Jump to content

2014.12.28 West Ham


Polljen

Recommended Posts

West Ham United westhamunited.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Søndag, 28. desember 2014, kl. 16:00, Boleyn Ground


Premier League.


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium 2 /Sumo




Det er ikke lang tid til å hvile beina mellom kampene i jula, men det er heldigvis ikke noen lang reise for spillerne når de skal spille borte på søndag. Kampen mot QPR sitter nok godt i beina for enkelte, men begge de to resterende kampene i jula/nyttår er så viktige at det blir vanskelig å hvile nøkkelspillere.



Vi skal møte de to lagene som ligger rett foran oss på tabellen, så begge kampene er såkalte "seks poeng kamper" der vi med full pott vil innta den "beryktede" fjerdeplassen (i teorien kan vi klatre til tredjeplass).



Giroud er suspendert mot West Ham og det er foreløpig ikke så mye nytt om endringer på skadelisten. Rosicky gjorde en god jobb i midten og bør starte nok en kamp. I Forsvaret så har vi mulighet til å hvile en spiller fra start, Chambers startet på benken mot QPR og i denne så velger jeg å hvile Gibbs fra start. I angrep har vi en ledig plass, jeg antar at Welbeck blir flyttet opp på topp, så spørsmålet er hvem som tar den ledige vingen? OX har vel en liten skade som satte han ut mot QPR og jeg tviler på at Walcott er klar til å starte en kamp så jeg antar at det står mellom Campbell og Podolski, Jeg vil nok en gang se sistnevnte prøve seg fra start.



Mitt tips om de som starter (Wenger er sjelden helt enig med meg ;D )



Szczesny


Chambers - Debuchy - Per - Monreal


Rosicky - Flamini


Sanchez - Cazorla - Podolski


Welbeck


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Ospina

Debuchy - per - monreal - gibbs

Rosicky - couqelin

Sanchez - cazorla - podolski

Welbeck

 

Tror dog Sanchez ikke kan spille alt denne jula, så i en av kampene nå bør han hviles og evt settes på mot slutten. Mulig West ham er kampen dette bør skje i. Ellers tviler jeg på Podolski får noe spilletid, blir vel fort vekk Sanogo på topp og Welbeck på kant.

Link to comment
Share on other sites

Ospina

Debuchy - per - monreal - gibbs

Rosicky - couqelin

Sanchez - cazorla - podolski

Welbeck

 

Tror dog Sanchez ikke kan spille alt denne jula, så i en av kampene nå bør han hviles og evt settes på mot slutten. Mulig West ham er kampen dette bør skje i. Ellers tviler jeg på Podolski får noe spilletid, blir vel fort vekk Sanogo på topp og Welbeck på kant.

Ospina er ingen dårlig ide, problemet er at Wenger ikke kommer til å bytte ut polakken uten at han gjør en ekstrem "brøler".

Couqelin synes jeg ikke var en dum ide, dessverre så er nok Wenger uenig også her.

Sanogo var ikke i troppen mot QPR så jeg tviler sterkt på at han vil kunne starte søndag, men på den andre side så er Sanogo et "Prestisjeprosjekt" for Wenger så alt kan skje.

Jeg er helt enig i at Sanchez burde hvile en kamp og for meg så er West Ham kanskje førstevalg et i så måte. Problemet er hvem som er alternativet siden Sanchez er vår drivende kraft offensivt. Walcott synes ikke å være klar for noe mer enn et lite innhopp. OX er sannsynligvis ute også på søndag og jeg har ingen tro på at både Campbell og Podolski vil starte i samme kamp. Det blir nok dessverre "rovdrift" på Sanchez helt til en skade (eventuelt) oppstår som da holder han ute over en lenger periode

Link to comment
Share on other sites

Hvordan har du kommet til konklusjonen at Sanogo er et prestisjeprojekt for Wenger? Er det fordi du syns han burde benkes til fordel for Podolski? Fordi du mener at Podolski er bedre for vårt lag?

Selvsagt en særdeles subjektiv vurdering fra min side, men jeg mener Sanogo har vist svært lite i Arsenaldrakta. Podolski har også vært en del opp og ned, men han kan i det minste vide til en viss effektivitet. Men svaret på ditt konkrete spørsmål er JA. Selv om Podolski som sagt har vært opp og ned så kommer Sanogo på MIN rangstige bak både Podolski og Campbell.

 

Men når jeg bruker uttrykket "prestisjeprosjekt" (kanskje et dårlig uttrykk) så er det fordi jeg mener at Wenger av og til ha så stor tro på enkelte spillere eller systemer at det utad kan virke som at det har gått "prestisje" i det han har så stor tro på. Jeg kan selvsagt ikke vite om Wenger egentlig setter sin prestisje på sine "prosjekter" akkurat som andre ikke kan "bevise" det motsatte. Det er nå slik at alle påstander jeg, du og anyone kommer med for og mot det Wenger gjør er farget av hvilket forhold vi har til Wenger eller de enkelte saker/prosjekter.

 

Kan jeg ta feil? Selvsagt. Kan jeg ha rett (av og til)? ikke en umulighet.

 

Det er mange valg Wenger gjør, jeg er enig i noen og uenig i andre. Det finnes andre her på forumet som sannsynligvis ikke kan forstå at Szczesny står i mål når vi (etter deres mening) har et bedre alternativ på benken i Ospina. Har de rett, ikke vet jeg, men kanskje noen i den leiren mener at Wenger setter sin "prestisje" inn på å tviholde på polakken.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan ikkje ha Chambers på back etter mitt syn. Han er blitt rundlurt av søt og alle i det siste og med Hammers sin luftstyrke i midten blir det viktig å hindre innlegg i mot...

 

Eg vil ha podolski inn for giroud, med welbeck på topp og poldi på kant. Så håper eg at vi er gode nok til poeng. Eg er faktisk ikkje sikker på om vi har nok kvalitet tilgjengeleg.

Link to comment
Share on other sites

Noen vil sikkert mene at Song var et prestisjeprosjekt ivsin tid. Der traff Wenger i hvertfall. Jeg ser faktisk fram til se han igjen. Kanskje han var mannen vi skulle hentet tilbake i sommer? Særlig med tanke på at han kan bekle stopperplassen også.

Link to comment
Share on other sites

Er så heldig at eg også får sjå denne kampen fra tribuneplass. Med samme spel som mot QPR i 1 omgang har eg eit godt håp om riktig resultat i denne kampen. Tviler på at Wenger kviler mange mot laget som har 4 plassen vår. Inn med Podolski, ellers samme lag.

 

West-Ham har 5 plass, ellers må han hvile noen før det går galt for de få som er igjen. Matchen 1.jan er mot Southampton som er på 4.plass.

Nei, det er nå vi får se hva spillergruppa er laget av mener nå jeg. Skader eller ikke, klarer de å karre i land resultater i begge kampene som kommer nå er det liv laget. Ellers er bredden for dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny, Debuchy, Mertesacker, Koscielny, Monreal: Coquelin, Flamini, Cazorla, Ox, Alexis: Welbeck

 

SUBS- Ospina, Gibbs, Chambers, Podolski, Walcott, Campbell, Akpom.

 

Fint med kos bak der. Ellers hviles ingen, frykter skader nå..

Rosicky må vel være skadet på nytt?

Link to comment
Share on other sites

Elendig åpning av et særdeles svakt lag. Keeperen ser ut til å ha tøfler på seg. Rett og slett elendig tilslag. I tillegg, kommuniserer han dårlig med Monreal. Coq er bedre enn Flamini, men fortsatt trolig en av de aller svakeste i ligaen i sin posisjon. Oxlaide lykkes sjelden. Og Welbeck lykkes nærmest aldri. Fryktelig at Rosicky ikke er klar. At Podolski ikke får spille, er katastrofalt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...