Jump to content

2005.02.19 Sheff.Utd H


Internettansvarlig

Recommended Posts

Sist vi møtte Sheff utd var vel semifinala i fa-cupen i 2002-03 sesongen. vi vann 1-0 etter eit kontroversielt mål (dommaren hindra vel ein sheff utd spelar om eg ikkje hugsar feil), og Safe Hands hadde ei fantastisk redning på slutten av kampen. Det var på nøytral bane, så på Highbury meiner eg dette bør vere grei skuring.

Kjekt forresten at gamle teddy (you may have won the treble, but you're still a c***) bomma på straffe for west ham.

 

her er link til soccernets reportasje om sheff utd-west ham, pluss korleis sheff utd ser på kampen mot oss:

Sheff Utd-West Ham

 

mvh Stian

Link to comment
Share on other sites

Dette bør resultere i avansement. Vi har vært utrolig heldige med trekningen så langt i FA-cupen, med 3 hjemmekamper mot lag fra championship. Kanskje er vi like heldige som Millwall var forrige sesong, hvor de kom seg til finalen uten å ha møtt et lag fra PL.

 

Når det gjelder lagoppstilling, så er vel det litt tidlig å tenke på, men det er viktig at vi ikke tar for lett på oppgaven.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om kampen sendes på en eller annen TV stasjon?

 

Forøvrig spent på hvilket lag Wenger mønstrer med tanke på Champions League opgjøret mot Bayern M få dager senere...

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig spent på hvilket lag Wenger mønstrer med tanke på Champions League opgjøret mot Bayern M få dager senere...

454[/snapback]

 

Håper og tror at Dennis spiller hele kampen iaf!

Både med tanke på formen han viste mot Palace - og ut fra det faktum at han ikke skal til Bayern.

Ellers håper jeg også Reyes får spille på seg mer selvtillit ;)

Link to comment
Share on other sites

Tipper på avansement og dette laget:

 

Aluminia(står cupkamper)

 

Lauren Toure Cygan Cole(hvis frisk)

 

Ljungberg Vieira Edu Reyes

 

 

Bergkamp Henry

 

Vi vinner 3-0 etter scoringer av DB,Henry og Reyes ;)

Link to comment
Share on other sites

Mange forfall til lørdagens kamp. Henry sliter med ein vond akilles og får fortjent kvile, Sol er fortsatt ute, samme med Ashley. Midtbaneduoen Edu er definitivt uaktuell, mens Vieira er tvilsom.

Kunne vore spennande å sett Ryan Smith, håper vertfall han får ein plass på benken.

 

Laget blir vel noko sånt:

 

Lehmann

Lauren-Kolo-Cygan-Clichy

Freddie-Flamini-Fabregas-Pires

Reyes-Bergkamp

Link to comment
Share on other sites

Ifølge goal.com så blir både Henry og Vieira hvilt, i tillegg til at de sier at både Edu, Cole og Campbell er ute. Hmmm, ikke bra dette her. Hadde vært bra å se Edu i morgen. Laget(gitt at dette stemmer):

Lehmann(håper)

Lauren-Toure-Cygan-Clichy

Freddie-Flam-Fab-Rob

Bergkamp-Reyes

Subs: Almunia-Van P, Senderos, Hoyte, Eboue?

Link to comment
Share on other sites

Tror overhodet ikke at dette blir noen walkover for Arsenal. En tøff og viktig kamp på tirsdag, samt en del skader, fører til et mikset lag. Shef U øyner et lite håp og gir oss kamp til døra.

 

Laget får Wenger ta ansvar for, eneste must er at tysker'n står i mål fremfor spanjolen.

 

Tipper knepen seier; 2-1 etter mål av Bergkamp og Fabregas!

Link to comment
Share on other sites

Pause på Highbury etter en begredelig første omgang. De fleste under pari så langt. Værst av alle, dommeren! Sheff Utd spilleren som "meier" ned Bergkamp, forut for utvisningen, skulle hatt mørke rødt kort. I situasjonen som følger blir Bergkamp uforskyldt straffet for noe som ser ut som ett slag fra Reyes. Håpløse avgjørelser... ;) I rettferdighetens navn kan jeg heller ikke forstå anuleringen av Sheff U målet.

 

Håper Arsenal framstår som ett lag i andre omgang. Tror vi må score minst to siden Sheff Utd sansynligvis scorer mot ett nervøst Arsenal-forsvar. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Fanken asså!

Sånn går det når man har kløner i forsvaret. Nå er jeg lei av dette rotet!

Rotete forsvar igjen. Er det så vanskelig å vinne dueller??

Som vanlig feiger Wenger ut på slutten å setter inn Cygan, noe som fører til surr i forsvaret.

Quincy burde fått prøve seg. Hadde nok kontra inn et mål!

 

Den slappe innstillingen mot antatt dårligere motstandere kommer frem igjen,

og jeg kan ikke bli annet enn oppgitt. :angry:

Når skal gutta lære at Arsenal aldri kan safe' på 1-0??

 

En del synes vel Sheff. Utd. kjempet helhjertet, men jeg synes de spilte stygt, fikk Barry på sin side og fortjente ikke noe mål tross feilaktig annulering i 1.omg.

 

Ufortjent resultat, men likevel jeg synes ikke vi kan forvente så mye mer av våre spillere i 2.omg. Det er tøft å spille med 10 mann så lenge, spesielt uten Henry, Vieira, Cole og Campbell.

Wenger gamblet kanskje vel mye?

 

Bergkamps rødkort var også en klar feil av dommer'n. Barry er ofte ivrig med rødkortene når han dømmer, men ignorerer alt for mye taklinger o.l. i denne kampen.

Tullip skulle hatt et par gule, Reyes straffe og Freddie flere klare frispark.

Reyes og Fabregas gule kort er greie, men jeg skjønner frustrasjonen.

 

Synes forøvrig Reyes viser klar formstigning og var kanskje vår beste i dag.

Eboue var også god.

 

Unødvendig dette i et tett kampprogram, men jeg tror vi grisebanker dem i omkampen!

Link to comment
Share on other sites

Defensive bytter er noe dritt, Arsene!

867[/snapback]

 

Og igjen bidrar Cygan til baklengsmål med sine sleivspark... :angry: Nå må vi se å kvitte oss med denne spilleren. Holder rett og slett ikke Arsenal standard. I hvertfall ikke om Arsenal skal være et lag som kjemper om titler i England og Europa.

Link to comment
Share on other sites

Blir feil å si det var Cygan sin skyld. Det var Fabregas som mistet ballen rett før de fikk straffe, men man kan ikke laste han heller.De hadde rett å slett jævlig flaks som fikk 1-1 uten å skape en j**a sjanse. Jeg synes gutta spilte en god kamp, kan ikke forvente så mye mer med en mann mindre. Dommeren ødela vel hele kampen for oss, men det holdt ikke, sier alt om hvor sterke vi er. :angry:

 

Almunia: Ingen feil, god til å sette igang spillet. 6,5

Eboue: Bra kamp, vant en del dueller, var god med ballen og gjorde det meste riktig. 7

Senderos: Vinner mye på hodet, og rydder greit opp. Noen småfeil. 6,5

Toure: Vinner også mye dueller, kriger bra og ordner bra opp. 6,5

Clichy: Veldig bra kamp, mye med fremover, bryter og vinner mye defensivt og er en av få som klarer å gi bort litt juling. 8

Ljungberg: Løper og jobber bra, er veldig mye med og gjør det meste bra. 7

Flamini: Jobber som en gærning, legger ålreite pasninger og er mye involvert, noen feilvalg med ballen. 7

Fabregas: Veldig god kamp, vinner mye baller, legger gode pasninger bla til Van Persie, og er veldig bra med i angrep. Litt trekk for å miste ballen, ellers feilfri. Forresten herlig å se han kline til i taklingene, og gledelig at han pådrar seg ett kort. Det har vi savnet. 7

Reyes: Kanskje vår beste. Jobber mye, er god med ballen, gjør stort sett riktige valg og er nære scoring. "Bra" at han får gult kort, han er en gooner. Skal også ha en straffe, men som f**** av en h***** ***** ikke gir han. 7

Van Persie: Vinner greit i luften, noen fantastisk bra mottak og pasninger, men har sett han bedre. Bør også score alene med keeper. 6,5

Bergkamp: Var fantastisk god til han fikk den latterlige utvisningen, og gjør det en kaptein skal gjøre, hadde vunnet kampen uten utvisningen.

 

Pires: Kommer inn og gir oss fart i spillet, viser hvor god han er foran mål og scorer det viktige målet. en fantastisk bra tunnel og. 7,5

Cygan. Kommer inn og gjør ingenting. -

Wengers bytter: bra med Pires, Cygan var f****: 3

Håper på fullt lag i omkampen, bare for å vise hvor utrolig mye bedre vi er enn denne Tottenham kopien.

MoM:Står mellom Clichy og Reyes, valget faller på Clichy ettersom han var overalt og gjorde knapt en feil.

Link to comment
Share on other sites

Grei oppsummering dette Jesper!

Det skal dog sies at jeg ikke fosrtår annuleringen i første omgang heller. Det må være "kompensasjon" for den like uforståelige utvisningen. Man skal ikke skylde på dommeren, men jeg gjør det allikevel i dag. Snakk om å prege kampen! Håper også vi stiller med toppet lag i returen for å markere. Vi taper ikke for Sheffield United uten at vi finner på noe tull... Det skal allikevel noteres at vi er utrolige dårlige på dødballer både frem og tilbake. *sukk*

Link to comment
Share on other sites

Utvisninga er for så vidt grei den. Bortsett frå at det er Reyes som skal ut. Slag er utvisning! Vi er også heldige som slepp unna et baklengs, håplaus avblåsing på Cullips mål. Cullip skulle vert utvist.

 

Dommaren var dårlig ja. Men var det disfavør oss? Litt gikk vår vei, andre ting gjekk deira vei, uansett er det vanskelig for meg å skylde på dommeren.

 

Syns vi gjer en grei kamp. Vi er best, og hadde fortjent å vinne, men innimellom går det ikkje slik det "burde" eller slik som er fortjent i slike kamper. Sheffield United var gode. Gode til å irritere, duellere og kjempe. Det er det som må til mot oss. Dei gir heile tida dei små irritasjonsmomenta. Svakt av blandt anna Bergkamp å miste temperamentet på det, dei burde vere vant til det no.

 

Overraskande rolig etter denne kampen, tatt i betraktning at resultatet var uavgjort mot et nationwide lag. Syns vi gjorde en grei figur, uheldige etter mitt syn. Vi er dårlige i forsvar, men det visste vi frå før. Vi skapte uansett nok til å vinne denne kampen.

 

Reyes, Clichy og Eboue får dele bestemannsprisen. Alle gjorde fine figurer. Mest skuffa over midtforsvaret, det var samspelet der som ikkje fungerte i dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...