Jump to content

2017.08.19 Stoke City (B)


Polljen

Recommended Posts

Stoke City stokecity.png?itok=Ng0IqNRF arsenal.png?2016-2017 Arsenal


Lørdag 19. august 2017, 18:30. Britannia Stadium


Premier League - 2. serierunde


Kampen blir vist direkte TV2 Sport Premium



Det går et par dager før en oppdatering av skadesituasjonen, men slik det ser ut nå så er fremdeles Cazorla og Gabriek langtidsskadde. Alexis Sanchez "sliter" med en strekk i mageregionen og er sannsynligvis ute også denne kampen (iflg rapport før kampen mot Leicester).


Update (16/8): Alexis er ute også denne kampen. Mustafi, Coq og Per er alle klare og kan være aktuelle for denne kampen.



Arsenal hadde et godt tak på Stoke sist sesong, men jeg liker å mane til varsomhet når det gjelder å ta seire mot slike lag for gitt på forhånd.



Når det gjelder laget til Arsenal så er det hvordan vi skal organisere den defensive delen av laget som er det største problemet.


Hvis vi skal kjøre tre stoppere så må Mustafi starte denne kampen og ta ansvar som den sentrale stopperen. Hvis Mustafi ikke er "fit for fight" ennå så vurderer jeg faktisk å velge å forsette med våre to venstrebacker på stopperplass i en firebackslinje. Jeg forventer at Mustafi nå er klar til kamp og han trenger denne kampen i bena før vi drar til Anfield siste helgen i august. Vi har selvsagt Per og han har rutine i massevis, men jeg er ikke alt for imponert av hva han har vist så langt denne sesongen, så hvor mye skal jeg vektlegge rutinen?


Jeg er veldig usikker på hvilke valg jeg vil gjøre bakerst, men jeg tror Holding skal få hvile litt og heller bekle benken i denne kampen. Jeg vil ikke ha Elneny bak i backrekka, skal han spille så er det på midtbanen.



Jeg finner ingen perfekt løsning bak (uten Kos) og setter opp to "usikre" forslag det ene med trestopper systemet og det andre med den klassiske firebackslinjen.




Cech


Mustafi - Per - Monreal


Bellerin/OX - Kolasinac


Ramsey - Xhaka


Özil - Welbeck


Lacazette



Her var alternativene for meg om vi skulle spiller Per eller Holding, og det var ikke et lett valg, men jeg valgte rutinene i stedet for en uerfaren spiller med en litt dårlig spilleopplevelse i siste kamp.




Cech


Bellerin - Mustafi - Monreal - Kolasinac


Ramsey/OX - Xhaka


Iwobi - Özil - Welbeck


Lacazette



Her var alternativene Per eller Monreal som makker til Mustafi, og etter en del "tenking" så falt valget på Monreal,


Hvis vi går tilbake til firebackslinjen med "rene" backer, så velger jeg Bellerin fremfor OX.


Men samtidig så kunne jeg gjerne tenkt meg å se OX i B2B-rollen.


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Ense jeg ikke liker her er OX på venstre og at Kolasniac skal spille midtstopper. Han er vår beste ving slik det har sett ut.

 

Da slapp du å ikke like det... Da det er Bellerin på venstre, og Ox på høyre :)

Link to comment
Share on other sites

Det er veldig mye å rette på her.

 

Om det skulle vært straffe til Bellerin vet jeg ikke, men kommentaren til tv2 sin rapporter tar "kaka". "Bellerin snubler og er på vei ned før han ble tatt, men han ble tatt og det kunne ha vært straffe". Jeg er kanskje litt dumt her jeg sitter, men enten snubler han og misser balansen og kan ikke nå ballen, eller så blir tatt og skal ha straffe. Men som sagt, problemet kan ligge hos meg.

Link to comment
Share on other sites

En høyreback på venstre back.. En ving på høyreback... Vi hadde 2 venstrebacker som midtstoppere... Altså hva faen er det dette her går i ???'

 

 

Stefan... Welbeck er jo en av de få som faktisk kommer til sjanser?

 

Er det VIRKELIG OFFSIDE????? HVA I HELVETTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...