Jump to content

27.08.22 Fulham (H)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Som en gammel mann så trenger jeg hjelp: hva heter låta de spiller etter kampslutt? Utrolig deilig å se at brorparten står igjen og synger etter kampslutt. Minner meg om slutten av -90 og begynnelsen av 2000-tallet

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, RP7 said:

Aldri nr 10…….

store forventninger, største fallet noen sinne. Ble til og med sett i en hvit trøye. Helt håpløst

Han fortjener å bli husket for hattricket sitt mot Manure rett etter overgangen til Blackburn! 

Link to comment
Share on other sites

4 kamper og 12 poeng. Dette var dagen da vi for det meste styrte alt , enkelte spillere hadde likevel ikke helt den store dagen, vi gjør nok en tabbe i forsvaret og havner under. 

Kamper som dette kunne vi glatt tape tidligere,  men vi står på , utligner og vi får seiersmålet rett før slutt. Ståpå viljen som i lengere tid var fraværende gjør oss nå til et lag som de andre vil frykte.

Det er en glede på banen,  benken og tribunen som vi ikke har sett på lang tid.

De som ikke hadde den helt store dagen kommer sterkere tilbake. 

Skaffer vi en midtbane spiller av høy klasse som erstatning for Partey så er vi et topp 3 lag denne sesongen. 

Link to comment
Share on other sites

Utrolig sterk start på sesongen, kan faktisk ikke gjøres bedre. Samtidig ønsker nå jeg møte noen av våre konkurrenter til antatte top4 plasseringer før man konkluderer. En ting er sikkert, blir aldri noe top1-4 hvis man ikke plukker poeng mot de andre lagene i ligaen. Det gjør vi hittil med bravur!

Blir nok opp og nedturer som alle sesonger, men jeg er enig med de over her at samholdet virker mye bedre. Ønsker meg virkelig en konkurrent til de var har på midten, og ett ørlite håp om en kantspiller i tillegg.  Mulig noe kravstor der :)

Link to comment
Share on other sites

Martin Ødegaard vs. Fulham:

100% cross accuracy
100% take-on success
91 touches
11 final third entries
10x possession won
8 duels won
5 take-ons
3 tackles
3 shots
2 chances created
2 shots on target
1 goal

grei statistikk for kapteinen…

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, RP7 said:

Som en gammel mann så trenger jeg hjelp: hva heter låta de spiller etter kampslutt? Utrolig deilig å se at brorparten står igjen og synger etter kampslutt. Minner meg om slutten av -90 og begynnelsen av 2000-tallet

Er det samme sang som spilles før kamp? Det er i så fall «North London Forever av Louis Dunford».

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Rosicky07 said:

Vist ikke folk ser i denne kampen hvor mye vi savner partey, så skjønner jeg ingenting. Drit i neto. Vi må ha inn en reel utfordrer på midtbanen

Jeg er fortsatt uenig. Elneny gjorde alt akkurat sånn vi vet han kan. Nei, han er ikke verdens beste på progressive pasninger, men han er veldig flink på å resirkulere ballen og gjør veldig lite feil. I førsteomgangen hadde vi full kontroll på Fulham og skapte farligheter, men tok ofte feil valg når vi kunne skutt. Er det liksom Elnenys feil?

Målet vi slipper inn er en merkelig pasning høyt i eget felt fra Saka og en Gabriel som bruker for lang tid og blir straffet. Er det også Elnenys feil? 

Jeg mener vi savnet Zinchenko enda mer i går enn vi savnet Partey. Tierney er en god venstreback, men som en invertert venstreback og i det oppbyggende spillet er han milevis unna Zinchenko. KT virket også veldig rusten, noe som ikke er så rart med tanke på hvor lenge han har vært ute. Så kanskje han blir bedre på dette området etterhvert. 

I tillegg hadde både Jesus og Martinelli(spesielt på innlegg og dødballer) en 'off' dag, noe vi ikke har vært vant med så langt denne sesongen, og Saka er fortsatt et stykke unna det vi vet han kan. Xhaka hadde en gigasjanse, men fikk den på feil fot og skjøt utenfor(likevel en god bevegelse for å komme seg i den posisjonen). Ødegaard hadde en god dag og styrte spillet mesterlig, men valgte et par ganger å sentre istedenfor å prøve skudd.

I andreomgangen ble det en annen kamp enn i første, siden Fulham begynte sitt veldig fysiske spill(som rystet og hjalp de til ett poeng mot Pool), men med unntak av målet og et par småfarlige dødballer i mot, taklet vi det bra. Og Ødegaard valgte å ta ansvar ved å lade kanonen, noe han ikke gjorde i førsteomgangen. I tillegg klarte vi å legge press på Leno ved vinnermålet, noe vi ikke gjorde på dødballer i førsteomgang. Og vi vet han sliter i feltet.

Edit: Angrepsspillet vårt fikk en annen dimensjon da Nketiah kom innpå og vi la om til 3 bak med Martinelli og Saka på vingbackene. En fin plan B. 

Fulham har et veldig godt lag i år, og de er veldig gode på det fysiske. Men vi taklet det bedre enn vi har vært vant til. De kommer til å gjøre livet surt for flere lag som kjemper om CL og EL denne sesongen. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...