Jump to content

2014.13.01 Aston Villa


Stefanb

Recommended Posts

Puh! Skuffende at vi slapp inn Villa i kampen igjen, og skuffende håndtering av kampen etter reduseringsmålet. Her er Özil god som holder roen, fikser frispark og tar de kyniske valgene i en periode der flere lagkameratene ser ut til å miste hodet litt.

 

Uansett ble det en meget sterk borteseier. Cazorla banens dårligste.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Skremmende at vi skaper så lite som vi gjør. Lider av at Walcott er vekk igjen, lite løp i bakrom og det går på tvers. Ett nydelig spill til 1-0 og wilshere/giroud prestasjon på 2-0. Ellers var det mye tafatt. Glad vi møtte Villa idag, ett annet lag hadde utnytta tafattheten vår

Link to comment
Share on other sites

Makan til tullball dere kommer med her!

 

Jeg er selvsagt ikke skuffet for at laget vinner, og tro det eller ei - jeg vet at det laget som har flest mål når kampen slutter, vinner.

 

Men, når et lag går ut på banen i 2.omgang og leder 2-0, så skal man ikke spille slik Arsenal gjorde siste 45. Null heart, null innsats, null presisjon, null overblikk. Helt katastrofalt dårlig omgang. Derfor fortjente de ikke å vinne!

Link to comment
Share on other sites

Eneste som kommer med tull er du Ravenghost. Aston Villa spilte dritt i førsteomgang og vi spilte rimelig godt og scoret 2 mål. Aston Villa spilte bedre i andreomgang og scoret 1 mål etter en stor tabbe fra Cazorla, men var ikke spesielt gode. Arsenal derimot spilte dårlig, men gjorde jobben sin.

 

Hvordan får du det til at vi ikke fortjente å vinne? Ble Villa snytt for straffe? Fikk de et feilaktig annullert mål? Herregud for noe piss du kommer med innimellom.

Link to comment
Share on other sites

Det som gjør at jeg ser på Bayernkampene med gru, er at Bayern er et maskineri som maler i 90 minutter, mens Arsenal er et maskineri som er smurt på en litt merkelig måte. Toppnivået til Arsenal står ikke tilbake for Bayern, men bunnivået er langt under deres nivå.

Link to comment
Share on other sites

Makan til tullball dere kommer med her!

 

Jeg er selvsagt ikke skuffet for at laget vinner, og tro det eller ei - jeg vet at det laget som har flest mål når kampen slutter, vinner.

 

Men, når et lag går ut på banen i 2.omgang og leder 2-0, så skal man ikke spille slik Arsenal gjorde siste 45. Null heart, null innsats, null presisjon, null overblikk. Helt katastrofalt dårlig omgang. Derfor fortjente de ikke å vinne!

 

Nei tullballet er det du som står for her. I en årrekke har United blitt HYLLET for å levere slike kamper som vi leverte i dag. Mestertakter, vinnervilje og så videre og så videre. Når vi selv viser den samme stabiliteten og vinner på dårlige dager så er det ufortjent?

Link to comment
Share on other sites

Eneste som kommer med tull er du Ravenghost. Aston Villa spilte dritt i førsteomgang og vi spilte rimelig godt og scoret 2 mål. Aston Villa spilte bedre i andreomgang og scoret 1 mål etter en stor tabbe fra Cazorla, men var ikke spesielt gode. Arsenal derimot spilte dårlig, men gjorde jobben sin.

 

Hvordan får du det til at vi ikke fortjente å vinne? Ble Villa snytt for straffe? Fikk de et feilaktig annullert mål? Herregud for noe piss du kommer med innimellom.

 

Tull.

Arsenal skal være mye bedre enn Aston Villa. De skal dominere begge omgangene. Det er lysten det går på, ikke talent; innstilling, vilje, oppofring osv. Når et lag ikke gidder, fortjener de ikke å vinne om det andre laget vil mer. Hadde jeg gitt alt i en tenniskamp mot Roger Federer, og han hadde slått meg med knappest mulig margin etter å ha spilt dårlig pga dårlig innstilling, hadde han ikke fortjent å vinne. Det er logikken bak resonnementet. Jeg forventer at folk gir 100%. At folk ikke har kvaliteter osv er èn ting, men når de ikke gidder - da blir jeg provosert! Når jeg spiller selv, klager jeg aldri på mine medspillere om de gir alt, men ikke har kvalitetene som trengs. Hvis de derimot er gode fotballspillere som ikke gidder, så får de høre det. Litt som Mertesacker...

Link to comment
Share on other sites

Ravenghost skrev: "bunnivået er langt under deres nivå.".

 

Helt klart. Vil ikke si at seieren mot Villa var ufortjent selv om de tok ferie i deler av andre omgang. Men de kan ikke fortsette på denne måten, da vil de helt sikkert blir straffet, før eller senere. Især mot gode lag. På den annen side er det sterkt å vinne en slik kamp nesten på halv maskin. Jo lettere man kommer til seire, desto mer øker sjansen til at man klarer å stå løpet ut. Og for hver kamp de sikrer tre poeng er de en kamp nærmere målet...

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns på ingen måte dette var ufortjent og stiller meg ganske utenforstående til det.

 

Villa skaper vel sånn ca én sjanse og scorer på den i andre omgang, og får ikke til noe mer. Vi forsvarer oss bra, syns jeg. Jeg syns ikke det skorta på verken vilje eller lyst.

Link to comment
Share on other sites

 

Tull.

Arsenal skal være mye bedre enn Aston Villa. De skal dominere begge omgangene. Det er lysten det går på, ikke talent; innstilling, vilje, oppofring osv. Når et lag ikke gidder, fortjener de ikke å vinne om det andre laget vil mer. Hadde jeg gitt alt i en tenniskamp mot Roger Federer, og han hadde slått meg med knappest mulig margin etter å ha spilt dårlig pga dårlig innstilling, hadde han ikke fortjent å vinne. Det er logikken bak resonnementet. Jeg forventer at folk gir 100%. At folk ikke har kvaliteter osv er èn ting, men når de ikke gidder - da blir jeg provosert! Når jeg spiller selv, klager jeg aldri på mine medspillere om de gir alt, men ikke har kvalitetene som trengs. Hvis de derimot er gode fotballspillere som ikke gidder, så får de høre det. Litt som Mertesacker...

 

Jeg kan forstå denne tankegangen om innsats, men man å huske på at det spilles 60+ kamper i sesongen. Å løpe til krampa tar en i hvert bidige minutt varmer supporternes hjerter, men i blant må man fordele krefter. Vi kunne gjerne hatt mindre kaos i slutten av kampen, men vi vinner...igjen, og det er ingen tilfeldighet. Men jeg er ikke enig i at innsats alene er en faktor som utpeker den moralske vinner. De beste vinner. Om de beste vinner på halv maskin anser jeg det som totalt irrelevant når man utpeker den moralske vinner.

Link to comment
Share on other sites

Deilig å se at gutta kan ri dette i land. Fryktet en Birmingham sammenbrudd omigjen. Det var ruskete i dag, men det er de 3 poengen som er så forbanna viktige. Mye feilpasninger i farlige områder, som bedre lag vet å straffe oss hardere for en det Villa er i stand til. Synes Øzil virket litt utav det, men han kommer. Syns vi mangler en virkelig kant, en med fart og teknikk, god en mot en. Hadde vært magisk å fått den spillertypen, synes det blir veldig mye på fot og ikke i rom. Gnabry er god han , men kan ikke forvente at en 18åring leverer kamp etter kamp. Nå venter Fulham hjemme til helgen, satser på festfotball og 3 poeng. Ha en fin kveld videre Gutter:)

Link to comment
Share on other sites

God start, svak avsluttning. Wilshere får mye skryt (han er jo sentral i de avgjørende situasjonene så det skulle bare mangle) og Cazorla får kjeft (for å miste ballen på Villamålet), men hvem av dem gav Villa flest muligheter til overganger etc i løpet av kampen? Vi drar inn en ny trepoenger det er det viktigste. Top of the League fortsatt. 17 kamper igjen. Hvordan det hele ender er uvisst (logisk sett skal dette være en kamp mellom Chelsea og City), men United brøt logikken i fjor og vi er seriøst med halvveis i januar. Det er lenge siden vi har vært så hvorfor ikke? Go Gunners.

Link to comment
Share on other sites

 

Villa skaper vel sånn ca én sjanse og scorer på den i andre omgang, og får ikke til noe mer. Vi forsvarer oss bra, syns jeg. Jeg syns ikke det skorta på verken vilje eller lyst.

 

Så du virkelig bare en sjanse? De hadde 2 rimelig store i 1.omgang. Målet i 2.omgang og benteke som stod alene med heading etterpå. I tilegg endel halvsjanser (som oss).

Det skorter på vilje når man presterer å levere en så dårlig 2.omgang som man her gjorde. Istedefor å drepe kampen så blir det gå-fotball. Man senker seg 10% og vips kampen lever igjen.

Som mange andre poengterer: Arsenal er mest sårbare når man kollektivt presser en, særlig med Walcott ute. Da er det somregel ytters lite trussel. Derimot å senke seg til ett halvpress er som å be om trøbbel.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan forstå denne tankegangen om innsats, men man å huske på at det spilles 60+ kamper i sesongen. Å løpe til krampa tar en i hvert bidige minutt varmer supporternes hjerter, men i blant må man fordele krefter. Vi kunne gjerne hatt mindre kaos i slutten av kampen, men vi vinner...igjen, og det er ingen tilfeldighet. Men jeg er ikke enig i at innsats alene er en faktor som utpeker den moralske vinner. De beste vinner. Om de beste vinner på halv maskin anser jeg det som totalt irrelevant når man utpeker den moralske vinner.

 

Takk for seriøst svar. Synes kanskje de kunne ha gitt litt mer mtp at det er 9 dager siden forrige kamp, og at denne kampen på papiret er verre enn lørdagens hjemmekamp mot Fulham. Men men

Link to comment
Share on other sites

 

Så du virkelig bare en sjanse? De hadde 2 rimelig store i 1.omgang. Målet i 2.omgang og benteke som stod alene med heading etterpå. I tilegg endel halvsjanser (som oss).

Det skorter på vilje når man presterer å levere en så dårlig 2.omgang som man her gjorde. Istedefor å drepe kampen så blir det gå-fotball. Man senker seg 10% og vips kampen lever igjen.

Som mange andre poengterer: Arsenal er mest sårbare når man kollektivt presser en, særlig med Walcott ute. Da er det somregel ytters lite trussel. Derimot å senke seg til ett halvpress er som å be om trøbbel.

 

Villa hadde 3 sjanser, noe som er omtrent det samme som Arsenal hadde. Sjansen du snakker om som Benteke headet på, ble dømt frispark for Mertesacker, forresten... Kommentatoren klarte selvsagt ikke å få det med seg.

Link to comment
Share on other sites

Tull.

Arsenal skal være mye bedre enn Aston Villa. De skal dominere begge omgangene. Det er lysten det går på, ikke talent; innstilling, vilje, oppofring osv. Når et lag ikke gidder, fortjener de ikke å vinne om det andre laget vil mer. Hadde jeg gitt alt i en tenniskamp mot Roger Federer, og han hadde slått meg med knappest mulig margin etter å ha spilt dårlig pga dårlig innstilling, hadde han ikke fortjent å vinne. Det er logikken bak resonnementet. Jeg forventer at folk gir 100%. At folk ikke har kvaliteter osv er èn ting, men når de ikke gidder - da blir jeg provosert! Når jeg spiller selv, klager jeg aldri på mine medspillere om de gir alt, men ikke har kvalitetene som trengs. Hvis de derimot er gode fotballspillere som ikke gidder, så får de høre det. Litt som Mertesacker...

 

Du får gjerne fortsette å mene dette, men det er i mine øyne bare så tullete som man får det.

 

Når noen er overlegent gode (som vi er i forhold til Villa) og spiller på halv maskin for å ikke kaste bort unødvendig med krefter og de ikke klarer en dritt annet enn innsats så betyr det ikke at de fortjener å vinne av den grunn. Er man best så er man best. Villa var ikke best og fortjente aldri noe ut av denne kampen enn et tap. At du selv mener du hadde fortjent å vinne mot Federer fordi du ga 100% og han ikke behøvde å gi mer enn 20% for å slå deg betyr ikke at du er bedre. Det betyr at du er dårligere og at motstanderen ikke trenger å yte sitt beste. Noe som sagt var 100% klart fra 1 minutt av kampen i dag. Blir litt som å levere inn en dårlig oppgave i norsk og forvente en 6-er fordi du prøvde så godt du kunne. Det er admirabelt for all del, men det betyr slikk og ingenting hvis man ikke er god nok.

 

Villa scorer 1 mål etter en massiv tabbe fra Cazorla. Utenom det følte jeg aldri at de var en trussel mot oss. Betyr dog ikke at jeg ikke ønsker å se mer innsats, men jeg syntes bare at hva du mener er logikk er helt bak mål.

Link to comment
Share on other sites

 

Villa hadde 3 sjanser, noe som er omtrent det samme som Arsenal hadde. Sjansen du snakker om som Benteke headet på, ble dømt frispark for Mertesacker, forresten... Kommentatoren klarte selvsagt ikke å få det med seg.

 

Jøss, rimelig latterlig avgjørelse i såfall :) Men men, endte i ingenting

Link to comment
Share on other sites

 

Villa scorer 1 mål etter en massiv tabbe fra Cazorla. Utenom det følte jeg aldri at de var en trussel mot oss. Betyr dog ikke at jeg ikke ønsker å se mer innsats, men jeg syntes bare at hva du mener er logikk er helt bak mål.

 

Nå skal det også sies at Cazorla tabben var grov, men ferdigscoret var det ikke. Det skjer midt på banehalvdelen helt ute ved linja. Forsvaret blir tatt på senga ja, særlig siden Cazorla virket til å ha kontrollen. Men det er to særdeles gode involveringer av villa som gir dem målet. Men vi er alle enige i at det innlegget aldri skulle kommet slik det kom...

Link to comment
Share on other sites

Nå skal det også sies at Cazorla tabben var grov, men ferdigscoret var det ikke. Det skjer midt på banehalvdelen helt ute ved linja. Forsvaret blir tatt på senga ja, særlig siden Cazorla virket til å ha kontrollen. Men det er to særdeles gode involveringer av villa som gir dem målet. Men vi er alle enige i at det innlegget aldri skulle kommet slik det kom...

 

Ferdigscoret var den ikke, men det er snakk om å åpne et helt gedigent rom for Benteke og Bacula (mener det var han, men fikk ikke med meg 100%). Mertesacker og Koscielny var på vei ut til sidene for å gi rom til backene og forventet at Cazorla som den klassespilleren han er ikke roter vekk ballen i den situasjonen. Dermed ble Benteke helt alene i midten og Mertesacker var rasende med god grunn.

 

Flott innlegg og posisjonering/avslutning fra Benteke, men situasjonen oppstår kun fordi Cazorla tabber seg ut.

Link to comment
Share on other sites

 

Du får gjerne fortsette å mene dette, men det er i mine øyne bare så tullete som man får det.

 

Når noen er overlegent gode (som vi er i forhold til Villa) og spiller på halv maskin for å ikke kaste bort unødvendig med krefter og de ikke klarer en dritt annet enn innsats så betyr det ikke at de fortjener å vinne av den grunn. Er man best så er man best. Villa var ikke best og fortjente aldri noe ut av denne kampen enn et tap. At du selv mener du hadde fortjent å vinne mot Federer fordi du ga 100% og han ikke behøvde å gi mer enn 20% for å slå deg betyr ikke at du er bedre. Det betyr at du er dårligere og at motstanderen ikke trenger å yte sitt beste. Noe som sagt var 100% klart fra 1 minutt av kampen i dag. Blir litt som å levere inn en dårlig oppgave i norsk og forvente en 6-er fordi du prøvde så godt du kunne. Det er admirabelt for all del, men det betyr slikk og ingenting hvis man ikke er god nok.

 

Villa scorer 1 mål etter en massiv tabbe fra Cazorla. Utenom det følte jeg aldri at de var en trussel mot oss. Betyr dog ikke at jeg ikke ønsker å se mer innsats, men jeg syntes bare at hva du mener er logikk er helt bak mål.

 

Hadde dette vært i februar/mars, hadde du hatt et poeng ang å spare krefter. Nå er det slik at det er 9 dager siden forrige kamp, og 5 dager til nests kamp, som er hjemme mot Fulham... Skal man begynne å spare krefter i slike tilfeller, vil etterhvert nivået gå ned. Da må man evt ta mer ut på trening - og da er man like langt

Link to comment
Share on other sites

Syntes forøvrig at Flamini var et beist i dag. 3 taklinger, 5 brudd/interceptions og 6 klareringer. Med Arteta ved siden av Wilshere så tror jeg vi ville blitt overkjørt rimelig greit da Jackie boy bidrar til svært lite defensivt i forhold til våre andre midtbanespillere generelt sett og for det meste fokuserer på det offensive.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...