Jump to content

Champions League - Trekning 2015


Polljen

Recommended Posts

Trekningen for Champions League sesongen 2015/16 blir foretatt Torsdag 27. august kl 17:45.

 

Det gjenstår noen kvalifiseringskamper i kveld (onsdag 26/8), men de fleste lagene er allerede plassert i sine sidingsgrupper.

Nytt for året er at ingen nasjon vil ha "fordel" av å ha flere lag i Pot 1 og at den inneholder de åtte beste seriemestrene i Europa. Ett eksempel på dette er Spania der Barcelona er i Pot 1(coefficient 164.999) og Real Madrid som har en bedre coefficient med 171.999 er plassert i Pot 2. PSV som er plassert i Pot 1 har en coefficient (58.195) som sannsynlig ville plassert de i Pot 3 under det gamle systemet. Arsenal har en coefficient på 110.078.

 

 

Her er en foreløpig oversikt som vil bli oppdatert senere. (pot 1 vil det ikke bli endringer i)

Oppdatering: UEFA.com har foreløpig ikke oppdatert hvilen pot de siste lagene kommer i, men hvis jeg ikke har regnet feil så er dette de endelige pot'ene

 

Dette er de offisielle pot'ene for torsdagens trekning

Pot 1: Barcelona, Chelsea, Bayern Munchen, Juventus, Benfica, Paris SG, Zenit, PSV Eindhoven

Pot 2: Real Madrid, Atletico Madrid, FC Porto, Arsenal, Valencia, Manchester City, Manchester United, Bayer Leverkusen

Pot 3: Lyon, Dynamo Kiev, Olympiakos, Galasataray, Roma, Shaktar Donetsk, Sevilla, CSKA Moskva

Pot 4: Borussia Munchengladbach, Wolfsburg, Dinamo Zagreb, Maccabi Tel-Aviv, Gent, Malmø, BATE Borisov, Astana

 

Shaktar Donetsk og Sevilla er kvalifiserte men om de blir plassert i Pot 2 eller 3 avhenger av hvilke lag som blir klare i kveld.

 

Gjenstående kvallikkamper: (resultat første kamp i parantes)

Brugge - Man. United (1-3)

Bayer Leverkusen - Lazio (0-1)

CSKA-Moskva - Sporting SP (1-2)

Partizan - BATE Borisov (0-1)

APOEL- Astana (0-1)

Link to comment
Share on other sites

Har oppdatert pot'ene i førstepost og den trekningen jeg håper på for Arsenal er: PSV, Lyon og Malmø. Relativt greie lag og korte reiser.

 

Arsenal er vel ofte "uheldige" i trekingen og får da: Barcelona, Galatasaray (tyrkisk som vanlig) og Astana (overkommelig motstand men lang reise)

Link to comment
Share on other sites

En gruppe det bør være mulig å komme seg videre fra.

 

Vi slipper de lengste reisene, vi slipper vinterbanene langt øst. Bayern er selvsagt favoritt i gruppen, men totalt sett en overkommelig gruppe.

Link to comment
Share on other sites

Dette ble en fin trekning, til slutt. Fint å slippe reise til Astana eller Russland. Zagreb var virkelig ikke overbevisende mot Molde. Og Olympiakos bør også slås uten altfor store problemer.

 

Manchester City skal få det tøft! Forhåpentligvis gir det noen utslag i Premier League også.

Monchengladbach

Sevilla

Juventus

Link to comment
Share on other sites

Fins det ei oversikt over kven av puljevinnerne og 2. plassane som møter 2. plass og puljevinner i dei ulike gruppene?

EKsempelvis, dersom vi vinner gruppa vår, hvilken gruppe er det da vi møter nr 2 fra?

Dette trekkes og det er derfor vanskelig å spille taktisk i puljespillet for å treffe rette motstander i cupspillet.

Trekningen er 14. desember. Det er (minst) to kriterier som legges til grunn for trekningen når det gjelder åttendedelsfinalene. Et lag skal ikke møte samme lag som det var i pulje med og to lag fra samme nasjon skal ikke møte hverandre. (grunnen til at jeg skriver minst to kriterier er at jeg er usikker på om UEFA vil unngå at et russisk og et ukrainsk lag skal møte hverandre hvis de er videre til se siste seksten. Dette var et kriterium som ble lagt til grunn i dagens puljetrekning).

 

18. mars trekkes kvartfinalene og her er det ingen slike forbehold og to lag fra samme nasjon kan møte hverandre (som f.eks. Arsenal og Liverpool gjorde for noen år siden).

15. april trekkes semifinalene (og her er det heller ingen forbehold)

Link to comment
Share on other sites

Til orientering så spilles Arsenal sine CL-kamper slik:

 

16/9 B Dinamo Zagreb Onsdagskamp før vi møter Chelsea (borte) påfølgende lørdag med tidlig starttidspunkt

29/9 H Olympiacos Tirsdagskamp før vi møter United (hjemme) påfølgende søndag

20/10 H Bayern Munchen

4/11 B Bayern Munchen Onsdagskamp før vi møter Tottene (hjemme) påfølgende søndag

24/11 H Dinamo Zagreb

9/12 B Olympiacos

 

Ellers er det mer "ordinær" motstand i forkant/etterkant av CL-kampene.

Link to comment
Share on other sites

Dette trekkes og det er derfor vanskelig å spille taktisk i puljespillet for å treffe rette motstander i cupspillet.

Trekningen er 14. desember. Det er (minst) to kriterier som legges til grunn for trekningen når det gjelder åttendedelsfinalene. Et lag skal ikke møte samme lag som det var i pulje med og to lag fra samme nasjon skal ikke møte hverandre. (grunnen til at jeg skriver minst to kriterier er at jeg er usikker på om UEFA vil unngå at et russisk og et ukrainsk lag skal møte hverandre hvis de er videre til se siste seksten. Dette var et kriterium som ble lagt til grunn i dagens puljetrekning).

 

18. mars trekkes kvartfinalene og her er det ingen slike forbehold og to lag fra samme nasjon kan møte hverandre (som f.eks. Arsenal og Liverpool gjorde for noen år siden).

15. april trekkes semifinalene (og her er det heller ingen forbehold)

 

 

Ok, eg burde heilt klart vite dette, men hugser i fjor når vi "bæsja på leggen" og ikkje klarte fysteplassen i gruppa og var med det "heldige" som fekk gruppevinnar Monaco. Da var det sånn 1. vs 2. i forskjellige grupper man visste om på førehand, men det var kanskje trekt 14. desember? eg hugser ikkje, dette burde eg eigentleg vite.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...