Jump to content

Forumets kvalitet


Guest EvenA

Recommended Posts

Jeg starter denne tråden fordi jeg gjerne vil kjøre en diskusjon på kvaliteten på forumet. Uten å ødelegge andre tråder ved å diskutere det der.

 

Jeg har sett det er veldig mange her som klager på en nedgående kvalitet på diskusjonen her. At

medgangsdelen øker og de sikkelig seriøse går nedover. Klart det er negativt når folk som Chaz plutselig blir mindre aktive, og det kommer til et par 11 åringer som ikke har opplevd annet enn suksess i klubben. Men man må faktisk se på at det har kommet inn mye godt nytt blod det siste året også, et eksempel på dette er Dagi. Men når det til enhver tid er fokus på det negative i forumet vil det aldri bli bedre. For de mest erfarene reiser, og det gjør at det blir mindre og mindre av de erfarene.

 

Jeg har vært medlem her på Gunners.no i mer eller mindre 4 år, under to forskjellige nick. Det betyr at jeg har vært med på disse nedgangstider her på Gunners.no. Og jeg var nok en av de som dro ned kvaliteten i begynnelsen. Men etterhvert vil jeg si at jeg har forbedret meg, og blitt en av de mer seriøse. Dette er en vanlig utvikling, derfor er det viktig at de som er eldre på forumet nå må hjelpe de yngre fram til et nivå som gjør at forumet vokser! Vi har et godt eksempel på et medlem her som har gått igjennom en slik utvikling, og blitt et godt medlem, nemlig Hermz. I starten var han ikke et medlem som dro opp kvaliteten, men i dag er han faktisk en av de beste debetantene her på forumet. Så hvorfor ikke droppe det negative fokuset, og hjelpe de yngre fram uten å klage. Da vil vi få bedre forum i framtida, det blir som å følge Wengers policy. Vi kjøper ikke verdensstjerner, men utvikler dem. Vi kjøper ikke gode debetanter, men utvikler dem!

 

Når jeg kom tilbake nå før sesongstart var det ikke det første som slo meg at det var dårlig nivå her. Jeg vil si det faktisk er ganske godt nivå. Det er 10 sikkelig gode medlemmer her, noen på et middels nivå og noen helt i startgropa. Dette gir et mangfold, og det skaper gode diskusjoner. Jeg syns eks. OleKristian Arsenal 4ever er med på å svartmale forumet, ødelegger for nye medlemmer for dem får allerede når dem har lest den posten får de et negativt inntrykk av forumet.

 

Årets forumist: Det får dere andre ta dere av, men har aldri sett forumet så langt nede på lenge!

 

Et slikt utsagn vil jeg ikke si at er noe positvt for arbeidet mot økende medlemskvalitet her. Og dette blir sagt uten å det hele tatt være sikkelig aktiv selv, hvorfor ikke det? - Jo fordi det er så dårlig nivå her! Da vil jeg rett og slett svare med at folk som vet at dem selv holder et godt nivå i diskusjonene om å bidra. Om alle som sitter passive og klager på aktivitet, nivå what so ever tar i et tak og blir med på å jobbe forumet opp så er vi allerede igang med å gjøre Gunners.no mye bedre!

 

Det har dessverre vært et lavmål i alt for lang tid,men så lenge dette blir godtatt av moderatorene må vi leve med det.

Tenk hvilken tilstand dette forumet hvis nivået skulle vært slikt om hvert eneste Arsenalspiller.

 

Her tar du faktisk problemet ved rota! Det som faktisk drar diskusjonen ned er jo den evigvarende kritikken mot enkeltspillere som har mer eller mindre dårlig grunnlag! Hvorfor har vi alltid en hoggstabbe her på forumet? Det trengs jo ikke, det er greit å diskutere spillerne, men det er grenser for hvor negativt lada det trenger å være. Vi kan komme med godt begrunnet kritikk, da blir det en god post. Men når det kommer flåseri som:

 

Hadde jeg kunne bestemme hadde jeg solgt han for 1 pund på flekken.

Helt oppriktelig og ærlig så mener jeg at en keeperduo med Fabianski og Gustavson er bedre enn Fabianski og Almunia.

 

Jeg tror også at Fabianski ville ha stått framfor Gustavson, men heller Gustavson på benken framfor Almunia

 

Hvor har du begrunnelsen her? Ingensteder, det hele er bare dritt som blir slengt ut i forumet. Jeg mener dette kan klassifiseres som spam, rett og slett. Fordi det ikke er noe diskusjonsinnlegg. Hadde vært spennende å høre hva moderatorene tenker om akkurat det! Når det er sagt så er det ingen tvil om at du, ben elfen er et knall medlem om du bruker dine kunnskaper og energi på å skrive poster med sikkelig mening og begrunnelse!

 

Det kan godt hende jeg har kommet med noen flåsete innlegg selv, så dere trenger ikke å slenge ut innlegg jeg gjør samme feilene. For jeg er ikke perfekt jeg heller, og alle her har noe å jobbe med! Det eneste jeg vil er å skape en diskusjon rundt dette for å kunne dra opp nivå så mye som mulig. Håper å få høre fra alle her inn hva dem syns om nivået. Alt fra 50 åringene til de som er 9 år og syns det er artig å diskutere med de store gutta! Og det hadde vært spennende med et utfyllende innlegg fra noen av moderatorene om hva de syns om nivået, og hvordan de ser på innlegg som ikke har noen sikkelig argumentasjon eller begrunnelse!

 

Jeg kunne godt lagt til en poll her, men dropper det for å få mest mulig posting med tanker rundt situasjonen!

 

Håper på god aktivitet her!

Link to comment
Share on other sites

Hva er det du ønsker å oppnå her mei.?

Det er ikke noe galt i at olekristian4ever mener at forumet er dårligere enn på lenge?

 

Og av utklippene du har tatt fra Almunia tråden så har du helt tydelig ikke gjort hjemmeleksa di.

mmaelaen sitt innlegg er helt offtopic. Han leker moderator, noe han ikke er. Dette er et virkemiddel han har brukt ved mange anledninger i keeperdiskusjonene. Du kan jo selv tenke deg hvordan foumet hadde stt ut dersom alle skulle ha hatt moderator-rollen. Mmaelan sitt bidrag i keeperdebattene er kun surmuling på at forumet ikke er slik han ønsker at det skal være. Det er lenge siden han hadde et konstruktivt innlegg angående keeperduellen.

 

Og mitt innlegg som du har klippet inn. Det innlegget er et "tullete" svar til Cyclobs "tullete" innlegg. Å klippe ut det og legge det inn her ser jeg på som et forsøk på å sette meg i dårlig lys. Det blir spesielt tafatt når jeg for kort tid siden skrev at jeg tipper Almunia kunne ha gått for 5 mill pund.

Et av problemene med keeperdiskusjonen er at når jeg har skrevet lange saklige innlegg med gode begrunnelser så er det ingen som gidder å svare (bortsett fra godgutten Piscator i senere tid), når jeg skriver innlegg som at "endelig spiller vi med en keeper som klarer å redde ett skudd, altså type innlegg hvor sakligheten ikke er stor så skal alle rakke ned på mitt syn.

 

Alle sier at forumet va rså mye bedre før. Jeg skjønner ikke hvorfor folk sier det. Det er flere som drar fra Chaz. Ja, Chaz kan mye om Arsenal. Han er kunnskapsrik og selvsagt en ressurs for oss, men og det er et stort men her. Han hadde en meget nedlatende tone til mangemed goonere og helt tydelig et problem ang. folkeskikk. Såvidt jeg vet ble han også utestengt i sin tid. For min del har han ikke vært noe savn. De jeg har savnet derimot er Dr.Phil og Bold Marauder

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Årets forumist: Det får dere andre ta dere av, men har aldri sett forumet så langt nede på lenge!

 

Et slikt utsagn vil jeg ikke si at er noe positvt for arbeidet mot økende medlemskvalitet her. Og dette blir sagt uten å det hele tatt være sikkelig aktiv selv, hvorfor ikke det? - Jo fordi det er så dårlig nivå her! Da vil jeg rett og slett svare med at folk som vet at dem selv holder et godt nivå i diskusjonene om å bidra. Om alle som sitter passive og klager på aktivitet, nivå what so ever tar i et tak og blir med på å jobbe forumet opp så er vi allerede igang med å gjøre Gunners.no mye bedre!

Grunnen til at jeg ikke orker å være på forumet, er at alle er negative(ikke kritiske) til hver eneste spiller vi har. Jeg gidder rett og slett ikke all drittslenginga om en Arsenal spiller etter en dårlig dag, og da han skårer så "Diaby, hva skulle vi gjort uten deg?!?". Er rett og slett for mange godværssupportere her, etter en kamp hører du "Da er 4 plassen tapt, vi kan bare glemme de 4 store" etter 10 kamper spillt i en sesong..

 

Kommentarer som "Gi Wenger sparken" "Gallas, jævla sutreunge" "Rosicky, who? Regner ikke Rosicky som en Arsenal spiller en gang jeg" Gjør rett og slett til at jeg mister all interesse for forumet. Under kamper står det bare i kamptråden "Oii, det var nerme" "1-0 til det andre laget, nå er kampen tapt". Det er rett og slett forkastelig å debatere med sånne folk, aldri opplevd motgang? Det er i motgang du ser hvem som støtter laget ditt, og hvem som ikke gjør det. Er enig, burde være mer aktiv på forumet når jeg uttaler meg sånn, men det er kommentarer som rett og slett gjør at jeg ikke vil være en del av debatten.

 

Dog setter jeg stor pris på initiativet folk som Evju, Sir Carpenter og Kim gjør på forumet. Ja, også Internettansvarlig som jobber mye bak kulissene uten å være mye aktiv i diskusjoner. Liker forumet, men noen folk som trekker nivået veldig ned. Før var det saklige og gode innlegg, og representanter, nå blir det mindre og mindre. Har selvfølgelig en del av det gode fortsatt, og det er jeg glad for.. Men syns dog at forumet aldri har vært så lavt nede på saklig og objektive debatter. Jeg er også glad for at det kommer nye brukere på forumet, og debatterer. Kanskje ikke like objektive, men alle monder drar. Ser Fredriktc er aktiv når det gjelder Rykteforumet, og det er jeg glad for. Godt bidrag det også.

 

Syntes du har all rett til å sette spørsmålstegn til min lojalitet "mei.", beklager viss jeg støtet noen. Håper forumet forblir sånn som det var før, og at vi får tilbake personer som faktisk tåler motgang, og som er saklige og objektive i diskusjoner.

 

Bere dere, tenk over hva dere faktisk skriver før dere offentliggjører det. Vis at du faktisk støtter laget, og ikke bare i medgang. Det er det som er en ekte "Gooner" og det er det jeg er stolt av!

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Hei mei

 

Jeg har også vært på forumet i lang tid, før under nicket kanutten som jeg av en eller annen bisarr grunn ikke fikk med meg videre. Har forumet blitt bedre eller verre på den tiden? Jeg vet ikke og jeg vet heller ikke hva kriteriene for å måle slikt skulle være. Hvis man ikke har noen intersubjektive kriterier så får man holde seg til helt subjektive kriterier. Jeg syns ikke forumet var bedre før og jeg skal gi noen begrunnelser.

 

Det har alltid vært personangrep her på forumet (ad hominem), det er ikke noe nytt og for tiden mener jeg Ben Elfen er en som blir utsatt for dette av folk som ikke klarer å gi gode motargumenter mot hans kritikk av Almunia. BE har skrevet side opp og side ned om detaljer i Almunias spill, blant annet hans bevegelsesmønster ved innlegg. Jeg har ikke sett at mmaelan har tilbakevist den kritikken, men har registrert en mengde surmagede innlegg fra hans side. Personangrep er dessverre ikke noe nytt her på forumet.

 

Hoggestabber, det er heller ikke noe nytt på forumet. Noen spillere vil ha sine kritikere og det er i grunn greit nok. Før var det spillere som Grimandi, Stepanovs som fikk gjennomgå, i dag får spillere som Almunia, Eboue og Song mye kritikk.

 

Innimellom kan det være litt irriterende å lese kritikk av enkeltspillere, type Song er ræva. Det kan være greit det hvis slike utsagn kommer i en kamptråd for i kampens hete syns jeg det er greit at folk får blåst ut sine frustrasjoner, men det er ikke like greit når noen spillere utsettes for usakelig kritikk i lang tid. Og bare så det er sagt så syns jeg Ben Elfen er veldig sakelig når han kritiserer Almunia, dette med unntak av noe innlegg hvor han tydeligvis prøver å være morsom.

 

Det som tydeligvis er triggeren nå er at Ben Elfen vil bytte Almunia med Gustavson. Jeg er ikke enig i det, for jeg vil heller beholde stallen vår slik som den er, med mindre vi ikke henter inn noen som vil være en klar forbedring fra dag en og det er ikke Gustavson etter mitt syn.

 

Men det er fortsatt ikke å hetse Almunia å mene at Gustavson er bedre enn førstnevnte akkurat som det ikke er å hetse Gallas at noen her på forumet mener at van Buyten er en bedre stopper. Jeg utelukker ikke at Gustavson faktisk er bedre enn Almunia, men påstanden om at van Buyten er bedre enn Gallas syns jeg bare er latterlig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk enig med de som mener at nivået på forumet for tiden er veldig lavt, og jeg mener det absolutt ikke er feil at folk nevner det. Forumet blir ikke bedre av å ikke nevne det.

 

Jeg mener også det er riktig at nye debattanter får beskjed om ting som gjøres "feil". Men disse beskjedene må komme fra moderator, og ikke fra alle. Dette skaper ofte "sure oppstøt" og irritasjon

 

Ser også at enkelte her inne til stadighet etterspør moderators syn på ting og tang. Vår jobb er å sørge for at det ikke forekommer brudd på forumets retningslinjer. Så lenge innlegg ikke bryter med forumets retningslinjer, eller med normal folkesikk, så er det ikke noe vi kan gjøre med det. Og i disse sammenhengene er det viktig at debattantene faktisk stoler på at vi som er moderatorer faktisk gjør den jobben vi er satt til.

 

Personlig synes jeg det er alt for mye drittslenging av spillerne. Vi har knapt en spiller lenger på forumet som ikke får slengt dritt etter seg. Det har bestandig eksistert hoggestabber på forumet, men i den senere tid, har dette tatt helt av. En ting er en kommentar i ny og ne, men det er den stadige kritikken av spillerne som i mine øyne er ødeleggende, og det er uavhengig av om kritikken er saklig eller om det er ett "tulleinnlegg". Jeg mener det blir feil å skjule seg bak at så lenge kritikken er saklig, så er det greit. Det er som sagt like ødeleggende så lenge kritikken gjentar seg hyppig.

 

For at nivået skal komme tilbake til ett nivå man kan leve med, trenger de fleste her inne å gå inn i seg selv, og tenke på hvordan de ønsker at forumet skal være

Link to comment
Share on other sites

Ser også at enkelte her inne til stadighet etterspør moderators syn på ting og tang. Vår jobb er å sørge for at det ikke forekommer brudd på forumets retningslinjer. Så lenge innlegg ikke bryter med forumets retningslinjer, eller med normal folkesikk, så er det ikke noe vi kan gjøre med det. Og i disse sammenhengene er det viktig at debattantene faktisk stoler på at vi som er moderatorer faktisk gjør den jobben vi er satt til.

 

Jeg er av den oppfatning at retningslinjene er fryktelig mangelfulle. Jeg har flere ganger tatt tak i innlegg og debattanter som ikke forårsaker noe konstruktivt, men heller provoserer frem sure oppstøt fra andre. Det har ikke nødvendigvis vært noen brudd på retningslinjene i utgangspunktet, men det har ført til en forverring av kvaliteten på forumet.

 

Jeg mener vi bør se over retningslinjene for forumet, og utvide de med den hensikt å forbedre kvaliteten på forumet. Hvem som bør ta ansvar for dette, er jeg mer usikker på...

 

Jeg tror også at funksjoner som "Fast reply" er negativt for forumet, og bør fjernes.

Link to comment
Share on other sites

Hva er det du ønsker å oppnå her mei.?

Det er ikke noe galt i at olekristian4ever mener at forumet er dårligere enn på lenge?

 

Og av utklippene du har tatt fra Almunia tråden så har du helt tydelig ikke gjort hjemmeleksa di.

mmaelaen sitt innlegg er helt offtopic. Han leker moderator, noe han ikke er. Dette er et virkemiddel han har brukt ved mange anledninger i keeperdiskusjonene. Du kan jo selv tenke deg hvordan foumet hadde stt ut dersom alle skulle ha hatt moderator-rollen. Mmaelan sitt bidrag i keeperdebattene er kun surmuling på at forumet ikke er slik han ønsker at det skal være. Det er lenge siden han hadde et konstruktivt innlegg angående keeperduellen.

 

Og mitt innlegg som du har klippet inn. Det innlegget er et "tullete" svar til Cyclobs "tullete" innlegg. Å klippe ut det og legge det inn her ser jeg på som et forsøk på å sette meg i dårlig lys. Det blir spesielt tafatt når jeg for kort tid siden skrev at jeg tipper Almunia kunne ha gått for 5 mill pund.

Et av problemene med keeperdiskusjonen er at når jeg har skrevet lange saklige innlegg med gode begrunnelser så er det ingen som gidder å svare (bortsett fra godgutten Piscator i senere tid), når jeg skriver innlegg som at "endelig spiller vi med en keeper som klarer å redde ett skudd, altså type innlegg hvor sakligheten ikke er stor så skal alle rakke ned på mitt syn.

 

Alle sier at forumet va rså mye bedre før. Jeg skjønner ikke hvorfor folk sier det. Det er flere som drar fra Chaz. Ja, Chaz kan mye om Arsenal. Han er kunnskapsrik og selvsagt en ressurs for oss, men og det er et stort men her. Han hadde en meget nedlatende tone til mangemed goonere og helt tydelig et problem ang. folkeskikk. Såvidt jeg vet ble han også utestengt i sin tid. For min del har han ikke vært noe savn. De jeg har savnet derimot er Dr.Phil og Bold Marauder

 

BE

 

Først og fremst så kan jeg beklage at jeg bare trekker fram ditt innlegg. Det er masser av dem, og det var ditt innlegg som ble trukket fram, det kunne like gjerne vært ett eller annet innlegg, ja!

 

Det jeg vil oppnå er rett og slett å få en debatt rundt dette, få fram det negative. Og ha en tråd man faktisk kan få ut det man mener om det negative på forumet, og forumets kvalitet. Men om du syns det er negativt å få fram hva som er feil så kan du sikkert få slettet denne tråden. Denne debatten kan jo også føre med seg endringer i rettningslinjer som kan føre til en forbedring av forumet, slik at vi kan få tilbake våre gamle helter!

 

Om jeg skal svare på hvorfor jeg sa det jeg gjorde om det Ole Kristian sa, så har det rett og slett med at han ikke slev er aktiv. Dette er noe han er enig i selv sitt innlegg.

 

Ser også at enkelte her inne til stadighet etterspør moderators syn på ting og tang. Vår jobb er å sørge for at det ikke forekommer brudd på forumets retningslinjer. Så lenge innlegg ikke bryter med forumets retningslinjer, eller med normal folkesikk, så er det ikke noe vi kan gjøre med det. Og i disse sammenhengene er det viktig at debattantene faktisk stoler på at vi som er moderatorer faktisk gjør den jobben vi er satt til.

 

Moderatorene går vell under en ledere av dette forumet. Det vil også si at jeg må få lov å rette sprøsmål mot dere. Det jeg spurte var om ikke innlegg uten begrunnelse og med flåsete innhold var spam. Da vil jeg også henvise til denne reglen:

 

5.Poster

Tilstreb å gi informasjon i posten du legger til. Med dette menes at vi ønsker å unngå poster som "hehe", "nice" og enkeltord som gir lite mening. Gjentatt overtredelse av dette kan føre til utestengelse fra forumet.

 

Derfor var mitt spørsmål om det ikke var grunnlag for å fjerne slike poster på grunnlag av den regelen. Det var det jeg i hovedsak ville ha moderatorenes synspunkt på. Det har jeg ikke fått svar på, men jeg har fått svar på at dere også mener at nivået går nedover.

 

Vil også legge til at jeg er enig i det du skriver Ole Kristian, og at jeg setter pris på å få en sikkelig begrunnelse. Jeg men er det er det som gjør at vi får et sikkelig godt forum.

 

Legger til litt til, jeg mener helt klart at moderatorstaben gjør en kanonjobb, dere retter på alt som strider mot reglene her på forumet. Spørsmålet er bare om dem er noe mangelfulle!

 

Til slutt så vil jeg si at ingenting av det jeg har skrevet her er personbasert, og jeg håper ingen blir støtt av det!

Link to comment
Share on other sites

Flott at du lager en slik post mei. Jeg som flere andre er enig i at det har ikke vært et veldig høyt "nivå" på forumet den siste tiden.

 

Kan si meg litt enig når det gjelder den fast reply greia. Feks den ligacup kampen mot Burnley, da var det utrolig mange som klaget veldig på Bendtner. Det virket veldig som om at mange av disse innleggene var skrevet som en spontan reaksjon i fast reply boksen. Ofte i denne boksen skriver man det første man kommer på, uten å tenke seg skikkelig om. Som jeg sikkert har sagt før er jeg heller ikke den største fan'en av Bendtner, men jeg følte at det gikk litt over styr fra mange denne gangen. Bruker selv ofte fast reply funksjonen, men jeg tror hvis folk hadde måtte bruke lengre tid til å poste det de tenker der og da, så hadde ikke like mange orket å skrive slike ting.

 

Men kamptrådene lever jo sine egne liv.

 

Håper så mange som mulig tar seg tiden til å lese innleggene i denne tråden. Tror nok mange begynner å se hvilken retning forumet er på vei, og at tonen i ettertid kommer til å bli mer saklig enn den har vært i høst etter å ha lest litt.

 

Skal sies at jeg synes det har vært mange flotte og saklige innlegg også!

Link to comment
Share on other sites

Ser også at enkelte her inne til stadighet etterspør moderators syn på ting og tang. Vår jobb er å sørge for at det ikke forekommer brudd på forumets retningslinjer. Så lenge innlegg ikke bryter med forumets retningslinjer, eller med normal folkesikk, så er det ikke noe vi kan gjøre med det. Og i disse sammenhengene er det viktig at debattantene faktisk stoler på at vi som er moderatorer faktisk gjør den jobben vi er satt til.

 

Jeg er av den oppfatning at retningslinjene er fryktelig mangelfulle. Jeg har flere ganger tatt tak i innlegg og debattanter som ikke forårsaker noe konstruktivt, men heller provoserer frem sure oppstøt fra andre. Det har ikke nødvendigvis vært noen brudd på retningslinjene i utgangspunktet, men det har ført til en forverring av kvaliteten på forumet.

 

Jeg mener vi bør se over retningslinjene for forumet, og utvide de med den hensikt å forbedre kvaliteten på forumet. Hvem som bør ta ansvar for dette, er jeg mer usikker på...

 

Jeg tror også at funksjoner som "Fast reply" er negativt for forumet, og bør fjernes.

 

Er enig med deg i at det bør være flere retningslinjer. Det er flere ganger man opplever innlegg som er forsurende og destruktive for forumet, men som man ikke kan gjøre noe med, grunnet at det ikke er brudd på de nåværende retningslinjene.

 

Når det gjelder retningslinjene, så er vel dette en sak for administrator, men vi som moderatorer kan jo komme med forslag til han på hva vi ønsker av retningslinjer.

 

Jeg mener iallefall at vi bør ha fullmakt til å slå ned på gjentatt drittslenging mot spillere, uavhengig av hvor saklig kritikken er. Drittslengingen som forekommer på dagens forum, er i mine øyne veldig forsurende for forumet

Link to comment
Share on other sites

Vil også legge til at jeg er enig i det du skriver Ole Kristian, og at jeg setter pris på å få en sikkelig begrunnelse. Jeg men er det er det som gjør at vi får et sikkelig godt forum.

Er glad for at du faktisk går inn og prøver å få gjort noe med alt det negative på forumet, mei.

 

For at nivået skal komme tilbake til ett nivå man kan leve med, trenger de fleste her inne å gå inn i seg selv, og tenke på hvordan de ønsker at forumet skal være

Veldig enig, Kim.. I et øyeblikk er folk i ekstase og sier det ikke er noe som er like bra som å være en Arsenal supporter, og sier at vi har lag av en annen dimensjon. Mens etter tap er alle negative, kritiserer alle spillerene og sier de er flaue av å være Arsenal supportere..

 

Støtt laget i tykt og tynnt, vær den som synger høyest og viser sin lojalitet for laget ditt i venneflokken. Det er det som gjør deg til en stolt supporter, og en ekte Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Ser også at enkelte her inne til stadighet etterspør moderators syn på ting og tang. Vår jobb er å sørge for at det ikke forekommer brudd på forumets retningslinjer. Så lenge innlegg ikke bryter med forumets retningslinjer, eller med normal folkesikk, så er det ikke noe vi kan gjøre med det. Og i disse sammenhengene er det viktig at debattantene faktisk stoler på at vi som er moderatorer faktisk gjør den jobben vi er satt til.

 

Moderatorene går vell under en ledere av dette forumet. Det vil også si at jeg må få lov å rette sprøsmål mot dere. Det jeg spurte var om ikke innlegg uten begrunnelse og med flåsete innhold var spam. Da vil jeg også henvise til denne reglen:

 

5.Poster

Tilstreb å gi informasjon i posten du legger til. Med dette menes at vi ønsker å unngå poster som "hehe", "nice" og enkeltord som gir lite mening. Gjentatt overtredelse av dette kan føre til utestengelse fra forumet.

 

Derfor var mitt spørsmål om det ikke var grunnlag for å fjerne slike poster på grunnlag av den regelen. Det var det jeg i hovedsak ville ha moderatorenes synspunkt på. Det har jeg ikke fått svar på, men jeg har fått svar på at dere også mener at nivået går nedover.

 

Ok, da misforsto jeg deg litt mei.

 

Den retningslinjen er vel kanskje den vanskeligste å forholde seg til, etter som det kan være forskjellige oppfatninger rundt hva som er spam og ikke spam. Noen kan mene at enkelte innlegg burde slettes, mens andre mener at det ikke er av betydning.

 

Og hvis man skal gå inn og slette alle flåsete innlegg, så forsvinner vel halvparten av forumets innlegg, for så dårlig er faktisk kvaliteten på innleggene på forumet for tiden.

 

Men jeg synes det er veldig bra at du har tatt opp dette temaet. Nå kom det jo frem ett godt forslag fra Evju i forhold til å få gjort noe med retningslinjene, så kanskje kommer det noe virkelig positivt ut av dette, som også gir oss moderatorer mer handlekraft.

 

Når det gjelder den jobben som moderatorer gjør, så er mye av denne jobben i det skjulte. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har måttet gå inn og repaere quotes i innlegg, for at det i det hele tatt skal være forståelig hvem som har skrevet hva. Jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være så vanskelig å quote på riktig måte. Hvis man ikke får det til, bør man heller la være, og heller skrive i innlegget hvem sitt innlegg man svarer på

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener iallefall at vi bør ha fullmakt til å slå ned på gjentatt drittslenging mot spillere, uavhengig av hvor saklig kritikken er. Drittslengingen som forekommer på dagens forum, er i mine øyne veldig forsurende for forumet

 

1. Hvis det er saklig kritikk, så er det ikke drittslenging.

2. Vil du ha et forum hvor man bare skal være positiv? Jeg mener å huske Mee and Berties reaksjon på no slikt vrøvl, fritt etter hukommelsen skrev han noe som "hva vil dere vi skal gjøre, juble foran tv'en, skrive positive innlegg på forumet" eller noe i den duren. Han tok slik idioti fint på kornet under tråden som handlet om å se seg seg i speilet hvor han skrev noe sånt som at hvis det gjorde bendtner bedre så kunne han stå foran speilet hele omgangen.

3. Kim, du er en av de som gjentatte ganger har kritisert Wenger for å ikke kjøpe spillere. Burde du sensurere deg selv?

4. Dette er et diskusjonsforum, så la folk diskutere og være uenige. Er det tråder som går deg på nervene eller ikke interesserer deg, så la være å lese dem eller å kommentere dem da.

 

Fra tid til annen så er det noen som beklager seg over kvaliteten på forumet. Noen vil ha slutt på korte innlegg og jeg respekterer at de mener det. Personlig syns jeg det er for mange, lange innlegg med alt for få poenger. Foretrekker korte innlegg framfor intetsigende, men lange innlegg. Det er nå min mening. Jeg har skrevet det før en gang, men under en debatt i det gamle forumet om rasisme og Arsenal så summerte Anabole opp hele diskusjonen i en eneste setning, hvis du skal være Arsenalsupporter så kan du ikke være rasist. Og slike innlegg er det tydeligvis noen som vil forby.

 

Noen savner gamle debattanter som f.eks Chaz. Jeg er enig i at han var en meget kunnskapsrik herremann, men han sluttet å skrive etter han på en meget nedlatende måte hånet debattanter her på forumet for at de ikke kunne offsidereglene når det viste seg at han tok feil selv. Om en debattant velger å trekke seg, så er det helt og holdent debattantens valg og han er hjertelig velkommen tilbake hvis han ønsker det. Akkurat som dyktige debattanter som dr phil og andain har sluttet å skrive og nye meget dyktige debattanter har kommet til. Sånn er det og sånn vil det nok alltid forbli.

 

Det får holde for denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil du stoppe SAKLIG kritikk Kim? Det blir bare for dumt!

 

Jeg er ikke interessert i å stoppe saklig kritikk Tapapa. Jeg er interessert i å stoppe tendensiøs kritkk. Altså kritikk som går igjen og går igjen og går igjen, uten at det kommer frem noe spesielt nytt. Denne kritikken av de såkalte hoggestabbene av spillerne våre, er med på å forsure forumet i mine øyne. Derfor mener jeg at vi moderatorer bør ha en retningslinje som gjør at vi skal kunne slå hardere ned på denne type kritikk, uavhengig av hvor saklig kritiken måtte være.

 

Almuniadiskusjonen er ett godt eksempel. I starten syntes jeg det var interessant å følge med på debatten, men i det siste synes jeg det har gått alt for langt, og jeg er heller ikke den eneste som har dette synet på saken.

 

Men dette er uansett bare ett forslag fra min side, og det blir opp til administrator om det blir noe av eller ikke

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil du stoppe SAKLIG kritikk Kim? Det blir bare for dumt!

 

Jeg er ikke interessert i å stoppe saklig kritikk Tapapa. Jeg er interessert i å stoppe tendensiøs kritkk. Altså kritikk som går igjen og går igjen og går igjen, uten at det kommer frem noe spesielt nytt. Denne kritikken av de såkalte hoggestabbene av spillerne våre, er med på å forsure forumet i mine øyne. Derfor mener jeg at vi moderatorer bør ha en retningslinje som gjør at vi skal kunne slå hardere ned på denne type kritikk, uavhengig av hvor saklig kritiken måtte være.

 

Almuniadiskusjonen er ett godt eksempel. I starten syntes jeg det var interessant å følge med på debatten, men i det siste synes jeg det har gått alt for langt, og jeg er heller ikke den eneste som har dette synet på saken.

 

Men dette er uansett bare ett forslag fra min side, og det blir opp til administrator om det blir noe av eller ikke

 

Altså det er kritikken som føres inn i kategorien som gjør at enkeltspillere blog hoggstabber! Dette er negativ kritikk, men du kan godt kritisere disse, men da burde man gi en sikkelig argumentasjon ved det man påstår. Uten det blir det bare flåsete!

 

Også det du sier at halve forumet blir slettet. Ja, Kim halve forumet blir slettet, men er det er jo stor sannsynelighet for at det er det som skal til. Da forstår folk at det som skal til er å skrive innlegg av god kvalitet, som er godt begrunnet og gir mening! Vi trenger ikke masse dårlige poster for å fylle opp forumet, det blir som å fylle opp forumet fult av fiktive medlemmer bare for at det skal se stort ut! Så jeg mener det ikke skader, greit med endel av kritkken, men når det kommer til flåsete elendighet så er det bare å fjerne!

 

Er veldigveldig glad for at folk gidder å bry som om dette!

Link to comment
Share on other sites

Hei mei

 

Kan du vennligst fortelle meg hvem som bestemmer om et innlegg er av god kvalitet? Har du noen kriterier?

 

Innlegg som er godt begrunnet, altså lange innlegg? Er f. eks dette innlegget godt begrunnet "jeg mener vi skal spille med Song på midtbanen fordi han er mye bedre enn Denilson" Hvis ja hvorfor, hvis nei skal jeg ikke ha lov til å skrive det fordi det etter ditt syn ikke er godt begrunnet?

 

Gir mening skriver du, for meg gir dette kriteriet ingen mening :)

 

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Evelyn Beatrice Hall (ikke Voltaire som mange later til å tro)

Link to comment
Share on other sites

Ben elfen:

 

Du sier i andre post at andre leker moderatorer.

Det er kanskje bedre for moderatorene viss alle her inne på forumet hjelper til litt eller?

Det er ikke noe "leke" moderator hvis han (mmaelan) som du kristiserer sier ifra vel?

Du må være enig at du har gått for langt i Almunia "saken", og da kan det jo være like greit at andre sier at nok er nok.

 

Og forresten så sier du at Mei prøver at sette deg i dårilg lys, det kan så godt være, men du er ikke noe særlig bedre med dine uttalelser om at Helmink`n fortjente et pisk over fingren bare fordi han nevte flere spillere han kunne ønske seg til Arsenal. Og tråden heter vel "Hvilke spillere ønsker DU deg til Arsenal".

 

P.S.

Jeg sier ikke at jeg er noe bedre selv!

Link to comment
Share on other sites

Ben elfen:

 

Du sier i andre post at andre leker moderatorer.

Det er kanskje bedre for moderatorene viss alle her inne på forumet hjelper til litt eller?

Det er ikke noe "leke" moderator hvis han (mmaelan) som du kristiserer sier ifra vel?

Du må være enig at du har gått for langt i Almunia "saken", og da kan det jo være like greit at andre sier at nok er nok.

 

Og forresten så sier du at Mei prøver at sette deg i dårilg lys, det kan så godt være, men du er ikke noe særlig bedre med dine uttalelser om at Helmink`n fortjente et pisk over fingren bare fordi han nevte flere spillere han kunne ønske seg til Arsenal. Og tråden heter vel "Hvilke spillere ønsker DU deg til Arsenal".

 

P.S.

Jeg sier ikke at jeg er noe bedre selv!

Ja jeg sier i andre post at andre leker moderatorer og nei det er ikke bedre for moderatorene om alle tror de kan jobben deres. Det er en report knapp, den skal benyttes dersom det er ett innlegg du misliker.

 

Ang. å sette i dårlig lys. Jeg står for det jeg sa om Helmik'n og grunnen til at jeg sa det er fordi Kim i den perioden hadde problemer med å ta de som kom med personangrep på megDe ble ikke ble straffet og jeg tolket Kims ytringer om at jeg også kunne være mer direkte i kritikken.

Mei har jo allerede beklaget at jeg ble satt i dårlig lys. Jeg var visst bare et helt "tilfeldig" offer.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser du har tatt deg god tid til ditt første inlegg, Mei. Synes det er fint at du tar opp dette, for sakligheten på forumet har til tider vært for lavt i forhold til det nivået vi bør ligge på. Det er flere gode debattanter her enn mange tror, det er bare at flere trenger noen retningslinjer.

 

Generelt synes jeg det er flere gode diskusjoner her, særlig i "mellom-kamp-perioder." Å være uenige er noe som er naturlig for et diskusjonsforum. Usaklig kritikk og hets er ikke. Særlig kamptrådene synes jeg har blitt dårligere (under og rett etter kampen vel og merke). Som nevnt har nok fast-reply funksjon sin del av skylda. Mye usaklig tull som er irriterende å lese gjennom. Vanligvis er det bare å holde seg unna en diskusjon hvis man ikke bryr seg om den eller lignende, men det kan man ikke på kamptråden. Alle her på forumet har en felles interesse: Arsenal. Kamptråden bør derfor være av et høyt nivå ettersom disse trådene er de viktigste på forumet. Hvis jeg ikke har fått sett en kamp, ønsker jeg å se gjennom kamptråden og få et godt inntrykk av kampen. One-linere som "Selg Bendtner!" og "Nå kan vi bare glemme fjerdeplassen," sier meg ingenting om kampen. I tilegg er det utrolig plagsomt å bla gjennom flere sider med frustrasjon og usaklige innlegg.

 

En god regel er å gå bort å gjøre noe annet hvis man er forbanna etter kampen. Hissige debattanter hisser hverandre opp og skaper dårlig lesning for andre som kommer seinere og skal lese om kampen. Jeg sier ikke at alle skal være like (naivt?) optimistiske som meg, for det er tross alt viktig med et mangfold. Å holde oss innenfor visse grenser kan man derimot kreve. Å se helheten i en kamp / sesong er noe som flere her på forumet bør lære seg. Et godt eksempel er sist seong. Hadde sesongen vært omvendt, slik at vi hadde startet svakt, men avsluttet sterkt, hadde folk vært mye mer fornøyde selv om den endelige tabellen hadde vært helt lik. Nå er det jo sant at det er mer bittert å miste noe man har hatt enn å aldri å ha hatt det, men det er som sagt helheten som er viktig. Den nylige Villa-kampen er et annet eksempel.

 

Ben Elfen har fått gjennomgå en del for sin Almuniakritikk. Jeg tviler på at det er så mange andre her som har stått så lenge i mål som Ben Elfen, så det er en grunn til at han ser feil vi andre ikke gjør. Kombinert med høye krav til keeperspillet (iblant kanskje litt for høye), er det ikke så rart at han finner mange feil ved keeperspillet. Kritkken mot Almunia synes jeg er mer saklig enn kritikken f.eks. Song og Bendtner har blitt utsatt for. Argumenter holder ikke hvis de ikke er begrunnede.

 

Dette er et diskusjonsforum der vi kun får se teksten til debattantene, så det blir ekstra viktig å utrykke seg riktig når leseren ikke kan se kroppsspråket, høre tonefallet eller lignende. Et eksempel er for eksempel noen av de ironiske innleggene til Ben Elfen (selv om det ligger en liten sannhet bak utsagnet). Ofte er vanskelig å skjønne ironi, så jeg vil anbefalle alle her til å f.eks. legge inn en liten smilemunn etter ironiske utsagn slik at man skjønner at debattanten ikke mener det helt seriøst. Videre er det av samme grunn ekstra viktig å ordlegge seg riktig. Det er stor forskjell mellom "Selg Denilson, han klarer ikke å en dritt" og "Vi trenger en erstatter for Denilson. Brasilianeren er desverre for ung til å være fast på en midtbane som skal kjempe om CL og PL."

 

Tonen på forumet her føler jeg er ganske hissig til tider. Ikke skremme bort nye medlemmer. Har sett ved flere anledninger sett at et nytt medlem har blitt nærmest skjelt ut etter at han f.eks. har postet en tråd i feil gruppe. For det første kan jeg tenke meg at moderatorene irriterer seg over medlemmer som prøver å leke moderator. Det som er verre er at et nytt medlem som t.o.m. gjerne skriver i posten sin at han ikke var sikker på hvor han skulle lage tråden blir skjelt ut. Et lite "velkommen til forumet" og svar på åpningsposten er mer på sin plass. Tråden inkludert postene blir uansett flyttet etterpå.

 

Litt mer "diskusjons-skikk" hadde også vært å foretrekke. Det verste jeg vet om er når man diskuterer med folk som trekker inn argumenter som ikke har noe med saken å gjøre, overkjøring, personkritikk og alt-du-sier-er-feil-holdning. Først og fremst er det sistnevnte som kan være et lite problem. Når man er uenige er det viktig å lese godt på hva den andre parten mener og svare tilbake på en skikkelig måte. Husk at dumme spørsmål ofte fører til enda dummere svare. Saklige diskusjoner med gode eksempler, god tone og mange argumenter er ofte veldig givende for begge parter. Ofte er det slik at man må bare blir enige om at man er uenige, da forskjellige verdier og personlige prioriteringer er det som er avgjørende for hvilken side man velger i diskusjonen. Det er ikke alltid man kommer til enighet, og de fleste diskusjoner har ikke et fastsvar. Det behøver dog ikke å bety at man ikke skal kunne oppføre seg skikkelig når man diskuterer. Et godt eksempel på en debattant som har fin "diskusjons-skikk" er RP7. Han poster inlegg som inneholder gode argumenter som er begrunnenede, har en god tone og unngår personkritikk.

Link to comment
Share on other sites

Synes ordet medgangssupporter blir brukt for ofte. Det finnes ingen medgangssupportere i det hele tatt på dette forumet. Tror noen her at en medgangssupporter betaler 175,- i året for å diskutere på et Arsenal-forum? Og vi har ikke vunnet en dritt på snart 4 år, så eventuelle medgangssupportere har isåfall stukket av for lengst. Har selv blitt kalt medgangssupporter flere ganger, kun fordi jeg er forbanna etter en kamp hvor vi burde ha klart 3 poeng. Dessuten drar jeg til England for å se Arsenal live minimum 2 ganger i året, så noen medgangssupporter er iallefall ikke jeg. Og dette med å hele tiden nevne at det er medgangssupportere her er definitivt med på å dra kvaliteten på forumet ned.

Link to comment
Share on other sites

Du har mange gode poenger Magnus87, men jeg er ikke helt enig med deg i alt. Jeg skal prøve å forklare med i korthet.

 

1. Kamptråder. Jeg liker kamptrådene jeg og der skal det etter mitt syn være litt temperatur. Det plager meg ikke om noen i kampens hete kaller Bendtner en udugelig ku eller Adebayor for et nek som ikke kan offiside osv.

 

2. Du Magnus87 er veldig flink til å skrive og du skriver ofte langt, saklig, lavmælt og balansert. Jeg setter veldig stor pris på å lese dine innlegg, akkurat som jeg setter stor pris på å lese RP7 sine innlegg. Problemet er at alle kan ikke skrive som dere og det er veldig mange andre her på forumet som skriver på helt annen måte som også er meget dyktige debattanter som gjør det forumet såpass bra som det er (jeg syns vi har et godt forum jeg). Jeg skal nevne noen.

 

2.1 Mee and Bertie. Jeg har i årevis fliret meg gjennom hans innlegg. Han har etter mitt syn en utrolig morsom, men litt negativ tone i sine innlegg. De er ofte korte og krasse. Når jeg ser en rekke uleste poster og en av dem er skrevet av Mee and Bertie så starter jeg ofte med hans.

 

2.2 Ben Elfen. Mr pedimeter til tider, men til også tidvis meget grundig når han setter i gang. Han sper på med noen små morsomheter som jeg liker meget godt og som gjør meg i godt humør, f.eks på spillerbørs gir han alltid seg selv en karakter som "BE 7"

 

2.3 Piscator. Ben Elfens nemesis, saklig, dyktig og sannsynligvis like sta.

 

2.4 Hermes. Han har fått meg til å le mange ganger. Hans bidrag i "offiside debatten" som jeg husker var at den nye offsidetaktikken burde være å sette seg på alle fire og se uinteressert ut. Helt fantastisk, jeg gikk rundt å flira i flere dager :)

 

2.5 Frank. Mr positiv, du trengs her på forumet.

 

2.6 Dannialdo. Sannsynligvis den dårligste til å skrive norsk på forumet, men han mener noe og det kommer klart fram alikvel. Gutten har fått så mye pepper og kjenn for sin norsk av meddebattanter at mange sikkert ikke hadde fått nok av forumet (sånt ønsker JEG at moderatorene slår ned på). Dannialdo lar seg ikke stoppe av slik urimelig kritikk og står for det han mener samme søren.

 

Vi har mange andre dyktige debattanter, Helmik'n, Kim, Evju og en hel bråte til.

 

Hvorfor nevner jeg alle disse? Ganske enkelt fordi nevnte debattanter fokuserer på forskjellige ting, skriver på forskjellige måter og det er det som gjør forumet bra. Derfor kan vi etter mitt syn ikke lage regler for god kvalitet, lengde osv for det ville kanskje utelukke noen av disse dyktige debattantene.

 

Det får holde i denne omgang :D

Link to comment
Share on other sites

En annen ting til de som sier at forumet var fantastisk mye bedre før. Arsenal som et lag var fantastisk mye bedre før. Man trenger ikke å være rakettforsker for å forstå at folk var mindre kritiske til Vieira, Ljungberg, Pires, Bergkamp, Henry, Seaman/Lehmann og forsvarsfireren. De var jo mye bedre enn det vi har i dag.

Det er jo nettopp på grunn av dem og deres kvaliteter at folk kritiserer dagens spillere, de når ikke gamle kara til knærne en gang, og det gjør meg vondt å se.

 

Jeg synes også det er svært betenkelig at moderator Kim synes det skal slås ned på saklig kritikk. Jeg regner med at resten av moderatorstanden ikke stiller seg bak det.

 

Forøvrig er jeg stort sett enig med Tapapa.

 

Magnus87, du er en godgutt (selv om du er drammenser)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det med kamptråder er noe jeg først og fremst irriterer meg over når jeg ikke har sett kampen og skal lese gjennom tråden. Jeg blir lei av å bla gjennom mange sider med klage-poster når man prøver å finne noen innlegg som har beskrevet kampen i litt detalj. Vi hadde jo en egen "under-kampen-tråd" hvor mange kunne skrike så mye man ville. Folk skal jo så klart få lov til å mene hva de vil, bare de klarer å beherske seg litt når de skriver på et forum som andre skal lese. Personlig får jeg utløp for følelsen under kampene slik at det ikke kommer fram i innleggene mine. Særlig dommeren pleier å få mange stygge ord mot seg, selv om det av en eller merkelig grunn aldri ser ut til å hjelpe ;). Og jeg skal ikke si noe annet enn at jeg skriker til egne spillere også. Gjenstander innenfor en radius på en meter fra der jeg sitter har en tendens til enten bli klemt / bitt i stykker eller kastet i veggen. Datarommet har fortsatt en stygg flekk på veggen etter at jeg kasta en sammenklemt banan der.

 

Jeg orket ikke å nevne flere andre gode debattanter fordi det ville tatt for lang tid :). Grunnen til at jeg tok fram RP7 var at han er et godt eksempel på en som har veldig god tone i innleggene sine. Hadde hele forumet vært som meg, hadde det blitt fryktelig kjedelig med bare optimister.

 

Ben Elfen: Ikke diss godbyen min :P

Link to comment
Share on other sites

Hei mei

 

Kan du vennligst fortelle meg hvem som bestemmer om et innlegg er av god kvalitet? Har du noen kriterier?

 

Innlegg som er godt begrunnet, altså lange innlegg? Er f. eks dette innlegget godt begrunnet "jeg mener vi skal spille med Song på midtbanen fordi han er mye bedre enn Denilson" Hvis ja hvorfor, hvis nei skal jeg ikke ha lov til å skrive det fordi det etter ditt syn ikke er godt begrunnet?

 

Gir mening skriver du, for meg gir dette kriteriet ingen mening :)

 

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Evelyn Beatrice Hall (ikke Voltaire som mange later til å tro)

 

Ja, det jeg mener er et godt innlegg er når du har begrunnet det, ja detta er å spille opp og opp igjen. Men om jeg skal finne et klart eksempel på et dårlig argumentert innlegg så er dette et:

manuel er en svært god backup keeper. intet førstevalg for en klubb med ambisjoner om titler i englands øverste divisjon og i europeisk sammenheng.

Her mener jeg det er mangelfull argumentasjon, hvorfor er han ikke et verdig førstevalg? Hvorfor er han kun en god backup. Jeg mener dette er noe som kunne på en enkel måte bli argumentert på en enda bedre måte! I tillegg er dette et innlegg som har total mangel på rettskriving, uten at jeg skal dra dette inn her, for det er nok ikke jeg den som skal skrike høyest om. Jeg mener så absolutt ikke at det skal skrives enormt lange og innlegg, og repetere seg selv 15 ganger - så absolutt ikke! Men det går ann å innformere de andre om hvorfor man mener det man sier, det er derfor man er her. Og det vil bevare en sikkelig diskusjon, tror jeg. Når det er sagt, så er ikke det innlegget jeg har brukt her noe eksempel på det jeg vil kalle spam! Dette er et innlegg som forteller meg noe, men man kan gange kvaliteten på det med 10 om man hadde lagt ved egene meninger for å underbygge det man sier.

 

For å oppsummere, så mener jeg at man kan legge ved hvorfor man mener det man skriver.

 

Kamptrådene er for meg et eget kapitel, her skal det ikke sensureres, slettes og ordnes. Det er ikke noe vits, for kamptrådene er et sted som blir offer for frustrasjon, gleder og håp! Dette gjør at man ikke kan slette disse innleggene, for det er jo akkurat de nevnte tingene som er kamtrådens funksjon. Og i den situasjonen sier de "håpløse" innleggene der meg masse om hva den i "andre enden" mener om kampen slik den har utviklet seg!

 

En annen ting til de som sier at forumet var fantastisk mye bedre før. Arsenal som et lag var fantastisk mye bedre før. Man trenger ikke å være rakettforsker for å forstå at folk var mindre kritiske til Vieira, Ljungberg, Pires, Bergkamp, Henry, Seaman/Lehmann og forsvarsfireren. De var jo mye bedre enn det vi har i dag.

Det er jo nettopp på grunn av dem og deres kvaliteter at folk kritiserer dagens spillere, de når ikke gamle kara til knærne en gang, og det gjør meg vondt å se.

 

Her har du jo svaret på hvorfor det har dukket opp så mange "medgangssupportere" her. Rett og slett fordi at det er nå vi opplever motgang, jeg skal godt innrømme at jeg er en av dem som ikke har opplevd nedgang som Arsenal fan, men jeg har opplevd trise stunder med andre lag jeg har fulgt her hjemme i Norge. Dette gjør at jeg føler at jeg ikke kan klage på ditten og datten, men sakelig krittikk mot Wenger og Arsenal systemer skal jo aksepteres. Rett og slett fordi det er naturlig å ha mere å diskutere på det negative plan når vi ikke presterer så godt som før. Da er det mye mere problemløsning i forumet, og av det blir det fort endel negativt fjas. Og det er det fjaset vi vil ha vekk, og det er det som vi vil få vekk ved at vi får en regel under retningslinjer som gir moderatorene retten til å slette slike innlegg! Med nedgang sportslig følger det alltid en viss negativitet blandt supporterne! Men jeg syns Imers har noen veldig god poenger når det kommer til medgangs, det er faktisk ikke sånn at man er medgangs om man kritiserer Wenger, Arsenal som klubb eller spillerne. For det er som sagt naturlig i nedgangstider på det sportslige plan!

 

Litt mer "diskusjons-skikk" hadde også vært å foretrekke. Det verste jeg vet om er når man diskuterer med folk som trekker inn argumenter som ikke har noe med saken å gjøre, overkjøring, personkritikk og alt-du-sier-er-feil-holdning. Først og fremst er det sistnevnte som kan være et lite problem. Når man er uenige er det viktig å lese godt på hva den andre parten mener og svare tilbake på en skikkelig måte. Husk at dumme spørsmål ofte fører til enda dummere svare. Saklige diskusjoner med gode eksempler, god tone og mange argumenter er ofte veldig givende for begge parter. Ofte er det slik at man må bare blir enige om at man er uenige, da forskjellige verdier og personlige prioriteringer er det som er avgjørende for hvilken side man velger i diskusjonen. Det er ikke alltid man kommer til enighet, og de fleste diskusjoner har ikke et fastsvar. Det behøver dog ikke å bety at man ikke skal kunne oppføre seg skikkelig når man diskuterer. Et godt eksempel på en debattant som har fin "diskusjons-skikk" er RP7. Han poster inlegg som inneholder gode argumenter som er begrunnenede, har en god tone og unngår personkritikk.

 

Her har du mye rett! Du omtaler alt-du-sier-er-feil-holdning på en veldig beskrivende måte her! Noe jeg støtter deg 110% i, for det er sånn at enkelte unge medlemmer føler seg totalt overkjørt når noen av de mer erfarne medlemmene kjører en slik teknikk mot dem. Det skremmer dem, og gjør dem usikkere. Dette gjør faktisk til at mange holder seg til one-liners uten argumentasjon fordi det er tryggest, redselen for å drite seg ut, eller bli overkjørt er for stor til å legge ut sine egne meninger. Dette er noe jeg har opplevd selv, og jeg veit at endel andre yngre medlemmer føler det samme. Og det er negativt, og det skaper dårlig stemning, og det gjør det vanskeligere for de yngre. Så om man heller tar seg av de yngre på en måte som gjør at de føler seg velkommen, og føler seg trygge på at de ikke får masse dritt etter seg om de legger ut et innlegg så blir kvaliteten god også der. Selvom rettskrivinga er så som så, er det tross alt viktigst at man får formidlet sine meninger på en god måte!

 

[Nå blir det veldig mye klipp inn etterhvert fra min side, men føler dette må med]

 

Deilig å se at så enormt mange vil forumet så vell!

Link to comment
Share on other sites

Ang. å sette i dårlig lys. Jeg står for det jeg sa om Helmik'n og grunnen til at jeg sa det er fordi Kim i den perioden hadde problemer med å ta de som kom med personangrep på megDe ble ikke ble straffet og jeg tolket Kims ytringer om at jeg også kunne være mer direkte i kritikken.

Mei har jo allerede beklaget at jeg ble satt i dårlig lys. Jeg var visst bare et helt "tilfeldig" offer.

 

BE

 

Snakk om å prøve å sette andre i dårlig lys. Du snakker til stadighet om at andre debatanter er ute etter å ta deg. Vel, i mine øyne er du like ille når det kommer til stykket.

 

Hva vet du om jeg hadde problemer med å ta de som kom med personangrep mot deg? Jeg har skrevet tidligere at det er uaktuelt med offentlig bestrafning, selv om det virker som det er nettopp det du er ute etter.

 

Og hvor har jeg skrevet at det er greit at du kunne være mer direkte i kritikken? Jeg har aldri sagt eller skrevet at det er greit at du bryter med retningslinjene på forumet. Og at du angrep Helmik'n som du gjorde, etter å ha "sutret" om at noen drev personangrep mot deg, vitner om sterk dobbeltmoral.

 

Dersom du er så vanvittig misfornøyd med den jobben jeg gjør, og mener jeg ikke gjør den jobben jeg er satt til å gjøre, så får du eventuelt varsle internettansvarlig, så får han eventuelt frata meg dette vervet.

 

Jeg synes også det er svært betenkelig at moderator Kim synes det skal slås ned på saklig kritikk. Jeg regner med at resten av moderatorstanden ikke stiller seg bak det.

 

Jeg er ikke ute etter å slå ned på saklig kritikk. Jeg er ute etter å slå ned på tendensiøs kritikk som gjør at spillerne våre blir hoggestabber. I MINE øyne er dette med på å forsure forumet, og jeg forbeholder meg retten til å ha egne meninger.

 

Jeg er ikke den eneste som irriterer meg over dette, og som du sikkert selv har merket, er det flere og flere som reagerer på din kritikk av Almunia

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...