Jump to content

Hvilket PL-lag spiser best?


termax

Hvilket PL-lag har best diett?  

10 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg har ikke noe fasitsvar, men jeg lurer litt på hva dere tror. Toppidrettsutøvere har jo nytte av en streng og fornuftig diett. Hvilken manager i PL er flinkest til å pushe spillerne sine til seriøsitet.

Link to comment
Share on other sites

Det virker som om Wenger er en stor pådriver for sånt. Arsenal har vel hatt tradisjon for sånt helt siden Chapman. Om han var opptatt av spillernes kosthold vet jeg ikke og kunnskapen var såklart ikke den samme på hans tid, men det ville i hvert fall ikke overraske meg om han hadde noen ord med i laget.

Link to comment
Share on other sites

Slik gjør du

 

1. Brun kjøttdeig i olje på sterk varme i to omganger. Ha all kjøttdeigen tilbake i stekepanna. Tilsett hakket løk, hvitløk, tomater, tomatpuré, salt, pepper og vann. La sausen småkoke i ca. 10 minutter til den begynner å tykne. Dryss over basilikum.

 

2. Smelt smør i en kjele og rør inn mel. Spe med melk under omrøring og la sausen koke i ca. 10 minutter. Den skal være forholdsvis tykk. Ha i parmesan og la osten smelte. Smak til med krydder.

 

3. Legg lasagneplater, kjøttsaus og ostesaus lagvis i en ildfast form. Start og avslutt med ostesaus. Dryss over revet ost til slutt.

 

4. Sett formen i ovnen på 225° C og stek i 30-40 minutter. Kjenn etter med en pinne eller spiss kniv om pastaen er mør. La lasagnen hvile noen minutter før servering.

 

Server med baguette og salat ved siden av.

 

Tips

 

I stedet for vanlig kjøttdeig kan du gjerne bruke magrere kjøttdeig som inneholder under 10 prosent fett, karbonadedeig, kyllingkjøttdeig eller kjøttdeig av svin.

Link to comment
Share on other sites

Slik gjør du

 

1. Brun kjøttdeig i olje på sterk varme i to omganger. Ha all kjøttdeigen tilbake i stekepanna. Tilsett hakket løk, hvitløk, tomater, tomatpuré, salt, pepper og vann. La sausen småkoke i ca. 10 minutter til den begynner å tykne. Dryss over basilikum.

 

2. Smelt smør i en kjele og rør inn mel. Spe med melk under omrøring og la sausen koke i ca. 10 minutter. Den skal være forholdsvis tykk. Ha i parmesan og la osten smelte. Smak til med krydder.

 

3. Legg lasagneplater, kjøttsaus og ostesaus lagvis i en ildfast form. Start og avslutt med ostesaus. Dryss over revet ost til slutt.

 

4. Sett formen i ovnen på 225° C og stek i 30-40 minutter. Kjenn etter med en pinne eller spiss kniv om pastaen er mør. La lasagnen hvile noen minutter før servering.

 

Server med baguette og salat ved siden av.

 

Tips

 

I stedet for vanlig kjøttdeig kan du gjerne bruke magrere kjøttdeig som inneholder under 10 prosent fett, karbonadedeig, kyllingkjøttdeig eller kjøttdeig av svin.

 

Eller så kan man gjøre det enkelt og bruke en Toro Lasagnepakke. :proud:

 

Syntes den faktisk smaker bedre enn lasagne lagd fra bunnen av. Freaky.

Link to comment
Share on other sites

De Norske "lasagnepakkene" smaker faktisk bedre enn det meste av lasagne jeg har spist på mine reiser i diverse land , rart men riktig :)

 

Haha ja samme her. Spiser det ute på restaurant støtt og stadig (både i inn og utland) i håp om at jeg skal komme over noe helt spesielt.. men det har jeg fortsatt tilgode å finne. Nærmest bemerkelsesverdig når jeg tenker over det.. :P

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke så mye om de andre, men Chelsea er helt ekstreme her. Hvert spiller har sin egne diett. Husker ikke hvor mange kostholdseksperter de har, men det var lattelig mange. De har en egen gård hvor de dyrker alt av grønnsaker etc selv på økologisk måte. Alt av kjøttvarer leveres fra spesielle leverandører etter ekstremt strenge krav.

Dette ble innført under JMs regime i klubben og har blitt videreført av ledelsen i ettertid.

Link to comment
Share on other sites

 

Eller så kan man gjøre det enkelt og bruke en Toro Lasagnepakke. :proud:

 

Syntes den faktisk smaker bedre enn lasagne lagd fra bunnen av. Freaky.

Les innholdsfortegnelsen. Den delen der det står Natriumglutamat eller smaksforsterker...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...