Jump to content

2016.10.19 Ludogorets Razgrad (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 ludogoretsrazgrad.png?2016-2017 Ludogorets Razgrad


Onsdag 19. Oktober 2016, kl 20:45. Emirates Stadium


Champions League, gruppespill, 3. kamp


Kampen vises direkte på Viasat Sport




Skadesituasjonen er slik jeg ser det uendret. Før kampen mot Swansea så antok Wenger at Ramsey og Giroud er uaktuelle også i midtukekampen i CL. Jenkinson spilte en time i U-23 kampen mot Southampton og er kanskje snart klar på Arsenalbenken, men jeg tviler på at det skjer i denne kampen.



Ludogorets er et lag Arsenal selvsagt skal slå på hjemmebane, men Arsenals "historie" mot lag vi skal slå betyr at vi ikke bør ta seieren på forskudd.



Jeg kunne tenke meg noen få endringer i laget mot Ludo, ikke fordi noen har spilt seg ut av laget men rett og slett fordi vi har enkelte spillere som bør få en sjanse og det er også en mulighet til å hvile et par "brikker".


Det er nok mange spillere som gjerne kunne vært hvilt, men samtidig så har vi et begrenset utvalg å sette inn uten at vi svekker laget. kanskje er mitt foreslåtte lag en litt for stor "undervurdering" av motstander, men jeg mener at det er innenfor grensen.



Ospina er vår Cup-målvakt og i den bakre fireren så kunne jeg tenke meg å la Gibbs få en sjanse fra start. Ideelt sett så kunne jeg også tenkt meg å hvile Kos, men er usikker på kombinasjonene Gabriel/Mustafi. Menmed en litt mer defensivt orientert midtbane så tar jeg sjansen på det.


Coquelin virket så bra når han kom inn på lørdag så han blir valgt fra start, jeg vurderer også Elneny fra start. Kanskje skulle også Özil få starte på benken.


På topp så tar jeg sjansen (kanskje naivt av meg) på å starte med Lucas og hvile Alexis.



Wenger kommer nok til å velge omtrent det samme laget som mot Swansea, med unntak av Cech og kanskje også uten Xhaka, men mitt lag har litt flere endringer:



Ospina


Bellerin - Mustafi - Gabriel - Gibbs


Elneny - Coquelin


Walcott - Özil/Cazorla - Iwobi


Lucas

Link to comment
Share on other sites

Tipper det blir så å si uendret lag fra igår. Xhaka burde spille da han får seg en hvilepause neste helge pga røde kortet uansett.

Helst vil jeg ha Perez på topp med Alexis på sin vandte plass. Så får enten Walcott eller Iwobi hvile. Fint å starte Coq igang også.

Link to comment
Share on other sites

Eg håpar det blir endringer i forhold til laget mot Swansea i går av samme årsak som Polljen poengterer; vi skal slå Ludogretz heime ni hundre og nittini tusen ni hundre og nitti ni ganger av ein million. Monreal har som eg har påpeikt i tidlegare trådar hatt ein noko nonchalant start på sesongen og eg har ingen problem med å setje Gibbs inn i staden, spørsmålet er kva det gjer med forsvaret å evt sette innpå Gabriel i tillegg. Eg vel å ta sjansen og vil ha Gabriel til å matche anten Mustafi eller Koscielny. Alt etter kven som har mest behov for ei pust i bakken.

På midtbana er eg einig med Marius over her at Xhaka er eit naturleg val sidan han må stå over i helga uansett. Mtp at vi er litt utsatt dersom Cazorla skulle bli skada er eg villig til å matche Xhaka med Elneny og frita Cazorla for defensive oppgåver og putte han i playmaker-rolla til Özil. Perez inn på topp. Er i grunn litt skeptisk til å gjere for mange rokkeringar frå kamp til kamp, men dette bør gå:

Ospina

Bellerin Mustafi/Koscielny Gabriel Gibbs

Walcott Elneny Xhaka Iwobi

Cazorla

Perez

Fullt trøkk og fokus frå start denne gang og håpe å "avgjere" kampen til pause slik at vi kan kontrollere inn 2. omgangen.

Link to comment
Share on other sites

. Monreal har som eg har påpeikt i tidlegare trådar hatt ein noko nonchalant start på sesongen

 

 

Som jeg har skrevet i andre tråder (inkl Swansea-tråden) så mener jeg at Monreal får litt for mye av skylden for "manglene" på venstresiden. ja, vi har litt mer problemer der nå enn tidligere, men med den arbeidsmengden våre backer har langs hele banens lengde så er de avhengige av å få god defensiv hjelp av våre kantspillere. Walcott har våknet opp denne sesongen og gjør en god jobb med å hjelpe Bellerin. Iwobi (i sitt vikariat på motsatt side) er ikke like flink til dette og det gir Monreal en større belastning.

Jeg sier ikke at Monreal er feilfri, men at det er flere faktorer som gjør at vi sliter litt mer å den siden denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Det var et oppløftende resultat mot Ludo og jeg kan ikke klage på det :gimme:

 

Man skal dog være forsiktig med å fly av skaftet og tro at alt er bra bare p.g.a. sifrene i den kampen, da det faktisk var flere ting som var langt fra optimalt. Andre omgang var bortimot en ren overkjørsel av Ludo, første omgang var ikke like overbevisende.

For å starte bak så slet vi med farten og gjennombruddspillet til Ludo sine angripere og vi har en fantastisk Ospina og noen mangelfulle avslutteregenskaper fra Ludos angripere å takke for at det ikke kom mål i mot. Vi holdt nullen, men det var med nød og neppe.

Offensivt så var det, til tross for to mål i vår favør, alt for mye unøyaktigheter og balltap. Dette hadde ikke så mye å si mot Ludo, men det må skjerpes betraktelig når vi ser på kampene vi har foran oss den kommende tiden.

Link to comment
Share on other sites

enig med Polljen. For mye Hawaii i første omgang. Og farlig å se seg blind på et slik resultat mot svak motstand, særlig når det var mye lurv defensivt i første omgang. Men uansett skal man ta med seg videre de positive tingene, og håpe at Wenger & co klarer å adressere de svakhetene man så. Det er de samme svakhetene som mot Swansea, Liverpool mm. Og selv om defensivt slurv er en hard på kjenning for nervene til oss supportere, må jo Arsenal fremstå som en fornøyelse å se på for såkalt nøytrale tilskuere om dagen.

Link to comment
Share on other sites

enig med Polljen. For mye Hawaii i første omgang. Og farlig å se seg blind på et slik resultat mot svak motstand, særlig når det var mye lurv defensivt i første omgang. Men uansett skal man ta med seg videre de positive tingene, og håpe at Wenger & co klarer å adressere de svakhetene man så. Det er de samme svakhetene som mot Swansea, Liverpool mm. Og selv om defensivt slurv er en hard på kjenning for nervene til oss supportere, må jo Arsenal fremstå som en fornøyelse å se på for såkalt nøytrale tilskuere om dagen.

Jeg er helt enig med deg at for en nøytral tilskuer/TV-titter så må Arsenal (slik de var mot Ludo) være en utmerket underholdning.

 

Generelt sett så vil defensivt slurv vil normalt være mye mer fatalt enn når det slurves offensivt, men dessverre så vil enkeltfeil fra forsvarere og målvakt (selv med ellers godt spill) lett bli fordømt av oss fotballfans, men samtidig så er vi ikke like flinke til å stille de samme krav til den offensive lagdelen.

Jeg sier av og til at en spiss som i det store og hele spiller en elendig kamp, men klarer å "rote" inn en ball i rett mål, han kan bli en helt blant fansen. En forsvarer/målvakt som ellers spiller en prikkfri kamp, foruten en eneste skjebnesvanger feil, vil kunne bli utskjelt for å være udugelig.

 

Hadde det blitt stilt krav til den offensive lagdel (når det gjelder nøyaktighet, disiplin m.m.) som var i nærheten av de krav vi stiller til de bak på banen, så er sannsynligheten stor for at en enkelt defensiv blunder ikke ville være så skjebnesvanger.

 

Det er akkurat dette som gjør at jeg kommer med en viss kritikk mot vårt lag, selv om vi vinner 6-0. Dette holder mot et lag som Ludo med et relativt åpent forsvar og ikke så altfor god målvakt, men holder det mot middelmådige særdeles defensive CL-motstandere som ligger bakpå og håper på noen sjanser til å kontre. Kanskje, kanskje ikke, men det blir i alle fall ikke like lett som mot Ludo når vi møter lag med 10 mann som forsvarer straffefeltet, hvis våre er like unøyaktige som de var i første omgang på onsdag.

Link to comment
Share on other sites

Største tapet til Ludogorets i historien sa kommentatorene på Viaplay. Meste de har tapt før er 4-0 mot Real og Basel.

Er dog bare en 15 år gammel klubb.

 

Men er alltid kjekt å slå slike rekorder !

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...