Jump to content

Kan vi fremdeles ta seriegullet ?


Evju

Tar vi seriegullet ?  

45 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Chelsea 32 25 6 1 62-12 81

Arsenal 32 21 7 4 73-33 70

 

 

Jeg kan innrømme at det er i overkant optimistisk, i og med at vi er 11 poeng bak når det er 18 poeng å spille for. Men, jeg tror ikke alt håp er ute enda. La oss se på de resterende kampene i PL for Chelsea og Arsenal:

 

Chelsea:

16/4 Man Utd - Chelsea

20/4 Chelsea - Arsenal

23/4 Chelsea - Fulham

30/4 Bolton - Chelsea

7/5 Chelsea - Charlton

14/5 Newcastle - Chelsea

 

Chelsea har fire kamper igjen som jeg tror kan bli veldig vanskelige. United, Arsenal, Bolton (gode mot storlaga) og Newcastle (tapt mot de før i år). Her har de muligheten til å tape 12 poeng av de siste 18, og de kan også miste poeng mot Charlton og Fulham (Londonlag). I tillegg har Chelsea fortsatt Champions League, så det er fort gjort at fokuset dras bort fra Premier League, og dermed kan de tape enda flere poeng..

 

Arsenal:

16/4 Arsenal - Everton

20/4 Chelsea - Arsenal

25/4 Arsenal - Tottenham

2/5 West Bromwich - Arsenal

7/5 Arsenal - Liverpool

14/5 Birmingham - Arsenal

 

Serieinnspurten til Arsenal er ikke av de letteste, men det ser bedre ut enn Chelsea sitt. Everton hjemme er et oppgjør vi bør ta 3 poeng i, og det samme gjelder kampene mot Tottenham (den er vel ganske sikker? :lol: ), WBA og Birmingham. Dersom vi skulle oppfylle forventningene, har vi 12 poeng der. Det e selvfølgelig optimistisk, men det må vi vel være? ;) Kampene mot Chelsea og Liverpool kan bli veldig vanskelig, men jeg tror faktisk vi kan ha råd til å tape mot Liverpool, dersom vi slår Chelsea.

 

En tenkt situasjon:

Chelsea taper mot United, og så mot Arsenal. Arsenal slår Everton. Da er vi 5 poeng bak, med 4 kamper igjen å spille. Umulig? Nei! Chelsea og Arsenal vinenr så mot hhv. Fulham og Tottenham. Chelsea taper så mot Bolton, og Arsenal slår West Bromwich. Da er det bare to poeng som skiller!! Og fortsatt to kamper igjen. Chelsea slår sannsynligvis Charlton hvis en sånn situasjon skulle oppstå, og jeg tror nok Arsenal også kan slå Liverpool når vi lukter gull! I siste serierunde kan Chelsea-spillerne gå på en skrell. Enten uavgjort eller tap der, kan gi Arsenal muligheten til seriegull med seier mot Birmingham. Og på målforskjellen vil vi nok ta dem, med tanke på formforskjellen i de siste 6 kampene B)

 

Det er lov å drømme vel? :D

Link to comment
Share on other sites

Du er langt ifra den eneste som har tenkt tanken vil jeg tro.

 

Den neste 1.5 uken vil avgjøre alt. Først Man U så oss. Hvis Chelsea taper begge disse så kan det jo for alvor begynne å bli spennende. Jeg tørr ikke engang tenke tanken på seriegull. Det hadde vært en av tidenes skreller isåfall, gitt utgangspunktet.

 

Har faktisk større tro på at Man U skal slå Chelsea enn at vi slår de. tror det blir meget tøfft på Stamford bridge, Desverre. Men som Henry sier, vi gir ikke opp så lenge det finnes ett lite håp, og en teoretisk mulighet.

Link to comment
Share on other sites

Vær klar over at Arsenal - Everton og Manchester United - Chelsea ikke spilles førstkommende lørdag (pga FA Cupen), men derimot som nest siste serierunde onsdag 11. mai.

 

Dette misliker Wenger fordi han frykter at serien vil være avgjort innen da og at Chelsea vil komme til å spare spillere og gi United lett match i den kampen.

Link to comment
Share on other sites

Nå tror ikke jeg at Arsenal klarer det. Avstanden opp er for stor, og jeg tviler på at Chelsea kollapser. Men, det er jo ikke avgjort, så Arsenal må jo bare fortsette å sanke poeng, og håpe på det beste. Og selv om jeg ikke tror Chelsea kollapser, sannsynligheten for at det skal skje er ikke SÅ liten. Chelsea har fire vanskelige kamper, mot Arsenal, og mot ManU, Bolton og Newcastle. Med tett kampprogram og liten rutine i å være i 'pole position' rett før slutt kan de fort tape alle sammen hvis de først begynner å vakle. Og de kommer heller ikke til å få noe gratis i kampene mot Fulham og Charlton. Arsenal på sin side har heller ikke noe enkelt program, men jeg tror at mye avhenger av kampen mot Chelsea. Klarer Arsenal brasene på brua vil de få blod på tann, og da kan de fort vinne resten. Det er lov å håpe.

 

Og HVIS Arsenal skulle komme tilbake med en sensasjonell sluttspurt, og snyte Chelsea for gullet på målstreken, så vil det bli et av de mest morsomme seirene noen gang, om enn ikke den mest fortjente...!? Jeg må innrømme at det ville vært utrolig tilfredstillende om Arsenal hadde greid det nå, etter at 'alle' (inkludert meg selv) har delt ut gullet til Chelsea for lang tid siden. Og det ville vært deilig å bevise at det ikke bare er å kjøpe seg suksess, og å få jekket ned Mourinho noen hakk!

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever

Så enig, såååå enig :P

 

Satt og tenkte på det jeg å, har ikke gitt på ligagullet ennå jeg O_O

Vi har fortsatt en sjanse :)

 

Og hvis vi klarer det,så er det jo helt supert, heeeerlig, jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men det hadde vært en følelse jeg aldri hadde følt før. :lol: :P ;) :D :w00t:

 

La meg si det på den måten: da hadde jeg joina Helmik'n , og hoppa i taket :D

Link to comment
Share on other sites

Vær klar over at Arsenal - Everton og Manchester United - Chelsea ikke spilles førstkommende lørdag (pga FA Cupen), men derimot som nest siste serierunde onsdag 11. mai.

 

Dette misliker Wenger fordi han frykter at serien vil være avgjort innen da og at Chelsea vil komme til å spare spillere og gi United lett match i den kampen.

5668[/snapback]

 

Du har rett DR. Phill det ville vert kjiiiiiiiiiiipt.

Link to comment
Share on other sites

Vær klar over at Arsenal - Everton og Manchester United - Chelsea ikke spilles førstkommende lørdag (pga FA Cupen), men derimot som nest siste serierunde onsdag 11. mai.

 

Dette misliker Wenger fordi han frykter at serien vil være avgjort innen da og at Chelsea vil komme til å spare spillere og gi United lett match i den kampen.

5668[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Vær klar over at Arsenal - Everton og Manchester United - Chelsea ikke spilles førstkommende lørdag (pga FA Cupen), men derimot som nest siste serierunde onsdag 11. mai.

 

Dette misliker Wenger fordi han frykter at serien vil være avgjort innen da og at Chelsea vil komme til å spare spillere og gi United lett match i den kampen.

5668[/snapback]

5680[/snapback]

 

Det Ble litt surr i sta

 

Dette er et kult bilde

wayne%20rooney.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lekt med denne tanken selv, spesielt etter siste serierunde. Men når alt kommer til alt, så innser jeg at dette toget har gått for lengst. Alt annet enn Chelsea-seier vil komme som en total overraskelse.

 

Tenk på det folkens; vi hadde en solid ledelse i høst. En svært dårlig periode forklusset det hele. :) :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Guest GuanXi

Tanken om Chelsea- kollaps har også streifet meg... Er lov å drømme, men tror ikke Chelsea roter bort gullet nå. De virker altfor solide til det.

 

Om så skulle skje vil jeg faktisk vurdere å krype baklengs til Kina... :)

 

Tror nok vi må si oss fornøyd om vi sikrer andre plassen, samt vinner FA cupen.

Link to comment
Share on other sites

Klarer ikke helt å engagere meg i et slikt tankespill. Det er for mange poeng opp til toppen...

 

Spiller ingen rolle hva Chelsea gjør så lenge vi vinner våre resterende kamper. Får telle poengene til slutt og se hvor mage det blir og hvilken plass det skal holde til. Arsenal får prøve å spille på seg litt selvtillit til neste sesong. Da skal Chelsea virkelig få merke kjøret.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Har akkurat sett at Chelsky fikk tre mål i ræva mot Bayern, just presis slik som oss.

De har derimot den nødvendige flyten og flaksen, og scoret to, noe som var akkurat nok.

Langskudd som går via en motstander og i mål er vel ikke helt ulikt Chelsky??

Chelsky er jo veldig gode defensivt med en midtbane som konsekvent faller ned i egen forsvarsrekke og kantspillere som opptrer som sidebacker på begge sidene.

Det som imidlertid slår meg er at dette er en utrolig destruktiv form for fotball....

Imidlertid redder de ansiktet med veldig gode individuelle offensive spillere som klarer å skape ting på egen hånd.

For fotballen sin del derimot er det jo en tragedie at penger og kynisme skal være avgjørende, og for den nøytrale tilskuer er det vel ikke tvil om at det er mere givende å bruke halvannen time på å se Arsenal enn å se Chelsky.

Terry ble vel muligens skadet, og det vil i tilfelle bli merkbart.

Skal bli veldig interessant å se hvilken avstand vi ender opp med til slutt.

Tror nok vi kan spise opp noen poeng på de siste kampene ja :)

Link to comment
Share on other sites

Chelsea kan tape..

hvis vi vinner neste kamp så tror jeg (Håper i alle fall) at Sol og Vieira tar en skikkelig alvorsprat med resten av laget så de blir så motiverte at vi vinner de siste kampene med 30 - 0 i målforskjell og vinner ligaen foran Chelsea + at de taper champions league finalen mot milan 5 - 0..

drømme tenkning??

kanskje...

Link to comment
Share on other sites

Guest Blunter

Er nok dessverre bare å innse at serien er avgjort, og at Chelsea fortjent blir seriemestere. Uansett hvordan man vrir og vender på det så har den blå naboen spilt bedre enn oss denne sesongen. De er et mye bedre lag med mye bedre spillere rett og slett.

 

Sportsforum

Link to comment
Share on other sites

Guest Rufsen

Den 20 slår vi Chelsea 2-0 på Stamford bridge. Henry og Senderos skorer. Henry løper fra Lampard og Terry før han skorer, og Senderos vinner hodeduell med Terry på corner...

 

Da er vi 6 poeng bak...

 

Chelsea får det hektisk både på den ene og den andre fronten, og jeg håper og tror at vi har en liten mulighet. Foruten tapet for Arsenal, er det ikke mer enn et tap til og noen uavgjorte Birmingham-kamper, så....

 

Realistisk sett, er dette bare drømmer. Men faktisk er muligheten der !

Link to comment
Share on other sites

Guest gunner13

Jeg tror vi kan ta seriegullet me litt flaks! ;)

 

Som Rufsen sa: "Realistisk sett er dette bare drømmer" Men som evig arsenal fan vil jeg alltid ha et lite håp om seriegull...:D

Henry har jo litt tro på seriegullet har han sagt og jeg er enig. Men vi må flakse litt her og flakse litt der men det.....det klarer vi ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...