Jump to content

2018.12.13 Qarabag FK (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

 

arsenal.png?2016-2017  Arsenal  v   Qarabag FK Qarabag FK    crest
Torsdag 13. desember 2018, 21:00. Emirates Stadium
Europa League - Gruppespill, 6. runde.
Kampen vises live på TV2 Sumo

 

Skadesituasjonen: Welbeck og Holding er langtidsskadde. Mavropanos forventes tilbake i trening i løpet av desember. Ramsey, Mustafi og Özil er usikre p.g.a. mindre skader.

Den siste gruppespillkampen i Europa League er uten betydning for resten av turneringen. Selv med tap i denne kampen og eventuell dårligere målforskjell enn Sporting så er Arsenal gruppevinnere da innbyrdes resultat får foran målforskjell ved poenglikhet. Resultatet av denne kampen får heller ikke innvirkning på hvilket lag som følger oss videre til cuprunder i EL, så da kan man ikke argumentere med at det er usportslig av Arsenal å stille med en svekket lag. Og det er nettopp det Arsenal bør gjøre, de bør stille med et lag der alle spillere som kan forventes å starte i neste PL-kamp ikke er med i den troppen som skal spille denne kampen.

Selv om vi bør utelate flest mulig fra førstelaget, så er det noen få benkeslitere/tribuneslitere fra førstelaget som gjerne kan få litt kamptrening og som da er i troppen som hovedsaklig bør bestå av spillere fra U23/U21.

Jeg kommer ikke til å sette opp et forslag om hvilke elleve som bør starte, men jeg vil trekke frem noen av de som jeg mener bør være aktuelle.

Fra førstelaget: Cech, Martinez, Jenkinson, AMN og Elneny
Fra U23/U21 (dette er spillere som var med i troppen mot Vorskla): Smith Rowe, Willock, John-Jules, Osei-Tutu, Medley, Gilmour, Saka og Nketiah.

PS!! Noen vil kanskje mene at vi bør stille sterkere lag  for å forlenge vår rekke av kamper uten tap, dette er jeg i så fall fullstendig uenig i. Med et tøft desemberprogram i PL, så er det å spare de beste spilleren for unødvendig slitasje særdeles viktig.

Link to comment
Share on other sites

En liten oppdatering i forkant av kampen, etter Emery sitt møte med pressen i dag.

Koscielny er etter planen blant de elleve som skal starte kampen på torsdag.
Özil, som nå er tilbake i trening, kommer til å være med i troppen til denne kampen. Om han starter kampen, eller ikke, ble det ikke gitt noe signal om.

Når det gjelder de andre på skadelisten, så er Ramsey nå tilbake i full trening. Slik jeg tolker den lille informasjonen jeg finner så spiller han ikke på torsdag,  det er mer sannsynlig at han er i troppen mot Southampton på søndag.


Mustafi blir vurdert i forkant av kampen i morgen. Siden han uansett er suspendert i møtet mot Southampton, så ser jeg ikke bort fra at Emery kan komme til å teste han sammen med Kos i morgen (hvis han blir ansett som skadefri, vel og merke). Personlig så ser jeg ingen grunn til å ta sjansen med å spille Mustafi i morgen, så kort tid etter at han fikk en "kjenning" med hamstringproblemet.
Sokratis er også suspendert på søndag, så jeg tipper at han kanskje er med i morgen og blir testet sammen med Kos.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Ser heller ingen grunn til å ta sjanser med folk i kveldens kamp. Gjennomkjøringer er selvfølgelig bra for de som har vært ute en stund , men vi trenger ikke flere skader. Holding er dessverre ute for lang tid , men andre skal det være mulig å få tilbake snart. Vi trenger folk som er klare for enhver kamp fremover , og vi må ha mest mulig backup på benken. Slipp til de de aller fleste i dagens kamp som normalt ikke spiller.

Ser at Emery nå åpner for å se på forsterkning defensivt i januar vinduet. La det da bli en FORSTERKNING og ikke noe kalkfyll som forgjengeren var flink til. Cahill fra Chelsea er nevnt . Baily fra United er en annen. Hva sier dere folkens ?

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Guest Gunners68 said:

Ser at Emery nå åpner for å se på forsterkning defensivt i januar vinduet. La det da bli en FORSTERKNING og ikke noe kalkfyll som forgjengeren var flink til. Cahill fra Chelsea er nevnt . Baily fra United er en annen. Hva sier dere folkens ?

Det store spørsmålet er hva man mener med begrepet "forsterkning"?

Hvis kvantiteten i en lagdel er "tynn" så vil nesten enhver spiller inn være en forsterkning, hvis kvantiteten er akseptabel så mener jeg at det kun er en kvalitetsøkning på spillermateriellet som kan kalles en forsterkning.

Med Holding ute resten av sesongen, og med den nivåhevingen har har vist, så er det et klart tap at vi har mistet han. Samtidig så har vi etter min mening nok spillere til å bekle stopperplassen rent kvantitetsmessig. 
Tapet av Holding reduserer i utgangspunktet kvantiteten, men Monreal er tilbake og kan bekle stopperplass. Koscielny har fått seg et par økter med U32-laget og får også testet seg i kveld (sannsynligvis). Mavropanos er antatt tilbake i trening i løpet av kort tid, og skulle nøden være stor så kan Lichtsteiner og i verste fall Elneny  brukes her. Og selvsagt har vi våre to førstevalg i Mustafi og Sokratis, bekymringen her er selvsagt at Mustafi har måttet gå ut i to kamper etter kjenning med "hamstringen".

Så vi har etter min mening kvantitet og en eventuell forsterkning må da gå på kvalitet. Det trenger ikke nødvendigvis være en spiller som skal gå inn og ta plassen fra første dag, men det bør være en spiller som har "lovende kvaliteter". 

Du nevner to rykter, jeg skal ta med et tredje og et fjerde rykte. Cahill er en spiller som forsterker laget kvantitetsmessig, han er kun et kortsiktig "kjøp", jeg sier nei takk. Bailly har jeg liten kjennskap til, det som gjør meg skeptisk er at han sliter med spilletid på en ManU lag som ikke imponerer forsvarsmessig. Om det er spilleren eller manageren som er problemet i det tilfellet, vet jeg ikke. Et tredje rykte er Fernando Calero, som spiller i Real Valladolid, og slik jeg forstår det så har han en utkjøpsklausul på ca £10mill. Ett fjerde rykte, som da sannynligvis gjelder en eventuell overgang til sommeren er Dortmunds Manuel Akanji, som vist nok gjør en god figur på et lag som imponerer denne sesongen. Selv om Dortmund imponerer både i Bundesliga og i Europa så trenger de midler inn og dette gjør at Akanji kan bli tilgjengelig (faktisk så vurderer Dormund å erstatte han med overnevnte Calero, i følge ryktene)
 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Polljen said:

Er det så farlig om vi skulle tape i dag? Ikke misforstå meg, for jeg ønsker selvsagt ikke et tap i kveld, men jeg mener likevel at det er verdt å ta en kalkulert risiko når laget tas ut. 

Vi er vinnere og skal dermed aldri tape. 

Link to comment
Share on other sites

Selv i "the invincibles"-sesongen så tapte vi kamper, med unntak av i Premier League. Vi tapte ubetydelige kamper, vi tapte viktigere kamper, men det gjeveste trofeet vant vi.

Nå skal jeg gi Ben Elfen delvis rett, for jeg tror vi kan vinne kampen selv med et særdeles svekket lag. Men taper vi, så taper vi, jeg sover like godt til natta for det 😂. Jeg vil slite mer (dog sikkert ikke med nattesøvnen) hvis en "viktig" spiller (helt unødvendig) blir skadet i kveldens uviktige kamp, i forkant en jævla viktig julestri.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...