Jump to content

Arsenal for alle


Gullfot

Recommended Posts

Arsenal har alltid vært en foregangsklubb - på de fleste områder. Utrolig viktig at ALLE skal føle seg inkludert og velkommen i klubben. Men selv om det er mye å være stolt over ved den fantastiske klubben vi støtter, er det et paradoks at denne skikkeligheten ikke gir seg utslag på A-lagets evne til å hente pokaler... Kanskje klubben bruker FOR mye ressurser på å være skikkelige, slik at det går ut over nettopp evnen til å vinne trofeer?

Link to comment
Share on other sites

Kanskje klubben bruker FOR mye ressurser på å være skikkelige, slik at det går ut over nettopp evnen til å vinne trofeer?

 

Det er virkelig småsummer som går til "å være skikkelige" og det går garantert ikke utover evenen til å vinne trofeer. For hvordan skulle det at også de homofile skal bli inkludert som goonere gå utover sportslig satsing?

 

Fotballen har jobbet mot rasisme en god stund og nå begynner foregangsklubber som Arsenal å ta tak i arbeidet mot homohets. Der har fotballen mye å jobbe med og jeg tror og håper de andre klubbene følger etter oss.

 

Ps, denne kronikken bra BT bør deles på facebook. La flest mulig mennesker få vite hvilken fantastisk klubb Arsenal er!!

Link to comment
Share on other sites

Det er virkelig småsummer som går til "å være skikkelige" og det går garantert ikke utover evenen til å vinne trofeer. For hvordan skulle det at også de homofile skal bli inkludert som goonere gå utover sportslig satsing?

 

Nå mente jeg ikke at inkludering av homofile ALENE vil gå ut over sportslig satsning. Spørsmålet er heller om den totale ressursbruken på alle tenkelige "sideaktiviteter" kan bli så stor, både i form av penger og fokus (distraksjoner?), at det kan skade det sportslige fokuset. Og jeg stilte kun et spørsmål. Jeg tror ikke at det nødvendigvis er slik. Det ene burde ikke utelukke det andre her. ;)

Link to comment
Share on other sites

At Ivan Gazids (adm.dir) på vegne av Arsenal skriver i BT. Har med og gjøre en tøff type i supporter miljøet Brann. Han skrev en kronikk i BT om homser i fotballen-supporter miljøet og hva gjør lagene! Her ble Arsenal tatt frem som det beste eksempelet på hva man kan gjøre og si. Han hadde kontaktet Arsenal og fått positive signaler at klubben støtter alle.

Jeg er stolt og mye stoltere nå, Gunners for everbody. The Gay Gooners og LGBT. Arsenal for Alle.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...