Jump to content

2008.09.27 Hull H


hermz

Recommended Posts

Mange interessante tanker og meninger her.. Noe som er naturlig etter et så forsmedelig tap. Jeg er stort sett enig når det gjelder Gallas, men jeg mener at også Kolo (til tross for han er yndlingsspiller) må ha skyld i de defensive problemene våre. Og ja, e meiner mi har hatt defensive problemer tidligere i år, men mi har rett og slett vært heldige! Noe med skje i den bakre fireren, men hovedpoenget er at mi trenger ein Vidic eller Campbell type i forsvaret! Hvem av stopperne som bør miste plassen er litt hipp som happ, men e trokkje mi har non løsning i stallen per dags dato.

 

Fabregas har formsvikt, men e meiner d er ein ting som bidrar te at han sliter. Han har fått mye mer defensivt ansvar nå som Denilson spiller sammen med han, og d betyr at han ikkje får mulighet te å bruke vokabularet hans. Ellers, så vil e markere savnet av Flamini, som ville storma og støyta mot Geovanni før han fikk satt skuddet...

 

Jepp, mi har møtt dårlig motstand hittil og d blir nok mye vanskeligere fremover. Spesielt, siden mi defensivt mangler alternativer. Hvis ikkje Wenger har forvandlet Silvestre te ein verdensstopper med sin magiske stav. Ellers, så er d Wenger som har valgt mannskapet, og dermed må han få hovedansvaret for å sende motiverte spillere på banen.

 

E har sagt d før og sier d igjen... Hva gjorde 98-årgangen så spesiell, d var ein fantastisk mix av god gammeldags fighting spirit blandet med offensiv magi. Trenger engelske spillere, for å demme opp for noe av den arrogante holdninga fra mange av de utenlandske spillerne. STOPPER og SENTRAL MIDT PLEASE!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 206
  • Created
  • Last Reply

Var på sjukehuset i går, og fikk ikke sett kampen. Ble mildt sagt sjokket når jeg kom hjem og så kampen i opptak. Hadde ikke forventet meg en knusende seier, men en seier kan man vel forvente hjemme mot Hull. Selve kampen orker jeg ikke åp kommentere nå, men jeg må dra opp en spillerbørs. Ble forøvrig sittende og stirre ut i luften i fem minutter etter kampslutt, men kun èn tanke i hodet: "Hva i pokker var det som akkurat skjedde?!"

 

Almunia, 6,0: Trygg og god. Sjanseløs på scoringene.

Sagna, 5,0: Mye involvert fremover, men får ikke til noen innlegg. Ok bakover.

Toure, 4,5: Store posisjoneringsproblemer, sliter i duellspillet.

Gallas, 5,0: Dårlig i dueller i eget felt, men engasjert fremover mot slutten.

Clichy, 4,5: Fortsetter den dårlige formen. Kan skyldes skaden, men da bør han ikke spille.

Walcott, 4,5: Støtter Sagna alt for lite bakover, og får lite til i andre enden.

Denilson, 7,0: Meget god kamp. Bedre fysikk, konsentrasjon og pasninger enn tidligere.

Fabregas, 4,5: En alvorlig formsvikt har rammen spanjolen. Gi ham en uke på benken (CL og PL).

Eboue, 5,5: Ikke så dårlig som "alle" vil ha det til. Bra driv og rykk. God defensivt.

Adebayor, 4,5: Tips: Lær deg offside regelen, og skyt når du får ballen på femmeteren.

Van Persie, 5,0: Samme som Ade, minus offside-delen. Skyt!!

 

Nå må noe skje. Vela og Bendtner må få spille på topp, og Djourou må inn for Toure. Sistnevnte og Gallas blir alt for like. I tillegg må Cesc få bort stjernenykkene og få en støkk ved et par kamper på benken. Her bør Ramsey få muligheten.

What??? Vrake Toure??? Hvor har du vært hittil i sesongen?? Gallas er mannen som må vrakes!!!!

 

Nei, ikke om Djorou skal inn. Hvis DU har fulgt med denne sesongen, bør du ha sett, de få gangene DJ har fått sjansen, at han og Gallas utfyller hverandre utmerket. Jeg tror ikke at han og Toure gjør det på samme måte.

 

Og at Gallas ikke viser noen fighting spirit og passion er rett og slett feil. Hvem er det som tar initiativ og går, helt uoppfordret, opp som en femte(!) spiss mot slutten i går? Hvem er det som løper etter hver eneste ball når det er corner og sparker ut ballen for å spare tid?

 

Jeg vil tørre å påstå at Gallas er den mannen i troppen med mest vinnervilje. Kanskje ikke mest passion, men han er difinitivt i topp 3 på det også. Hvem andre setter seg ned og gråter åpenlyst etter uavgjort borte mot Birmingham?

Se på hva du skriver. Når er det han viser passion og fighting spirit? Jo, de siste 5 minuttene. ETTER at han selv har vært rævva i 85 minutt og ved tre anledninger i år, er skyld i at vi slipper inn mål. Hvis det han viser de 85 første minuttene er god passion og fighting spirit, er jeg redd Gallas rett og slett er for dårlig! Det vi må se etter nå er en R.Ferdinand-type! Ferdinand er den klart beste stopperen i PL nå, og jeg bare håper vi kan få en med hans kvaliteter, både når det gjelder rent fotballmessige og det å gi alt for laget sitt.

 

Skulle han gått opp som en femte spiss i det 60'ende minutt, og få skylden for enda et baklengs fordi han var for mye fremover på banen?

 

Mmaelan oppsummerer enkelt og greit Gallas vs Toure-diskusjonen ellers. Djourou og Gallas har vist at de kan spille sammen, mens Toure er helt ute av form og sliter med posisjonering og passer ikke helt inn pr dags dato, med sin uortodokse spillemåte.

Hvem sier man må gå frem som spiss for å vise passion og fighting spirit. Det kan han vel gjøre bakfra. FOR EKSEMPEL PÅ CORNER IMOT!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett et 10 minutters sammendrag fra kampen, er det ikke like krise som mange her skal ha det til. Hull hadde kun 2 sjanser og scorte på de to. Den første var en klasse av ypperste verdensklasse som det ikke finnes noe som kan stoppe. INGEN keepere ville tatt det skuddet.Det andre målet er en meget god heading, men Gallas må nok ta på seg en del av skylden for det målet. Når 3 av cornermålene mot oss har kommet fra spilleren Gallas skulle markere, er det liten tvil om at han har problemer på dette området.

 

Uansett har vi mange sjanser til å score, og bør klare å få 3 inn i kassa. Vi har tidligere i år hatt marginene en del på vår side ved det defensive, så at motstanderen for en gangs skyld hadde meget god uttelling er noe man iblant må godta. Bolton kunne f.eks. slått Man U om de hadde klart å sette sine store sjanse. Forøvrig fikk Ronaldo noe som må være året billigste straffe. Etter dette tapet håper jeg spillerne fikk seg en lærepenge. Det er fortsatt mange av førstelagsspillerne som enda ikke har kommet ordentlig form, så jeg venter bare på at det skal løsne snart for dem og. Vi kommer sterkere tilbake, og er best som underdogs!

Link to comment
Share on other sites

van Persie meget god hittil i år? HÆ? Han har vel hatt EN greit kamp, og de to målene var ikke akkurat perlemål de heller. Synes generelt van Persie er ok- i de fleste kamper, og så har han et par kamper hvor han er veldig god. Gi Bendtner og Vela sjansen på tirsdag, vær så snill! Funker det ikke så greit nok, de har fortjent sjansen iallefall. Man har faktisk tre bytter i en kamp. Og jeg mener at vi seriøst mangler en høy og sterk midtbanegenerel med defensive gener. Hva er gjennomsnittshøyden\vekten til Walcott\Fabragas\Denilson\Eboue egentlig? 1.75 og 70kg? Det går greit når spillet funker, men vi er alt for lette og sårbare...

Du er på jordet med Van Persie! Han har vært meget god til nå denne sesongen! Med untak av dagens kamp selvfølgelig. Hvordan du kan mene at han er god i bare noen kamper når han har vært skadat såpass de siste to sesongene. I fjor var han jo helt konge frem til skadene kom tilbake.

 

Er enig i det Helmik'n sa. Jeg kom også hjem på kvelden for å se opptak, men det endte med endeløs måping og følelsen av at noe ikke stemte... Dette skulle jo for all del ikke skje.. :ph34r:

 

Regner med at vi kommer bunnsolid tilbake da! Tror ikke vi får mange slike kamper fremover... Mener vi har en genial stall som virkelig skal vise hva den kan utover i sesongen når formen virkelig stabiliserer seg :huh:

 

GO GUNNERS, IN ARSENE WE TRUST!!!!

 

Hvilke kamper har van Persie spilt så utrolig bra i denne sesongen, som du påstår? Han virker helt ute av form, og det samme gjør Adebayor. Han har spilt 7 kamper fra start og 1 som innbytter, og scoret 3 mål, 1 av de på straffe. Spillet hans har generelt vært svakt, og samspllet med Adebayor har også vært dårlig. Carlos Vela har like mange mål, men kun spilt 1 kamp fra start og 3 som innbytter. I tillegg har han iallefall vist stor innsatsvilje de gangene han har kommet inn, og vist seg som en klinisk avslutter, noe absolutt ikke van Persie har gjort. Bendtner har 4 fra start og 4 som innbytter, og scoret 4 mål. Også han har vist seg som en langt giftigere spiss enn van Persie, og også han har masse innsats og vilje. Hadde jeg vært Wenger hadde Bendtner pr i dag vært førstvalg, Vela andrevalg, Adebayor 3. valg og van Persie 4. valg.

Link to comment
Share on other sites

van Persie meget god hittil i år? HÆ? Han har vel hatt EN greit kamp, og de to målene var ikke akkurat perlemål de heller. Synes generelt van Persie er ok- i de fleste kamper, og så har han et par kamper hvor han er veldig god. Gi Bendtner og Vela sjansen på tirsdag, vær så snill! Funker det ikke så greit nok, de har fortjent sjansen iallefall. Man har faktisk tre bytter i en kamp. Og jeg mener at vi seriøst mangler en høy og sterk midtbanegenerel med defensive gener. Hva er gjennomsnittshøyden\vekten til Walcott\Fabragas\Denilson\Eboue egentlig? 1.75 og 70kg? Det går greit når spillet funker, men vi er alt for lette og sårbare...

Du er på jordet med Van Persie! Han har vært meget god til nå denne sesongen! Med untak av dagens kamp selvfølgelig. Hvordan du kan mene at han er god i bare noen kamper når han har vært skadat såpass de siste to sesongene. I fjor var han jo helt konge frem til skadene kom tilbake.

 

Er enig i det Helmik'n sa. Jeg kom også hjem på kvelden for å se opptak, men det endte med endeløs måping og følelsen av at noe ikke stemte... Dette skulle jo for all del ikke skje.. :ph34r:

 

Regner med at vi kommer bunnsolid tilbake da! Tror ikke vi får mange slike kamper fremover... Mener vi har en genial stall som virkelig skal vise hva den kan utover i sesongen når formen virkelig stabiliserer seg :huh:

 

GO GUNNERS, IN ARSENE WE TRUST!!!!

 

Hvilke kamper har van Persie spilt så utrolig bra i denne sesongen, som du påstår? Han virker helt ute av form, og det samme gjør Adebayor. Han har spilt 7 kamper fra start og 1 som innbytter, og scoret 3 mål, 1 av de på straffe. Spillet hans har generelt vært svakt, og samspllet med Adebayor har også vært dårlig. Carlos Vela har like mange mål, men kun spilt 1 kamp fra start og 3 som innbytter. I tillegg har han iallefall vist stor innsatsvilje de gangene han har kommet inn, og vist seg som en klinisk avslutter, noe absolutt ikke van Persie har gjort. Bendtner har 4 fra start og 4 som innbytter, og scoret 4 mål. Også han har vist seg som en langt giftigere spiss enn van Persie, og også han har masse innsats og vilje. Hadde jeg vært Wenger hadde Bendtner pr i dag vært førstvalg, Vela andrevalg, Adebayor 3. valg og van Persie 4. valg.

Van persie har vært god og spesielt i Newcastle kampen hvor han var veldig god! Å være uenig i det må du være rimelig alene om. Der scoret han to mål og var veldig sentral og skapende hele kampen. Mot Blackburn hadde han en veldig fin scoring, hvos avslutningen var meget vanskelig.

Vela og Bendtner har scoret og gjort det bra, men det var vell også mot Sheffield United. Adebayor og Van Persie har et enormt potensial som enkeltspillere og i samspill, og jeg tåler et par dårlig kamper for å få det til. Dessuten er det vell ikke en dårlig egenskap når begge spissene har scoret tre mål hver i en periode du karekteriserer som veldig dårlig. Kaller det en god egenskap jeg :D

Link to comment
Share on other sites

Dette var så svakt at eg ikkje har ord for det. Trur faktisk ikkje folk er klar over kva for eit EKSTREMT lett kampprogram me har hatt til no i sesongen. Me burde hatt 6-0-0, men 5-1-0 hadde også vore akseptabelt. Me har gått på to nederlag mot lag som er spådd å havne i nedrykksstriden. Me har møtt på eit elendig Newcastle, eit Blackburn som Paul Ince har klart å øydeleggje på kun ein sommar, og me har møtt neddrykkskandidatane Bolton og W.B.A. Det er rett og slett heilt utruleg svakt. Eg trur ikkjen nokon av dei laga me har møtt til no i år ender over nr 10 på tabellen. Det fortel faktisk ein heil del.

 

Det er fleire grunnar til at me taper i går, men hovedgrunnen heiter William Gallas. Hull klarer å få til spel fordi Cousin og King vinner KVAR EINASTE duell mot vår ELENDIGE kaptein. Herregud for ein rævva spelar han er. Fyren er faktisk skyld i dei fleste baklengsmål og klovnen bærer kapteinsbindet vårt. Eg blir rett og slett flau når eg samanlikner Gallas med Terry og Ferdinand. Nivåforskjellen er ekstrem. Toure gjer på ingen måte ein kjempekamp han heller, men fyren taper i det minste ikkje samtlige duellar han går opp i. Om ikkje Wenger vraker Gallas no kjem eg til å sette spørjeteikn rundt hans ferdigheter som manager. Og det har nok aldri skjedd før.

 

Eit anna problem i går var Cesc. Herregud så umotivert han var. Fleire gonger kunne han storma på løp i andreomgangen, men vart liggande tilbake på egen halvdel å dra ned det litle tempoet me hadde, kvar gong han fekk ballen. Elendig.

 

Adebayor - Van Persie var heller ikkje lysande i går kveld. Walcott gjer ein del bra, men gjer også ein del heilt elendige ting. Gjer alt på målet, så han får nesten godkjent. Eboue var tilbake til gamle synder og neste gang du får ballen på 10 meter, aleine med keeper, prøv å skyt eller hur?

 

Eg kunne fint akseptert ein nederlag mot Hull om f.eks Geovanni sitt skudd hadde blitt avgjerande, og me brente ca 15 store kjangsar. Men det er akkurat som mot Fulhan. Me klarer rett og slett ikkje sette trykk på motstandaren, og skapar omtrent ingen kjangsar. Horribelt... Eg har ikkje ord. Kun godkjent til Denilson og til dels Walcott (kun for målet)

 

Spelarbørs:

 

Almunia 5

Sagna 3

Gallas 1

Toure 3

Clichy 3

 

Denilson 6

Fabregas 2

 

Walcott 4

Eboue 2

 

Offsidebayor 1

Van Persie 1

 

Herregud for en elendig post! Sjønner ikke hva du tenker med, og hvordan du kan rate spillerne på den måten! At du gir Van Persie 1 er jo elendig rating når du presterer å gi Walcott 4ern!

 

Tror noen her må ta av seg de brillene som gjør at dere ser svart! Tenk på Spudz og se framover!

 

Ingen vrakes, ingen kjøpes bare en kamp som skal glemmes!

Elendig post? At ein patetisk klovn som du er på dette forumet, klagar på min post bryr eg meg ikkje om. Du er blandt dei som gjer at eg sjeldnare og sjeldnare besøker forumet. Alt blir sett på som rosenraudt uanfaensett korleis me speler. Sjå på Spudz? Hehe... Ja, me kan jo sjå på Newcastle og! Me er betre. YESS! Ting er kjempebra i Arsenal! Woho!

 

"La Gallas spele, han er langt bedre enn Ferdinand og Carvalho til saman!" Ingen skal kjøpast for me har verdas beste lag uansett!" "Me speler fin fotball så eg driter i om me tapar eller vinn" Denne holdninga er direkte pinlig, rett og slett. Når Arsenal taper mot HULL og FULHAM er faktisk ikkje ting som det skal vere.

 

Faktum er faktisk at Van Persie ikkje ein gong er ein skygge av seg sjølv. Fyren har ein dugande kamp i år og det held faktisk ikkje. Walcott gjorde ingen god kamp, men han skaper målet heilt aleine med ein fantastisk individuell prestasjon. Då får han faktisk betre enn dei andre som ikkje gjorde ein drit anna enn å skjemme seg sjølv ut, spesielt spissparet vårt. Difor får han 4. Van Persie hadde kun et par elendige skuddforsøk. Difor 1.

 

Adebayor var så dårlig at det hadde vore betre å spele med 10 mann, for då hadde han ikkje øydelagt angrep med å gå i offside.

Link to comment
Share on other sites

van Persie meget god hittil i år? HÆ? Han har vel hatt EN greit kamp, og de to målene var ikke akkurat perlemål de heller. Synes generelt van Persie er ok- i de fleste kamper, og så har han et par kamper hvor han er veldig god. Gi Bendtner og Vela sjansen på tirsdag, vær så snill! Funker det ikke så greit nok, de har fortjent sjansen iallefall. Man har faktisk tre bytter i en kamp. Og jeg mener at vi seriøst mangler en høy og sterk midtbanegenerel med defensive gener. Hva er gjennomsnittshøyden\vekten til Walcott\Fabragas\Denilson\Eboue egentlig? 1.75 og 70kg? Det går greit når spillet funker, men vi er alt for lette og sårbare...

Du er på jordet med Van Persie! Han har vært meget god til nå denne sesongen! Med untak av dagens kamp selvfølgelig. Hvordan du kan mene at han er god i bare noen kamper når han har vært skadat såpass de siste to sesongene. I fjor var han jo helt konge frem til skadene kom tilbake.

 

Er enig i det Helmik'n sa. Jeg kom også hjem på kvelden for å se opptak, men det endte med endeløs måping og følelsen av at noe ikke stemte... Dette skulle jo for all del ikke skje.. :(

 

Regner med at vi kommer bunnsolid tilbake da! Tror ikke vi får mange slike kamper fremover... Mener vi har en genial stall som virkelig skal vise hva den kan utover i sesongen når formen virkelig stabiliserer seg ;)

 

GO GUNNERS, IN ARSENE WE TRUST!!!!

 

Hvilke kamper har van Persie spilt så utrolig bra i denne sesongen, som du påstår? Han virker helt ute av form, og det samme gjør Adebayor. Han har spilt 7 kamper fra start og 1 som innbytter, og scoret 3 mål, 1 av de på straffe. Spillet hans har generelt vært svakt, og samspllet med Adebayor har også vært dårlig. Carlos Vela har like mange mål, men kun spilt 1 kamp fra start og 3 som innbytter. I tillegg har han iallefall vist stor innsatsvilje de gangene han har kommet inn, og vist seg som en klinisk avslutter, noe absolutt ikke van Persie har gjort. Bendtner har 4 fra start og 4 som innbytter, og scoret 4 mål. Også han har vist seg som en langt giftigere spiss enn van Persie, og også han har masse innsats og vilje. Hadde jeg vært Wenger hadde Bendtner pr i dag vært førstvalg, Vela andrevalg, Adebayor 3. valg og van Persie 4. valg.

Van persie har vært god og spesielt i Newcastle kampen hvor han var veldig god! Å være uenig i det må du være rimelig alene om. Der scoret han to mål og var veldig sentral og skapende hele kampen. Mot Blackburn hadde han en veldig fin scoring, hvos avslutningen var meget vanskelig.

Vela og Bendtner har scoret og gjort det bra, men det var vell også mot Sheffield United. Adebayor og Van Persie har et enormt potensial som enkeltspillere og i samspill, og jeg tåler et par dårlig kamper for å få det til. Dessuten er det vell ikke en dårlig egenskap når begge spissene har scoret tre mål hver i en periode du karekteriserer som veldig dårlig. Kaller det en god egenskap jeg ;)

 

Etter hva jeg leser på forumet er det flere som er misfornøyde med van Persie\Adebayor enn de som er fornøyde, så at jeg er alene tviler jeg på. Er også enig i at de såklart har et stort potensiale, men sånn de har spilt i år mener ikke jeg at de fortjener plass fra start i neste match. Men det er nå engang min subjektive mening, og du har selvfølgelig lov til å mene det stikk motsatte :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...