Jump to content

2005.05.08 Liverpool H


Internettansvarlig

Recommended Posts

Her er laget:

Lehmann, Lauren, Touré, Senderos, Cole, Fabregas, Vieira, Silva, Pires, van Persie, Reyes,

Reserver:

Bergkamp, Edu, Campbell, Almunia, Aliadiere

 

 

Lpools lag:

Dudek, Finnan, Carragher, Hyypiä, Traoré, Hamann, Garcia, Gerrard, Alonso, Riise, Baros,

Reserver:

Kewell, Cisse, Smicer, Carson, Biscan

 

Disse slår vi ikke sant?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

For en førsteomgang!

 

Fair enough, Liverpool gjorde det ufattelig enkelt for Arsenal de første førtifem, men spillet som ble vist var likevel utrolig bra. Det er lenge siden jeg har sett Pires så spillesugen som i første omgang. Og et utrolig frisparkmål i tillegg. 2-0 scoringen minnet meg veldig om målet mot Tottenham for et par uker siden. Fabregas drev innover i banen fra sin høyre midtbaneposisjon og sendte avgårde et glimrende gjennomspill til Reyes som kom fri - og scoring i borterste hjørne.

 

At det 'bare' var 2-0 til pause skal Liverpool være utrolig glade for. Lauren, hvorfor mannen er back og ikke spiss beviste han til gangs. Maken til sjanse han fikk da han først smalt ballen via Dudek og i tverliggeren for så å klare å unngå å sette returen i mål.

 

Uansett, jeg klarer ikke være skuffet over de brente sjansene etter en omgang som det. Det var rett og slett glimrende spill. Vieira drev på, Fabregas var mer involvert enn i det siste, Pires som sagt på spillehumør. Defensivt full kontroll. Reyes var på hugget, van Persie hadde en rekke fine dragninger. Herlig.

 

Annen omgang startet med en rekke tåpelige frispark. Og Liverpool fikk den starten de ville ha, noe som tydeligvis ga blod på tann. At en kamp kan endre karakter slik i løpet av en pause på femten minutter er utrolig. Heldigvis klarte Arsenal å ri det av, og kampen ble mer jevnspilt etter at Wenger tok ut en småskadet Pires og en mer anonym van Persie og satte inn Edu og Bergkamp.

 

At det skulle bli Cesc som fikk æren av å sette spikeren i kisten var bare riktig. Han var for meg helt klart man of the match i dag, selv om han var uheldig ved Gerrards frispark. Alt satt. Kortpasninger, langpasninger, driblinger. I tillegg et annulert mål. Den lille detaljen han viste ved 3-1 målet, da han fikk ballen under kontroll og dro den med seg i en og samme touch idet han mottok pasningen var fantastisk bra gjort.

 

Cesc virker større og sterkere og hurtigere enn i begynnelsen av sesongen nå, synes jeg. I dag slo det meg. Han begynner å bli mer voksen nå. Jeg gleder meg til fortsettelsen - og ikke minst til cupfinalen.

 

Fortsetter Arsenal med gla'spillet man først og fremst viste i første omgang i dag, skal det bli en morsom lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Det var såvidt, men 2. plassen er i boks! :lol:

 

Utrolig bra i 1.omg., men særdeles slappt i 2.omg. :rolleyes:

Vieira & Co må lære seg at det er to omganger i fotball. Spesielt Paddy var megasløv etter pause.

 

Likevel en bra kamp, og siden gutta gjorde jobben, vil ikke jeg klage nevneverdig.

 

Herlig å se at unggutta står fram å viser flott spill! :)

Link to comment
Share on other sites

Gutta må lære seg å ikke drikke av bortelagets tekopper i pausen. Serumet som Liverpool drakk før kampen, ble overtatt av Arsenal i pausen.

Vanvittig bra 1. omgang av Arsenal. Enig i at Fabregas var MOM. For en spiller!

 

Ellers var det herlig å se hvor fantastisk elendig Riiiiiise var! En fryd for øyet!

Link to comment
Share on other sites

Ellers var det herlig å se hvor fantastisk elendig Riiiiiise var! En fryd for øyet!

8258[/snapback]

 

Vi snakker Kriiiise for Riiiiise :rolleyes: Tror ikke Highbury hadde taklet å se han i underbuksa en gang til. Uff!!

 

En flott gjennomført kamp. Vi vinner på papiret en vrien kamp med solide 3-1. 1. omgangen var rå, det samme er alle målene til Arsenal.

 

Dette ble en superhelg. Tre poeng til oss, 1-1 for Man U og tap for Spudz!

Link to comment
Share on other sites

2. plassen er i boks! deilig!!!!!!!! Utrolig bra 1. omgang. Deilig å se Cesc glitre på midten. Han vinner en del dueller som han ikke gjorde i starten av sesongen.

2. omgang begynner med et Gerrard-frispark rett i Fab og i mål. Flaks.

Lehmann spilte en nesten prikkfri kamp! Tre feil el no sånt?

2.omgang er ikke bra av Arsenal.

 

Lehmann 8 trygg idag

Lauren 8 Hadde god kontroll på backen og skjøt i tverr. i 1.omgang

Toure 7 noen merkelige manøvre i 2.omgang

Senderos 8 God som alltid

Cole 8 god

Fab 10 MoM sier det meste

Gilberto 6 Veldig usynlig i dag. mye feil når han hadde ballen

Vieira 7 grei kamp

Pires 8 god i førsteomgang.

Reyes 8 truer L'pool forsvaret hele kampen

vP 7 usynlig

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...