Jump to content

Hvilken kamp er hatkamp nr.1?


Daggy

Recommended Posts

Den er gjerne drøy Oskar, men  jeg står for hvert ord jeg skrev. Lag som United og "hatet" mot denne klubben er situsasjonsbetinget. Det samme vil det være mot Chelsea. Det er helt avhengig klubbenes suksess. Det var akkurat det samme med Liverpool på -80 tallet. Og vær ærlig nå, ikke kom og si at du "hatet" United mer nn Liverpool dengang.

 

Nei mine herrer, de enkelte lagene kommer og går, Tottenham består!

7167[/snapback]

 

Som om jeg skulle ha sagt det selv! Situasjonsbetinget absolutt. Derfor Spudz!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply
Hatkamp nr 1 er selvsagt mot Tottenham Hotspur. Ingen virkelig e Arsenal-supportere kan mene noen annet - og det tror jeg alle er enig med meg om.

7183[/snapback]

 

Jeg er ikke enig! Manshit er no dritt! sånn ere bare!

Link to comment
Share on other sites

Ofte syns jeg du er for bastant i uttalelsene dine Chaz, men denne gangen er jeg enig med deg. Vi er nok alle enig om at manure stinker, men det kommer av settingen. Usympatisk manager, sportslig suksess, dumme og usympatiske spiller etc. Spudz derimot er og blir rivaler både basert på historie og geografi. Liker personlig ikke å bruke ordet hat, hvertfall ikke når vi snakker om sport, men det nærmer seg når det gjelder spudz. Manure er bare en illeluktende verkebyll i det engelske ligasystemet.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Skjønner ikke helt denne diskusjonen...

Tottenham er et så latterlig og lavmåls fotball-lag, at jeg klarer rett og slett ikke å hisse meg opp over dem lenger.

Det er altså divisjonsforskjell mellom våre to klubber, og det betyr i klartekst at man skal være rimelig innbitt for å klare å hate denne ubetydelige klubben noe særlig.

Men det er helt opplagt at tradisjon og historie gjør at det finnes noen forpliktelser i retning av hat mot spudz.

Derimot når navnet scumchester united blir nevnt, begynner det å prikke i huden min.

Hatet mot denne klubben, alt rundt den og alle som har noe med den å gjøre, er helt vanvittig.

Jeg blir, som tidligere nevnt, fysisk syk av denne klubben og dens tilhengere.

Når jeg ser ansiktet på sir huba-buba eller en av neville-søstrene, for ikke å snakke om klovnaldo og van rævaroy, vrenger det seg i magen på meg.

Nei, Oskar har helt rett, Baillsuinn hater scumchester mest på denne jord :D

Link to comment
Share on other sites

Ofte syns jeg du er for bastant i uttalelsene dine Chaz, men denne gangen er jeg enig med deg. Vi er nok alle enig om at manure stinker, men det kommer av settingen. Usympatisk manager, sportslig suksess, dumme og usympatiske spiller etc. Spudz derimot er og blir rivaler både basert på historie og geografi. Liker personlig ikke å bruke ordet hat, hvertfall ikke når vi snakker om sport, men det nærmer seg når det gjelder spudz. Manure er bare en illeluktende verkebyll i det engelske ligasystemet.

7451[/snapback]

 

Visst er jeg bastant, sikkert mage ganger alt for mye, men i en setting hvor vi snakker om det ultimate rivaleriet så snakker vi kun om spudz. Det nytter ikke å si at vi er i Norge, da får dere reise over til koksholmen! Så vil de som tviler på rivaleriet, eller velger en annen løsning, å oppleve hvordan de faktiske forholdene faktisk er. Det nytter ikke å sette å spesifikk norsk agenda. Arsenal er engelsk, og vår eneste og genuine rival er spudz! Alt annet er tids- og suksessbasert!

Link to comment
Share on other sites

Ofte syns jeg du er for bastant i uttalelsene dine Chaz, men denne gangen er jeg enig med deg. Vi er nok alle enig om at manure stinker, men det kommer av settingen. Usympatisk manager, sportslig suksess, dumme og usympatiske spiller etc. Spudz derimot er og blir rivaler både basert på historie og geografi. Liker personlig ikke å bruke ordet hat, hvertfall ikke når vi snakker om sport, men det nærmer seg når det gjelder spudz. Manure er bare en illeluktende verkebyll i det engelske ligasystemet.

7451[/snapback]

 

Visst er jeg bastant, sikkert mage ganger alt for mye, men i en setting hvor vi snakker om det ultimate rivaleriet så snakker vi kun om spudz. Det nytter ikke å si at vi er i Norge, da får dere reise over til koksholmen! Så vil de som tviler på rivaleriet, eller velger en annen løsning, å oppleve hvordan de faktiske forholdene faktisk er. Det nytter ikke å sette å spesifikk norsk agenda. Arsenal er engelsk, og vår eneste og genuine rival er spudz! Alt annet er tids- og suksessbasert!

7455[/snapback]

 

Oppsto ikke hatet mellom Spudz og Arsenal den dagen Arsenal slo seg ned i nord-London?

Og hvis så, kan man ikke da også si at dette hatforholdet er tids og stedsbasert så lenge de to klubbene er naboer?

Eller hva hvis Spudz kompetente ledere en dag innser at nord-London ikke er stor nok for begge, pakker snippsekken og flytter til Milton Keynes; vil hatet da forsvinne eller vedvare?

Link to comment
Share on other sites

Ser man på historien, så er det ingen tvil om at hatoppgjøret med stor H, er Arsenal vs Spudz. Ser man bort fra hatoppgjøret mellom Rangers og Celtic, så er vel dette oppgjøret historisk sett helt i toppen hva hatoppgjør angår i britisk fotball. Også United vs. City, Pool vs Everton, N'castle vs Sunderland og B'ham vs. Villa er oppgjør som fører med seg et intenst hat.

 

Husker ikke hvem, men det var en her som skrev tidligere i tråden, at det lyser mer hat av spilerne når vi møter United enn Spudz. Dette tror jeg det er en enkel forklaring på. Før i tiden var det mange flere local lads på lagene, som hadde vokst opp med hatet, og derfor følte dette hatet mens de spillte. Et veldig godt eksempel på dette, er faktisk Sheringham (husker ikke om han er noen local lad). Han hatet rett og slett Arsenal. Man kunne også se på spillere som Adams, Parlour, Keown osv., at det var en helt spesiell glød i disse spillerne når de spillte mot Spudz. I dag, føler nok spillerne et større hat mot United, enn mot Spudz, men det er nok mer i bakgrunn av hva som har skjedd på banen de siste årene, med tanke på hvordan United-spillerne opptrer når Arsenal står på motsatt banehalvdel.

 

Men hvem spillerne hater osv, er igrunn likegyldig i denne sammenhengen. Det er faktisk hvem fansen hater, som er av betydning i denne sammenhengen. Jeg har hatt gleden av å se Arsenal live på Highbury både mot Spudz og United, og det er ingen tvil om at atmosfæren på stadion var mer spesiell og intens i kampen mot Spudz enn i kampen mot United.

 

Men når det er sagt, så er det selvfølgelig opp til hver enkelt hvem de ønsker å hate, uten at det gjør dem til noen dårligere supportere.

Link to comment
Share on other sites

Guest Yoshi

Jeg hater virkelig United. Hater dem så jævlig!

Ingen ting gleder meg mer enn å slå united.

På andreplass tottenham.

Så chelsea pga tingenes tilstand

Link to comment
Share on other sites

Det er jo det jeg sier M&B.

 

I England, og historisk sett, så er hatlaget nr. 1 Tottenham, mens her i Norge, mener jeg at man må få lov til å hate hvem man vil, uten å få noe pass påskrevet. Jeg selv hater Spudz mest, mens du hater United mest, og det respekterer jeg fullt ut

Link to comment
Share on other sites

Ser man på historien, så er det ingen tvil om at hatoppgjøret med stor H, er Arsenal vs Spudz. Ser man bort fra hatoppgjøret mellom Rangers og Celtic, så er vel dette oppgjøret historisk sett helt i toppen hva hatoppgjør angår i britisk fotball. Også United vs. City, Pool vs Everton, N'castle vs Sunderland og B'ham vs. Villa er oppgjør som fører med seg et intenst hat.

 

Husker ikke hvem, men det var en her som skrev tidligere i tråden, at det lyser mer hat av spilerne når vi møter United enn Spudz. Dette tror jeg det er en enkel forklaring på. Før i tiden var det mange flere local lads på lagene, som hadde vokst opp med hatet, og derfor følte dette hatet mens de spillte. Et veldig godt eksempel på dette, er faktisk Sheringham (husker ikke om han er noen local lad). Han hatet rett og slett Arsenal. Man kunne også se på spillere som Adams, Parlour, Keown osv., at det var en helt spesiell glød i disse spillerne når de spillte mot Spudz. I dag, føler nok spillerne et større hat mot United, enn mot Spudz, men det er nok mer i bakgrunn av hva som har skjedd på banen de siste årene, med tanke på hvordan United-spillerne opptrer når Arsenal står på motsatt banehalvdel.

 

Men hvem spillerne hater osv, er igrunn likegyldig i denne sammenhengen. Det er faktisk hvem fansen hater, som er av betydning i denne sammenhengen. Jeg har hatt gleden av å se Arsenal live på Highbury både mot Spudz og United, og det er ingen tvil om at atmosfæren på stadion var mer spesiell og intens i kampen mot Spudz enn i kampen mot United.

 

Men når det er sagt, så er det selvfølgelig opp til hver enkelt hvem de ønsker å hate, uten at det gjør dem til noen dårligere supportere.

7719[/snapback]

 

Fordi om Londonsupporterne hater Spurs mer enn Manure så betyr det jo ikke at vi her på berget er forpliktet til å ha sammen oppfatning.

 

Rivaliseringen her til lands er større mellom Man.utd. og Arsenal enn mellom Tottenham og Arsenal.

For meg personlig er det en pest og plage å tape for Manure. Da får jeg "passet påskrevet", mens et tap mot Spurs (som jo er rene utopien) er ikke av samme kaliber....selv om det er tungt nok.

Så skulle vi hatt en avstemning i Norge så mener jeg Manure ville blitt hatlag nr 1.

7728[/snapback]

 

Vi nordmenn får i tillegg servert Scum i avisene hver eneste dag, i tv hver eneste dag og på nettet - HVER ENESTE DAG !!!

Og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har slått opp på tv2-201 og tittelen "Sir hyller hit og ditt" har slått imot meg.....

Dagen efter Arsenals seriegull i 2002 serverte Dagbladet meg en halv side engelsk fotball. Tittelen var noe sånt som "derfor tapte Scum gullet".

 

Jeg innser at Arsenal som klubb har Spudz som den klassiske rivalen, men jeg forbeholder meg retten til å bli mest uvel av red-scum......

Link to comment
Share on other sites

Vi nordmenn får i tillegg servert Scum i avisene hver eneste dag, i tv hver eneste dag og på nettet - HVER ENESTE DAG !!!

Og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har slått opp på tv2-201 og tittelen "Sir hyller hit og ditt" har slått imot meg.....

Dagen efter Arsenals seriegull i 2002 serverte Dagbladet meg en halv side engelsk fotball. Tittelen var noe sånt som "derfor tapte Scum gullet".

 

Jeg innser at Arsenal som klubb har Spudz som den klassiske rivalen, men jeg forbeholder meg retten til å bli mest uvel av red-scum......

7763[/snapback]

 

 

Du har rett i at media har sin betydning da det gjelder hatet mot ManU. Alt det "mediaklovn de luxe fergie" sier blir store oppslag og det er alltid vridd i en positiv vinkel slik at folk som ikke har peiling på fotball ikke ser hvilke psykopat den mannen er.

Når ManU vinner en kamp eller en tittel så kan man regne med at NRK- TEXT TV har oppdatert det på hovedsiden i løpet av et par minutter, mens Arsenals bragder dukker opp beskjedent på sportssidene en halv time etterpå. Dette er en trend som de fleste mediene ser ut til å følge.

Når Arsenal vant mot West Brom i går og tok et langt steg mot sølvet ble vi møtt med følgende overskrift: "West Bromwich på vei ned"

 

Noen som klarer å gjette hva det ville stått om det var United som spilte denne kampen????

Link to comment
Share on other sites

Fordi om Londonsupporterne hater Spurs mer enn Manure så betyr det jo ikke at vi her på berget er forpliktet til å ha sammen oppfatning.

 

Rivaliseringen her til lands er større mellom Man.utd. og Arsenal enn mellom Tottenham og Arsenal.

For meg personlig er det en pest og plage å tape for Manure. Da får jeg "passet påskrevet", mens et tap mot Spurs (som jo er rene utopien) er ikke av samme kaliber....selv om det er tungt nok.

Så skulle vi hatt en avstemning i Norge så mener jeg Manure ville blitt hatlag nr 1.

7728[/snapback]

 

Jøssda Oskar, du skal få "hate" akkurat hvem du vil. Men det som er og blir et faktum er at Arsenal er en London klubb, og vi som supportere fra andre steder må faktisk talt forholde oss til dette faktiske forhold. Vi kan ikke lage en ny "setting" for klubben. Vi må forholde oss til hvordan verden faktisk talt er i klubbens daglige hverdag. På Arsenal`s hjemlige premisser. Det er klubbens setting som utformer "hatet", ikke det faktum at United har en bråte med uspiselige supportere i Norge. I tillegg så gjentar jeg meg selv; Leeds, Liverpool, United og Chelsea; "hatet" mot disse klubbene er tids- og situasjonsbetinget. Hadde du Oskar, "hatet" United hvis de fremdeles var på -80 tallsstadiet sitt? Med andre ord; med en cuptriumf i ny og ne? Og Oskar, du har holdt på med dette i mange år nå, svar dønn ærlig på dette; da Liverpool herjet som verst på -80 tallet, hadde du United som hatlag nummer en den gangen? Eller var "hatlaget" dengang Liverpool?

 

Og bare som en liten kuriositet; allerede lenge før Arsenal flyttet fra Woolwich til N5, så var det et anspent forhold mellom Arsenal og Tottenham. Det var Tottenham kampene, som sammen med Millwall, den tidens lokalrival, alltid trakk flest tilskuere, og det var allerede før 1900 antydninger til bråk mellom Arsenal og Spurs tilhengere. Med andre ord 15-20 år før vi i det hele tatt vurderte å forflytte oss "lock, stock and barrell" "across the river".

 

Jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige; Spurs har ALLTID vært Arsenal`s største rival og hatlag, og vil være det i uminnelige tider fremover. Jeg forstår utmerket godt at for supportere som har kommet til i løpet av de siste 5-10-15 årene så er United den storre stygge ulven, og at man finner både deler av klubben og dens tilhengere utålelige, men i en større og videre sammenheng, er United bare som en liten fjert i forhold ti Spurs. Denne verdens United`er kommer og går, men Tottenham består!

Link to comment
Share on other sites

........, men Tottenham består!

 

.... selv om det til tider har kunnet spøke for dette også. Vi får tro faren for nedrykk (og evig mørke) og dermed slutten på lokaloppgjørene nå er avverget i og med det ser ut til å bli en 8. plass i år. <_<

Link to comment
Share on other sites

Vel Oskar, that`s your choice! Og jeg mener du har gjort et feil valg. Men for all del; heldigvis er dette et debattforum, og da har man lov å være uenige. <_<

7820[/snapback]

 

 

Ja sånn er det bare.

Men det betyr jo ikke at jeg er glad i Tottenham, og langt der ifra.

Kanskje hater jeg Spurs like mye som dere andre, men at jeg hater Manure enda mer.... :D

7822[/snapback]

 

Det var då mykje hat i den mannen! ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun
Uansett hva den enkelte mener; vi må se dette rivaleriet fra et engelsk ståsted. Ikke fra et norsk.

7828[/snapback]

tror nok det er en del arsenal fans i england, som hater man united mer enn de hater tottenham.

Link to comment
Share on other sites

Uansett hva den enkelte mener; vi må se dette rivaleriet fra et engelsk ståsted. Ikke fra et norsk.

7828[/snapback]

 

Ein har det som ein har det, same kor ein gjøymer seg!

 

Man kan ikke gå på akkord.

Det blir "skap-hating". ;)

7842[/snapback]

 

Arsenal er fra London. Basta! ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...