Jump to content

Vår defensive midtbanespiller, sesongen 2008/09


helgeaarsvoll

Vår defensive midtbanespiller, 2008/09  

88 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ser at mange misforstår konseptet med sentrale midtbanespillere her - altså, bare fordi man er sentral midtbanespiller ebtyr ikke det at Wenger nødvendigvis bruker dem sammen med Fabregas uten videre. Siden Wenger har vært i klubben har han alltid operert med en dyp midtbanespiller som har hatt mye defensivt ansvar (les: Petit, Vieira, Gilberto og Flamini). Derfor bør altenrativene Diaby og Denilson utelukkes som mulige erstattere....

 

I realiteten tror e derfor Wenger kun ser Djorou, Gilberto, Song og kanskje til og med Kolo Toure som mulige erstattere. Han har allerede uttalt seg at han ser for seg Diaby som en mer offensiv spiller enn Vieira, og tviler derfor på at han er villig til å omskolere han. Denilson er en mer enn kopi av Fabregas, til tross for at han er litt hissigere i taklingene (hehe, så Bburn-kampen borte live; håpløs takling). Håper uansett han bringer inn noe engelsk, f.eks Barry på midtbanen som stråler guts og glory. Ein fin type å ha på laget i tillegg, selv om han kanskje hadde foretrukket å være på et lag med flere engelskmenn.

 

Jeg tror de fleste her inne skjønner at midtbanespilleren vi snakker om skal ha det defensive området bak Fabregas som ansvarsområde. Og jeg tror også de fleste er klar over at det er rollen som spillerne Petit, Vieira, Gilberto og Flamini hadde.

 

Når jeg tenker meg om har Wenger sagt at vi må styrke det defensive foran neste sesong. Og at vi trenger å vinne mer i høyden. Så spørs det om han sikter til en forsvars- eller midtbanespiller som skal gjøre dette. Jeg er nok enig i at vi skulle hatt inn en defensiv midtbanespiller med tempo, høyde og styrke. En Barry er jeg absolutt åpen for.

 

Dersom Wenger drar Djourou opp av hatten... :)

Link to comment
Share on other sites

tror nok at gilberto fikk sesongen sinn ødelagt av div grunner i fjord og er sikkert på at han kan gjøre en mye bedre sesong i år, men er usikker på om han klarer og kopiere flamini sinn fantastiske sesong..

 

og mener derfor at vi trenger en forsterkning her, synes det vil være et litt for stort sjansespill og ike hente inn noen på denne plassen

Link to comment
Share on other sites

Det gjør han ikke til en bedre midtbane i PL. Jeg tror alle her på forumet ville ha han bort fra laget før, da Wenger brukte han som midtbane.

 

Det var vel et par stykker som hevdet det samme om en viss Flamini for kun ett år siden. Nå hyles det om at vi ikke klarer å holde på stjernespillerne fordi vi mistet ham.

Når spillerne er i den alderen skjer forandringene brått, det kan godt være at nettop Song blir vår "nye Flamini". Jeg synes Song har vært stødig i det jeg har sett av ham. Wenger har riktignok uttalt at han ser for seg Song som midtstopper, men forandringer kan skje. Alt for tidlig å avskrive "Ronaldinho", spør du meg..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nå er Gilberto ute.

 

Kan Djourou være kaninen i hatten? Det hadde vært ufattelig morsomt om Wenger tok en "Flamini" og lot en av "de på vei ut" få tillit. Og da hadde vi også fått hodestyrke på midten! Nei, dette blir vel bare et febrilsk forsøk på å komme frem til en løsning... :P

 

Ellers irriterer det meg at Song liksom er klubbet til å være midtstopper. Jeg tror han ville vært et bra anker på midten. Denilson har også flere kvaliteter som gjør ham til en verdig konkurrent. Diaby har høyden, men ville vel ikke ønske å gå inn i en hodeduell? Jeg er derimot åpen for en omskolering! :)

Link to comment
Share on other sites

Nå er Gilberto ute.

 

Kan Djourou være kaninen i hatten? Det hadde vært ufattelig morsomt om Wenger tok en "Flamini" og lot en av "de på vei ut" få tillit. Og da hadde vi også fått hodestyrke på midten! Nei, dette blir vel bare et febrilsk forsøk på å komme frem til en løsning... :blink:

 

Ellers irriterer det meg at Song liksom er klubbet til å være midtstopper. Jeg tror han ville vært et bra anker på midten. Denilson har også flere kvaliteter som gjør ham til en verdig konkurrent. Diaby har høyden, men ville vel ikke ønske å gå inn i en hodeduell? Jeg er derimot åpen for en omskolering! :lol:

Smart tenkt Helge.. Sier meg veldig enig med deg.. Djorou har absolutt fortjent det, og han kan være typen..

Song er og blir en Midstopper, han er dessverre for treg i både bein og fattningen til og bli den nye " Flamster'n "

Denilson har jeg stor tru på sammen med Cesc, er han jeg håper mest på.. kan også være att det blir ett formasjonsskifte.. Rosicky er også en spiller jeg vil se sammen med Cesc sentralt på midten..

 

Ikke vet jeg, men det gjør Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Nå er Gilberto ute.

 

Kan Djourou være kaninen i hatten? Det hadde vært ufattelig morsomt om Wenger tok en "Flamini" og lot en av "de på vei ut" få tillit. Og da hadde vi også fått hodestyrke på midten! Nei, dette blir vel bare et febrilsk forsøk på å komme frem til en løsning... :blink:

 

Ellers irriterer det meg at Song liksom er klubbet til å være midtstopper. Jeg tror han ville vært et bra anker på midten. Denilson har også flere kvaliteter som gjør ham til en verdig konkurrent. Diaby har høyden, men ville vel ikke ønske å gå inn i en hodeduell? Jeg er derimot åpen for en omskolering! :lol:

 

Etter min mening har Song fungert meget bra som midtstopper, men allikevel ser jeg på ham som nærmere førsteelveren enn både Diaby og Denilson. Diaby sliter jeg med å se at skal være den nye Vieira, og Denilson beviste veldig lite forrige sesong (han viste imidlertid en del sesongen før der igjen).

 

Gilberto ut er meget negativt, og det virker for tynt på sentralen nå. Song er midtstopper fra og med nå, og Rosicky kommer nok til å bli brukt i en fri kantrolle når han blir skadefri.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...