Jump to content

Skremmende utvikling?


Bergkamp88

Recommended Posts

Skremmende utvikling ?

 

Èn ting er at vi år etter år har "driti" oss ut hva gjelder muligheten til å ta pokaler (som i seg selv naturligvis er bittert og tungt å svelge), men i det minste har jeg (vi?) alltid vært mektig stolt av den fantastisk underholdende fotballen vi spiller/spilte. Som på de magiske Champions League-kveldene på Emirates hvor laget får ut sitt makspotensial og byr på "mouthwatering football". På kvelder som dette blir jeg vanvittig stolt. Stolt av at det er laget MITT spiller så attraktiv og nydelig fotball, for det er det sannelig ikke mange lag som klarer. En føler seg priviligert (hvis ikke så burde man det). Titler betyr mye, men det gjør jaggu fin fotball også!

 

Derfor har denne sesongen vært ekstra tung for min del. I mange kamper, spesielt hjemme synes jeg rett og slett vi spiller kjedelig (!). Omstendelig og kjedelig fotball med liten/ingen "sprut". Det var noe av det samme forrige år hvor vi blant annet spilte tre-fire 0-0 kamper på rad på hjemmebane hvis ikke jeg tar helt feil. Kall meg gjerne bortskjemt, noen vil kanskje si "Tenk på hvordan Leeds-supportere har det", men i mine øyne er det ikke sammenlignbart. Ikke i det hele tatt. Vi har kvalitetene til å spille flott, underholdende fotball, og ikke minst har vi en manager som lenge har vært knallgod (om ikke den beste) til å dyrke denne fotballen. Derfor er det frustrerende og rett og slett ganske trist å se et lag med så vanvittig mye talent opptre som de har gjort ved mange anledninger denne sesonger. Innstillinga er dårlig og vi nærmest går fotball. Jeg tror ikke jeg er alene om å ha gjespet når vi skal bygge opp et angrep og triller 100 pasninger bakover og til siden for å så se angrepet ebbe ut i nada, zero, zippo.

 

Det er ikke meningen å svartmale situasjonen helt her, vi er fortsatt kapable til å spille vidunderlig fotball og hjemmekampene i årets gruppespill i CL var noen av de kveldene jeg snakket om i starten av innlegget. Videre er det ikke sånn at jeg forventer festfotball i hver hjemmekamp, men jeg har blitt veldig skuffa over det vi har prestert hjemme i vår egen lekegrind i mange av kampene i årets sesong.

 

Se på denne :

.

 

For noen år det var....... Pasningene gikk fremover , det var 3-4-5 samtidige bevegelser og samhandlingen, tempoet og kvalitetene i laget var helt ekstreme. At Wenger valgte å endre på denne måten å spille fotball på er kanskje den største feilen han har gjort under tiden sin i Arsenal etter min mening. Vi har lenge blitt hyllet for å spille den beste fotballen på balløya,også etter pokalene tok slutt og The Invincibles forsvant, og det med rette, men er det fortsatt slik? Spiller vi fortsatt best fotball?

 

Jeg vet ikke helt hva jeg vil frem til med dette innlegget. Først og fremst å belyse et savn I guess.. Trofèene har uteblitt i 6 år, men vi har ihvertfall kunnet glede oss med fantastisk fotball. Skal også denne gleden forsvinne? Begynner den å "fade" ut? Jeg synes utviklingen er, om ikke skremmende, så hvertfall litt bekymrende

 

Hva mener dere? Er jeg way off?

Link to comment
Share on other sites

Niks du er overhode ikke way off. Det har vært noe bekymringverdi over Arsenal denne sesongen. Tror Wenger ikke er villig til å se at hans fotballfilosofi må videreutvikles, akkurat som alt annet........

Festfotball hadde aldri forsvunnet om man hadde hatt en sterk nok mental styrke og dette er en ferdighet som Wenger undervurderer.

Link to comment
Share on other sites

Som dere er jeg enige at "Wengerball" som vi kalte det før er borte. Det er erstattet av sidelengspasninger og støttepasninger og haugvis med pasninger rundt 16-meteren som ender i ingenting.

 

Pdd. syntes jeg faktisk at Liverpool under Daglish spiller en langt mer underholdende og morsom fotball enn hva vi gjør. Og når Liverpool spiller flottere (og vanligvis mer effektiv) fotball enn Arsenal så kan man begynne å lure.

Link to comment
Share on other sites

:blink:--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 15 2011, 11:22 PM) 224470[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Pdd. syntes jeg faktisk at Liverpool under Daglish spiller en langt mer underholdende og morsom fotball enn hva vi gjør. Og når Liverpool spiller flottere (og vanligvis mer effektiv) fotball enn Arsenal så kan man begynne å lure.

 

Nettopp. Og når man ser på Liverpool så ser man hva nytt blod og nye idèer kan gjøre for et lag...

 

Antyder ikke at jeg vil at klubben skal sparke Wenger, det kommer jeg aldri til å ville ønske, men det er åpenbart at han sliter stort med å engasjere og motivere spillerne sine. Og dette henger sammen med angrepsspillet. Man skulle hatt en Vieira som pisket gutta frem og delegerte oppgaver.

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller altfor mye fram og tilbake, vil ha fart framover, United klarer åpne motstanderen på den måten gang på gang, når vi spiller fotball tvinger vi motstanderen ned til egen 16meter, men klarer ikke sentre ballen i mål hver gang, noe må skje taktisk og mentalt, spillermateriellet er godt nok i utgangspunktet.

Link to comment
Share on other sites

Skremmende utvikling? Trodde denne posten skulle havne på forumet i 2006 og ikke så sent som i 2011! Vi har hatt en skremmende utvikling siden 2005, og dette året er det verste på de 6 årene vi ikke har vunnet et trofe. Det er desverre så mye grunnleggende feil med klubben for tiden:

 

- Styret: Styret setter ikke krav til hverken manager eller spillere. De virker fornøyd med at Wenger leverer godt regnskap hvert år.

 

- Økonomisk styring: Hvor blir det av alle pengene supporterne spytter inn i billettsalg, draktsalg osv? Hvor blir det av alle millionene vi tjener inn hvert år på spill i Champions League? Nå setter klubben opp prisene med 6.5 %, hvorfor? Svaret kommer i neste punkt.

 

- Kontrakter og lønninger: De pengene som Arsenal supporterne kaster bort på klubben blir brukt til å gi spillere som Eboue langtidskontrakt. Spillere som Almunia, Denilson, Vela, Diaby, Clichy, Bendtner, Chamakh og Koscielny tjener alt for mye penger, og har alt for gode kontrakter til å gi så lite tilbake til Arsenal. Hvorfor fikk Vela ny langtidskontrakt før han dro til West Brom? Fuglene vet, nå er han ikke engang på benken for dem...

 

- Spillerkjøp: Trenger jeg egentlig utdype denne? Wenger skryter av at snittalderen er 23 år, mens de andre klubbene ler av oss med tanke på alderen og tilsvarende rutine. Alle andre enn Wenger har sett at Arsenal må kjøpe rutine.

 

- Taktikk: Laget mengler en klar og tydelig plan B, når spillet ikke sitter. Det har vi desverre ikke, og vi fortsetter å stange mot en mur når vi spiller. Spillerne virker hjelpesløse og vet ikke hva de skal gjøre når plan A ikke fungerer.

 

- Dødballer: Gjett hvilket lag som har sluppet inn flest mål på dødballer denne sesongen? trommevirvler........ Arsenal! Dette gjelder ikke bare i år, med også de siste sesongene har vi vært altfor dårlige på dødballer. Hvorfor gidde ikke Wenger gjøre noe med det? Han sa selv i et post-match intervju at dødballer var enkelt å forbedre seg på, så hvorfor har vi da ikke gjort noe med det!

 

Kommer med flere punkter siden, har ikke tid til å skrive alt nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...