Jump to content

Hvilken kamp er hatkamp nr.1?


Daggy

Recommended Posts

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply
Og jeg forholder meg til de faktiske forhold hvor "hatet" utspiller seg. Det bør andre også gjøre.

7858[/snapback]

 

Nei Jørn, alle står fritt til å hate hvem de vil. Det finnes fans som bor i Islington som hater United mer enn Spudz også.

 

Alle er inneforstått med at Spudz er laget som har vært hatet siden tidenes morgen, men det er opp til hver enkelt hvilket lag man ønsker å ha som hatlag.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg forholder meg til de faktiske forhold hvor "hatet" utspiller seg. Det bør andre også gjøre.

7858[/snapback]

 

Jeg gir meg over!

Jørn er forumets mest standhaftige forumist.

;) ;)

 

Vi hater Tottenham!

Vi hater Man.Utd.

Og alle hater oss!

Det er Arsenal, det er Gooners.

7862[/snapback]

 

Jepp Oskar, standhaftig og sta som få! Når det virkelig gjelder! ;)

Link to comment
Share on other sites

Og jeg forholder meg til de faktiske forhold hvor "hatet" utspiller seg. Det bør andre også gjøre.

7858[/snapback]

 

Nei Jørn, alle står fritt til å hate hvem de vil. Det finnes fans som bor i Islington som hater United mer enn Spudz også.

 

Alle er inneforstått med at Spudz er laget som har vært hatet siden tidenes morgen, men det er opp til hver enkelt hvilket lag man ønsker å ha som hatlag.

7863[/snapback]

 

Det er jaggu ikke mange, Kim!

 

Men for all del, og det sa jeg til Oskar også; man får "hate" hvem man vil. Men kjenner man historien, og ser det faktiske forholdet, med tidsepoker og suksess, så kommer en som oftest frem til at Spurs er, og forblir, hatobjekt numero umo. De resterende kommer og går.

 

Jeg tror for eksempel ikke at du vil benekte at Liverpool var "hatobjekt" nummer en på -80 tallet? Rent sportslig sett, mener jeg. På samme måte som United er det i dag. Du benekter ikke det, gjør du vel?

Link to comment
Share on other sites

For å si det slik, og gud forby det til å skje:

Hvis Man u og Tottenham skulle møtes i siste serierunde, og vinneren av de to ville vinne ligaen, så hadde det ikke vært tvil om at jeg ville heiet på. Valget hadde da lett falt på de røde jævlene.

Link to comment
Share on other sites

Å hate er vel ikke noe man vil, det er vel heller noe som kommer snikende. Og for de som har vokst opp med Arsenal i de senere årene, sånn som meg selv, har da United-hatet vokst seg sterkere i meg enn Tottenham-hatet, av ganske naturlige årsaker.

 

Nå vil sikkert Chaz kalle meg historieløs, men nå er det jo slik at det er lettere å engasjere seg i ting man opplever på nært hold i nåtid? Jeg var f.eks. på Old Trafford og så kampen nå i høst, og jeg har enda til gode å være til stede og sett et forsmedelig tap mot Tottenham.

 

Tottenham er et lag som alltid vil bli "hatet" av Arsenal-supportere, men det betyr vel ikke nødvendigvis at det er hatkamp nr. 1 til en hver tid? Tidene forandrer seg, og selv om Tottenham (dessverre) består, så finnes det vel enkelte lag som kan stikke seg fram som sterkere hatobjekter, om enn for kortere perioder?

Link to comment
Share on other sites

Du tar feil Oskar, rett og slett feil. Men hadde Spurs flyttet til Ytre Hebridene; then who knows??

 

Forøvrig, med følgende utsagn; Men samme hvor Man.Utd befinner seg i England så er det hatklubb nr 1. Påstår du med andre ord at på generelt grunnlag, så er United "hatlag" nummer en i England for Arsenal og Arsenal supportere? Gjør du virkelig det????

 

I såfall; NÅR ble United "hatlag" nummer en for Arsenal supportere???

Link to comment
Share on other sites

Man kan jo snu litt på spørsmålet, og heller spørre hvilken klubb det er mest pinlig å tape for. I så henseende er jo Spurs på klar 'førsteplass'! B) Og historisk sett har du naturligvis rett i at Spurs er hovedrivalen Chaz, men i moderne tid, dvs de siste 20 år eller så, er det liten tvil om at ManU har utviklet seg til å bli Arsenals hovedrival. Dette skyldes hovedsaklig sportslige forhold, men det har vært rimelig dårlig stemning mellom de to klubbene i lang tid. Winterburns 'håning' av McClair på Highbury i FA-cupen i 88, slåsskampen på OT høsten 1990, og ikke minst AFs psykologiske og usaklige krigføring og 'overtenningstaktikk' for å kompensere for spillemessig underlegenhet i innbyrdes oppgjør i mange år har bidratt til dette. Medias opphausing av ManU har også bidratt til at alle andre enn ManU-fans har fått den klubben i vrangstrupen. Det er derfor ikke så merkelig at yngre fans ikke klarer å ha like negative følelser for Spurs som overfor ManU. At eldre fans, som Mee and Bertie og meg selv, også begynner å 'vakle' i forhold til Spurs er kanskje mer tvilsomt? Men Toggen har et poeng. Det er jo nesten så man må elske Spurs. De gir oss så mye god underholdning! :D :D ManU derimot, er jo totalt blottet for sjarm!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...