Jump to content

Filmtråden


Arsenalboy93

Recommended Posts

Da kan jo jeg starte:

 

Tittel: Forrest Gump

Forrest-Gump-1994-Dutch-Front-Cover-22893.jpg

utgivelsesår: 1994

Karakter: Jeg har ingen karakter på denne filmen enda, av den enkle grunn at jeg ikke har sett den enda. Men, jeg har fått mange gode anbefalinger på denne filmen og har derfor meget lyst til å se den.

 

Sammendrag(tatt fra http://cinerama.no/anmeldelse/28791266/forrest-gump): Filmen forteller livshistorien til Forrest Gump (Tom Hanks) med John Irving-aktig surrealisme. Fra barndommen i Alabama, via alle ungdomsårenes strabaser, til voksenlivets utfordringer og gleder. Gjennom alle opplevelsene har Gump sine faste holdepunkt i moren (Sally Field) og barndomsvennen, "my ONLY friend", Jenny (Robin Wright Penn). Historien tar oss med på kryss og tvers av USA, til Vietnam og helt til Kina, før Gump roer seg ned hjemme i Alabama. På sin ferd møter Gump tre amerikanske presidenter og en rekke kjendiser som på ett eller annet vis lar seg inspirere av naturbarnet Gump.

Link to comment
Share on other sites

Tittel: Juno

Utgivelsesår: 2007

Sjanger: Komedie, drama, romantisk

Sammendrag: Filmen er blitt nominert til 4 Oscar, deriblant årets film.

 

Mens de fleste jentene på Dancing Elk High updaterer MySpace siden sin, eller shopper på senteret er Juno en lynsmart og rappkjeftet tenåring som lever etter sine egne regler.

En vanlig kjedelig ettermiddag blir langt fra kjedelig når Juno bestemmer seg for å ha sex med sin sjarmerende intetanende kamerat, Bleeker (Michael Cera). Ansikt til ansikt med sin ikke planlagte graviditet bestemmer hun seg ved hjelp av sin bestevenninne Leah (Olivia Thirlby) om å adoptere bort barnet. Hun finner det "perfekte forstads par" i en annonse. Mark og Vanessa Loring (Jason Bateman og Jennifer Garner).

Hele familien går sammen om å hjelpe og støtte Juno som stadig vekk kommer opp i situasjoner som hun egentlig er altfor ung til å takle. Juno er allikevel fryktløs og takler problemene på både en smart og uventet måte.

 

http://www.filmweb.no/film/article151176.ece?show=trailer

Link to comment
Share on other sites

Da kan jo jeg starte:

 

Tittel: Forrest Gump

Forrest-Gump-1994-Dutch-Front-Cover-22893.jpg

utgivelsesår: 1994

Karakter: Jeg har ingen karakter på denne filmen enda, av den enkle grunn at jeg ikke har sett den enda. Men, jeg har fått mange gode anbefalinger på denne filmen og har derfor meget lyst til å se den.

 

Sammendrag(tatt fra http://cinerama.no/anmeldelse/28791266/forrest-gump): Filmen forteller livshistorien til Forrest Gump (Tom Hanks) med John Irving-aktig surrealisme. Fra barndommen i Alabama, via alle ungdomsårenes strabaser, til voksenlivets utfordringer og gleder. Gjennom alle opplevelsene har Gump sine faste holdepunkt i moren (Sally Field) og barndomsvennen, "my ONLY friend", Jenny (Robin Wright Penn). Historien tar oss med på kryss og tvers av USA, til Vietnam og helt til Kina, før Gump roer seg ned hjemme i Alabama. På sin ferd møter Gump tre amerikanske presidenter og en rekke kjendiser som på ett eller annet vis lar seg inspirere av naturbarnet Gump.

Så denne filmen for første gang igår, da den gikk på TV2. En herlig film, med en fantastisk Tom Hanks i hovedrollen. Anbefaler den på det sterkeste :)

Link to comment
Share on other sites

Tittel: Top Gun

Utgivelsesår: 1986

Sjanger: Action, Drama

 

Top-Gun-movie-16.jpg

 

Sammendrag: Sammen med sin navigatør Goose blir Pete "Maverick" Mitchell tatt opp ved marinens berømte eliteskole for blivende angrepsflyvere; Top Gun. Her treffer han den kvinnelige instruktøren Charlie, som har en del å lære bort, selv etter undervisningen. Katastrofen ligger stadig på lur. En dødsulykke inntreffer. Maverick tar på seg skylden og mister lysten på å fly. men så havner de unge, ærgjerrige flyverene midt i en livsfarlig konfrontasjon med en fremmed makt, og Maverick får sin siste sjanse til å ta revansj...

 

Filmweb

 

Karakter: Tom Cruise sin gjennombruddsfilm og for et gjennombrudd. Man blir helt grepet med av rollen hans, både som tøff jagerflypilot og som forelsket unggutt. Filmen inneholder alt, action, drama, kjærlighet og en dose humor. Man kan ikke annet enn å smile seg i gjennom denne filmen. Anbefales på det sterkeste. Terningkast 6.

Link to comment
Share on other sites

(130409233954)oncewerewarriors_3.jpg

  • Once we were warriors (En gang var vi krigere)
  • Utgivelsesår: 1994
  • Sjanger: Drama
  • Karakter: 6
  • Sammendrag: Handler om en familie som nedstammer fra Maori-krigere og de sosiale problemene de sliter med. Vold og alkoholisme er nøkkelord i en familie som sliter med å finne sin plass i det moderne New Zealand. En utrolig film som er både kul og tankevekkende. Kanskje den beste filmen jeg har sett

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noen som har en god film på lager?

De fleste kamper med Barcelona: Du får de best betalte skuespillerene (Pedro og Masch burde kanskje få trekk i lønnen for sine grusomme jukserier), antihelter som blir motarbeidet (alle motstandere), dommere som er betalt for å se en annen vei (hvordan er det mulig at RM ikke fikk ett frispark fra 30 m og inn med alle de etterslengene i kveld?), alle mulige klisjeer om skadede barn (Unicef..), et manus som alle kjenner på forhånd (UEFA) og til slutt en enslig helt som er den eneste som kan forlate arenaen med løftet hode(Messi- tiltross for alle tacklinger reiser han seg og fortsetter. Siden 2006 har han blitt en unik spiller både som tryllekunstner og som hedersmann)

 

For en j.. farse. Er faktisk helt enig med JM: Hva har disse hyklerne gjort for å få en slik status? Måten RM blir bortdømt på over to kamper er helt ubeskrivelig. At de får målet underkjent i dag er rett og slett en større skandale enn noen av dommertabbene i PL denne helgen.

Link to comment
Share on other sites

De fleste kamper med Barcelona: Du får de best betalte skuespillerene (Pedro og Masch burde kanskje få trekk i lønnen for sine grusomme jukserier), antihelter som blir motarbeidet (alle motstandere), dommere som er betalt for å se en annen vei (hvordan er det mulig at RM ikke fikk ett frispark fra 30 m og inn med alle de etterslengene i kveld?), alle mulige klisjeer om skadede barn (Unicef..), et manus som alle kjenner på forhånd (UEFA) og til slutt en enslig helt som er den eneste som kan forlate arenaen med løftet hode(Messi- tiltross for alle tacklinger reiser han seg og fortsetter. Siden 2006 har han blitt en unik spiller både som tryllekunstner og som hedersmann)

 

For en j.. farse. Er faktisk helt enig med JM: Hva har disse hyklerne gjort for å få en slik status? Måten RM blir bortdømt på over to kamper er helt ubeskrivelig. At de får målet underkjent i dag er rett og slett en større skandale enn noen av dommertabbene i PL denne helgen.

 

hehe, liker humoren :P

Link to comment
Share on other sites

(130409233954)oncewerewarriors_3.jpg

  • Once we were warriors (En gang var vi krigere)
  • Utgivelsesår: 1994
  • Sjanger: Drama
  • Karakter: 6
  • Sammendrag: Handler om en familie som nedstammer fra Maori-krigere og de sosiale problemene de sliter med. Vold og alkoholisme er nøkkelord i en familie som sliter med å finne sin plass i det moderne New Zealand. En utrolig film som er både kul og tankevekkende. Kanskje den beste filmen jeg har sett

 

 

eg prøvde å sjå denne filmen ein gong og slo av etter 15min kanskje. synast den verka heilt elendig då:P men kanskje eg skal prøve på nytt. har bra rating på imdb og, sjølv om det ikkje er så mange som har stemt

Link to comment
Share on other sites

De fleste kamper med Barcelona: Du får de best betalte skuespillerene (Pedro og Masch burde kanskje få trekk i lønnen for sine grusomme jukserier), antihelter som blir motarbeidet (alle motstandere), dommere som er betalt for å se en annen vei (hvordan er det mulig at RM ikke fikk ett frispark fra 30 m og inn med alle de etterslengene i kveld?), alle mulige klisjeer om skadede barn (Unicef..), et manus som alle kjenner på forhånd (UEFA) og til slutt en enslig helt som er den eneste som kan forlate arenaen med løftet hode(Messi- tiltross for alle tacklinger reiser han seg og fortsetter. Siden 2006 har han blitt en unik spiller både som tryllekunstner og som hedersmann)

 

For en j.. farse. Er faktisk helt enig med JM: Hva har disse hyklerne gjort for å få en slik status? Måten RM blir bortdømt på over to kamper er helt ubeskrivelig. At de får målet underkjent i dag er rett og slett en større skandale enn noen av dommertabbene i PL denne helgen.

 

En dårlig anbefaling RP7, dette er en film jeg ikke vil se. Jeg valgte å se på Iron man på tv framfor denne kampen og merker jeg begynner å mislike Barca mer og mer. Men hvis de skulle finne på å møte Manu i finalen så håper jeg dem vinner av hele mitt hjerte :P

Link to comment
Share on other sites

En dårlig anbefaling RP7, dette er en film jeg ikke vil se. Jeg valgte å se på Iron man på tv framfor denne kampen og merker jeg begynner å mislike Barca mer og mer. Men hvis de skulle finne på å møte Manu i finalen så håper jeg dem vinner av hele mitt hjerte :P

Jeg likte Barca bedre enn noen annet lag i Spania og Europa i lang tid. Siden 2004 har det imidlertid snudd fullstendig. Elsker fortsatt byen og reiser dit minst en gang i året, men laget og klubben har virkelig blitt helt forandret. De siste årene har jeg heller gått på Espanyolkamper enn på Barca kamper av den enkle grunn at alle kamper på Camp Nou er forhåndsbestemt og helt latterlige å se på. Publikum og 11 spillere rundt dommerene i alle situasjoner fører til en favorisering som er helt vanvittig. Har ingenting med fotball å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Tittel:The unthinkable

lanseringsår: 2010

Sjanger: Thriller/Drama

Karakter: 5+

Sammendrag: Atombomber er plassert i forskjellige byer i USA. Samuel L. Jackson blir kalt inne disse. Kanon film som skiller seg ut i mengden. En av mine absolutte favoritt filmer.

IMDb link: http://www.imdb.com/title/tt0914863/

 

Takk for tipset :D

Link to comment
Share on other sites

Tittel: Fear and loathing in las vegas

Utgitt: 1998

Sjanger: Litt vanskelig å definere, men jeg vil si komedie.

Skuespillerer: Jonny Depp og Benicio Del Tore, samt mange flere godt kjente i hysteriske biroller.

 

"We had two bags of grass, seventy-five pellets of mescaline, five sheets of high-powered blotter acid, a saltshaker half-full of cocaine, and a whole galaxy of multi-colored uppers, downers, screamers, laughers... Also, a quart of tequila, a quart of rum, a case of beer, a pint of raw ether, and two dozen amyls. Not that we needed all that for the trip, but once you get into locked a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can. The only thing that really worried me was the ether. There is nothing in the world more helpless and irresponsible and depraved than a man in the depths of an ether binge, and I knew we'd get into that rotten stuff pretty soon."

 

Trailer:

 

Basert på gonzojournalisten Hunter S. Thompson`s bok. (Som forøvrig bør leses) Hysterisk!

Om en Journalist og hans advokat sin ville reise på leting etter den amerikanske drømmen. Med ett bagasjerom full av det ene psykedeliske stoffet verre enn det andre. Er så utrolig mye hysterisk som skjer i denne filmen at du får nesten lyst til å prøve både det ene og andre :P

Jonny Depp leverer en sinnsyk prestasjon her, samme kan ikke minst sies om Benicio Del Toro. Kanskje mer kjent fra Traffic(Også en kongefilm). Depp må jo være en av tidenes skuespillere.

 

Sett denne filmen sikkert 20 ganger, og den er like kul vær gang, kan sees i alle tilstander, noen mer morro enn andre B) HAHA

 

Uansett, en utrolig bra kultfilm som kan anbefales på det sterkeste!

 

"There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

 

Karakter: 10!

Link to comment
Share on other sites

Fast and Furious 5

 

Trenger ikke si noe annet enn; Enestående, fantastisk, adrenalin all the time, morsom. Rett å slett den beste filmen som jeg noen gang har sett. (Ja, den slår Ringenes Herre trilogien)

Du har kun sett 4 filmer i din levetid med andre ord? :P

Vin Diesel og the Rock?? ærlig talt, det finnes innholdsfortegnelser på Toroposer som er mer spennende!

 

Tittel: Hot Shots! Part Deux

Utgitt: 1993

Sjanger: Crazy Komedie

Skuespillerer: Charlie Sheen, Lloyd Bridges and Valeria Golino

 

Sykt morsom film i en lang rekke av crazykomedier fra samme folkene. Akkurat denne huskes best for sitater som;

"You've dicked with the wrong dictator"

"Now I will kill you until you die oif it"

"These men have taken a supreme vow of celibacy, like their fathers, and their fathers before them... "

 

Det gledelige er jo at det er flere filmer av samme gjengen som er enda morsommere"

Link to comment
Share on other sites

Du har kun sett 4 filmer i din levetid med andre ord? :P

Vin Diesel og the Rock?? ærlig talt, det finnes innholdsfortegnelser på Toroposer som er mer spennende!

 

Tittel: Hot Shots! Part Deux

Utgitt: 1993

Sjanger: Crazy Komedie

Skuespillerer: Charlie Sheen, Lloyd Bridges and Valeria Golino

 

Sykt morsom film i en lang rekke av crazykomedier fra samme folkene. Akkurat denne huskes best for sitater som;

"You've dicked with the wrong dictator"

"Now I will kill you until you die oif it"

"These men have taken a supreme vow of celibacy, like their fathers, and their fathers before them... "

 

Det gledelige er jo at det er flere filmer av samme gjengen som er enda morsommere"

 

Har sett mange filmer i min levetid, du har nok ikke sett Fast and Furious 5 skal man se på hva du skriver. Må ikke la seg lure av kritikerne B) Vin Diesel og The Rock kan jo bare bety det jeg har skrevet opp.

 

Men til filmen du har skrevet, den er hysterisk morsom. Sheen er guden! :)

Link to comment
Share on other sites

Mine to favorittfilmer:

 

1900668.jpg

 

Tittel: Frihetens regn (The Shawnshank redemption)

Utgivelsesår: 1994

Sjanger: Drama

Karakter (1-10): 10

Sammendrag: (NB: avslører deler av handlingen)

I 1947 dømmes Andy Dufresne (Tim Robbins) til å sone dobbel livstidsstraff i fengselet Shawshank, for angivelig å ha drept sin kone og hennes elsker. I fengselet blir Andy utsatt for grove overgrep både fra brutale vakter og andre innsatte. Sakte, men sikkert utvikles det et vennskap mellom Andy og Red (Morgan Freeman), en annen drapsdømt som viser seg å være fengselets ledende svartebørshandler. I løpet av fengselstiden vinner Andy både fengselsvaktenes og direktørens vennskap, siden hans erfaring som bankmann gjør at han kan gi dem finansielle råd. Etter hvert hjelper han dem også med hvitvasking av penger. Som takk for hjelpen, får Andy arbeide på direktørens kontor, og han får tillatelse til å opparbeide et bibliotek i fengselet. I løpet av alle sine år i fengselet hevder han sin uskyld, men tegn som kan tyde på at han forteller sannheten blir mørklagt. Etter å ha sonet 17 år av sin straff, rømmer Andy fra Shawshank. På veien klarer han å avsløre forholdene ved fengselet uten å røpe seg selv.

IMDb: Link

 

 

934588-8-1285945128707.jpg

 

Tittel: Nattsvermeren (The Silence of the Lambs)

Utgivelsesår: 1991

Sjanger: Krim, Thriller

Karakter: 10

Sammendrag:

Den unge FBI agenten Clarice Starling (Jodie Foster) søker hjelp hos en psykopatisk fange i fengsel, hun besøker Dr. Hannibal Lecter, som var en tidligere vel-respektert psykiater for å få innsikt i hodet til en psykopat. Hun jakter på en seriemorder kalt Buffalo Bill, som dreper unge jenter og flår dem for å lage en kvinnedrakt til seg selv. Clarice tror Hannibal har svarene hun trenger for å lokalisere seriemorderen og tilbringer en del tid utenfor cellen til Hannibal å håp om å få svar.

IMDb: Link

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...