Jump to content

Odil Ahmedov


Hedly

Recommended Posts

Daily Mail og en rekke andre engelske medier har linket Odil Ahmedov til Arsenal. Ahmedov er kaptein på Uzbekstians landslag og beskrives som en taklingssterk midtbanekriger. Ahmedov er i dag spiller for Pakhtakor Tashkent hjemme i Uzbekistan, hvor han har vært med å vinne serien 2 ganger og cupen 3 ganger. Han trakk til seg stor oppmerksomhet etter Uzbekistans prestasjoner i Asiamesterskapet 2011. Flere klubber var rapportert interessert bl.a. Malaga, Bolton, Monaco og Besiktas. Det endte med at han ble lånt ut til det hardt satsende laget Anzhi fra Russland, som bl.a. har Roberto Carlos i stallen.

 

317ad5e5109ddd10e2197ec7c709220c.jpg

 

Selv fulgte jeg med Asiamesterskapet på Eurosport, og la merke til Ahmedov i flere kamper for Uzbekistan. Det jeg la merke til var fighterviljen han viste. Han gikk på banen for å gi 100%, og ga også alt i hver eneste duell. Jeg la også merke til hans harde

i løpet av mesterskapet, han viste flere ganger at han ikke akkurat var skuddredd.
Link to comment
Share on other sites

Kan ikke tenke meg en mer erketypisk Wenger signering. Ferguson overhaler stallen og fyller på med unge, gode spillere. Skal vi holde tritt må vi gjøre det samme. Om denne mannen er rett for oss har jeg ingen formening om, men skulle gjerne sett at han hadde hevdet seg i litt større ligaer.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært en stor gamble-signering. Men jeg har tro på at han kunne være en god cover for Song. Ryktes at prislappen klubben hans krever en ganske høy, om det stemmer at det må over £10 mill til for å få han, så bør vi bare glemme dette.

Link to comment
Share on other sites

Syntes vi godt kan bruke £3-5M på en gamble slik markedet er i dag. Vi betalte jo forøvrig nesten £5M for Denilson som 16-åring som var en langt større gamble enn hva Ahmedov ville vært f.eks.

Link to comment
Share on other sites

Nå ble jeg i fyr og flamme gitt. Herregud så negativ jeg er for tiden. Lurer på hva som har gjort meg slik?

 

Det kan ha noe med å gjøre at alle andre klubber som enten er i samme posisjon som oss (eller sterkere) har som ambisjoner om å bli enda bedre mens vi er på stedet hvil og er i ferd med å miste 2 av våre aller beste spillere?

 

Just guessing! :P

Link to comment
Share on other sites

Selg unna Denilso og bruk pengene på denne krigeren! En som faktisk satser både baller å ben i hver eneste duell er jo det vi trenger!

 

Slik som for eksempel Lorik Cana? Nei, vi trenger noen som i tillegg til å være en toppspiller symboliserer noe. Noe som Alan Ball, Malcolm Macdonald, Charlie Nicholas, Dennis Bergkamp eller Sol Campbell gjorde i sin tid. Noen som setter fyr i hodene på andre.

Link to comment
Share on other sites

Slik som for eksempel Lorik Cana? Nei, vi trenger noen som i tillegg til å være en toppspiller symboliserer noe. Noe som Alan Ball, Malcolm Macdonald, Charlie Nicholas, Dennis Bergkamp eller Sol Campbell gjorde i sin tid. Noen som setter fyr i hodene på andre.

 

Vanskelig å finne spillere som er like i spillestilen til de du nevnte. Men selv om jeg ønsker denne spilleren, så førsteprioriterer jeg ikke han. Og jeg tror heller ikke Wenger henter han.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ryktene rundt Ahmedov har tatt seg opp igjen etter at hovedpersonen selv uttalte til "RIA Novosti" følgene:

 

"It is true that Arsenal are interested in me. Now I am watched by the English team's scouts. They are watching me in every game,"

 

Link.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke noe med spillestil å gjøre, det har med det de symboliserte å gjøre. Ambisjoner.

 

Mata, Falcao, Benzema, Hazard, Hummels, Subotic, Lucio tror jeg er noen som ville vært blant våre realistiske eksempler på det du vil frem til

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...