Jump to content

Forutsigbare Henry


Guest Blunter

Recommended Posts

Guest Blunter

Igjen måtte vi bite i det sure eplet og se at vi ikke holder mål i Europa og mot de gode lagene.

 

Når jeg i går så Drogba heade inn 2-1 etter å ha vunnet luftduellen med en Bayern forsvarer, ble jeg virkelig misunnelig på Chelsea. En slik spiss som er gull verdt for et lag , og det er noe vi hadde trengt også mot nettopp Bayern.

 

Thierry Henry er veldig god. Han pøser inn kanskje 30 mål pr sesong , noe som er meget bra i utgangspunktet. Men ser vi på hvem han gjør målene sine imot så er det ikke imponerende. Han scorer nesten utelukkende kun mot lag som Norwich, Charlton osv. Mot de store lagene som Liverpool, Chelsea, Man Utd osv burde han vært litt hyppigere på scoringslisten. I europa sliter han også med å finne nettmaskene, selvom han selvfølgelig også putter nå og da også mot disse lagene, men ikke like ofte som spillere som Ruud, Drogba, Shevchenko, Crespo gjør. De ypperste av de ypperste når det gjelder internasjonale spisser. I mesterskap som EM og VM faller Henry også gjennom. At han ikke er hodesterk tror jeg er mye av årsaken til at han ikke scorer nok mål i de store kampene. Det blir dessverre for forutsigbart det han foretar seg. Verdens beste forsvarere veit hvordan de skal stoppe Henry, og dermed også stoppe Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Igjen måtte vi bite i det sure eplet og se at vi ikke holder mål i Europa og mot de gode lagene.

 

Når jeg i går så Drogba heade inn 2-1 etter å ha vunnet luftduellen med en Bayern forsvarer, ble jeg virkelig misunnelig på Chelsea. En slik spiss som er gull verdt for et lag , og det er noe vi hadde trengt også mot nettopp Bayern.

 

Thierry Henry er veldig god. Han pøser inn kanskje 30 mål pr sesong , noe som er meget bra i utgangspunktet. Men ser vi på hvem han gjør målene sine imot så er det ikke imponerende. Han scorer nesten utelukkende kun mot lag som Norwich, Charlton osv. Mot de store lagene som Liverpool, Chelsea, Man Utd osv burde han vært litt hyppigere på scoringslisten.  I europa sliter han også med å finne nettmaskene, selvom han selvfølgelig også putter nå og da også mot disse lagene, men ikke like ofte som spillere som Ruud, Drogba, Shevchenko, Crespo gjør. De ypperste av de ypperste når det gjelder internasjonale spisser. I mesterskap som EM og VM faller Henry også gjennom. At han ikke er hodesterk tror jeg er mye av årsaken til at han ikke scorer nok mål i de store kampene. Det blir dessverre for forutsigbart det han foretar seg. Verdens beste forsvarere veit hvordan de skal stoppe Henry, og dermed også stoppe Arsenal.

5830[/snapback]

 

Så utrolig naivt og lite gjennomtenkt. Hvor mange mål har Drogba totalt i CL og i PL denne sesongen? Hvor mange har Henry?

 

Scorer nesten utelukkende mot lag som Norwich og Charlton- hvor mange slike lag finnes det i PL? Det blir veldig mange hvis du skal se på alle lagene Henry har scoret mot de siste sesongene..

 

Man blir ikke valgt til verdens 2. beste spiller 2 år på rad uten å være fantastisk god. Du har kanskje ikke lagt merke til de 10 andre spillerene i rød og hvit drakt som spiller sammen med Henry? Du har ikke vurdert om årsaken til vår manglede suksess i CL kan ha en sammenheng med at hele laget presterer under pari i disse kampene?

 

Drogba sitt mål i går var en god prestasjon, men han har aldri scoret et lignende mål som Henry gjorde i hjemmekampen mot BM. Begge er veldig gode spillere, men har helt forskjellige roller i lagene sine. Hvis du virkelig mener at Drogba er en bedre fotballspiller enn Henry så venter jeg spent på argumentene.

 

Btw; Henry gjorde 3 mål mot Liverpool hjemme i fjor, og 2 mål hjemme mot Chelsea i år..

Det lønner å følge med samt lese litt før man kommer med latterlige påstander

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Igjen måtte vi bite i det sure eplet og se at vi ikke holder mål i Europa og mot de gode lagene.

 

Når jeg i går så Drogba heade inn 2-1 etter å ha vunnet luftduellen med en Bayern forsvarer, ble jeg virkelig misunnelig på Chelsea. En slik spiss som er gull verdt for et lag , og det er noe vi hadde trengt også mot nettopp Bayern.

 

Thierry Henry er veldig god. Han pøser inn kanskje 30 mål pr sesong , noe som er meget bra i utgangspunktet. Men ser vi på hvem han gjør målene sine imot så er det ikke imponerende. Han scorer nesten utelukkende kun mot lag som Norwich, Charlton osv. Mot de store lagene som Liverpool, Chelsea, Man Utd osv burde han vært litt hyppigere på scoringslisten.  I europa sliter han også med å finne nettmaskene, selvom han selvfølgelig også putter nå og da også mot disse lagene, men ikke like ofte som spillere som Ruud, Drogba, Shevchenko, Crespo gjør. De ypperste av de ypperste når det gjelder internasjonale spisser. I mesterskap som EM og VM faller Henry også gjennom. At han ikke er hodesterk tror jeg er mye av årsaken til at han ikke scorer nok mål i de store kampene. Det blir dessverre for forutsigbart det han foretar seg. Verdens beste forsvarere veit hvordan de skal stoppe Henry, og dermed også stoppe Arsenal.

5830[/snapback]

 

:D Vel! Hvis ikke Henry er god nok i dine øyne bør du vurdere en "overgang" til Chelsea!

 

Kunne aldri falt meg inn å foretrekke Ruud van Tristelrooy, Drogba, Shevchenko eller Crespo foran Henry.

 

Jeg er for så vidt klar over at Henry ikke har sin styrke i lufta, men det er heller ikke nødvendig i den spillestilen Arsenal har. Høye innlegg foran mål er ikke akkurat varemerket til Gunners.

 

Nøkkelen til en evt. bedring i luftstyrken foran mål ligger i hendende til Wenger når han til sommeren skal kjøpe inn ny spissmakker til Henry.

Link to comment
Share on other sites

Blunter skaff deg littegranne peiling i vaffal om du skal skrive noe sånt...

 

Henry scorte 2 mål mot Chelsea i år, han scorte mot man u i fjor, han scorte 3 mot liverpool, han scorte mot bayern, han og ljungberg er vel blant våre eneste målscorere i CL sammen med mr.Kolo!!

 

Han har vært toppscoreren til Arsenal de siste og hva annet gjør han enn å score mål?

 

:D Han har mest assist og han gitt :D

 

Tåpelig innlegg av blunter.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun
Igjen måtte vi bite i det sure eplet og se at vi ikke holder mål i Europa og mot de gode lagene.

 

Når jeg i går så Drogba heade inn 2-1 etter å ha vunnet luftduellen med en Bayern forsvarer, ble jeg virkelig misunnelig på Chelsea. En slik spiss som er gull verdt for et lag , og det er noe vi hadde trengt også mot nettopp Bayern.

 

Thierry Henry er veldig god. Han pøser inn kanskje 30 mål pr sesong , noe som er meget bra i utgangspunktet. Men ser vi på hvem han gjør målene sine imot så er det ikke imponerende. Han scorer nesten utelukkende kun mot lag som Norwich, Charlton osv. Mot de store lagene som Liverpool, Chelsea, Man Utd osv burde han vært litt hyppigere på scoringslisten.  I europa sliter han også med å finne nettmaskene, selvom han selvfølgelig også putter nå og da også mot disse lagene, men ikke like ofte som spillere som Ruud, Drogba, Shevchenko, Crespo gjør. De ypperste av de ypperste når det gjelder internasjonale spisser. I mesterskap som EM og VM faller Henry også gjennom. At han ikke er hodesterk tror jeg er mye av årsaken til at han ikke scorer nok mål i de store kampene. Det blir dessverre for forutsigbart det han foretar seg. Verdens beste forsvarere veit hvordan de skal stoppe Henry, og dermed også stoppe Arsenal.

5830[/snapback]

ja, du er jo en rar liten potetskrue du..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i to av dine poeng:

 

1. At vi ikke er gode nok i Europa.

2. At vi kunne ha bruk for en hodesterk spiss.

 

Men så blir det bråstopp!

 

- Henry er suveren toppscorer. Jo da, han har bøtta inn mye mot bunnlagene. Men han har da virkelig scoret mange mål mot gode lag også. Tidligere i sesongen ble det to mot Chelsea. I fjor fikk f.eks. Liverpool gjennomgå. Eksemplene er mange.

 

- At Frankrike ble en flopp under EM, er ikke Henry sin skyld. Det franske landslaget sliter i hele systemet. Blir da mer riktig å f.eks. skylde på en ex-spudz manager; Santini.

 

- Den påståtte forutsigbarheten som du nevner, kan neppe ha vært særlig gjeldende gjennom de to siste sesongene. 49 kamper uten tap, samt mange mål motbeviser dette.

 

Ruud, Drogba, Crespo og Shevchenko er gode spisser, men bare sistnevnte stille i samme klasse som Henry.

Link to comment
Share on other sites

Guest Blunter

Her var det mye pepper å få gitt. Mulig jeg satte det litt på spissen, men poenget mitt er klokkerklart. Henry lykkes ikke i Europa med sitt klubblag. Det er et faktum.

 

Jeg er fullt klar over at han også har scoret mål mot gode lag. Skulle bare mangle! Til og med Sylvain Wiltord hagler inn mål i europa om dagen. Det som er urovekkende er at henry bare er på sitt aller beste mot de små lagene i PL. Hans fart gjør det vanskelig for de nest beste stopperne i verden å stoppe han, mens når han møter verdens beste forsvarspillere blir det brått mye mye vanskeligere for han sammenlignet med overgangen f.eks RvN har til slike motstandere. Henry er forutsigbar fordi forsvarerne veit hvordan han skal stoppes. De beste klarer det, mens de nest beste klarer de ikke selvom de vet det. Hehe, farten hans er altså hans hovedstyrke og det er det han vinner på mot de smålagene. Henry er definitivt ingen hodespiller. Og man bør være god på hodet om man skal være verdens beste og mest komplette spiss. Sorry, men skal vi lyktes i Europa trenger vi en ny spiss ved siden av Henry. For Henry er ikke mannen som kan vinne kamper for oss "alene" slik som Crespo, Sheva & co kan gjøre....!

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Jeg er enig i to av dine poeng:

 

1. At vi ikke er gode nok i Europa.

2. At vi kunne ha bruk for en hodesterk spiss.

 

Men så blir det bråstopp!

 

- Henry er suveren toppscorer. Jo da, han har bøtta inn mye mot bunnlagene. Men han har da virkelig scoret mange mål mot gode lag også. Tidligere i sesongen ble det to mot Chelsea. I fjor fikk f.eks. Liverpool gjennomgå. Eksemplene er mange.

 

- At Frankrike ble en flopp under EM, er ikke Henry sin skyld. Det franske landslaget sliter i hele systemet. Blir da mer riktig å f.eks. skylde på en ex-spudz manager; Santini.

 

- Den påståtte forutsigbarheten som du nevner, kan neppe ha vært særlig gjeldende gjennom de to siste sesongene. 49 kamper uten tap, samt mange mål motbeviser dette.

 

Ruud, Drogba, Crespo og Shevchenko er gode spisser, men bare sistnevnte stille i samme klasse som Henry.

5850[/snapback]

 

Du skal ha for forsøket på å skape engasjement Blunter, men dette var vel en liten blunder??

Det faller jo selvfølgelig på sin egen urimelighet å si at verdens beste fotballspiller er forutsigbar :D

Hvor mange scoret han i vår ene kamp mot chelsky i år da???

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun
Her var det mye pepper å få gitt. Mulig jeg satte det litt på spissen, men poenget mitt er klokkerklart. Henry lykkes ikke i Europa med sitt klubblag. Det er et faktum.

 

Jeg er fullt klar over at han også har scoret mål mot gode lag. Skulle bare mangle! Til og med Sylvain Wiltord hagler inn mål i europa om dagen. Det som er urovekkende er at henry bare er på sitt aller beste mot de små lagene i PL. Hans fart gjør det vanskelig for de nest beste stopperne i verden å stoppe han, mens når han møter verdens beste forsvarspillere blir det brått mye mye vanskeligere for han sammenlignet med overgangen f.eks RvN har til slike motstandere. Henry er forutsigbar fordi forsvarerne veit hvordan han skal stoppes. De beste klarer det, mens de nest beste klarer de ikke selvom de vet det. Hehe, farten hans er altså hans hovedstyrke og det er det han vinner på mot de smålagene. Henry er definitivt ingen hodespiller. Og man bør være god på hodet om man skal være verdens beste og mest komplette spiss. Sorry, men skal vi lyktes i Europa trenger vi en ny spiss ved siden av Henry. For Henry er ikke mannen som kan vinne kamper for oss "alene" slik som Crespo, Sheva & co kan gjøre....!

5854[/snapback]

Det er ingen stopper i verden som har oppskriften på å stoppe Henry! Enten er du god eller så er du det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Dettte er en av de beste til nå. Du så vel ikke kampen mot Chelsea

hvor han scorte 2 eller praktmålene han har lagd mot United.

Er det noe Mr. Henry er så er det ufotutsigbar.

Men luftstyrke i angrepet. Det kunne jeg tenkt meg mer av.

Link to comment
Share on other sites

Guest stianarn
For Henry er ikke mannen som kan vinne kamper for oss "alene" slik som Crespo, Sheva & co kan gjøre....!

5854[/snapback]

 

Hva er det du snakker om? Har du ikke sett Arsenal de siste åra? Henry er en mann som kan skape de utroligste saker og mål på egen hånd. Ikke bare er han toppscorer,men som regel helt i toppen som assist distributør også. At du heller ville hatt en Ruud, som aldri har scora for Manure utenfor boksen er helt tåpelig. Men vi skulle hatt en slik toppklasse "fox in the box" SAMMEN med Henry, da ville vi tatt det siste steget også i Europa!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ler ikke, han har et poeng. Men det er ikke Henry det er noe feil med, det er laget. I vanskelige CL kamper, spesielt på bortebane, blir laget altfor avhengige av at Henry har dagen. En klassespiss som kunne lette litt av presset på Henry hadde gjort seg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i to av dine poeng:

 

1. At vi ikke er gode nok i Europa.

2. At vi kunne ha bruk for en hodesterk spiss.

 

Men så blir det bråstopp!

 

- Henry er suveren toppscorer. Jo da, han har bøtta inn mye mot bunnlagene. Men han har da virkelig scoret mange mål mot gode lag også. Tidligere i sesongen ble det to mot Chelsea. I fjor fikk f.eks. Liverpool gjennomgå. Eksemplene er mange.

 

- At Frankrike ble en flopp under EM, er ikke Henry sin skyld. Det franske landslaget sliter i hele systemet. Blir da mer riktig å f.eks. skylde på en ex-spudz manager; Santini.

 

- Den påståtte forutsigbarheten som du nevner, kan neppe ha vært særlig gjeldende gjennom de to siste sesongene. 49 kamper uten tap, samt mange mål motbeviser dette.

 

Ruud, Drogba, Crespo og Shevchenko er gode spisser, men bare sistnevnte stille i samme klasse som Henry.

5850[/snapback]

 

der er jeg helt enig med deg Charlie George.

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever
Igjen måtte vi bite i det sure eplet og se at vi ikke holder mål i Europa og mot de gode lagene.

 

Når jeg i går så Drogba heade inn 2-1 etter å ha vunnet luftduellen med en Bayern forsvarer, ble jeg virkelig misunnelig på Chelsea. En slik spiss som er gull verdt for et lag , og det er noe vi hadde trengt også mot nettopp Bayern.

 

Thierry Henry er veldig god. Han pøser inn kanskje 30 mål pr sesong , noe som er meget bra i utgangspunktet. Men ser vi på hvem han gjør målene sine imot så er det ikke imponerende. Han scorer nesten utelukkende kun mot lag som Norwich, Charlton osv. Mot de store lagene som Liverpool, Chelsea, Man Utd osv burde han vært litt hyppigere på scoringslisten.  I europa sliter han også med å finne nettmaskene, selvom han selvfølgelig også putter nå og da også mot disse lagene, men ikke like ofte som spillere som Ruud, Drogba, Shevchenko, Crespo gjør. De ypperste av de ypperste når det gjelder internasjonale spisser. I mesterskap som EM og VM faller Henry også gjennom. At han ikke er hodesterk tror jeg er mye av årsaken til at han ikke scorer nok mål i de store kampene. Det blir dessverre for forutsigbart det han foretar seg. Verdens beste forsvarere veit hvordan de skal stoppe Henry, og dermed også stoppe Arsenal.

5830[/snapback]

 

 

Ooo.....Trodde du at du var veldig smart nå? :blink: Uff jeg synes synd på deg. Ikke for å ha startet et tåpelig innleggg hvor overskrifter er "forutsigbare henry", men fordi du virkelig trodde at du hadde rett og at du klarte å tenke lenger enn alle andre her inne :)

 

Nei....må bare si at du har helt tåplige argumenter. Selvfølgelig skal du få lov til å mene hva du vil, men du mener den slags, da har du et par skruer løs. :o

 

Hvis ikke Henry er mannen som kan vinne kamper for oss alene, hva f*** med alle de kampene hvor scoringene hans har gitt oss seier og ført oss videre??? Hvis du mener at Henry ikke scorer mot de store lagene så må du søren meg begynne å følge med på kampene istenfor å skrive ting du ikke veit noe om. Hvem scorte hjemme mot BM?? Hvem scorte to mot Chelsea?? Hvem scorte 3 mot Liverpool ifjor?? Og hvorfor er det SÅ farlig hvis han ikke scorer på EN eller TO kamper??? En spiller som scorer Gud vet hvor mange mål per sesong, kan vel ha sine dårlige dager. Eller faktisk så er det ikke dårlige dager, de gangene han ikke scorer så er han den som er nestsist på ballen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Å....så irritert jeg ble på deg nå! Må bare si at neste gang du skal legge inn et innlegg, så burde du virkelig tenke deg nøye om. Eller, vær så snill, gjør oss alle en tjeneste, IKKE skriv noen flere innlegg du!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Uff, beklager hvis det var stygt språkbruk i det jeg skrev, det var ikke meningen!

Link to comment
Share on other sites

Alle forsterkninger er til det bedre, men vi røk ikke ut i mangel av en klassespiss eller fordi vi blir fullstendig utspillt. Det var en følge av defensive blundere og i motsetning til Chelsea fikk vi ikke ekstraliv på flipperspill heller. Å peke på Henry er skivebom, å peke på det offensive er i alle fall utenfor svarten.

Link to comment
Share on other sites

Blunter besvar dette spørsmålet:

 

Hvordan hadde de to siste sesongen gåttom vi ikke hadde hatt Henry?

 

Forventer meg for en gangs skyld et SAKLIG innlegg....

 

 

Crespo ahh døh! Han scorte på hue mot man u... derfor du mener han er verdens beste ell? han er vel verdens mest komplette spiss han da :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Blunter
Blunter besvar dette spørsmålet:

 

Hvordan hadde de to siste sesongen gåttom vi ikke hadde hatt Henry?

 

Forventer meg for en gangs skyld et SAKLIG innlegg....

 

Så du mener at jeg ikke var saklig i forrige innlegg? Hvor holdt jeg meg ikke til SAKEN? Veit du i det hele tatt hva det ordet betyr?

 

Greit jeg skal gi deg et svar. Dersom vi ikke hadde hatt Henry ville det selvsagt gått dårligere for oss. Jeg vil bare at vi skal bli enda bedre jeg, og vi er ikke i nærheten av å hevde oss i Europa. Og det er synd. Hadde vi hatt en mer matchvinnende type spiss som kan snu kamper mot storlag i viktige kamper på egenhånd kunne vi hevdet oss bedre. En Crespo ved siden av Henry hadde gjort susen skal jeg si deg.

 

Crespo ahh døh! Han scorte på hue mot man u... derfor du mener han er verdens beste ell? han er vel verdens mest komplette spiss han da :blink:

5901[/snapback]

 

Han scoret begge målene mot United. Først i bortekampen på Old Trafford, og så et nydelig hodestøt på San Siro. Et slikt mål hadde dessverre ikke Henry scoret om han hadde fått 100 forsøk :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...