. Han er ikke noe spinklere enn f.eks. Pennant eller Routledge. Reyes er mye kraftigere, men Reyes har en tendens til å "ta imot"-taklingene eller hoppe unna, istedet for å forsøke ta med ballen forbi eller videre. Kanskje litt pysete. Robinho er kanskje bedre på dette området. Men men, Robinho kommer neppe til å havne i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er vel om potensialet er større enn Van Persie, Quincy eller Lupoli sine.

10177[/snapback]

 

Tror vel ikke noen av disse hadde vært aktuelle spillere på Brasil? Potensialet til Robinho er lite å bekymre seg over. Værre er det med landskamper på andre siden av planeten etc. Vi kan ikke ha for mange av den typen i stallen før det kan bli et reelt problem.

10265[/snapback]

 

 

Potensiale handler jo om hvor god en spiller kan bli. Quincy har etter min mening like stort potensiale som Henry (jeg sier ikke at han blir så god), og Van Persie minner jo om en hvis Bergkamp. Så de KAN bli bedre enn Robinho.

Link to comment
Share on other sites

Og Robinho har ikkje tilsvarande potensial? Må innrømme at det skurrer, og eg skjønner ikkje heilt kva grunnlag du uttaler deg på.. ALLE kan bli så og så gode, men det er ytterst få som blir det, og Robinho har heilt klart et forsprang på våre unge..

Link to comment
Share on other sites

Og Robinho har ikkje tilsvarande potensial? Må innrømme at det skurrer, og eg skjønner ikkje heilt kva grunnlag du uttaler deg på.. ALLE kan bli så og så gode, men det er ytterst få som blir det, og Robinho har heilt klart et forsprang på våre unge..

10334[/snapback]

 

 

Understatement of the year!! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Og Robinho har ikkje tilsvarande potensial? Må innrømme at det skurrer, og eg skjønner ikkje heilt kva grunnlag du uttaler deg på.. ALLE kan bli så og så gode, men det er ytterst få som blir det, og Robinho har heilt klart et forsprang på våre unge..

10334[/snapback]

 

helt enig..vi har selvfølgelig mange utrolig lovende spillere men når robinho er nærmest fast på det brasilianske landslaget så sier vel det sitt!

Link to comment
Share on other sites

Guest ReYeS

ser på skysport at robinho ville likt å spille sammen med henry på topp. og at de to klubbene(arsenal og santos) kommer til å snakke mer sammen!!!

robinho er jo en fantastisk spiller som vilken som helst klubb ville ha hatt. men kommer han til å passe den engelske spillerstilen.da må han i hvertfall få litt mer muskler. og viss arsenal kjøper robinho da kommer vi sansynligvis ikke til å kjøpe hleb, og jeg hadde likt å sett hleb i arsenal.... men vi får vente å se!!

 

 

her er hva som stod i skysports

 

Brazilian wonderkid Robinho admits that Arsenal have been in contact with his representatives about a sensational move for the Santos man.

 

Robinho has long been touted as the next big star to emerge from the historically football rich grounds of Brazil, and both Real Madrid and Chelsea are believed to hold a strong interest.

 

The 21-year-old has broken in to the Brazilian national setup after consistently dazzling displays for Santos, and has been praised by Pele amongst others for his prodigious technique and ability.

 

Despite initially remaining cautious about interest from Arsene Wenger's side, Robinho has now conceded that he is in talks with The Gunners and would love to play alongside French star Thierry Henry.

 

"Arsenal have been in touch with my people in the last few days and they have made me aware of the offer," Robinho told the News of the World.

 

"I am very proud that they are looking at me because a club like Arsenal doesn't come in for you every day.

 

"It would be a dream for me to play alongside Thierry Henry, we will continue to talk."

 

Arsenal will reportedly launch a £14 million bid for his services, and if Robinho makes the move to Highbury he would join the likes of Robin van Persie and Jose Antonio Reyes in a strike-force blessed with fledgling talent.

 

However, after being strongly linked with a move to sign the talented youngster in the January transfer window, Real Madrid remain at the head of the queue for his prized signature.

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne vil Robinho helt klart kunne tilføye laget en god del offensivt, men vil nok tro at det ville tatt han en stund å tilpasse seg i England. For meg virker det som om Reyes enda sliter litt med å tilpasse seg.

Link to comment
Share on other sites

Å få denne gutten til Arsenal vil være som julaften! Kanskje viser han seg å være en bløt pakke, eller kanskje han er en god og hard pakke! Kanskje en sykkel eller en radiostyrt bil!!!

 

Guri Solberg så morsomt det er med silly season!

 

(Jeg har forresten ikke troen på at Robinho kommer til Arsenal. Chelsea eller Real snapper han nok med god hjelp frå pungen til han far)

Link to comment
Share on other sites

Er like pessimistisk som McAdams, men Real og Chelsea kan jo ikke kjøpe alle interressante spillere i sommer. Mourinho har snakket om 3, Real kjøper kanskje like mange. Da er det enda mange spennende spillere igjen. Kanskje prioriterer de ikke Robinho og da er vi langt fremme i køen.

Link to comment
Share on other sites

Spennande rykter er det i alle fall.

Vi har snytt Chelsea for spelarar før (Reyes), så kvifor ikkje gjere det igjen?

 

Spørsmålet er om ikkje Reyes/Robinho er veldig like, og vil slite med å komme inn i PL-stilen. For mange små, lite fysisk robuste spelarar, kan fort slå feil i ein tøff kamp på the Hawthornes eller på Reebok.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...