Jump to content

OL Vancouver


Ravenghost

Recommended Posts

Det har nettopp vært uttak til OL for skiskytinggutta, og nok en gang er Frode Andresen utelatt.

 

At Bjørndalen og Svendsen kom med er jo selvsagt, og synes det er bra at unge Tarjei Bøe får være med, både på grunn av resultater og alder. Også greit at Os og Berger får være med. De har vist noen bra resultater i år. Det jeg reagerer på er at Hanevold får være med. Jeg har ingenting mot han, tvert om. Han er en sympatisk kar med smilet på lur, men i år har han for alvor vist at alderen har tatt han igjen, og resultatene er meget svake. Synes forbundet kunne ventet med den siste plassen til januar, i og med at Andresens resultater både historisk og i inneværende sesong faktisk er bedre enn Hanevold sine!

Link to comment
Share on other sites

Det har nettopp vært uttak til OL for skiskytinggutta, og nok en gang er Frode Andresen utelatt.

 

At Bjørndalen og Svendsen kom med er jo selvsagt, og synes det er bra at unge Tarjei Bøe får være med, både på grunn av resultater og alder. Også greit at Os og Berger får være med. De har vist noen bra resultater i år. Det jeg reagerer på er at Hanevold får være med. Jeg har ingenting mot han, tvert om. Han er en sympatisk kar med smilet på lur, men i år har han for alvor vist at alderen har tatt han igjen, og resultatene er meget svake. Synes forbundet kunne ventet med den siste plassen til januar, i og med at Andresens resultater både historisk og i inneværende sesong faktisk er bedre enn Hanevold sine!

 

Enig i at Andresen kanskje burde vært tatt ut, men føler at det blir litt bingo å stille med både Berger og Andresen på startstreken.. Begge er blant de raskeste i sporet, men elendige på standplass.. Når det gjelder meritter er det direkte galt å si at Andresen har mer å vise til enn Hanevold som har langt flere medaljer både i OL og VM...

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Andresen kanskje burde vært tatt ut, men føler at det blir litt bingo å stille med både Berger og Andresen på startstreken.. Begge er blant de raskeste i sporet, men elendige på standplass.. Når det gjelder meritter er det direkte galt å si at Andresen har mer å vise til enn Hanevold som har langt flere medaljer både i OL og VM...

I følge vg i dag er Andresen den 4.mest meritterte skiskytter, etter Bjørndalen, Poiree og Sven Fischer...

 

Og ja, det kan være en risk med Andresen på standplass, men det er jammen meg en risk med Hanevold i sporet også. Og han har også blitt svakere å skyte...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Langrenn:

http://www.nrksport.no/meisterskap/vancouver_2010/1.6646331

 

Skiskyting:

http://www.nrksport.no/meisterskap/vancouver_2010/1.6646081

 

Ved å trykke på aktuell dato på kalenderen til høyre her kan man også se Nrks sendeskjema de aktuelle datoene:

http://www.nrksport.no/meisterskap/vancouver_2010/1.6847114

 

Øvelsesplan for andre øvelser finnes her: (nedover langs høyre)

http://www.nrksport.no/ol/

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hvor mye gull og medaljer har folket her inne tro på?

Tipper selv følgende:

 

Langrenn herrer:

3 gull

6 medaljer

Langrenn kvinner:

1 gull

3 medaljer

Alpint:

2 Medaljer

Skihopp:

1 Medalje

Kombinert:

1 Gull

2 medaljer

Curling:

1 Medalje

Skiskyting Herrer:

2 Gull

4 Medaljer

Skiskyting kvinner:

1 Medalje

Skøyter

2 Medaljer

Snowboard:

1 Gull

 

Totalt:

8 Gull

23 Medaljer

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det har nettopp vært uttak til OL for skiskytinggutta, og nok en gang er Frode Andresen utelatt.

 

At Bjørndalen og Svendsen kom med er jo selvsagt, og synes det er bra at unge Tarjei Bøe får være med, både på grunn av resultater og alder. Også greit at Os og Berger får være med. De har vist noen bra resultater i år. Det jeg reagerer på er at Hanevold får være med. Jeg har ingenting mot han, tvert om. Han er en sympatisk kar med smilet på lur, men i år har han for alvor vist at alderen har tatt han igjen, og resultatene er meget svake. Synes forbundet kunne ventet med den siste plassen til januar, i og med at Andresens resultater både historisk og i inneværende sesong faktisk er bedre enn Hanevold sine!

Hverken Hanevold eller Bøe gjorde seg bort på stafetten :D

Link to comment
Share on other sites

Hverken Hanevold eller Bøe gjorde seg bort på stafetten :D

 

Bø mener du vel! Bøe er et navn forbeholdt de virkelig store idrettsutøverne.Samme gjelder forresten initialene OEB. Uttaket var forøvrig helt riktig, Andresen hadde ingenting i OL å gjøre! Nydelig gull til Norge i går!

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye gull og medaljer har folket her inne tro på?

Tipper selv følgende:

 

Langrenn herrer:

3 gull

6 medaljer

Langrenn kvinner:

1 gull

3 medaljer

Alpint:

2 Medaljer

Skihopp:

1 Medalje

Kombinert:

1 Gull

2 medaljer

Curling:

1 Medalje

Skiskyting Herrer:

2 Gull

4 Medaljer

Skiskyting kvinner:

1 Medalje

Skøyter

2 Medaljer

Snowboard:

1 Gull

 

Totalt:

8 Gull

23 Medaljer

Selv om jeg bommet på en del øvelser, synes jeg at jeg var nærme på medaljefangsten. Var et gull i fra, men traff på antall medaljer totalt! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...