Jump to content

Topp 5 frisparkskyttere i Europeisk liga


Ravenghost

Recommended Posts

1. Juninho - mest stabile, og ikke avhengig av hvor frisparket tas fra.

2. CRonaldo - bedre i fjor enn nå. Ustabil, men farlig

3. Dario Srna - Fantastisk frisparkskytter som burde komme seg til Vest Europa

4. Arteta - Har hatt mange meget gode frispark i år, og virker stabil

5. vPersie - litt patriot nå vet jeg, men ingen er bedre når han først treffer

Link to comment
Share on other sites

Juninho Pernambucano er den klare number one. Det er det ingen tvil om. Den mannen scorer vel på 9 av 10, uansett posisjon. Har sett flere ganger at han dundrer ballen inn fra 40 meter med innsiden av foten, og det sier sitt. Får han ta et frispark i god posisjon er det bare å gjøre deg klar til avspark for motstanderen. :)

 

Men du glemmer mange på den listen din, Ravenghost. Hvor er Beckham, Pirlo, Nakamura og Ronaldinho?

 

En annen jeg husker veldig godt er Siniša Mihajlović. Han var helt sinnsyk!

Link to comment
Share on other sites

Juninho Pernambucano er den klare number one. Det er det ingen tvil om. Den mannen scorer vel på 9 av 10, uansett posisjon. Har sett flere ganger at han dundrer ballen inn fra 40 meter med innsiden av foten, og det sier sitt. Får han ta et frispark i god posisjon er det bare å gjøre deg klar til avspark for motstanderen. :)

 

Men du glemmer mange på den listen din, Ravenghost. Hvor er Beckham, Pirlo, Nakamura og Ronaldinho?

 

En annen jeg husker veldig godt er Siniša Mihajlović. Han var helt sinnsyk!

Neida, jeg glemmer de ikke. Det jeg derimot glemte, var å skrive at det er snakk om NÅ. Ikke i løpet av siste 10 år eller noe slik. Og alle de du nevner var bedre på frispark før enn nå :)

Link to comment
Share on other sites

Det er sant det. Men jeg mener fortsatt at Beckham og spesielt Pirlo fortsatt er gode nok for den listen. Man kan da ikke bli så mye dårligere på en peiode på ca. to år. Nakamura har jeg sett lite til i det siste, men jeg vet hva han står for. Ronaldinho har havnet litt bak i frisparkkøen i Milan, men de må jo gi Kaka, Beckham, Pirlo, Pato og han selv hver sin tur med de der typene i troppen og ikke minst i startellveren. Tenk deg det luksusproblemet Milan har når de får frispark i farlige posisjoner. :)

Link to comment
Share on other sites

Det er sant det. Men jeg mener fortsatt at Beckham og spesielt Pirlo fortsatt er gode nok for den listen. Man kan da ikke bli så mye dårligere på en peiode på ca. to år. Nakamura har jeg sett lite til i det siste, men jeg vet hva han står for. Ronaldinho har havnet litt bak i frisparkkøen i Milan, men de må jo gi Kaka, Beckham, Pirlo, Pato og han selv hver sin tur med de der typene i troppen og ikke minst i startellveren. Tenk deg det luksusproblemet Milan har når de får frispark i farlige posisjoner. :)

Pirlo var kanskje best i verden på å score på frispark ved å plassere ballen lavt i målet, men synes han er ikke det han en gang var.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er sant det. Men jeg mener fortsatt at Beckham og spesielt Pirlo fortsatt er gode nok for den listen. Man kan da ikke bli så mye dårligere på en peiode på ca. to år. Nakamura har jeg sett lite til i det siste, men jeg vet hva han står for. Ronaldinho har havnet litt bak i frisparkkøen i Milan, men de må jo gi Kaka, Beckham, Pirlo, Pato og han selv hver sin tur med de der typene i troppen og ikke minst i startellveren. Tenk deg det luksusproblemet Milan har når de får frispark i farlige posisjoner. :P

 

Ja du sier noe B) Når Milans største utfordring er at så gode skyttere får tatt litt for få frispark hver, og dermed kan miste selvtillit/flyt, så har de vel et ganske greit problem ;)

 

Når det er sagt, så setter også jeg Juninho på 1.plass. Det er mange gode rundt om, men han er helt spesiell. Det gjelder både i utførelse og presisjon/konsistitet.

Link to comment
Share on other sites

van Persie har potensialet til å komme på lista, men mangler noen få centimetre hver gang. Har faktisk ikke scort på frispark i år selv om han har vært ekstremt nærme ved mange anledninger. Ronaldo skal ikke være på en slik liste. Fine mål når han treffer skikkelig, men det vil si cirka 15% av frisparkene. Juninho på klar første. Del Piero vil jeg satt på en andreplass for han har vært meget god på frispark i år. Ellers er det mange gode etter som Pirlo, Beckham, Ronaldinho, Sneijder og sikker flere jeg ikke kommer på i farta.

Link to comment
Share on other sites

Den beste står mellom Juninho og Ygor Yildirim (sikkert stavet feil). Juninho har de fleste hørt om og derfor sier de fleste han som nummer 1, men mindre kjente Ygor er helt fantastisk. i 2007 var det en test som kåret verdens beste frisparkskytter hvor ygor vant over blantannet Juninho,Ronaldino,Beckham,Roberto Carlos osv...

Nå spiller han i Tyrkisk liga (tror jeg)

Link to comment
Share on other sites

Den beste står mellom Juninho og Ygor Yildirim (sikkert stavet feil). Juninho har de fleste hørt om og derfor sier de fleste han som nummer 1, men mindre kjente Ygor er helt fantastisk. i 2007 var det en test som kåret verdens beste frisparkskytter hvor ygor vant over blantannet Juninho,Ronaldino,Beckham,Roberto Carlos osv...

Nå spiller han i Tyrkisk liga (tror jeg)

Så lenge C.Ronaldo ikke er på lista så kan eg nok si meg enig. For han treffer på 1 av 50 frispark. Da er det ofte ei perle, men heldigvis så går dem som oftes i murene eller et godt stykke over eller uteforbi.

Link to comment
Share on other sites

Nakamura er en fantastisk frisparkskytter.. Husker spesielt dette målet mot Man U. En skikkelig perle :D

 

Utrolig at han får til det der.

 

Her er to fra Rvp og:

Den kampen mot Sunderland, der han setter det andre frisparket, var jeg på Emirates. Satt faktisk rett bak målet han scoret i. Det var litt av en opplevelse skal jeg si dere :)

Link to comment
Share on other sites

Nakamura er en fantastisk frisparkskytter.. Husker spesielt dette målet mot Man U. En skikkelig perle :P

 

Utrolig at han får til det der.

 

Her er to fra Rvp og:

Den kampen mot Sunderland, der han setter det andre frisparket, var jeg på Emirates. Satt faktisk rett bak målet han scoret i. Det var litt av en opplevelse skal jeg si dere :P

En ting jeg lurer på med det målet var det Fabregas eller Van Persie som skulle ta det for først går

Fabregas mot ballen så stopper han når han ser at Van Persie løper mot ballen og skyter den.

Link to comment
Share on other sites

Nakamura er en fantastisk frisparkskytter.. Husker spesielt dette målet mot Man U. En skikkelig perle :P

 

Utrolig at han får til det der.

 

Her er to fra Rvp og:

Den kampen mot Sunderland, der han setter det andre frisparket, var jeg på Emirates. Satt faktisk rett bak målet han scoret i. Det var litt av en opplevelse skal jeg si dere :P

En ting jeg lurer på med det målet var det Fabregas eller Van Persie som skulle ta det for først går

Fabregas mot ballen så stopper han når han ser at Van Persie løper mot ballen og skyter den.

 

Det var nok en innøvd variant.

 

Nakamura er en fantastisk frisparkskytter.. Husker spesielt dette målet mot Man U. En skikkelig perle :P

 

Utrolig at han får til det der.

 

Her er to fra Rvp og:

Den kampen mot Sunderland, der han setter det andre frisparket, var jeg på Emirates. Satt faktisk rett bak målet han scoret i. Det var litt av en opplevelse skal jeg si dere :P

En ting jeg lurer på med det målet var det Fabregas eller Van Persie som skulle ta det for først går

Fabregas mot ballen så stopper han når han ser at Van Persie løper mot ballen og skyter den.

 

Det var nok en innøvd variant.

 

Mente planlagt variant.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...