Jump to content

Annan til Arsenal?


king-bergkamp

Recommended Posts

Denilson har visst både i preseason og i tidligere sesonger at han kan bli en veldig god makker til Fabregas. Jeg lener meg derimot litt mer mot Diaby som makker til Fabregas, da jeg mener at Denilson har bedre kvaliteter som en mer offensiv midtbanespiller. Foten og blikket hans er veldig bra når han har dagen.

Jeg har sett Annan ved flere anledninger og samtlige ganger har han enten være veldig usportslig og/eller vært sen i dueller og treg i "avtrekkeren". Og som andre påpeker, så er han ikke særlig tess i luftduellene. Jeg har riktignok ikke sett han like mange ganger som deg, men etter min mening finnes det bedre midtbanespillere i Tippeligaen. Synes bl.a Sequeira hos Tromsø har hatt en god sesong på sentral midtbane så lang, for å ikke glemme terrierene på midten hos FC Lyn.

 

Da får vi heller "agree to disagree". ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Denilson har visst både i preseason og i tidligere sesonger at han kan bli en veldig god makker til Fabregas. Jeg lener meg derimot litt mer mot Diaby som makker til Fabregas, da jeg mener at Denilson har bedre kvaliteter som en mer offensiv midtbanespiller. Foten og blikket hans er veldig bra når han har dagen.

Jeg har sett Annan ved flere anledninger og samtlige ganger har han enten være veldig usportslig og/eller vært sen i dueller og treg i "avtrekkeren". Og som andre påpeker, så er han ikke særlig tess i luftduellene. Jeg har riktignok ikke sett han like mange ganger som deg, men etter min mening finnes det bedre midtbanespillere i Tippeligaen. Synes bl.a Sequeira hos Tromsø har hatt en god sesong på sentral midtbane så lang, for å ikke glemme terrierene på midten hos FC Lyn.

 

Da får vi heller "agree to disagree". ;)

Det er ikke noe problem det. Hadde dog vært morro å sett om han kunne lykkes i Arsenal drakten, det er det kun Wenger som vet, om han er aktuell i det hele tatt. Ingen Lyn spillere er i nærheten av Annan bare så det er sagt.

 

Ett sted bommer du kraftig, og det er at du mener han ikke er særlig tess i luftduellene. Det er faktisk en av hans sterkeste sider. Kan i farten ikke huske å ha sett han tape en eneste hodeduell.

 

Når det gjelder Denilson synes jeg han rett og slett mangler det ekstra. Enig med deg at Diaby har potensiale, og håper han får sitt gjennombrudd i år.

Link to comment
Share on other sites

Saken er at annan ikke kommer til Arsenal, hvis det i hele tatt kommer en ny midtbane spiller så blir det en mye bedre spiller enn annan. Og personlig så synes jeg selv annan har vært god for ett godt stabæk lag i år, men vil som sagt ikke ha han i nærheten av Arsenal. Og det er en stor forskjell på Tippeligaen og Premier League, det må stabæk supporterne på dette forumet skjønne også.

Link to comment
Share on other sites

Parlour, bare så det er sagt. Jeg er så langt ifra Lynsupporter som det går. Jeg bor midt i Vålerengaland og har alltid holdt med de, men FC Lyn har vært gode i år og de får for lite ros.

 

Og alle taper en hodeduell i løpet av en halv sesong, hvis du ikke er lur og IKKE går i de da. ;)

Link to comment
Share on other sites

Saken er at annan ikke kommer til Arsenal, hvis det i hele tatt kommer en ny midtbane spiller så blir det en mye bedre spiller enn annan. Og personlig så synes jeg selv annan har vært god for ett godt stabæk lag i år, men vil som sagt ikke ha han i nærheten av Arsenal. Og det er en stor forskjell på Tippeligaen og Premier League, det må stabæk supporterne på dette forumet skjønne også.

For å bryte ned innlegget ditt:

Arsenal har invitert Annan på prøvespill, da finnes det en mulighet for at han kommer til klubben.

 

At det er en stor forskjell på TL og PL er noe alle vet. Men med ditt utsagn så kan ikke Arsenal kjøpe spillere fra TL fordi det er for stor forskjell på ligaene? Annan er altfor god for TL. dette vet alle, Annan selv også, det var kun ett springbrett for å komme seg til de store ligaene.

 

Arsenal kjøpte en spiller som ikke spilte fast i adeccoligaen, dette er en spiller som skrytes opp i skyene på forumet og ikke minst i Arsenal. Der ryker argumentet ditt om at forskjellene er for store.

 

Hvilken interesse skulle jeg eller andre Stabæk fans ha av at Annan gikk til Arsenal hvis vi ikke syntes han er god nok? Det er det siste spørsmålet jeg er mest spent på svaret på.

Link to comment
Share on other sites

Saken er at annan ikke kommer til Arsenal, hvis det i hele tatt kommer en ny midtbane spiller så blir det en mye bedre spiller enn annan. Og personlig så synes jeg selv annan har vært god for ett godt stabæk lag i år, men vil som sagt ikke ha han i nærheten av Arsenal. Og det er en stor forskjell på Tippeligaen og Premier League, det må stabæk supporterne på dette forumet skjønne også.

For å bryte ned innlegget ditt:

Arsenal har invitert Annan på prøvespill, da finnes det en mulighet for at han kommer til klubben.

 

At det er en stor forskjell på TL og PL er noe alle vet. Men med ditt utsagn så kan ikke Arsenal kjøpe spillere fra TL fordi det er for stor forskjell på ligaene? Annan er altfor god for TL. dette vet alle, Annan selv også, det var kun ett springbrett for å komme seg til de store ligaene.

 

Arsenal kjøpte en spiller som ikke spilte fast i adeccoligaen, dette er en spiller som skrytes opp i skyene på forumet og ikke minst i Arsenal. Der ryker argumentet ditt om at forskjellene er for store.

 

Hvilken interesse skulle jeg eller andre Stabæk fans ha av at Annan gikk til Arsenal hvis vi ikke syntes han er god nok? Det er det siste spørsmålet jeg er mest spent på svaret på.

Mitt argument er ikke at ingen tippeligaspillere er gode nok for Arsenal. Men jeg sier hvis du er tippeligaspiller og vurderes til en klubb som Arsenal, skal du ikke bare være en god tippeligaspiller. Du skal være overlegen i tippeligaen for å være god nok for Arsenal, og annan er ikke overlegen.

 

Hvilken interesse du eller andre stabæk fans skulle ha hvis annan gikk til Arsenal hvis dere ikke syntes han er god nok? Det bryr jeg meg egentlig ikke noe om, det eneste jeg sier er at jeg ikke synes annan er god nok for Arsenal. Og jeg vil ikke ha han i Arsenal fordi jeg synes han er svært usportslig, og det er alle som ikke er stabæk supportere enige om. Det er min mening...

 

 

Saken er at annan ikke kommer til Arsenal, hvis det i hele tatt kommer en ny midtbane spiller så blir det en mye bedre spiller enn annan. Og personlig så synes jeg selv annan har vært god for ett godt stabæk lag i år, men vil som sagt ikke ha han i nærheten av Arsenal. Og det er en stor forskjell på Tippeligaen og Premier League, det må stabæk supporterne på dette forumet skjønne også.

For å bryte ned innlegget ditt:

Arsenal har invitert Annan på prøvespill, da finnes det en mulighet for at han kommer til klubben.

 

At det er en stor forskjell på TL og PL er noe alle vet. Men med ditt utsagn så kan ikke Arsenal kjøpe spillere fra TL fordi det er for stor forskjell på ligaene? Annan er altfor god for TL. dette vet alle, Annan selv også, det var kun ett springbrett for å komme seg til de store ligaene.

 

Arsenal kjøpte en spiller som ikke spilte fast i adeccoligaen, dette er en spiller som skrytes opp i skyene på forumet og ikke minst i Arsenal. Der ryker argumentet ditt om at forskjellene er for store.

 

Hvilken interesse skulle jeg eller andre Stabæk fans ha av at Annan gikk til Arsenal hvis vi ikke syntes han er god nok? Det er det siste spørsmålet jeg er mest spent på svaret på.

Mitt argument er ikke at ingen tippeligaspillere er gode nok for Arsenal. Men jeg sier hvis du er tippeligaspiller og vurderes til en klubb som Arsenal, skal du ikke bare være en god tippeligaspiller. Du skal være overlegen i tippeligaen for å være god nok for Arsenal, og annan er ikke overlegen.

 

Hvilken interesse du eller andre stabæk fans skulle ha hvis annan gikk til Arsenal hvis dere ikke syntes han er god nok? Det bryr jeg meg egentlig ikke noe om, det eneste jeg sier er at jeg ikke synes annan er god nok for Arsenal. Og jeg vil ikke ha han i Arsenal fordi jeg synes han er svært usportslig, og det er alle som ikke er stabæk supportere enige om. Det er min mening...

Link to comment
Share on other sites

Det du skriver henger ikke sammen. Men samma det, uansett har da Arsenal sånn jeg har forstått det bedt Annan på prøvespill, men dette passet ikke da Annan måtte spille for Stabæk ikveld. Med andre ord MÅ Arsenal vurdere denne spilleren. Enig?

 

Etter min mening så er Annan TL beste spiller, men det er ikke like ledt å få overskriftene i VG når du er ryddegutt i forhold til for eksempel Alanzhino, som jeg forøvrig ikke mener er god nok for Arsenal til tross for at han pisser på hele TL. Blandt annet RBK's CL spillerer på onsdag.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg skriver henger ikke sammen? Jeg skrev min mening om hvorfor jeg ikke vil ha annan til Arsenal... Skjønner ikke helt hva som ikke henger sammen...

 

Grunnen til at jeg ikke vil ha annan i Arsenal, er fordi jeg tror ikke han er god nok for Arsenal. Jeg tror på det beste så blir han en middels bra spiller for Arsenal. Og vi trenger ikke middelsspillere, vi trenger impact spillere som kan gå rett inn i laget ala Xabi Alonso, Gareth Barry, Miguel Velosco osv... Og som sagt, en veldig usportslig spiller. Hang det godt nok for deg?

 

Jeg leste også i vg at Arsenal spurte annan om å komme på prøvespill, men det ble ikke noe av fordi han skulle spille kamp for stabæk. Det er ikke utenkelig at han kommer til Arsenal, men jeg tror ikke det skjer.

Link to comment
Share on other sites

Leste et sted at han ikke vil komme på prøvespill. Grunnet Stabæk-match søndag

I så fall må han jo ikke være klok i hode sitt! Han har da ikke tenkt om bli i stabæk lenger en dette overgangsmarkede. Han må jo ta sjansen og komme seg ut!

En kontrakt er en kontrakt. Hva hadde du sagt om Adebayor hadde dratt på prøvespill i Barcelona denne uken i stedenfor å spille CL kvallik?

Ja.. Ok da. Men jeg tolket det sånn at Annan ikke hadde lyst. Men det kunne jo betydd annet :P

Link to comment
Share on other sites

Dumt å si at han styrker oss ved ankomst. I beste fall blir han en type squadplayer.

Personlig synes jeg ikke han er så god som alle skal ha det til, vi må huske at det er nivåforskjell på Tippeligaen og Premier League. Annan har vært OK for Stabæk.

 

Når også skadehistorikk og problemer med å oppføre seg kommer inn i bildet, så tror jeg neppe at Annan kommer til Arsenal. De som er Stabæksupportere ville vel også påstå at han er bedre enn Diaby, Denilson og Song også?

 

Håper heller at Wenger bruker tiden sin på å skaffe en rutinert og etablert bauta på midten.

Helt ok??? Har du virkelig fulgt med? Og hvis han blir en squad player så styrker han oss med en gang! Hvertfall med den bredden vi har sentralt på midten. Ja, er forskjell på tippeliga og premier league, men det er fanken meg ikke vanskelig å se at Annan har noe som ingen andre i tippeligaen har!!!

 

Dumt å si at han styrker oss ved ankomst. I beste fall blir han en type squadplayer.

Personlig synes jeg ikke han er så god som alle skal ha det til, vi må huske at det er nivåforskjell på Tippeligaen og Premier League. Annan har vært OK for Stabæk.

 

Når også skadehistorikk og problemer med å oppføre seg kommer inn i bildet, så tror jeg neppe at Annan kommer til Arsenal. De som er Stabæksupportere ville vel også påstå at han er bedre enn Diaby, Denilson og Song også?

 

Håper heller at Wenger bruker tiden sin på å skaffe en rutinert og etablert bauta på midten.

Annan er overhodet ikke skadeutsatt. Han har mistet 1!? kamp i år pga ett problem med albuen. I fjor hadde han kyssesyken som holdt han ute av laget. For de som har hatt denne sykdommen så er den ganske så kjip og tar lang tid å bli kvitt.

 

Jeg mener bestemt at Annan er bedre per dags dato enn Denilson. Diaby er en helt annen type spiller så blir vannskelig å sammenligne. Song er neppe bedre enn Annan.

 

Annans dårlige oppførsel er etter min mening sterkt oppskrytt. Det er flere spillere i Tippeligaen som er har mer trøbbel med fairplay enn Annan. Martin Andresen, Vidar Riseth, Bakke og Kippe for å nevne noen.

Når dette er sagt så har han hatt ett par uheldige episoder, men ikke noe som etter min mening gjør at jeg ikke ønsker han til Arsenal. Vieira var vel heller ingen engel....

 

At det er nivåforskjell på TL og PL er det selvfølgelig ikke tvil om, men det er også ett altfor enkelt argument. Annan er i en helt annen klasse en resten av TL. Han har faktisk ikke noe i TL å gjøre. Jeg har fulgt norsk fotball ringside siden 1994 og kan ikke huske å ha sett en bedre spiller. Det finnes spillere som har vært mindre fremtredene i TL som har lyktes meget godt i utlandet.

Takk Parlour for at du mer utfyllende og mer objektivt argumenterte for det eksakte som jeg også mener! :P

 

Med all respekt å melde, så tviler jeg på at dine vurderinger er objektive. Og å påstå at Diaby, Denilson og Song pt. er dårligere enn Annan er å skyte laaangt over mål.

 

Jeg mener fortsatt at selveste "mirakelet" Mikel ikke er god nok for Arsenal, synes du kanskje også at Annan er bedre enn Mikel?

 

Er fullstendig enig i de spillerene du ramser opp er usportslige, men de bruker kroppen og kjeften.. ikke neven når de er usportslige. De er ekle, ikke stygge. Vesentlig forskjell!

 

Virker dog som en sympatisk fyr on-camera, får håpe at han legger av seg slike uting. Kanskje han en dag kommer til England, men IKKE Arsenalmateriale. Mange har blitt sammenlignet med Makelele oppigjennom, ingen har "stepped up" enda.

 

Uansett er det (heldigvis) ikke opp til oss, Steve Bould og Neil Banfield tar nok den avgjørelsen i samtale med Dr. Wenger ;)

Kan jeg få et svar på om du har fulgt mye med på denne spilleren siden du, med en slik bestemthet, går opp imot to tippeliga intereserte over lang tid, og sesongkortinnhavere på Nadderud? Så si meg, har du sett mye av Annan?? Han er foresten miles bedre enn det Mikel var da han spilte i tippeligaen!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gjerne ha Annan :P Tror han kan bli en fin tilvekst.. For å si det sånn: Wenger har gjort spillere til ''juveler'' som har vært dårligere enn Annan

 

Sant!

 

Men vi trenger en spiller som kan gå rett inn og forsterke laget og der mener jeg at Annan ikke passer inn. Han kan godt BLI en bra spiller i PL etterhvert, men han trenger minimum 6 mnd for å tilpasse seg.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Henrik2004. Etter mitt syn er Annan ein god Tippeligaspelar. Men spranget til Premier League er så stort at det er heilt utenkeleg at Annan skal vere god nok for Arsenal si midtbane.

 

Men under har skjedd før...!

Da spør jeg igjen: Er det umulig at en TL spiller kan være god nok for Arsenal på grunn av at kvalitetsforskjellen mellom TL og PL er for stor?

Link to comment
Share on other sites

Enig med Henrik2004. Etter mitt syn er Annan ein god Tippeligaspelar. Men spranget til Premier League er så stort at det er heilt utenkeleg at Annan skal vere god nok for Arsenal si midtbane.

 

Men under har skjedd før...!

Da spør jeg igjen: Er det umulig at en TL spiller kan være god nok for Arsenal på grunn av at kvalitetsforskjellen mellom TL og PL er for stor?

Da svarer jeg igjen: Ja det er mulig for en tippeliga spiller å være god nok for Arsenal. Men en god tippeliga spiller blir ikke nødvendigvis en god Arsenal spiller. Jeg gjentar, man skal være mer enn en god tippeliga spiller for å være god nok for Arsenal, man skal være overlegen i tippeligaen! Annan kan være god for en klubb som blackburn, men Arsenal er en klubb i verdenstoppen og skal hvert år kjempe om liga og champions league gull. Og for en storklubb som Arsenal, er ikke annan god nok.

 

Annan har bevist at han er en god tippeliga spiller, men for meg så har han ikke bevist noe som gjør han god nok til å spille for Arsenal. Hvem vet, kanskje han blir kjøpt av en klubb som blackburn, og der beviser han at han er fotballspiller som er god nok for Arsenal, men å spille bra for stabæk som spiller i tippeligaen, det er ikke godt nok.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Henrik2004. Etter mitt syn er Annan ein god Tippeligaspelar. Men spranget til Premier League er så stort at det er heilt utenkeleg at Annan skal vere god nok for Arsenal si midtbane.

 

Men under har skjedd før...!

Da spør jeg igjen: Er det umulig at en TL spiller kan være god nok for Arsenal på grunn av at kvalitetsforskjellen mellom TL og PL er for stor?

Da svarer jeg igjen: Ja det er mulig for en tippeliga spiller å være god nok for Arsenal. Men en god tippeliga spiller blir ikke nødvendigvis en god Arsenal spiller. Jeg gjentar, man skal være mer enn en god tippeliga spiller for å være god nok for Arsenal, man skal være overlegen i tippeligaen! Annan kan være god for en klubb som blackburn, men Arsenal er en klubb i verdenstoppen og skal hvert år kjempe om liga og champions league gull. Og for en storklubb som Arsenal, er ikke annan god nok.

 

Annan har bevist at han er en god tippeliga spiller, men for meg så har han ikke bevist noe som gjør han god nok til å spille for Arsenal. Hvem vet, kanskje han blir kjøpt av en klubb som blackburn, og der beviser han at han er fotballspiller som er god nok for Arsenal, men å spille bra for stabæk som spiller i tippeligaen, det er ikke godt nok.

I dette tilfellet var ikke innlegget mitt ment mot deg Henrik2004. Du har forsåvidt gitt en grei begrunnelse for din mening. I ett forum som dette så vil det jo være hver enkelts mening og synsing som kommer frem.

 

Det som jeg dog føler er problemet her er at mange utaler seg uten ett godt nok grunnlag. De hiver seg på den enkle argumentet ved at forskjellen mellom Arsenal og Stabæk/TL er for stor, punktum.

Alle skjønner at forskjellene er enorme, men jeg krever bedre argumentasjon for meningene. Veldig få av de som er negative til Annan har gitt noen som helst informasjon som tilsier at de kjenner Annans egenskaper som spiller. For eksempel å kritisere hodespillet hans er jo en skikkelig skivebom.

 

Det som dog ikke taler i Annans favør er at Wenger ser ut til å ønske en spiller med mer rutine.

Link to comment
Share on other sites

Helt bak mål var jeg vel ikke da jeg tidlig i sommer fremmet Annan som en god kandidat som Flamini's erstatter.

 

Annan

 

Ja jeg vet Arsenal ser på mange spillere og til enhver tid følger talenter rundt i verden, men at det nå er noe i ryktet er vel kanskje sannsynlig?! Ser man på navnet på klubbene som viser interesse så er det vel ting som tyder på at hans innsats har blitt lagt merke til.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Henrik2004. Etter mitt syn er Annan ein god Tippeligaspelar. Men spranget til Premier League er så stort at det er heilt utenkeleg at Annan skal vere god nok for Arsenal si midtbane.

 

Men under har skjedd før...!

Da spør jeg igjen: Er det umulig at en TL spiller kan være god nok for Arsenal på grunn av at kvalitetsforskjellen mellom TL og PL er for stor?

 

Nei, det mener jeg det ikke er! Annan kan vel man vel da si er ''for god'' for Norsk Tippeliga i den grad det er mulig. Jeg trur han kan bli veldig bra i PL!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...