Jump to content

2016.02.20 Hull City


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 hullcity.png?2012-13 Hull City


Søndag 20. februar, kl 13:45. Emirates Stadium


FA cup, 5. runde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo,





For tredje år på rad så møter vi Hull City i FA-cupen. Hull topper Championship og selv om det er ganske tett i toppen, med bare åtte poeng som skiller Hull og laget som ligger som nummer seks, så er det ikke noen "walkover" for Arsenal i denne runden av FA-cupen.



For de av supporterne som vil ha litt de "gledelige" nyhetene med en gang så kan jeg informere om at vår "favorittdommer" :ermm: Mike Dean skal dømme denne kampen.



Siden jeg starter denne tråden litt tidligere enn vanlig så er det litt tidlig å gi en klar oversikt over skadesituasjonen. Uansett med møter mot Barcelona og Manchester United i uken som kommer etter denne kampen så MÅ Wenger ta sjansen på å hvile de spillerne som har småskader eller er mest skadeutsatt. Med det i tankene så mener jeg at Koscielny som måtte gå av banen på søndag ikke skal spille denne kampen. Gabriels skade skal helle ikke være så alvorlig iflg kilder på nettet (ikke bekreftet av Arsenal), og kan være snarlig tilbake, men jeg satser på den samme stopperduoen som avsluttet kampen mot Leicester.


Jeg kunne tenkt meg å starte med Gibbs på venstre back, men med den stopperduoen jeg har valgt så er jeg usikker på om det er en god ide å sette Monreal på benken. For meg så er Monreal litt mer defensiv stabil enn Gibbs.


Coquelin er på vei og trenger enda mer kamptrening så jeg velger han fra start, samtidig så er det på tide å få sett litt mer fra Elneny så jeg er usikker på om jeg skal velge han som makker til Coq eller om han og Coq bør få hver sin periode av kampen som DM.


Offensivt så har jeg ikke i tankene å "hvile" noen av spillerne, men hvis noen bør hviles før "storkampene" så er det Özil. Welbeck bør så absolutt så spilletid, men om det skal være fra start er jeg usikker på. På topp har vi nå tre kandidater i Giroud, Walcott og Welbeck.


I mål så antar jeg at Wenger velger å kjøre med andrevalget som cup-målvakt.



Mitt valg (som ikke vil være Wengers valg)



Ospina


Bellerin - Per - Chambers - Monreal


Ramsey - Coquelin


Walcott - Özil - Sanchez


Giroud



Hvis jeg tar litt mer sjanser så går jeg for dette alternativet:



Ospina


Bellerin - Per - Chambers - Gibbs


Elneny - Coquelin


OX - Ramsey - Sanchez


Walcott






Link to comment
Share on other sites

Bør spare en del fra start, men ha en knallsterk benk å sette inn ved behov. Skal ikke si at dette er noen walkover, men Hull er i Championship og vi må våge å gamble litt for å konkurrere i serien. Vi må selvsagt også toppe mot Barcelona, og selv om jeg ikke akkurat har troen på at vi går videre bør vi stille med en så opplagt og skadefri tropp som overhode mulig.

 

Å heve FA-bøtta for tredje år på rad hadde selvsagt vært gildt, men jeg rangerer dette under serie og CL.

Link to comment
Share on other sites

Sagt det før og sier det igjen.. Mertesacker er vår soleklart beste forvarsspiller.

 

Ellers bra å se Iwobi bli på banen. Vært veldig god. Regner også med at Giroud kommer til å være et beist de siste 20-25 minuttene. Han pleier alltid å være jævlig god når han kommer på som innbytter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...