Jump to content

Lee Dixon


vieira04

Recommended Posts

Vi var inne på Lee Dixon i en annen tråd, og jeg kunne ikke la være på å tenke på mannen og et annet mål jeg husker godt. Forøvrig det første målet i linken, hjemme mot Chelsea. (husker ikke helt årstallet..)

Så fant jeg en link med et par andre mål også :D Enjoy!

 

 

Lee, var en trofast og meget god høyre back. Sikker som banken på straffe, og jeg elsket hans innsatsvilje.

Link to comment
Share on other sites

Litt info om Lee Dixon:

 

Kom til Arsenal 1988, og spilte i klubben til 2002.

458 kamper og 24 mål for Arsenal. (22 landskamper for England, og 1 mål)

Tidligere klubber:

Burnley, Chester, Bury, og Stoke City.

 

Dixon var en offensiv back på den tiden, selv under "boring Arsenal" epoken å være. Et meget farlig høyrebein, gav Smith, Campbell og Quinn gode baller å jobbe med.

Stabil back, som ofret seg for laget. Typisk engelsk spiller med hjerte utenfor drakta under den perioden.

Med Winterburn, Adams, Bould, O`Leary, og bl.a Linighan dannet han grunnmuren med forsvarsarbeid som man enda snakker om på løkkene rundt omkring i verdens land.

 

Har ikke tid til å skrive et lengere innlegg om Dixon nå...men det finnes flere på forumet som sikkert kan ta tråd videre om det ønskes.

Kanskje mars blir en mimre måned? (venter i spenning på Chaz og hans hukommelse)

Link to comment
Share on other sites

Vi var inne på Lee Dixon i en annen tråd, og jeg kunne ikke la være på å tenke på mannen og et annet mål jeg husker godt. Forøvrig det første målet i linken, hjemme mot Chelsea. (husker ikke helt årstallet..)

Så fant jeg en link med et par andre mål også :D Enjoy!

 

 

Lee, var en trofast og meget god høyre back. Sikker som banken på straffe, og jeg elsket hans innsatsvilje.

 

Husker godt Dixon ja og han er en stor legende uten tvil!

 

Husker også da vi spilte FA cup finale mot Liverpool i 2001 da vi ledet 1-0 til det var under 10 minutter igjen av kampen, men Owen scoret 2 relativt kjappe mål og på det siste målet til Owen, så tenkte eg: "nei og nei, dette holder ikke Dixon, nå er du blitt for treg!".

Owen løp fra han og satt ballen i gollen bak en annen Arsenal legende, nemlig Seaman!

 

Etter den kampen ble vel Lauren mer eller mindre fast på laget om eg ikke husker helt feil..

Link to comment
Share on other sites

Kan vel nesten tør og påstå at det er ingen andre som har sprunget så masse opp og ned på høyresiden på Highbury som Lee Dixon. Som manger sier her så var han en trofast og solid høyreback, men det måtte ta slutt til slutt. Noe som vett hva han drive med idag?

 

Når vi er inne på mål som Dixon skåret kan vi vel ikke glømmet et selvmål som nesten var fra midtbanen som han lobbet over egen keeper og i krysset. Lengendarisk. :D Prøvde å finne det på youtube men fekk ikke tid til å lete godt nok trur eg...

Link to comment
Share on other sites

http://en.wikipedia.org/wiki/Lee_Dixon

 

Her finner man mere om vår kjære Dixon. Så forøvrig at Dixon`s legendariske selvmål var på samme youtube link som øverst. SNADDERMÅL, bare synd det var feil vei. hehe

 

Så det jeg også, en vakker lobb :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det der ser ut som superLee ja.

Men den drakta han hadde på seg såg ut som den var designa av Roger i Pondus.

Kanskje dette er det definitive gjennombrotet for han, superhelttegneserie med Lee Dixon i hovedrolla.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...