Jump to content

Hvis du kunne velge...?


termax

Hvem av disse vil du ha til Arsenal?  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ikke uventet er jeg i utakt med resten av forumet.

 

Valget mellom Aurier eller Debuchy som ny høyreback, er det jeg forstår minst av. Jeg liker trygghet bakover og risiko framover på banen. Debuchy vil gi meg langt mer trygghet enn Aurier. Kanskje jeg tar feil, og Aurier blir verdens beste høyreback om noen år. Det blir neppe Debuchy.

 

Debuchy:

+ Rutine

+ PL-proven

+ Bedre enn Sagna (iflg. Deschampes)

+ Har vunnet pokaler

+ Bedre defensive stats

- Har ikke så mange år igjen av karrieren

 

Aurier:

+ Billigere enn franskmannen

+ Rå fysikk

+ Enormt potensiale

+ 6 mål og 6 assist forrige sesong i Ligue1

- Har ikke spilt på så høyt nivå

- Unge spillere varierer mer i prestasjonene

- Afrikamesterskap

 

Debatten raser i cyberspace:

 

http://myarsenalblog.com/mathieu-debuchy-serge-aurier-whos-best-arsenal/4987

http://www.justarsenal.com/arsenal-should-buy-debuchy-not-aurier/33572

http://www.squawka.com/news/aurier-v-debuchy-why-arsenal-should-avoid-signing-the-ivory-coast-international/131428

http://hereisthecity.com/en-gb/2014/06/28/stats-gunning-for-mathieu-debuchy-but-does-he-even-compare-to-au/

Link to comment
Share on other sites

Ikke uventet er jeg i utakt med resten av forumet.

 

Valget mellom Aurier eller Debuchy som ny høyreback, er det jeg forstår minst av. Jeg liker trygghet bakover og risiko framover på banen. Debuchy vil gi meg langt mer trygghet enn Aurier. Kanskje jeg tar feil, og Aurier blir verdens beste høyreback om noen år. Det blir neppe Debuchy.

 

Debuchy:

+ Rutine

+ PL-proven

+ Bedre enn Sagna (iflg. Deschampes)

+ Har vunnet pokaler

+ Bedre defensive stats

- Har ikke så mange år igjen av karrieren

 

Aurier:

+ Billigere enn franskmannen

+ Rå fysikk

+ Enormt potensiale

+ 6 mål og 6 assist forrige sesong i Ligue1

- Har ikke spilt på så høyt nivå

- Unge spillere varierer mer i prestasjonene

- Afrikamesterskap

Kan legge til + Arsenalfan og fjerne - om at han ikke har spilt på så høyt nivå, nivået i VM er da ganske høyt?

Forøvrig er ikke Grenier en DM, men en offensiv midtbanemann.

 

Liker ryktene om Sanchez.

Sanchez, Carvalho + Aurier+Casillas=Realistiske drømmesigneringer, Carvalho er den eneste av disse som ikke kobles til oss også.(Khedira er ikke dårlig han heller, samt bestevenn med Özil og de er forferdelig gode sammen)

Og ja, jeg mener Casillas, ikke Casilla som vi også kobles til.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting som også er et + for Aurier er at han i Ligue 1 har ligget på et høyere nivå enn Debuchy gjorde også.

 

Det største og eneste minuset jeg ser ved å hente inn Aurier er ACN. Han er ikke så uerfaren heller at han ikke kan spille uke inn og ut. En annen ting også er at Elfenbenskysten allerede er slått ut av VM mens Frankrike fortsatt er med. Noe som gjør at prisen til Debuchy potensielt bare blir høyere og høyere samt at det går enda lengre tid før han kan slutte seg til Arsenaltroppen.

 

Men, ser uansett ut til at Debuchy ender opp her. £12m for en høyreback som er 29 år gammel og har 1 sesong på toppnivå. Må innrømme at jeg ikke føler dette er verdens beste deal, men han er selvsagt en god høyreback. Føler dog at han er mye som Monreal bare på motsatt side.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting som også er et + for Aurier er at han i Ligue 1 har ligget på et høyere nivå enn Debuchy gjorde også.

 

Men, ser uansett ut til at Debuchy ender opp her. £12m for en høyreback som er 29 år gammel og har 1 sesong på toppnivå. Må innrømme at jeg ikke føler dette er verdens beste deal, men han er selvsagt en god høyreback. Føler dog at han er mye som Monreal bare på motsatt side.

Den første forstår jeg ikke. Aurier har ligget på et høyere nivå i Ligue 1? Aurier har spilt for middelhavsfarerne Lens og Toulouse. Debuchy har vunnet double med Lille.

 

Å hevde at Debuchy har kun en sesong på toppnivå blir tullete når han har 10 sesonger for Lille i Ligue 1, over 40 kamper i Europa (UEFA, EL, CL) og halvannen sesong i PL.

Link to comment
Share on other sites

Den første forstår jeg ikke. Aurier har ligget på et høyere nivå i Ligue 1? Aurier har spilt for middelhavsfarerne Lens og Toulouse. Debuchy har vunnet double med Lille.

 

Å hevde at Debuchy har kun en sesong på toppnivå blir tullete når han har 10 sesonger for Lille i Ligue 1, over 40 kamper i Europa (UEFA, EL, CL) og halvannen sesong i PL.

 

Hva er det som er vanskelig å forstå? Har fulgt med på Lille siden 2008 og selv om Debuchy var solid for Lille så var han aldri så "oustanding" som det Aurier har vært Tolouse. Aurier er lagets klart beste spiller som høyreback. Debuchy spilte ikke konstant i et lag som kjempet om tittelen. Du er vel klar over det? Før de tok steget opp var de også en middelhavsfarer og Debuchy var en del av det også.

 

Er du som påpeker at Aurier har lite erfaring på toppnivå når han har spilt i Ligue 1. Så regner med at det samme gjelder Debuchy? Eller er det kriteriet bare satt for når du skal argumentere for hva du foretrekker?

 

Ifølge deg er ikke Ligue 1 "et så høyt nivå" og dermed er vel standarden for toppnivået altså den engelske, tyske og spanske ligaen? Men, greit. Debuchy har 1,5 sesong på øverste nivået samt en god del småkamper og større kamper i Europa. Allikevel så vil jeg heller ha Aurier som jeg mener ligger på nivået til Debuchy allerede nå i en alder av 21 år kontra Debuchy som trolig kun har 1-3 sesonger igjen på toppnivå.

Link to comment
Share on other sites

 

Men, ser uansett ut til at Debuchy ender opp her. £12m for en høyreback som er 29 år gammel og har 1 sesong på toppnivå. Må innrømme at jeg ikke føler dette er verdens beste deal, men han er selvsagt en god høyreback. Føler dog at han er mye som Monreal bare på motsatt side.

 

Jeg trodde mye av kritikken mot Wenger var at han ikke kjøpte inn etablerte stjerner, men satte for mye lit til yngre spillere? Nå later kritikken til å være at vi er LINKET til en etablert stjerne og da vil folk heller ha en yngre og mer lovende spiller.

 

Jeg mener ingen ting om hvem som er best av Aurier eller Debuchy. Jeg bare håper og tror at klubben henter inn forsterkninger der vi trenger dem.

 

Hilsen Tapapa som ikke er så glad i transfervinduet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trodde mye av kritikken mot Wenger var at han ikke kjøpte inn etablerte stjerner, men satte for mye lit til yngre spillere? Nå later kritikken til å være at vi er LINKET til en etablert stjerne og da vil folk heller ha en yngre og mer lovende spiller.

 

Jeg mener ingen ting om hvem som er best av Aurier eller Debuchy. Jeg bare håper og tror at klubben henter inn forsterkninger der vi trenger dem.

 

Hilsen Tapapa som ikke er så glad i transfervinduet.

 

Kritikken min mot Wenger var fordi vi hentet unge uprøvde talenter. Jeg har hele veien vært for å hente unge etablerte spillere, men det må være en god miks selvsagt. Man kan ikke ha et lag bestående av 11 spillere med en snittalder på 21 år heller akkurat. Og det var her Wenger gjorde smertelige feil tidligere. Vi har en bakre femmer (eller firer nå) med spillere som er godt etablert og kjenner hverandre. Om man henter inn Aurier her så ville det ikke vært helt på trynet mtp. at man har 4 spillere med rikelig erfaring og kjennskap til hverandre. Hvis vi derimot hadde hatt en helt ny bakre femmer når sesongen sparket igang så ville jeg selvsagt sett litt annerledes på det og muligens heller gått for litt mer erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Den første forstår jeg ikke. Aurier har ligget på et høyere nivå i Ligue 1? Aurier har spilt for middelhavsfarerne Lens og Toulouse. Debuchy har vunnet double med Lille.

Cabaye spilte også for en av middelhavsfarerne mens Cleverly vel har vunnet double for United.

Debuchy er en helt grei spiller, men mener Aurier er på hans nivå allerede og å betale mer i pris for en 29-åring da er tullete. Forøvrig har vi kan også Flamini og Monreal spille på høyreback dersom Jenko ikke kan når Aurier er i Afrika.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...