Jump to content

2018.11.11 Wolverhampton (H)


Polljen

Recommended Posts

17 hours ago, Ben Elfen said:

Jeg liker at du skriver stort sett det jeg tenker hver gang. Nesten sånn at jeg føler jeg skylder deg en øl. Jeg er helt enig i dine betraktninger vedrørende Özil. 

Nå må du ikke bli romantisk involvert. Vi skal holde en profesjonell linje her.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply
On ‎11‎/‎15‎/‎2018 at 1:02 PM, Ulfagrafr said:

Nå må du ikke bli romantisk involvert. Vi skal holde en profesjonell linje her.

Det går vel fint å drikke øl på en god måte og holde en profesjonell linje, kanskje ikke så proft men fullt mulig å drikke en øl...………………………………...eller flere 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

On 11/16/2018 at 10:47 PM, Ben Elfen said:

Da er vi to. Oslo-basert? Kanskje vi skal prøve å få til et aldri så lite forumtreff?

Ikke Oslobasert, men drikker alltid øl når jeg er i Oslo. Klarer ofte tre fyllakuler på to dager....... fire hvis flyet lander tidlig. 
Er det sånn at jeg skal gi beskjed neste gang elleh ?

Link to comment
Share on other sites

fryktelig mye flørting her nå... 

men tilbake til diskusjon, burde kanskje stå i Øzil-tråden: 

Hva mener dere om Øzil sin karriere? Jeg tenker at han var på høyden når har var 23 og spilte for RM og at han har hatt en dalende utvikling. Er det Øzil sin feil? Han hadde nok bedre spillere rundt seg i RM enn i Arsenal, han blir ofte litt alene på sitt nivå i Arsenal, tenker jeg. Han har fortsatt et bra snitt med tanke på antall assist, men han var vel helt rå i RM under Mourinho!? Mulig noen kan supplere med litt statistikk her... 

PS. Vi får møtes på Highbury pub på Masjorstua og kjøre en live diskusjon + pils, og så kan vi avslutte med håndbak- eller rævkrok-konkurranse 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Innbytterbenken said:

fryktelig mye flørting her nå... 

men tilbake til diskusjon, burde kanskje stå i Øzil-tråden: 

Hva mener dere om Øzil sin karriere? Jeg tenker at han var på høyden når har var 23 og spilte for RM og at han har hatt en dalende utvikling. Er det Øzil sin feil? Han hadde nok bedre spillere rundt seg i RM enn i Arsenal, han blir ofte litt alene på sitt nivå i Arsenal, tenker jeg. Han har fortsatt et bra snitt med tanke på antall assist, men han var vel helt rå i RM under Mourinho!? Mulig noen kan supplere med litt statistikk her... 

PS. Vi får møtes på Highbury pub på Masjorstua og kjøre en live diskusjon + pils, og så kan vi avslutte med håndbak- eller rævkrok-konkurranse 

Highbury pub. I’m in. 

 

Jeg tror (og dette gjelder ikke spesifikt deg  @Innbytterbenken, men supportere flest. 

 

Man ser spillere i andre lag og tror de er bedre enn det de i virkeligheten er, gjerne fordi man leser om dem når de før noe bra og ser highlights på YouTube etc. Når man endelig får dem til klubben blir man liksom litt skuffet over at det fantastiske ikke lenger skjer på daglig basis. Det samme tror jeg folk føler om Özil. De forventet mer - basert på YouTube. Jeg personlig synes han er helt uvurdelig - en HELT FANTASTISK spiller, og det på tross av at han ikke er god til følgende:

Skyte

defensive løp

takle

smile og heade

 

be

Link to comment
Share on other sites

On ‎11‎/‎23‎/‎2018 at 11:05 AM, Innbytterbenken said:

Hva mener dere om Øzil sin karriere? Jeg tenker at han var på høyden når har var 23 og spilte for RM og at han har hatt en dalende utvikling. Er det Øzil sin feil? Han hadde nok bedre spillere rundt seg i RM enn i Arsenal, han blir ofte litt alene på sitt nivå i Arsenal, tenker jeg. Han har fortsatt et bra snitt med tanke på antall assist, men han var vel helt rå i RM under Mourinho!? 

Ben Elfen påpekte noen av svakhetene til Özil. De har alltid vært der, og jeg er ikke uten videre enig i at han har hatt en dalende kurve i Arsenal. Özil har alltid vært variabel i sine prestasjoner, han har alltid vært litt "ineffektiv", og slitt i det defensive arbeidet. Men slike svakheter blir lettere kamuflert dersom du spiller på et lag der alle de andre er superdyktige. I et lag der kvaliteten er mer variabel, og som er mer avhengig av at Özil har dagen, blir svakhetene mer synlige. Men på tross av disse svakhetene, Özil er en av få naturlige fotballgenier, med en spilleforståelse nesten ingen andre er i nærhet av. Det så vi for eksempel i kampen mot Leicester, der Özil var arkitekten bak de tre målene, alle sammen fra øverste hylle. Dessverre får han det ut litt for sjelden. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det er fortsatt sånn at man måles på resultater og prestasjoner og der er Øzil veldig varierende. Vi har sett hva han er i stand til å utrette i positiv forstand , men dessverre alt for mange negative også. i RM hadde han mye bedre spillere rundt seg og hadde han en dårlig dag så var de andre der.I Arsenal har til tider mye ikke funket og der har han blitt en hoggestabbe når resultatene har uteblitt. Han hadde passet bedre på Invincibles tidene. Der hadde de andre ordnet opp hvis Øzil hadde sviktet. Vi er dessverre ikke i nærheten av et Invincibles lag og derfor må alle bidra -  inkludert Øzil .

Link to comment
Share on other sites

On 11/23/2018 at 5:55 PM, Ben Elfen said:

Highbury pub. I’m in. 

 

Jeg tror (og dette gjelder ikke spesifikt deg  @Innbytterbenken, men supportere flest. 

 

Man ser spillere i andre lag og tror de er bedre enn det de i virkeligheten er, gjerne fordi man leser om dem når de før noe bra og ser highlights på YouTube etc. Når man endelig får dem til klubben blir man liksom litt skuffet over at det fantastiske ikke lenger skjer på daglig basis. Det samme tror jeg folk føler om Özil. De forventet mer - basert på YouTube. Jeg personlig synes han er helt uvurdelig - en HELT FANTASTISK spiller, og det på tross av at han ikke er god til følgende:

Skyte

defensive løp

takle

smile og heade

 

be

Mulig du har rett i det at vi tror en spiller er noe annet enn det han egentlig er. Jeg digger Øzil jeg altså, elsker måten hans å spille fotball på, og hater det når han ikke er i "humør"... Skulle ønske han var på nivå oftere... 

Men jeg får ikke helt svar på det jeg spør om... Da vi kjøpte Øzil (meget overraskende i de flestes øyne) så var han ansett som en spiller som var helt oppunder de aller beste. Ikke Ronaldo/Messi-nivå, men en spiller som virkelig var på vei oppover. Hadde du satt opp en liste over de 10 beste spillerne i verden den gang, tror jeg Øzil kunne vært på den lista hos ganske mange. Skal du sette opp lista idag så er ikke Øzil der hos så veldig mange. Jeg mener at han ikke har noen stigning i sitt spill siden han kom til oss, men oftere at han har kommet ned på nivå med klubben (sorry for å banne i kjerka....). 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Innbytterbenken said:

Jeg mener at han ikke har noen stigning i sitt spill siden han kom til oss, men oftere at han har kommet ned på nivå med klubben (sorry for å banne i kjerka....). 

Jeg kan gjerne "joine" bannekoret! Özil er for sjelden optimal på banen, noe må han ta skylden for selv, noe skyldes taktiske disposisjoner/taktikk og noe skyldes helt sikkert et for dårlig nivå på medspillere til tider.

Jeg aksepterer at Özil ikke er en spiller som skal ta en stor del av den defensive jobbingen, han skal være en spiller som skaper noe fremover, han er den som gi de andre offensive spillerne de rette ballene. Når vi til tider under Wenger spilte en angrepsfotball som gikk ut på å spille seg sakte fremover, der motstander fikk tid til å legge en mur rundt sekstenmeteren, da var det ikke så lett for Özil å finne de rette spillerne å gi "krempasningene" til.

Med et litt mer raskere angrepsspill så burde egentlig Özil denne sesongen fått litt mer ut av sine evner, og her må han ta litt av skylden selv, for meg så virker han til tider umotivert på banen.

Jeg er ikke i tvil om at Özil har potensialet til så mye mer og med medspillere som Auba og Laca så er jeg litt forbauset over at han ikke har fått mer ut av det han har inne. Kanskje er jeg litt lettvint og urettferdig i min beskrivelse av Özil, men jeg blir oppgitt over Özil når hanav og til bare går og vandrer med en oppgitt mine ute på banen når spillet går han i mot.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Alle vet hva han er i stand til når han er i det rette lunet. Vi har også alle sett det motsatte. Han bærer kapteins bindet når han er på banen fra start. Da har han med å gå foran og levere. Den oppgaven har han ikke vært helt bevisst på. Vi er ikke så gode at vi har råd til å la en spiller jogge rundt for seg selv. Emerys filosofi er helt fjern fra det også.

Vi trenger 11 mann som gir jernet. Da vinner vi kamper selv på dårlige dager.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...