Jump to content

2005.05.08 Liverpool H


Internettansvarlig

Recommended Posts

Guest Van Persie
2. plassen er i boks! deilig!!!!!!!! Utrolig bra 1. omgang. Deilig å se Cesc glitre på midten. Han vinner en del dueller som han ikke gjorde i starten av sesongen.

2. omgang begynner med et Gerrard-frispark rett i Fab og i mål. Flaks.

Lehmann spilte en nesten prikkfri kamp! Tre feil el no sånt?

2.omgang er ikke bra av Arsenal.

 

Lehmann 8 trygg idag

Lauren 8 Hadde god kontroll på backen og skjøt i tverr. i 1.omgang

Toure 7 noen merkelige manøvre i 2.omgang

Senderos 8 God som alltid

Cole 8 god

Fab 10 MoM sier det meste

Gilberto 7 Veldig usynlig i dag. mye feil når han hadde ballen

Vieira 7 grei kamp

Pires 8 god i førsteomgang.

Reyes 8 truer L'pool forsvaret hele kampen

vP 7 usynlig

8277[/snapback]

Synes det er rart at du kan gi Gilberto, Robin og Toure 7. når de gjorde så mye feil (aner ikke, for jeg så ikke, eller fulgte kampen).

 

Men men, vi vinner og det er det beste :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply
2. plassen er i boks! deilig!!!!!!!! Utrolig bra 1. omgang. Deilig å se Cesc glitre på midten. Han vinner en del dueller som han ikke gjorde i starten av sesongen.

2. omgang begynner med et Gerrard-frispark rett i Fab og i mål. Flaks.

Lehmann spilte en nesten prikkfri kamp! Tre feil el no sånt?

2.omgang er ikke bra av Arsenal.

 

Lehmann 8 trygg idag

Lauren 8 Hadde god kontroll på backen og skjøt i tverr. i 1.omgang

Toure 7 noen merkelige manøvre i 2.omgang

Senderos 8 God som alltid

Cole 8 god

Fab 10 MoM sier det meste

Gilberto 7 Veldig usynlig i dag. mye feil når han hadde ballen

Vieira 7 grei kamp

Pires 8 god i førsteomgang.

Reyes 8 truer L'pool forsvaret hele kampen

vP 7 usynlig

8277[/snapback]

Synes det er rart at du kan gi Gilberto, Robin og Toure 7. når de gjorde så mye feil (aner ikke, for jeg så ikke, eller fulgte kampen).

 

Men men, vi vinner og det er det beste :rolleyes:

8280[/snapback]

Jeg er vant til FM/CM der 7 er greit.

Link to comment
Share on other sites

2. plassen er i boks! deilig!!!!!!!! Utrolig bra 1. omgang. Deilig å se Cesc glitre på midten. Han vinner en del dueller som han ikke gjorde i starten av sesongen.

2. omgang begynner med et Gerrard-frispark rett i Fab og i mål. Flaks.

Lehmann spilte en nesten prikkfri kamp! Tre feil el no sånt?

2.omgang er ikke bra av Arsenal.

 

Lehmann 8 trygg idag

Lauren 8 Hadde god kontroll på backen og skjøt i tverr. i 1.omgang

Toure 7 noen merkelige manøvre i 2.omgang

Senderos 8 God som alltid

Cole 8 god

Fab 10 MoM sier det meste

Gilberto 7 Veldig usynlig i dag. mye feil når han hadde ballen

Vieira 7 grei kamp

Pires 8 god i førsteomgang.

Reyes 8 truer L'pool forsvaret hele kampen

vP 7 usynlig

8277[/snapback]

Synes det er rart at du kan gi Gilberto, Robin og Toure 7. når de gjorde så mye feil (aner ikke, for jeg så ikke, eller fulgte kampen).

 

Men men, vi vinner og det er det beste :rolleyes:

8280[/snapback]

Jeg er vant til FM/CM der 7 er greit.

8281[/snapback]

 

Det er dessverre litt for tydelig... Litt mer differensiering i poengene og å spare "tiern" til Real Madrid står på motsatt banehalvdel og Henry putter 4, så er du der kanskje... :D

 

Gutta viser hva som bor i laget i dag, og Reyes skinner proposjonalt med gradestokken !

Thus, i finalen trenger vi nok mer muskler og da bør Edu starte, enten for Pires eller Cesc....

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Det er dessverre litt for tydelig... Litt mer differensiering i poengene og å spare "tiern" til Real Madrid står på motsatt banehalvdel og Henry putter 4, så er du der kanskje... :rolleyes:

 

Gutta viser hva som bor i laget i dag, og Reyes skinner proposjonalt med gradestokken !

Thus, i finalen trenger vi nok mer muskler og da bør Edu starte, enten for Pires eller Cesc....

8289[/snapback]

 

Vel. Helt gæærn var det vel ikke? Et poeng for mye for en del av spillerne etter min smak, men greit nok.

 

Her følger for øvrig Skysports rating av spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Ellers var det herlig å se hvor fantastisk elendig Riiiiiise var! En fryd for øyet!

8258[/snapback]

 

Vi snakker Kriiiise for Riiiiise :P Tror ikke Highbury hadde taklet å se han i underbuksa en gang til. Uff!!

 

En flott gjennomført kamp. Vi vinner på papiret en vrien kamp med solide 3-1. 1. omgangen var rå, det samme er alle målene til Arsenal.

 

Dette ble en superhelg. Tre poeng til oss, 1-1 for Man U og tap for Spudz!

8259[/snapback]

 

 

Snakker vi prono her??? :D :rolleyes: :D

er det flere som ikke har sett RIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiise i underbuksa?

Link to comment
Share on other sites

har lagt merke til en ting.

 

Lehmann gjør ikke så veldig mye tabber i England, men ute i Europa.

 

noen andre som også har lagt merke til det?

8089[/snapback]

 

 

Har du kanskje også lagt merke til at Jensemann ble en mye bedre keeper når Gilberto kom tilbake på laget????

Merkelig, ikke sant????

8109[/snapback]

 

Årsaken er jo ikke at Lehmann har blitt bedre med Gilberto på laget. Han er ikke bedre i feltarbeid fordi brassen er der, han er ikke rolige pga brassen, han er ikke raskere pga brassen.

Nei Jens er like dårlig han om Gilberto er der eller ikke, det er bare det at det blir ikke så mange skudd og angrep med brassen på laget.

Og dermed reduseres antall tabber betraktelig.

Hadde Arsenal klart å forhindre alle motstandere skudd på mål, ville jo Jens ikke ha sluppet inn ett eneste mål. Men det betyr jo ikke at han er rågod.

Ut med tyskern...og spesielt på 8.mai.

8216[/snapback]

 

Vingle Pat som du ynder å kalle han er også en stor årsak

til at vi er blitt mye bedre defensivt. :rolleyes:

 

Ikke vet jeg hvorfor denne kom her, men det var en

grei seier over et tamt Liverpool lag. Wenger har vært

dyktig som fant Cesc til oss. Denne store spilleren kommer til å bli ennå større. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever

Jaaaaa....jeg rakk ikke å stikke innom her igår, så tenkte jeg skulle være med på "feiringen" idag. Hehe.....

 

Herlig 1.omgang, fantastisk frispark av Pires, og en herlig scoring av Reyes. Ser ut som begge er skikkelig i form nå. Hele laget spilte strålende fotball. :P

 

Men, jeg skjønner ikke helt hva som skjer med laget i 2.omgang, selvom vi vinner så synes jeg det blir dumt å slippe L'pool så mye inn i kampen igjen!!! Vi har jo full kontroll til tider, men jeg mener å ha sett flere situasjoner hvor vi sparker både her og der for å redde oss selv

 

Husker det under ManScum kampen også. Da spilte vi en strålende 1.omgang og eldet 2 -0 men i 2.omgang så var vi nesten helt borte, og lot Møkkalaget Manu komme så pass inn i kampen igjen....at vi tapte 4-2.

 

Jeg vet ikke hvor mye av det jeg skriver her er godt gjennomtenkt, men jeg føler at gutta må fortsette å kjøre på i 90.min...selvom det kan være slitsomt :D

 

Så lenge det blir seier så er jo det heeelt supert. I flere andre situasjoner så har jo laget klart å kontrollere kampen heeelt fullstendig, med 1-0 ledelse...uansett hvor tidlig vi har scora mål, så har vi klart å olde det andre laget unna i 90min. :rolleyes:

 

Nei jeg vet ikke.....nå ble jeg litt usikker her :D

Link to comment
Share on other sites

Jaaaaa....jeg rakk ikke å stikke innom her igår, så tenkte jeg skulle være med på "feiringen" idag. Hehe.....

 

Herlig 1.omgang, fantastisk frispark av Pires, og en herlig scoring av Reyes. Ser ut som begge er skikkelig i form nå. Hele laget spilte strålende fotball. :lol:

 

Men, jeg skjønner ikke helt hva som skjer med laget i 2.omgang, selvom vi vinner så synes jeg det blir dumt å slippe L'pool så mye inn i kampen igjen!!! Vi har jo full kontroll til tider, men jeg mener å ha sett flere situasjoner hvor vi sparker både her og der for å redde oss selv

 

Husker det under ManScum kampen også. Da spilte vi en strålende 1.omgang og eldet 2 -0 men i 2.omgang så var vi nesten helt borte, og lot Møkkalaget Manu komme så pass inn i kampen igjen....at vi tapte 4-2.

 

Jeg vet ikke hvor mye av det jeg skriver her er godt gjennomtenkt, men jeg føler at gutta må fortsette å kjøre på i 90.min...selvom det kan være slitsomt :blink:

 

Så lenge det blir seier så er jo det heeelt supert. I flere andre situasjoner så har jo laget klart å kontrollere kampen heeelt fullstendig, med 1-0 ledelse...uansett hvor tidlig vi har scora mål, så har vi klart å olde det andre laget unna i 90min. ;)

 

Nei jeg vet ikke.....nå ble jeg litt usikker her :unsure:

8323[/snapback]

 

Vi håper på det positive til FA-cup finalen! :P

Link to comment
Share on other sites

2. plassen er i boks! deilig!!!!!!!! Utrolig bra 1. omgang. Deilig å se Cesc glitre på midten. Han vinner en del dueller som han ikke gjorde i starten av sesongen.

2. omgang begynner med et Gerrard-frispark rett i Fab og i mål. Flaks.

Lehmann spilte en nesten prikkfri kamp! Tre feil el no sånt?

2.omgang er ikke bra av Arsenal.

 

Lehmann 8 trygg idag

Lauren 8 Hadde god kontroll på backen og skjøt i tverr. i 1.omgang

Toure 7 noen merkelige manøvre i 2.omgang

Senderos 8 God som alltid

Cole 8 god

Fab 10 MoM sier det meste

Gilberto 6 Veldig usynlig i dag. mye feil når han hadde ballen

Vieira 7 grei kamp

Pires 8 god i førsteomgang.

Reyes 8 truer L'pool forsvaret hele kampen

vP 7 usynlig

8277[/snapback]

 

Er det ikke en liiiiiten changse (skriver det sånn fordi jeg ikke vet hvordan det skrives..) for at vi kommer på 3 plass?

Link to comment
Share on other sites

Enda en seier innkassert!

Så jævli digg å knuse Liverpool! Vi satte dem skikkelig tilbake på landjorda. Vil ikke høre noen ting om at de var i en sportslig bakrus etter Chelski kampen. Vi er enkelt og greit et bedre lag!!! ;)

 

Førsteomgangen var historisk bra hvis man tar i betraktning at vi manglet både Henry og Freddie. Andreomgangen er en helt annen historie.

 

Lehmann 7: Et par glipptak men ellers en helt grei match, kan ikke klandres for Pool-målet

 

Lauren 7.5: Spilte en av sine beste kamper for sesongen. John Arne klarte ingenting mot

vår kamerunske venn.

 

Cole 8: Det er ingenting som tilsier at Cole reiser til million-kalle og co når man ser

hvordan han presterer i dag. Bunnsolid rett og slett.

 

Senderos 8.5: Helt fantastisk. Mannen som mottok månedens spillerutmerkelsen av Arsenal.com

de to forrige måneder ser bare ut til å bli bedre bedre. Vinner alt av dueller og

pasningene blir mere og mere presise.

 

Toure 7.5 : Blir litt i skyggen av Senderos men gjør en bunnsolid match og Campbell bør

begynne å belage seg på en lang periode på benken.

 

Fabregas 9: MoM. Fabregas spilte en helt utrolig kamp, er inneblandet i alt og viser

spillerforståelse som en 30-åring.

 

Pires: 8: Pasningene satt som lim og var inneblandet i det meste fremover. Beviste at

det er flere enn Henry som kan slå frispark! MAKAN!

 

Vieira 7.5: Vieira var god. Kjempet som en gal og hadde forløsende pasninger. Slik en

kaptein skal være!

 

Gilberto 7: Usynlig, slik han skal være. Gjorde Vieira og spesielt Cesc gode med sin

tilbaketrukte spillestil.

 

Reyes 8.5: Inneblandet i alt som foregikk på topp. Var som Henry i dag på mange måter.

Scoret mål og dro av spillere med blendende teknikk. Ligner mere og mere på

en Arsenal-gutt. Begynner virkelig å komme inn i lagets spillestil.

 

Van Persie 6.5: Glimter til med fantastiske vendinger, pasninger, og innlegg i kjent

Bergkamp-stil, men blir rett og slett litt for usynlig i dag. Det ble bare med

glimtene.

 

 

Ellers vil jeg nevne at Bergkamps innhopp var av den positive sorten, var tydelig at han ønsket å vise at han fortsatt holder mål. Glimrende assist til Fabregas, og hvem glemmer vel ikke den nydelige pasningen frem til Ali som Ali nesten får et bein på. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Vi kan komme på 3. plass, men da må Man U vinne med 12+ i målforskjell i de to siste kampene, i tillegg til at vi taper med 12- i målforskjell. Og det skjer ikke!

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke en liiiiiten changse (skriver det sånn fordi jeg ikke vet hvordan det skrives..) for at vi kommer på 3 plass?

8330[/snapback]

 

Det finnes en ørliten mulighet fortsatt. Vi har 6 poengs ledelse, noe som er fullt mulig å ta igjen på to kamper. Men vi har i tillegg en målforskjell som er betydelig bedre enn United, altså må vi tape stort de to siste kampene og/eller United vinne stort. United må uansett vinne de to siste, og vi må tape. 2. plassen er i boks ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest kanutten

En liten lærdom håper jeg at Wenger trekker ut av vår imponerende seiersrekke uten Henry. La mannen få hvile litt innimellom slik at han ikke blir skadet/utbrent slik som nå.

 

Vi er gode nok til å vinne kamper selvom en frisk Henry starter noen kamper på benken. Henry sin skade viser at han "bare" er et menneske han og.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Etter en glitrende 1.omgang, som ga håp om storseier, falt laget i 2.omgang.

Hva er årsaken, gidder man ikke å kjøre på når seieren synes klar....?

 

Gilberto var helt fraværende i 2.omgangen, dessuten tok Vieira laaaange pauser.

Det må det blitt slutt på den 21.05!!!!!!

 

Ellers er jeg veldig imponert av Fabregas. Utrolig god fotballspiller. Senderos bruker alle muskler hva de er verdt, men fikk noen problemer i løpet av kampen, det skulle bare mangle.....

Kanskje det er tryggere med Campbell. Vel et luksusproblem det da.

 

Morsomt å se Reyes finne seg tilrette.

 

Og Jensemann synes å trives bedre i England.....

8358[/snapback]

 

 

Nå snakker vi fornuft her Oskar.

Det bekymrer meg foran 21. mai at ikke Sol får nok kamptrening.

I en slik sammenheng vil rutinen og duellstyrken hans være uvurderlig.

Senderos har vært en åpenbaring og kommer til å være en konge i arsenal i mange år fremover, men å sammenligne ham med Tony Adams, blir noe for tidlig enda, etter min mening.

Vi ser stadige glipp i spillet til Senderos ( innimellom alle duellene han vinner), bl.a. manglende aggressivitet i presset på ballfører når han møter spillere som er rettvendte.

Frykter at Ronaldo/Giggs kan klare å lage gruff....

Men bevares, man skal lete godt etter svakheter hos denne gutten.

Link to comment
Share on other sites

Guest GoonerStian

Jeg deler nervøsiteten for at Campbell ikke får kamptrening!... er ikke han en klippe i forsvaret til england når han er kampklar?...

 

Slike spillere må dyrkes wenger!!!

 

Toure har jo innimellom feilet litt i år! gjør jo ikke noe å ha 3 stoppere i toppform før 21 mai. :)

Link to comment
Share on other sites

Nye toner Mee, mellom linjene kan man ane en liten hyllest til Lehmann. Satt nok langt inne :) .

 

Jeg fikk ikke sett første omgang da jeg var på jobb. Etter sigende har jeg kun fått med meg det litt kjedelige nachspielet etter selve hovedfesten. Håper å skaffe til veie en video av 1. omgang da min ikke var programert..

 

Er forøvrig enig i at Gilberto nok gjorde sin svakeste omgang etter returen. Sammen med Vieira ble han til tider overspilt av pool sin midtbane. Er egentlig ikke så overrasket over dette da pool måtte vinne og ligger under med 2 mål i pausen. En fortsatt like stor dominans som i første ville være en gedigen prestasjon og pool var helt nødt til å vise seg frem fra en annen side. Lag som kjemper og blør er vanskelige å spille mot om de er først eller sist på tabellen. Syns likevel av forsvaret gjorde en solid jobb og nektet pool de helt store sjansene. Senderos var ikke helt på topp, men møter tross alt en spiller som mange hevder er raskere over distanse enn TH14. Var ikke mange gangene Cissé klarte å bli kvitt vår unge forsvarer, selv om sveitserens fart ikke er den største. Viser hvilke kvaliteter Senderos har som plasseringsspiller og måten han forflytter seg på i forhold til spillet er helt enormt imponerende.

Følte meg aldri spesielt truet under andre omgang, til det viste pool så tydelig hvilke offensive mangler de har. At dette laget har kjempet seg frem til en CL finale er trist for fotballen. Viser for alle at det er lettere å destruere enn å skape, jeg håper av hele mitt hjerte at Milan scorer et tidlig mål slik at vi kan le av pools planløse offensive spill og at diskusjonen om deltagelse i neste års CL blir lagt død en gang for alle. Everton har fortjent sin plass gjennom 37 kvalik kamper, pool har flakset seg til en finaleplass de egentlig ikke har kvaliteter til å forsvare. Det kom tydelig frem gjennom søndagens macth på Highbury

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...