Jump to content

FIFA vurderer å bannlyse "snoods".


Stefanb

Recommended Posts

Den kjente og kjære snooden er nå i ferd med å bli historie i fotball. Leste om dette tidligere på en blogg, men avfeide det bare som tullprat fordi jeg trodde ingen virkelig kunne bry seg om dette, men neida. Toppene i FIFA har tydeligvis sett på dette som en alvorlig sak og de debatterer nå om hvorvidt det skal være lov for spillerene å bruke dette antrekket.

 

Aston-Villa-v-Arsenal-Samir-Nasri_2534782.jpg

 

Kilde

 

Latterlig at de i det hele tatt tar tak i noe som dette, når de (som artikkelen nevner) heller burde ta tak i dårlige dommeravgjørelser og videodømming.

 

Personlig syntes jeg det er tåpelig med den hysterien som det var rundt snooden tidligere i sesongen. Virker som om noen har lite fritidsaktiviteter og bruker hele dagen på å scanne etter noe de kan skape en debatt rundt.

Link to comment
Share on other sites

Morsom debatt av FIFA. At de i det hele tatt vurderer bannlysing er jo fascinerende i seg selv.

 

Nå er det jo flere steder forklart at halsvarmere kan lette på respirasjonen ved kaldt vær. Den kalde lufta blir varmet opp på en bedre måte, noe som jo er en av de normale tingene kroppen prøver å gjøre selv, slik at opptak av O2 går lettere. Når det er kaldt så blir det vanskeligere for kroppen å varme opp på egenhånd, spesielt hvis man er i fysisk aktivitet, siden innpust via munn varmer dårligere enn innpust via nese. I tillegg mener man at den oppvarminga som skjer ved bruk av halsvarmere kan forebygge forkjølelse siden virus(som forkjølelse er) holder seg bedre i kald luft enn varm...

 

Mye merkelig man skal høre før øra detter av, og dette er jo en helt utrolig tåpelig vurdering av FIFA.

Link to comment
Share on other sites

Morsom debatt av FIFA. At de i det hele tatt vurderer bannlysing er jo fascinerende i seg selv.

 

Nå er det jo flere steder forklart at halsvarmere kan lette på respirasjonen ved kaldt vær. Den kalde lufta blir varmet opp på en bedre måte, noe som jo er en av de normale tingene kroppen prøver å gjøre selv, slik at opptak av O2 går lettere. Når det er kaldt så blir det vanskeligere for kroppen å varme opp på egenhånd, spesielt hvis man er i fysisk aktivitet, siden innpust via munn varmer dårligere enn innpust via nese. I tillegg mener man at den oppvarminga som skjer ved bruk av halsvarmere kan forebygge forkjølelse siden virus(som forkjølelse er) holder seg bedre i kald luft enn varm...

 

Mye merkelig man skal høre før øra detter av, og dette er jo en helt utrolig tåpelig vurdering av FIFA.

 

Du har helt rett, halsvarmere er til for helsas skyld.

Rett og slett latterlig at FIFA vurderer å bannlyse halsvarmere. Jeg ser ingen grunn til at de kan være farlig får noen, og hvis man skulle stemple dem som prestasjonsfremmende(noe som også hadde vært latterlig) kan vel hvem som helst få bruke dem?

Dette er kanskje det dummeste jeg har hørt... :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...