Jump to content

Veien til Roma


Evju

Recommended Posts

Klare for kvartfinalen, noe som er minimum for en storklubb som Arsenal! Trekning til kvarten skjer vel snart, fredag, om jeg tipper rett? Mange gode og farlige lag som er videre, og vil ikke føle meg som favoritt mot noen av de:

 

Barcelona

Chelsea

Liverpool

Man Utd

Porto

Villarreal

Bayern Munchen

 

Villarreal og Porto er jo de opplagte alternativene, men det er typiske bananskall som vi kan drite oss ut på. Synd alle de italienske lagene er ute, for jeg hadde gjerne tatt hvilket som helst italiensk lag ;) Tror jeg håper på Porto i kvartfinalen, så banker vi Liverpool i semien, og United i finalen!

Link to comment
Share on other sites

Porto og Villareal er så klart mest ønskelige. Begge er veldig gode hjemmelag, men jeg tror vi klarer det med et godt resutlat på Emirates.

 

Jeg lar meg ikke skremme SÅ mye av bayern. Halvparten av målene de scorte på Sportin var ekstreme tabber. i tilegg hadde sporting gitt opp allerede kort tid inn i det første møtet. i liagen sliter Bayern mer og jeg føler meg sikker på at vi kan slå dem ut.

 

Barca har ikke vært like gode i det siste, men viste storform i dag. den angrepstrioen dems er uten tvil den beste i dagens klubbfotball, om ikke den beste noensinne. Messi er verdens beste spiller mens Henry og Eto'o også er helt i toppen blant verdens beste spisser. Nøkkelen til å ta ut Barca er å nøytralisere Xavi og spiller hardt mot dem og ikke la dem få noe rom. Da har man en sjanse. Lar man dem spille spillet sitt kan man likesågodt gi dem semi-finale-billetten med en gang.

 

De engelske lagene er alle lag jeg vil slippe å møte. Liverpool anser jeg som det klart svakseste av legene, men de har en kollektiv vilje i CL som er imponerende. På Anfield er de også veldig solide. Chelsea og Man U sier seg selv at er veldig tøff motstand. Førstnevnte har nå også fått tilbake Essien som er en av de klart beste spilleren i ligaen. Med han hele sesongen tror jeg de hadde ledet. Man U er bare sitt ekle selv og er dødelig effektive kombinert med mye høyt tempo og harde dueller (veldig ofte for harde i mine øyne).

 

Når det er sagt er jeg ikke i tvil om at vi kan vinne mot alle disse motstanderne. Mye handler om oss selv. Vi så selv hvor mye forskjell det var på oss i dag kontra sist kamp mot Roma. Klarer vi å presse høyt og spille spillet vårt, er det ingen som tar oss. Når derimot ikke presset og trøkket er der, sliter vi alltid stort. Kun lange baller på spisser som ikke har dette som sin store styrke.

 

Til neste kamp er Fabregas tilbake, kanskje også Rosicky. Det vil bety rutine, noe som vil være meget viktig for oss. Til den kampen har vi nok også alle spissene på plass, slik at Wenger kan velge ut den beste duoen. I mine øyne er dette van Persie / Dudu. Ade / van Persie kan også fungere bra hvis Ade truer bakrommet mere og er mer i boksenl Bendtner søker mye av de samme rommene som van Persie og derfor får vi ikke nok rom i angrepene våre.

 

Mye kan skje innen neste kamp. Begge lag kan få skader, formsvikt eller lignende. Jeg har troen på at vi vil være i god form nå framover, men spørsmålet er om det ikke blir for mye for visse spillere å kjempe på 3 fronter?

 

Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...