Jump to content

Preseason Monaco 03.08.2014


Bergkamp88

Recommended Posts

Så det ikke var laget noen kamptråd, så jeg pælmer inn en.

 

Etter gårsdagens festforestilling kom vi fort ned på bakken igjen idag. Jeg synes det periodevis var positive tendenser mot Monaco, men vi klarer ikke å skape allverdens. Giroud var ikke helt i slaget, Sanchez også noe rusten i valgene sine, men godt å høre at han - ifølge kommentatoren som får sett hele banen - hadde fantastiske bevegelser når han spilte midtspiss.

 

Debuchy imponerte meg, solid type. Chambers hadde også flere gode innvolveringer. Monreal synes jeg slet litt, men fikk nok for dårlig hjelp på sin side.

Wilsh var periodevis god og skarp. Jeg synes det har vært mye "nesten" offensivt med Wilshere de siste sesongene, la oss håpe han har utviklet seg der.

Ramsey forsvant litt utover i kampen, skal ha for at han tør å prøve, men bør kanskje velge enklere løsninger iblant.

Arteta med mye ballkontakt, men jeg mener han bør våge kikke fremover for gjennombruddspasningen istedenfor å alltid velge det sikre. Videre har han, i mine øyne, ofte litt for mange unødvendige berøringer på ball. Slipp den før !

Cazorla får ikke utrettet så mye. Av innbytterne viser Zelalem hvorfor han er en "snakkis", et par gode innvolveringer og fine stikkere, bl.a den til Akpom hvor vi blir snytt for et soleklart straffespark. Nevnte Akpom også positiv.

 

Ingen imponerende match, men mange spillere får verdifull kamptrening og en kan ikke forvente for mye. Flere av spillerne kom nylig tilbake og det blir gjort mange bytter ila kampen.

 

Til slutt vil jeg dele en litt oppsiktsvekkende statistikk. Det var èn back i PL forrige sesong som hadde bedre successrate i hodedueller enn Sagna. (Gitt at kilden sitter med korrekte tall)

Hans navn : Debuchy ! Det var, ihvertfall for meg, en meget overraskende og gledelig statistikk. Jeg må innrømme jeg trodde vi kom til å savne hodestyrken til Sagna stort, med tanke på at vi ikke har allverdens med hodestyrke i stallen, men hvis det er tilfelle at Debuchy er enda bedre, er jo det knall !! Tror viktigheten av duellstyrke er undervurdert av mange.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk bare med meg 1. omgang, men når det gjelder Cazorla så er ikke vingen posisjonen han bør spille på. I Özils fravær så burde Santi ha vært vår ballfordeler fra start i midten og ikke minst da med tanke på at Özil kanskje ikke er klar til første serierunde.

 

Uten om det så fikk jeg et godt inntrykk av våre tre nye i de 45 minuttene jeg fikk se, mens jeg var mindre fornøyd med Giroud og Wilshere (i motsetning til deg, Bergkamp88). Jeg er enig i at Monreal bør ha mer å gå på, men som du sier så hadde han forsvinnende lite hjelp på sin side.

 

Men dette er treningskamper som jeg totalt sett legger relativ liten vekt på i den store sammenheng, det samme gjør jeg med pokalkampen mot City om en uke, og alt i alt så tror jeg vi vil ha et brukbart lag klart når alvoret begynner om to uker. Det jeg tar med meg fra denne kampen er et positivt inntrykk av våre tre nye utespillere, det negative skal jeg glemme raskt,

Link to comment
Share on other sites

Med Arteta, Wilshere, Cazorla og Giroud på banen så går spillet så vanvittig mye tregere og vi blir veldig mye lettere å gjennomskue. Giroud klarer ikke å true bakrom samtidig som han ikke utfordrer motstanderen rettvendt i det hele tatt. Cazorla og Wilshere skal alle som regel ha ørten touch på ballen før de kan sende den videre og Arteta sin mangel på fart samt generelle treghet når det gjelder avleveringer sørger for å senke tempoet vi har i spillet gang på gang.

 

I motsetning til kampen i går hvor det var fart, teknikk, og arbeidsmoral så var kampen i dag preget av et labert tempo, dårlig press (se på hvor ofte høyresiden til Monaco valset over vår venstreside) og usedvanlig få målsjanser. Før Monaco i det hele tatt scoret så hadde de allerede 9-1 i sitt favør når det kom til skuddstatistikk. Tviler på at den jevnet seg noe særlig mer ut for å si det slik.

 

Dette er kun en treningskamp, men jeg må innrømme at de samme svakhetene jeg klagde på i fjor (Arteta og Giroud) dukket opp igjen i dag. Syntes vi ser ut som et dårligere lag med en gang de er ute på banen.

Link to comment
Share on other sites

Med Arteta, Wilshere, Cazorla og Giroud på banen så går spillet så vanvittig mye tregere og vi blir veldig mye lettere å gjennomskue. Giroud klarer ikke å true bakrom samtidig som han ikke utfordrer motstanderen rettvendt i det hele tatt. Cazorla og Wilshere skal alle som regel ha ørten touch på ballen før de kan sende den videre og Arteta sin mangel på fart samt generelle treghet når det gjelder avleveringer sørger for å senke tempoet vi har i spillet gang på gang.

 

I motsetning til kampen i går hvor det var fart, teknikk, og arbeidsmoral så var kampen i dag preget av et labert tempo, dårlig press (se på hvor ofte høyresiden til Monaco valset over vår venstreside) og usedvanlig få målsjanser. Før Monaco i det hele tatt scoret så hadde de allerede 9-1 i sitt favør når det kom til skuddstatistikk. Tviler på at den jevnet seg noe særlig mer ut for å si det slik.

 

Dette er kun en treningskamp, men jeg må innrømme at de samme svakhetene jeg klagde på i fjor (Arteta og Giroud) dukket opp igjen i dag. Syntes vi ser ut som et dårligere lag med en gang de er ute på banen.

Jeg er på ingen måte uenig i deg når det gjelder kommentarene om enkelte spillere, men det er vel viktig (totalt sett) å påpeke at vi møter bedre motstand i dag enn i går.

Link to comment
Share on other sites

Uten om det så fikk jeg et godt inntrykk av våre tre nye i de 45 minuttene jeg fikk se, mens jeg var mindre fornøyd med Giroud og Wilshere (i motsetning til deg, Bergkamp88),

Totalt sett synes jeg ikke Wilshere var veldig god, formulerte meg nok litt uklart i forrige innlegg. Men jeg synes han hadde noen positive innvolveringer. Som nevnt savner jeg sluttprodukt fra han. Det blir mye nesten. Synes denne bloggeren beskriver der bra

 

"While his technical mechanics his touch, his ability to beat players, his passing range are all very impressive, he still seems to lack an understanding of how to apply them properly"

Link to comment
Share on other sites

Wilshere har evner til å sette fart og passere ledd med ballen i beina som han viste i går. Uheldigvis bruker han nesten alltid et sekund for lenge med ballen eller har upresise avleveringer. Greit fornøyd med helgens kamper totalt sett, to kamper på to dager er tøft for bein som er slitne etter ferien og vi ble igjen overløpt på midtbanen i går, Kondogbia kommer forøvrig til å bli en vill spiller, ser på han som den nye Vieira.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...