Jump to content

2014.13.01 Aston Villa


Stefanb

Recommended Posts

Ser også det fryktes brudd i foten på Monreal :/ Det ville vært nok ett slag i tryne, da backup på hele venstrekanten forsvinner. Gibbs har vi jo stolt på tidligere og gått på en smell.

Forøvrig forundret over at det ikke ble mer fokus på albuen Rosiscky fikk plantet mitt i nesa, så ut for meg som ett soleklart rødt kort, albuen kom forran kroppen og var helt horribelt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

 

Villa hadde 3 sjanser, noe som er omtrent det samme som Arsenal hadde. Sjansen du snakker om som Benteke headet på, ble dømt frispark for Mertesacker, forresten... Kommentatoren klarte selvsagt ikke å få det med seg.

 

Kan kanskje ikke forvente mer av en kommentator som snakker mer om Dion Dublin enn Agbonlaaaaagh sin albue i neserota på Rosicky

Link to comment
Share on other sites

Helt greit at man ikke presterer på toppnivå så lenge man får med seg 3 poeng. Da beholder man fokus og kan jobbe med forbedringer inn mot neste kamp. Dette er jo forresten kynismen som Wenger har blitt kritisert for å ikke ha. Mourinho gjør jo dette i nesten hver kamp og da får han skryt for å være et taktisk geni

Link to comment
Share on other sites

Castor skrev: "Dette er jo forresten kynismen som Wenger har blitt kritisert for å ikke ha. Mourinho gjør jo dette i nesten hver kamp og da får han skryt for å være et taktisk geni"

 

det er jo ikke kynismen som sådan som kritiseres. På dette punktet har jo laget forbedret seg ENORMT det siste året. Men å spille kynisk krever fokus. HELE TIDEN. Å ta "ferie" slik laget NESTEN gjorde i perioder i går er jo nesten det motsatte av kynisme. Og ikke bare har laget blitt mer kynisk, antall "lilleputtfeil" bakover har heldigvis blitt kraftig redusert. Her fortjener spesielt Per og Kosc skryt. Cazorlas håpløse pasning er heldigvis blitt et unntak, i motsetning til de foregående årene der sånt var regelen. Denne forbedringen er fremfor noe det som nå gjør at Arsenal atter er en tittelutfordrer.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder "debatten" Ravenghost har mot resten av "røkla" her så må jeg innrømme at jeg i utgangspunktet har stor forståelse for det han sier, dog er min konklusjon ikke på linje med nevnte debattant.

 

Når det gjelder begrepet "fortjent seier" så er det så enkel at det laget som lager mest mål fortjener seieren, dog så finnes det fra min side enkelte unntak fra regelen. I kamper der det er åpenbart at resultatet er "feilaktig" p.g.a. grove dommerfeil så skjer det at et lag tar ett eller tre ufortjente poeng. Med begrepet "grove dommerfeil" så mener jeg dømming eller manglende sådann der det er åpenbart at dommer eller hans assistenter burde ha sett en forseelse eller eventuelt dømmer på noe som absolutt er ikke er en forseelse.

Dessverre så er det slik blant oss fans og i enda større grad blant kommentatorer/"eksperter" at man lett kaller det dommertabbe når man først ser "feilen" etter flere repriser gjerne fra flere vinkler. Slike tilfeller av "dommerfeil" klarer jeg ikke å hisse meg opp over.

Rent personlig, og helt utenfor "regelverket", så klarer jeg ikke å skrike etter straffe hver gang en ball treffer en hånd/arm som er litt utenfor "naturlig posisjon" når ballen kommer fra meget kort hold.

 

Litt tilbake til "debatten". Selv om jeg er klar på at Arsenal vant fortjent så er jeg i hovedsak enig med Ravenghost når det gjelder hans analyse av det Arsenalspillerne leverer (ikke leverer) utover i kampen.

Link to comment
Share on other sites

Castor skrev: "Dette er jo forresten kynismen som Wenger har blitt kritisert for å ikke ha. Mourinho gjør jo dette i nesten hver kamp og da får han skryt for å være et taktisk geni"

 

det er jo ikke kynismen som sådan som kritiseres. På dette punktet har jo laget forbedret seg ENORMT det siste året. Men å spille kynisk krever fokus. HELE TIDEN. Å ta "ferie" slik laget NESTEN gjorde i perioder i går er jo nesten det motsatte av kynisme. Og ikke bare har laget blitt mer kynisk, antall "lilleputtfeil" bakover har heldigvis blitt kraftig redusert. Her fortjener spesielt Per og Kosc skryt. Cazorlas håpløse pasning er heldigvis blitt et unntak, i motsetning til de foregående årene der sånt var regelen. Denne forbedringen er fremfor noe det som nå gjør at Arsenal atter er en tittelutfordrer.

 

Fungerte helt fint før sleivsparket til Cazorla. Ble litt hett i toppen på stillingen 2-1, men de holder hodet kaldt nok til å dra med seg alle 3 poengene. Gå to-tre år tilbake og vi hadde tapt poeng i går

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...