Jump to content

Nederland - Frankrike


refser

Recommended Posts

Artig å se på nederland i kveld, men hadde jeg vært fransk, hadde jeg skjemtes av prestasjonene til laget. keeperen er middelmådig, to svake backer. kapteinen er langt over toppen, og har ingenting i arsenal å gjøre! og den midtbanen har vært tragisk. toillala og chelsea spilleren sentralt har vært latterlig dårlige. ribery har gjort en god kamp, men ellers er det jaggu ikke mye å skryte av. ikke mange potensielle arsenalspillere på det laget nei. van der vart hadde passet i arsenal;-)

Link to comment
Share on other sites

Artig å se på nederland i kveld, men hadde jeg vært fransk, hadde jeg skjemtes av prestasjonene til laget. keeperen er middelmådig, to svake backer. kapteinen er langt over toppen, og har ingenting i arsenal å gjøre! og den midtbanen har vært tragisk. toillala og chelsea spilleren sentralt har vært latterlig dårlige. ribery har gjort en god kamp, men ellers er det jaggu ikke mye å skryte av. ikke mange potensielle arsenalspillere på det laget nei. van der vart hadde passet i arsenal;-)

Van der vart? mener du spilleren som ble mer og mer usynlig utover kanten?

Sagnol var faktisk ganske god, men midten med makalele og Toulalan ødela vel kampen for Frankrike.. Vil påstå at Ribery hadde gått rett inn på Arsenal, men et godt lag som får igjen for deres dårlige managers dårlige taktiske valg. DÅRLIG

Link to comment
Share on other sites

Nå syntes jeg du var litt vel subjektiv her. Greit at Sagnol er langt over toppen, og det er ikke forståelig at han er med. Turam var også svak. Men var vel heller Nederland som stod med ekstreme prestasjoner. Evra skal man ikke klage hatten ut av. Han gjorde det ok. Malouda var god i kveld etter min mening. Og frankrike skulle hatt en straffe. De er ikke gode nok. Det er greit, men det var drepende effektive Nederland som gjorde skam av Frankrike. Akkuratt på en måte som Arsenal kunne slått man utd 4-0 og folk ville sagt at man utd var søppel

 

Edit:

Sagnol var søppel i dag. Hatte et godt innlegg. Men resten var søppel

Link to comment
Share on other sites

Klart vi synes Sagnol er søppel, men vi er jo vant til Sagna, og Domenech er for dum til å bruke Sagna, Sagnol er undervurdert, men ikke et svakt ledd i frankrike, se på den sentrale midtbanen deres før du snakker om søppel. Jeg mener bare det at hadde vi vært vant til spillere som Ferreira og Belletti (*host* Chelsea) hadde vi syntes at Sagnol var en ganske god spiller

Link to comment
Share on other sites

Det jeg syns er horribelt sett fra Frankrike sitt ståsted er at de gjør kun ett bytte! Hvorfor ikke sette inn en Benzema eller Nasri? Neida, han presterer faktisk å sette inn en Anelka som absolutt ikke er i form og ikke har vært i form på lenge. Spille med Toulalan og Makelele sentralt på midten som begge er defensive kampen igjennom er en skandale i seg selv. Hadde han tatt ut en av dem og satt inn en offensive spiller så kunne Frankrike muligens fått til litt mer.

 

Frankrike sitt forsvar er normalt ekstremt stødig og den beste lagdelen de har, men når Nederland varter opp med en slik angrepsfotball så tror jeg alle forsvar hadde blitt smågutter. Fantastisk å se hvordan Nederland går i angrep. De har så mange strenger å spille på, og som gjør det så vanskelig for Frankrike å forsvare seg. De vet aldri om den neste sjansen/angrepet kommer fra RVN, RVP, Sneijder, Robben eller Van der Vaart. Når man har et lag som har såpass mange muligheter til å spille seg igjennom på så blir det håpløst for den fireren bak hos Frankrike, spesielt når midtbanen er så ufattelig dårlig. For Frankrike sin skyld håper jeg Vieira kan spille mot Italia. Tror også Frankrike hadde klart seg litt bedre med Sagna på høyreback. Thuram blir litt treg, men kan jo ikke forvente annet mot såpass ballsikre og kjappe angrepsspillere i Nederland. Gallas syns jeg klarte seg relativt greit, men dette var en veldig vanskelig kamp for han.

 

Skal bli spennende å følge Nederland videre! Tror også Ajax har mye å glede seg til neste sesong med van Basten som sjef ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan vi slutte å lage nye tråder for hver eneste kamp, og i stedet holde alle kampene innenfor EM-tråden?

Det er jeg helt enig i, nå er jeg vel den som har skrevet mest her, men klikket meg inn for å kjefte ned trådstarter til vi fikk prata i em 2008 tråden!

Link to comment
Share on other sites

jeg synes Frankrike bruker altfor mange gamle spillere! hvorfor ikke satse med litt yngre?

nasri istedenfor govou osv.. sagnol synes jeg har hatt sine dager han var grisedårlig i dag har absolutt 0 teknikk. hadde et bra innlegg da. hvorfor ikke sagna? er han skada egentlig? synes også flamini burde fått sjansen også. og hvorfor sette innpå gomis eller no? han var jo helt borte ;) kanskje domenech sine år er forbi. det tror jeg :D

Link to comment
Share on other sites

jeg synes Frankrike bruker altfor mange gamle spillere! hvorfor ikke satse med litt yngre?

nasri istedenfor govou osv.. sagnol synes jeg har hatt sine dager han var grisedårlig i dag har absolutt 0 teknikk. hadde et bra innlegg da. hvorfor ikke sagna? er han skada egentlig? synes også flamini burde fått sjansen også. og hvorfor sette innpå gomis eller no? han var jo helt borte ;) kanskje domenech sine år er forbi. det tror jeg :D

Domenech har aldri hatt noen år som manager,, han er dårlig

 

Sagna er ikke tatt ut, clichy er bedre enn abidal og den sentrale midtbanen suger, Gomis og Govou er ikke gode nok... Domenech er den som burde gå

Link to comment
Share on other sites

Domenech har aldri imponert meg, til tross for at han førte Frankrike til VM-finale. Gjør mye rare laguttak og tropper til samlinger og mesterskap.

 

Sagna, Clichy, Trezeguet og Flamoney har alle hatt en kjempesesong og fikk ikke engang være med i EM-troppen. Cisse har spilt bra for Marseille og Mexes har vært fast på Roma hele sesongen.

Alle utelatt.

Kanskje dette er spillere som kunne hevet laget.

 

Til nå har vel bl.a. Gomis, Sagnol, Govou og Abidal til gode å innfri (for å nevne noen).

Defensivt har det vært mer ustabilt enn på årevis.

Kanskje Gallas/Thuram-kombinasjonen ikke fungerer så godt lenger?

 

Selv om det fortsatt kryr av talent og rutine i laget klarer de ikke å prestere.

Det har vel egentlig aldri fungert skikkelig bra siden Zidane ga seg.

 

De har vel et lite håp i å gå videre enda, men ser ikke ut som noe gullkandidater ihvertfall.

Kan fort bli tidlig ferie for dem.

 

Nederland imponerer, men er fortsatt litt usikker på om de klarer å holde dette trykket utover turneringen.

Men vi får se...de har skikkelig flyt nå.

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke Frankrike var så dårlig som mange skal ha det til. Det var Frankrike som kjørte det meste av kampen, men problemet deres var at Nederland var dødelig effektive i denne kampen. Nederland hadde tross alt ikke så mange sjanser utenom de som ble satt i mål.

 

Det hjalp heller ikke Frankrike at de blir snytt for en soleklar straffe.

 

Det positive med resultatet, er at Domenech forhåpentligvis får sparken etter EM

Link to comment
Share on other sites

Det har du helt rett i Kim. Nederland er meget gode, men de har på ingen måte vært overlegen hverken Italia eller Frankrike. De har vært dødlig effektive og i tillegg hatt marginene på sin side. Det kommer neppe til å vedvare. Tviler på at Nederland til slutt vinner EM.

Link to comment
Share on other sites

Vander sar har vært som en levenes vegg.... Nederland skorte så og si alle måla på kontringer....

 

Italia og Franrike hadde bare uflaks at de ikke skorte flere mål...

 

Tviler på Nederland holder helt inn ;)

Med Van der sar i mål er det ikke sikkert noen slår Nederland...

Skulle virkelig ønske vi hadde en så god keeper...

Link to comment
Share on other sites

Kan vi slutte å hype opp Van der Saar nå? De fleste skuddene har jo gått rett på han. Og på frisparket til Pirlo så trengte han nesten ikke kaste seg en gang.

 

helt enig. de skyter han god sier jeg ;)

 

skjønner ikke hvorfor dere klager på Almunia synes han har stått fabelaktig i år jg. han har også hatt et par feber redninger ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan vi slutte å hype opp Van der Saar nå? De fleste skuddene har jo gått rett på han. Og på frisparket til Pirlo så trengte han nesten ikke kaste seg en gang.

 

helt enig. de skyter han god sier jeg ;)

 

skjønner ikke hvorfor dere klager på Almunia synes han har stått fabelaktig i år jg. han har også hatt et par feber redninger ;)

Synes folk skal slutte å hype opp Almunia. Faktumet er at vi har den uten tvil dårligste keeperen av topp 4 klubben. Ikke nok med at han ikke holder mål på strek, han er heller ikke god på igangssettingene. For all del, han er ikke elendig, men vi trenger en bedre keeper for å få tilbake sikkerheten i de bakre rekkene. Det er faktisk slik at jeg blir overasket hver gang Almunia gjør en kjemperedning, noe som ikke er et godt tegn. Man U fikk så å si like mange skudd på eget mål som det vi fikk - likevel slapp vi inn ekstremt mange flere mål. Det kan så klart også ha mye med at forsvarsspillerne våre ikke er like gode til å presse skytterne, men Almunia må klart ta sin del av skylda.

Link to comment
Share on other sites

Kan vi slutte å hype opp Van der Saar nå? De fleste skuddene har jo gått rett på han. Og på frisparket til Pirlo så trengte han nesten ikke kaste seg en gang.

 

helt enig. de skyter han god sier jeg ;)

 

skjønner ikke hvorfor dere klager på Almunia synes han har stått fabelaktig i år jg. han har også hatt et par feber redninger :lol:

Synes folk skal slutte å hype opp Almunia. Faktumet er at vi har den uten tvil dårligste keeperen av topp 4 klubben. Ikke nok med at han ikke holder mål på strek, han er heller ikke god på igangssettingene. For all del, han er ikke elendig, men vi trenger en bedre keeper for å få tilbake sikkerheten i de bakre rekkene. Det er faktisk slik at jeg blir overasket hver gang Almunia gjør en kjemperedning, noe som ikke er et godt tegn. Man U fikk så å si like mange skudd på eget mål som det vi fikk - likevel slapp vi inn ekstremt mange flere mål. Det kan så klart også ha mye med at forsvarsspillerne våre ikke er like gode til å presse skytterne, men Almunia må klart ta sin del av skylda.

 

Vel, hvis det er slik at du blir overrasket hver gang Almunia gjør en kjemperedning så har du vel til gode å bli overraska

 

Van der Sar er en klassekeeper og han er utrolig plasseringsdyktig. Siden han stort sett alltid står helt rett så kan det virke som om han blir skutt god. Han var den beste keeperen av Cech, Van Der Sar, Almunia og Reina i forrige sesong. Ingen tvil om det. Desverre er det heller ingen tvil om hvem som var dårligst av de fire

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Kan vi slutte å hype opp Van der Saar nå? De fleste skuddene har jo gått rett på han. Og på frisparket til Pirlo så trengte han nesten ikke kaste seg en gang.

 

helt enig. de skyter han god sier jeg ;)

 

skjønner ikke hvorfor dere klager på Almunia synes han har stått fabelaktig i år jg. han har også hatt et par feber redninger :lol:

Synes folk skal slutte å hype opp Almunia. Faktumet er at vi har den uten tvil dårligste keeperen av topp 4 klubben. Ikke nok med at han ikke holder mål på strek, han er heller ikke god på igangssettingene. For all del, han er ikke elendig, men vi trenger en bedre keeper for å få tilbake sikkerheten i de bakre rekkene. Det er faktisk slik at jeg blir overasket hver gang Almunia gjør en kjemperedning, noe som ikke er et godt tegn. Man U fikk så å si like mange skudd på eget mål som det vi fikk - likevel slapp vi inn ekstremt mange flere mål. Det kan så klart også ha mye med at forsvarsspillerne våre ikke er like gode til å presse skytterne, men Almunia må klart ta sin del av skylda.

 

Vel, hvis det er slik at du blir overrasket hver gang Almunia gjør en kjemperedning så har du vel til gode å bli overraska

 

Van der Sar er en klassekeeper og han er utrolig plasseringsdyktig. Siden han stort sett alltid står helt rett så kan det virke som om han blir skutt god. Han var den beste keeperen av Cech, Van Der Sar, Almunia og Reina i forrige sesong. Ingen tvil om det. Desverre er det heller ingen tvil om hvem som var dårligst av de fire

 

BE

Helt enig. Almunias plasseringer særlig på frispark er helt ubegripelige. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan Wenger kan unngå å se det er så mange flere keepere der ute som er bedre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...