Jump to content

2017.02.20 Sutton United (B) (FA-cup)


Polljen

Recommended Posts

Sutton United suttonunited.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Mandag 20. februar 2017, kl 20.55, Borough Sports Ground.


FA Cup. 5. runde


Kampen vil bli vist på TV2 Premium / Sumo




Foruten Cazorla og Ramsey som har vært ute med skade i lenger/kortere tid så måtte Koscielny ut med skade mot Bayern og Lucas var fraværende fra samme kamp p.g.a. en liten skade,


Lucas er antatt klar til mandag og jeg antar at Kos uansett ville har stått over denne kampen.



Vår motstander Sutton United, hører til lengst sør i London og spiller i "Conference National League" som er ligaens femte nivå og laget ligger som nummer 17 av 24 lag i den ligaen.



Selv om det er en bragd av Sutton United å komme til femte runde i Fa-cupen så skal dette være en enkel sak for Arsenal når det gjelder videre avansement. Dette er en kamp der vi i utgangspunktet skal bruke få (eller ingen) av de mest belastede spillerne fra vårt førstelag, men samtidig så skal vi bruke flest mulig av de av våre "beste" som trenger kamptrening. Det er også verdt å merke seg utenom denne kampen så skal ikke Arsenal spille kamp før lørdag 4. mars da vi møter Liverpool borte. Vår kamp mot Southampton siste helgen i februar er utsatt siden Southampton spiller finale i Ligacupen den helgen.



Mitt lag mot Sutton:



Ospina (eller Martinez)


Jenkinson - Holding - Gabriel - Gibbs ©


Elneny - Maitland-Niles


Lucas - Jeff - Walcott **


Giroud



** Welbeck er fjernet fra forslaget da han spiller fra start i U23-kampen mot Leicester søndag 19/2.



Hvis Lucas ikke blir klar til mandag så er mitt alternativ Walcott.


Jeg ser egentlig flere mulige konstellasjoner i backfireren. Hvis Jenkinson vrakes så kan Maitland-Niles flyttes ned på backen og en annen "ukjent og lovende" spiller sammen med Elneny på midten.


En annen mulighet er å flytte Gabriel ut på backen og la Per spille sammen med Holding på stopperplass.


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Eg meinar at det er nokre spelarar som bør vise seg fram som lagspelarar og ikkje trenge kvile i denne kampen. Tenker da spesielt på Alexis. Ønsker flg. 11 fra start;

 

Martinez

Jenkinson - Holding - Per - Gibbs

Chamberlain - Maitland Niles

Jeff

Alexis- Welbeck - Lucas

Link to comment
Share on other sites

Welbeck er med fra start i dagens U23-kamp mot Leicester og er vel da uaktuell mot Sutton i morgen.

 

Årsaken til at Welbeck spiller U23 og ikke FA-cup, skal i følge han selv være at Sutton-kampen går på kunstgress, noe som ikke skal være å anbefale etter den skaden som har holdt han ute fra fotballen i lang tid.

 

Ryktene sier også at Debuchy kan få en sjelden sjanse i mandagens kamp mot Sutton.

Link to comment
Share on other sites

Det skal i alle fall bli hyling fra United-gjengen om "urettferdig" trekning og hvor heldige Arsenal ALLTID er!

 

Men akkurat denne sesongen så har Arsenal vært heldige med trekningen :D

 

 

;) Ender vi opp med FA igjen nå tro og "alle" hyller Wenger igjen?

 

Det er utrolig hvor raskt enkelte glemmer da...... Men intet ville gledet meg mer enn at Wenger avslutter sin Arsenalkarriere med en cup-triumf 27. mai 2017.

Link to comment
Share on other sites

Welbeck er med fra start i dagens U23-kamp mot Leicester og er vel da uaktuell mot Sutton i morgen.

 

Årsaken til at Welbeck spiller U23 og ikke FA-cup, skal i følge han selv være at Sutton-kampen går på kunstgress, noe som ikke skal være å anbefale etter den skaden som har holdt han ute fra fotballen i lang tid.

 

Ryktene sier også at Debuchy kan få en sjelden sjanse i mandagens kamp mot Sutton.

Da kan eg bytte ut Welbeck med Walcott, alternativt Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok lag dette. Kos MÅ spares mest mulig. Elneny og Xhaka får testet seg sammen på midten. Özil er ikke med til sør-London, Alexis er på benken sammen med Martinez, Debuchy, Per, Gibbs, Maitland-Niles og OX.

Jeg antar at Jeff tar Özil-rollen, men det er også en mulighet for at Iwobi spiller der. Det er kanskje mest spennende å se om det er Lucas eller Theo på topp (eller kanskje de veksler på det).

 

Jeg ser på Twitter at Jeff er satt opp i Özil-rollen og Walcott er satt opp på topp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...