Jump to content

Hvil i fred


Mr Chapman

Recommended Posts

Jeg er ikke interresert i skisporten at det gjør noe, men da jeg kom hjem fra skolen i dag og leste at Kjell Kristian Rike var død ble jeg fryktelig trist. Han kommenterte jo på TV senest i vinter! Jeg lurer på hvordan det skal bli å se på skiskyting nå, det blir uansett aldri det samme uten Kjell Kristian Rike. Mine kondolanser går til familien hans og de som sto han aller nærmest.

 

Kjell Kristian Rike; RIP!

Link to comment
Share on other sites

Utrolig trist! Liten tvil om at Rike har vært en av de viktigste personene når det gjelder moderne sportssendinger på TV i Norge. Og selv om det var ski og skyting som lå hans hjerte nærmest er det utrolig hvor allsidig han var. Han kunne steppe inn og gjøre en kvalitetsjobb og kommentere med naturlig innlevelse i nær sagt hvilken som helst idrett, fotball inkludert. Imponerende. Hans innsats vil bli stående, og særlig innenfor skiskyting som TV-sport vil det jo nå bli et tomrom som det blir omtrent umulig å fylle fullt ut. "Å kommentere etter Rike" vil vel bli en frase på lik linje med å "hoppe etter Wirkola".

Link to comment
Share on other sites

Når jeg leste nyheten i går ble jeg rett og slett TOTALT sjokkert! Tror enda ikke jeg har kommet over det. Som sagt, for en entertainer, for et engasjement, for en røst og for en utrolig lidenskap for idrett.

Skiskyting blir aldri det samme, har også dårlig tro på at Herwig fortsetter etter dette :)

 

Skal også nevnes at han faktisk ikke var veldig gamle karen :P ....

Og sender kondolanser til alle som sto ham nærest. Følte meg nesten nær han selv på en måte... Har hørt han så mange ganger og han ga så mye av seg selv hver gang...

HVIL I FRED, OG TAKK FOR ALT DU HAR GITT TIL SKISKYTING OG DET NORSKE FOLK!

Link to comment
Share on other sites

Utrolig trist! Liten tvil om at Rike har vært en av de viktigste personene når det gjelder moderne sportssendinger på TV i Norge. Og selv om det var ski og skyting som lå hans hjerte nærmest er det utrolig hvor allsidig han var. Han kunne steppe inn og gjøre en kvalitetsjobb og kommentere med naturlig innlevelse i nær sagt hvilken som helst idrett, fotball inkludert. Imponerende. Hans innsats vil bli stående, og særlig innenfor skiskyting som TV-sport vil det jo nå bli et tomrom som det blir omtrent umulig å fylle fullt ut. "Å kommentere etter Rike" vil vel bli en frase på lik linje med å "hoppe etter Wirkola".

kunne ikke sagt det bedre selv

Link to comment
Share on other sites

En hedersmann har gått bort!

 

Personlig vil jeg best huske ham som mannen som kommenterte Arsenal-Parma i Parken. Lyden av "one nil to the Arsenal" og Rikes spontane hyllest av Alan Smith efter kampens eneste mål, sitter som klistret i minnet og gir meg fortsatt gåsehud bare ved tanken.

 

RIP

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...