Jump to content

Leighton Baines


pacman

Recommended Posts

En god venstreback ingen tvil om det, men har ikke i nærheten av samme fart som Clichy f.eks. og er også meget offensiv og blir ofte reddet av Distin når motstanderlaget kontrer. Dog har han meget gode innlegg og er også temmelig giftig på frispark.

 

Ikke en dårlig erstatter hvis Clichy forsvinner, men stiller meg tvilsom til det defensive hvis han etter all formodning skulle komme.

Link to comment
Share on other sites

:rolleyes:-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 2 2011, 02:15 PM) 221193[/snapback]

En god venstreback ingen tvil om det, men har ikke i nærheten av samme fart som Clichy f.eks. og er også meget offensiv og blir ofte reddet av Distin når motstanderlaget kontrer. Dog har han meget gode innlegg og er også temmelig giftig på frispark.

 

Ikke en dårlig erstatter hvis Clichy forsvinner, men stiller meg tvilsom til det defensive hvis han etter all formodning skulle komme.

 

Du har rett i at han ikke har all verdens med toppfart, men han er bedre til å posisjonere seg enn Clichy og henter seg litt inn der. Han ruser også mindre enn Clichy.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror dette kan være et bra kjøp. Tviler på grinebiter Moyes er særlig interessert i å selge, men Everton trenger vel penger og kommer til å presse prisen opp.

Har ikke sett så mange Everton-kamper at jeg husker hvor god Baines egentlig er defensivt, men det kan da umulig stor forskjell mellom han og Clichy. Clichy har har utholdenhet, driv og tempo som sin beste styrke og er til tider svak på posisjonering og klarering-/taklingsevne defensivt.

 

Men Baines vil jo helt klart være en forsterkning når det kommer til innlegg og dødballer. Det han serverer der er rett og slett toppklasse og kanskje et element vi mangler fra backene våre. Spesielt på venstresiden.

Så lenge han spiller på den han kan og posisjonerer seg riktig kan det kompensere hvis han er litt treig.

Etter min mening skal ikke backene være vårt viktigste våpen offensivt, men et supplement. Spesielt i den formasjonen vi spiller nå.

 

Så spørs det da om Wenger faktisk er interessert i Baines eller om han kommer til å satse på Gibbs hvis Clichy takker for seg. Jeg tror egentlig Gibbs går på utlån neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror dette kan være et bra kjøp. Tviler på grinebiter Moyes er særlig interessert i å selge, men Everton trenger vel penger og kommer til å presse prisen opp.

Har ikke sett så mange Everton-kamper at jeg husker hvor god Baines egentlig er defensivt, men det kan da umulig stor forskjell mellom han og Clichy. Clichy har har utholdenhet, driv og tempo som sin beste styrke og er til tider svak på posisjonering og klarering-/taklingsevne defensivt.

 

Men Baines vil jo helt klart være en forsterkning når det kommer til innlegg og dødballer. Det han serverer der er rett og slett toppklasse og kanskje et element vi mangler fra backene våre. Spesielt på venstresiden.

Så lenge han spiller på den han kan og posisjonerer seg riktig kan det kompensere hvis han er litt treig.

Etter min mening skal ikke backene være vårt viktigste våpen offensivt, men et supplement. Spesielt i den formasjonen vi spiller nå.

 

Så spørs det da om Wenger faktisk er interessert i Baines eller om han kommer til å satse på Gibbs hvis Clichy takker for seg. Jeg tror egentlig Gibbs går på utlån neste sesong.

 

Hadde vært artig med en venstreback som faktisk har et sluttprodukt på frispark og innlegg hvertfall :P

 

Baines er jo ikke akkurat treg, men er vel litt tregere enn Sagna hvis jeg husker riktig? Hvis han er i nærheten av Sagna på det defensive så er det hvertfall helt klart en forsterkning HVIS Clichy forlater oss i sommer, men det er også viktig som du sier at backene våre ikke presser så altfor høyt opp. Liker det best når forsvarslinja ligger temmelig dypt.

 

Baines scoret forøvrig nok et mål i dag.

Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg har lest har Baines vært Evertons beste spiller i år.. Jeg har sett for lite Everton kamper til å uttale meg. Men i motsetning til de vi vanligvis kjøper kommer han med PL erfaring. Ikke sikker på om jeg er klar for å parte med Clichy dog

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Syns mange av dere hyper opp denne spilleren. Baines har en fantastisk innleggsfot, men han sliter faktisk enormt defensivt. Desverre er taklingsegenskapene hans langt dårligere enn både Clichys og Gibbs. Baines svakhet defensivt blir dog "sensurert" i Evertons spillesystem. I kontrast med Arsenal så forsvarer Everton seg som en enhet, og ikke mann for mann. Med Neville og Fellaini på midtban, og en arbeidsom Osman på kant, så får Baines mye frihet til å gå fremover, og får mye hjelp på den defensive biten. I Everton ser til og med Hibbert ut som en klasseback.

 

Det som kunne vært bra med Baines i forhold til Clichy er selvsagt innleggsfoten, samt den egenskapen med å vite når man skal klarere, gå på løp og når man skal sentre. Baines er mye bedre med ball enn det Clichy er, men Baines har et problem uten ball. Det sliter også Clichy med, så en signering av Baines ville vært en forsterkning, men jeg tror ikke han er løsningen på det defensive problemet vi har på den siden av spillet. Finnes mye bedre alternativer å hente inn. Selv håper jeg på en skadefri sesong for Gibbs neste år, slik at han kan skinne foran Emirates publikumet nok engang.

Link to comment
Share on other sites

Syns mange av dere hyper opp denne spilleren. Baines har en fantastisk innleggsfot, men han sliter faktisk enormt defensivt. Desverre er taklingsegenskapene hans langt dårligere enn både Clichys og Gibbs. Baines svakhet defensivt blir dog "sensurert" i Evertons spillesystem. I kontrast med Arsenal så forsvarer Everton seg som en enhet, og ikke mann for mann. Med Neville og Fellaini på midtban, og en arbeidsom Osman på kant, så får Baines mye frihet til å gå fremover, og får mye hjelp på den defensive biten. I Everton ser til og med Hibbert ut som en klasseback.

 

Det som kunne vært bra med Baines i forhold til Clichy er selvsagt innleggsfoten, samt den egenskapen med å vite når man skal klarere, gå på løp og når man skal sentre. Baines er mye bedre med ball enn det Clichy er, men Baines har et problem uten ball. Det sliter også Clichy med, så en signering av Baines ville vært en forsterkning, men jeg tror ikke han er løsningen på det defensive problemet vi har på den siden av spillet. Finnes mye bedre alternativer å hente inn. Selv håper jeg på en skadefri sesong for Gibbs neste år, slik at han kan skinne foran Emirates publikumet nok engang.

 

Veldig enig med deg Hedly. Ingen tvil om at Baines er en god back, men som du sier så sliter han som nevnt med det defensive, og da skulle han nok få slitt hos oss også. Henger meg også med på deg angående Gibbs, tror han har potensialet til å bli en av verdens ypperste backer, og han er ikke dårlig nå heller. En får bare håpe han holder seg skadefri. Når det gjelder Baines må det vel være mange andre bedre alternativer der ute.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Liker ikke helt denne "problemer med Gibbs' lønnskrav" Vil helst ha Gibbs i klubben, faktisk Clichy også siden vi sliter enormt med skader. Men vil heller at Baines skal spille venstre back istedenfor Clichy.

 

Wenger får litt problemer med å blidgjøre gutta som knapt har spilt denne sesongen.

Men på en annen side syns jeg ikke Gibbs er i en posisjon å "klage" over kontrakten har får tilbudt.

Etablerer han seg på laget og spiller bra, ja, da kommer det garantert anledning til kontraktsforbedring også. Wilshere fikk jo det og tviler på han klaget veldig på kontrakten han hadde før.

 

Gibbs er et stort talent, men jeg tror faktisk han har godt av et utlån neste sesong. Nå vet ikke jeg hvor lenge han har igjen av kontrakten, men det må da gå an å bli enig på noe vis.

 

Clichy har sin styrke i hurtighet, driv med ballen og utholdenhet, men sliter mye med posisjonering og ikke minst innlegg offensivt. Selv om Koscielny har sine klønehendelser i løpe av en sesong er likevel Clichy den svakeste i forsvarsfireren vår. Ujevn i prestasjonene.

 

Ang. Leighton Baines tror jeg han kan være et bra kjøp. Kanskje de beste innleggene i PL noe som vil være gull verdt for oss så lenge backene skal dure framover store deler av kampene. Hvor god han er med ballen ellers, kondisjonsmessig samt posisjonering/taklingsstyrke defensivt er jeg ikke helt sikker på. Har ikke sett så mange Everton-kamper, men han er jo med på landslaget så nivået er vel bra. Har vel vært av de beste spillerne på Everton denne sesongen.

 

Sikkert flere kandidater til en venstrebackplass, men Baines bør kanskje være førstevalget.

 

Nå får vi først se hva som skjer med Clichy og Gibbs etter sesongslutt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...