Jump to content

2016.10.15 Swansea City (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 swanseacity.png?2016-2017 Swansea City


Lørdag 15. oktober 2016, kl 16:00. Emirates Stadium


Premier League, 8. serierunde


Kampen vises IKKE direkte på TV2 Sport Premium / Sumo,


men sendes i opptak på TV2 Sport Premium 2 kl 18:15




Når det gjelder skadesituasjonen så forventer jeg ikke en oppdatering av denne før Wengers pre-match pressekonferanse (sannsynligvis fredag 14/10). Foruten våre langtidsskadde (Per og Welbeck) så antar jeg at Ramsey heller ikke er klar. EDIT! Ramsey skal ha kommet tilbake i trening denne uken, men det er forventet at han blir testet på reservelaget før han er klar (kilde:nettrykter >_< )


Giroud har slitt med en "tå-skade" og om han er klar vites ikke i skrivende stund. Lucas Perez hadde en liten kneskade før det internasjonale vinduet, men skal nå være i full trening. Det samme gjelder Coquelin som har vært ute noen uker med sin skade.


EDIT! Wenger bekrefter at hverken Ramsey eller Giroud er klare for spill den kommende uken.



Det var visse rykter i går (tirsdag) om at Özil kunne ha fått en skade siden han ikke kom ut til 2. omgang for Tyskland, men dette har blitt avkreftet av Özil.



Når det gjelder mitt forslag til lag mot Swansea på lørdag så velger jeg å "hvile" Alexis Sanchez. Han har som vanlig i det internasjonale vinduet vært i Sør-Amerika og spilt to kamper, og med en lang reisevei så mener jeg at dette er en kamp der han gjerne kan få "hvile" på benken fra start. Jeg velger også å ikke ta med Coquelin, siden jeg mener at vi har en bra oppdekning på midtbanen og det kommer viktigere oppgaver de neste ukene (neste måneden) der jeg vil ha en frisk Coquelin.



MItt forslag:


Cech


Bellerin - Mustafi - Koscielny - Monreal


Xhaka - Cazorla


Walcott - Özil - Iwobi


Lucas




Özil har som nevnt avkreftet at han pådro seg en skade på tirsdag, men hvis han likevel skulle ha noen mindre "skadeproblemer" etter den kampen så bør han også få hvile. I så fall velger jeg dette laget:


Cech


Bellerin - Mustafi - Koscielny - Monreal


Xhaka - Elneny


Walcott - Cazorla - Iwobi


Lucas


Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...