Jump to content

Primera Division


Ravenghost

Recommended Posts

Petter Veland (Ekspert på spansk fotball hos canal+), sier at Levante sin tropp kun har kostet 300000 euro til sammen! Hvis det stemmer, er det å komme på 6.plass, og få billett til Europa League neste år, største prestasjonen i fotball noensinne!

Til sammenligning så betalte RBK 3 ganger mer for Morten Knudsen tidlig på 2000-tallet (var det vel...)

Link to comment
Share on other sites

Petter Veland (Ekspert på spansk fotball hos canal+), sier at Levante sin tropp kun har kostet 300000 euro til sammen! Hvis det stemmer, er det å komme på 6.plass, og få billett til Europa League neste år, største prestasjonen i fotball noensinne!

Til sammenligning så betalte RBK 3 ganger mer for Morten Knudsen tidlig på 2000-tallet (var det vel...)

 

Vi har nettofortjeneste på våre spillehandler de siste fem årene og jeg har ikke funnet noen klubb i hele verden som har brukt mindre på laget sitt de siste fem årene enn oss. Det er imponerende!

 

Jeg syns generelt sett at folk tilskriver andre lag for mye ære og vårt lag får for mye pepper. Mange later til å tro at spillere andre steder er så mye bedre enn våre og det er vel derfor folk klarer å ønske seg spillere som Dann, Upson, Gattuso og Senna til laget vårt.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi har nettofortjeneste på våre spillehandler de siste fem årene og jeg har ikke funnet noen klubb i hele verden som har brukt mindre på laget sitt de siste fem årene enn oss. Det er imponerende!

 

Jeg syns generelt sett at folk tilskriver andre lag for mye ære og vårt lag får for mye pepper. Mange later til å tro at spillere andre steder er så mye bedre enn våre og det er vel derfor folk klarer å ønske seg spillere som Dann, Upson, Gattuso og Senna til laget vårt.

 

Give it a break..

Link to comment
Share on other sites

Gøy med et troneskifte i Spania, hvertfall for et år. Er glad det var Real Madrid som tilslutt ble seriemestre. Sjeleglad for at Barca får en pause fra toppen. Forøvrig er det imponerende av Levante, det de har gjort i år, og det med vår egen Pedro Botelho fast i lagoppstillingen. :proud:

 

Ditto imponerende dårlig er det jo av Villarreal, som med en av ligaens beste tropper (imotsetning til Real M og Barca da, selvfølgelig) klarte å rykke ned. Den gule ubåten synker bare lavere og lavere. Ikke mange år siden de var semifinale mot oss i Champions League. Og da var det ganske marginalt for at de ikke slo oss i kampen i Spania.

Link to comment
Share on other sites

Vi har nettofortjeneste på våre spillehandler de siste fem årene og jeg har ikke funnet noen klubb i hele verden som har brukt mindre på laget sitt de siste fem årene enn oss. Det er imponerende!

Jeg syns generelt sett at folk tilskriver andre lag for mye ære og vårt lag får for mye pepper. Mange later til å tro at spillere andre steder er så mye bedre enn våre og det er vel derfor folk klarer å ønske seg spillere som Dann, Upson, Gattuso og Senna til laget vårt.

Lett å være etterpåklok angående en spiller som Dann som var god mesteparten av sesongen i fjor, Upson og Gattuso var idioti, men om du faktisk leser det jeg skriver fremfor å være vrang for å være vrangs skyld så ser du at jeg spurte om Senna var noe for oss, slik han var for et par år siden så var han nemlig mer enn god nok. Det ER vanskelig å vurdere spillere som spiller andre systemer enn oss og det vi fremlegger er ØNSKER inn og ikke brev til Wenger om hvem vi vil ha inn.. Men kudos, om du går langt nok tilbake i enhver tråd finner du et innlegg som NÅ virker som idioti, men muligens var korrekt da det ble skrevet. Gå inn i Van Persie tråden så ser du at mange av oss ønsket den skadeforfulgte spissen ned på vingplass eller ut av klubben fordi han aldri var tilgjengelig, finner du ENDA en ting og ta opp i tråd etter tråd.

 

Gøy med et troneskifte i Spania, hvertfall for et år. Er glad det var Real Madrid som tilslutt ble seriemestre. Sjeleglad for at Barca får en pause fra toppen. Forøvrig er det imponerende av Levante, det de har gjort i år, og det med vår egen Pedro Botelho fast i lagoppstillingen.

Ditto imponerende dårlig er det jo av Villarreal, som med en av ligaens beste tropper (imotsetning til Real M og Barca da, selvfølgelig) klarte å rykke ned. Den gule ubåten synker bare lavere og lavere. Ikke mange år siden de var semifinale mot oss i Champions League. Og da var det ganske marginalt for at de ikke slo oss i kampen i Spania.

De gule ubåtene var en strafferedning unna! Fremdeles et av de største øyeblikkene mine som Arsenalfan! Deilig at Botelho skulle gjøre en god sesong, kommer det til å være han og Myiachyi som kommer inn som vinger i sommer og Ox som blir flyttet inn i midten neste år? Ville i alle fall vært en Wengersk løsning!

Link to comment
Share on other sites

 

Give it a break..

 

Hvorfor det? Tapapa har faktisk et meget godt poeng. Hvis man ser på flere av spillerne folk nevner som de ønsker til Arsenal, virker de å være mer opptatt av å kjøpe for å kjøpe, enn at det faktisk skal hentes inn kvalitet til klubben

Link to comment
Share on other sites

 

Hvorfor det? Tapapa har faktisk et meget godt poeng. Hvis man ser på flere av spillerne folk nevner som de ønsker til Arsenal, virker de å være mer opptatt av å kjøpe for å kjøpe, enn at det faktisk skal hentes inn kvalitet til klubben

I tilfellet med Upson og Dann var de vel mest ønsket fordi vi trengte en ny stopper og de færreste hadde trodd at Wenger faktisk skulle punge ut for kvalitet som Mertesacker, var snakk om backup i tillegg. Om du tar spillere som blir ønsket hit som ikke er gode nok og setter de opp mot de vi ikke klarer å skaffe oss så er det nok stort overtall på spillere som ikke vil hit. Sannheten er at spillerne vi må sikte oss inn mot er i middelsjiktet mellom stjerne og god nok for ligaen, jeg tenker navn som Belhanda og Verthongen(Som Tapapa nok trekker opp neste sesong om han blir en stor flopp i Tottenham... "Ville dere virkelig ha HAN?!")

Link to comment
Share on other sites

I tilfellet med Upson og Dann var de vel mest ønsket fordi vi trengte en ny stopper

 

Men du må jo forstå at ønsker om spillere som Upson og Dann ikke passer inn i ønsket om å vinne trofeer. Folk er i harnisk over at vi ikke har vunnet noe på flere sesonger, og er i fyr og flamme over at Wenger ikke henter inn de nødvendige kvaltitetsspillerne. Og hvis folk tror at vi skal kunne vinne ligaen med spillere som Upson og Dann, så må de tro om igjen. Så når folk som maser om at vi må hente inn kvalitet i neste innlegg nevner slik spillere som alternativ, virker det for meg som man er mer opptatt av å kjøpe for å kjøpe, fremfor å faktisk kjøpe den kvaliteten laget faktisk trenger.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...