Jump to content

2018.03.11 Watford (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 watford.png?itok=Rv1wC-mB Watford


Søndag 11. mars, 14:30. Emirates Stadium


Premier League 30. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Premium / Sumo



Dette er siste seriekamp i mars måned. Kampen mot Leicester om vel en uke er utsatt p.g.a. at Leicester skal spille kamp i FA-cupens 6. runde. Deretter er det internasjonal pause.


Etter returoppgjøret mot AC Milan kommende torsdag så blir det vel to uker pause for Arsenal før vi møter Stoke 1. april. En pause som nok er kjærkommen for et skadeutsatt Arsenal.



Utilgjengelige spillere mot Watford: Lacazette har startet med løpetrening, men blir ikke klar før etter den internasjonale pausen. Bellerin blir ikke klar til søndag, prognosen fremover er usikker. Monreal spiller ikke søndag, men kan bli klar til returoppgjøret mot Milan på torsdag. Kolasinac sliter med ankelen, men det er ikke umulig at han kan spille på søndag. Chambers slet med kramper i (etter?) kampen, men blir spilleklar til søndag.



Watford ligger midt på tabellen, tre posisjoner og ni poeng bak Arsenal og har hatt en bedre start på året enn det Arsenal har hatt. De har vunnet sine to siste kamper og utklasset Chelsea tidlig i februar.


Arsenal har tapt sine siste to kamper mot Watford og våre har slitt med Troy Deeney.


Det gjør ikke saken bedre for Arsenal at vi sliter med mye skader på våre backer.



Når det gjelder laget Arsenal bør stille med så er det backene våre som er det største problemet.


Bellerin er ute, Monreal er ute, Kolasinac er usikker.


Maitland-NIles er et opplagt valg på backen i disse skadetider, det som er det usikre er hvem som skal spille på den motsatte backen.


Chambers hadde ikke en god kamp mot Brighton, han hadde en bedre kamp mot Milan men han ble ikke satt på like mange prøver. Han var dog på ingen måte feilfri mot Milan. Jeg er fristet til å gå tilbake til Nelson på høyresiden, der han spilte tidligere i sesongen, men det vil igjen kreve at vi spiller med tre stoppere bak.


Jeg er veldig usikker på både formasjon og valg av spillere. Hvis Kolasinac kan spille så blir valgene noe lettere. Jeg setter opp forslag til både firebacksformasjon og tre stopper formasjon.


Fremover er laget lettere å sette opp, jeg tar også med Xhaka, men det er ikke et valg jeg er fullstendig overbevist om. Jeg setter opp Cech i mål siden Wenger garantert kommer til å starte med han, men jeg kunne likegodt valgt Ospina.



Firebacks linje (krever at Kolasinac blir spilleklar):



Cech


Maitland-Niles - Mus - Kos - Kolasinac


Wilshere - Xhaka


Ramsey - Özil - Mhiki


Auba




Tre stoppere (hvis Kolasinac ikke kan spille)


Cech


Kos - Mus - Chambers


Nelson - Wilshere - Xhaka - Maitland-Niles


Özil - Mhiki


Auba



Jeg vil helst spille med en firebackslinje og få med Ramsey sine offensive evner, men det betyr at Chambers vil bli satt på backen og jeg frykter farten hans der mot Watfordspillerne. Derfor er "tre stopper formasjonen" en aktuell løsning.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Ramsey er ikke med i troppen. Sykdom/skade? Jack på benken og Elneney fra start. Skal Jack hviles før returmøtet mot Milan på Torsdag?

Kos er også ute og Holding er foretrukket som alternativ. Hvorfor??

 

Forhåpentligvis er Elneny tiltenkt den defensive rollen på midtbanen og Xhaka blir frigjort til å spille litt mer offensivt. Hvis Wenger derimot velger å trumfe gjennom Xhaka defensivt og Elneny som B2B frykter jeg utfallet av dagens kamp, ikke minst når det er Holding som er rett bak vår DM.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey og Koscielny hviles helt.

 

Håper vi får se samme system som vi spilte mot Milan, nemlig en mer 4-1-2-2-1 med Xhaka som styrer dypt på midten med Iwobi og Elneny som hjelper til defensivt, og Özil og Mikky med frie tøyler offensivt.

Link to comment
Share on other sites

Nope. Linjedommeren dreit seg ut.

 

Ja det føler jeg og, virka som han var nesten en meter onside...'

 

Virker som vi spillet VELDIG lett gjennom midtbane leddet til Watford i dag....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...