Jump to content

Ricardo Quaresma


pacman

Recommended Posts

Vil ikke si Ronaldo var så go lanskampen i går, typisk han er som regel bare go mot de dårlige laga.

 

Syns han er veldig oppskrytt spiller, syns Quaresma var en del bedre bedre en Ronaldo mot Italia i går.

 

Go spiller hadde passa inn i Wengers manskap, for de han er en typisk ving spiller ikke noe vi har i dag.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke si Ronaldo var så go lanskampen i går, typisk han er som regel bare go mot de dårlige laga.

 

Syns han er veldig oppskrytt spiller, syns Quaresma var en del bedre bedre en Ronaldo mot Italia i går.

 

Go spiller hadde passa inn i Wengers manskap, for de han er en typisk ving spiller ikke noe vi har i dag.

 

Hvis du har fulgt med på fotball de siste par årene synes jeg det er rart at du synes at han er en oppskrytt spiller. Han har jo scora mål i bøtter og spann i fjor og i år og nesten blitt kåra til verdens beste spiller (eller hva det heter for no!). Men du skal få ha den meningen!

 

Quaresma har jeg sett altfor lite til å uttale meg om, men er enig at vi kunne hatt behov for en skikkelig venstreving for å avlaste/utfordre Rosicky på vår venstre side. Nå ser det jo ut som Wenger har gått mer og mer bort fra rene vinger etter at Overmars dro. Pires og Rosicky trekker mer inn i midtenenn sin forgjenger. Selv om kjøpet av Reyes kanskje var et forsøk på å ha flere typer spillere ute på venstrekanten!

Link to comment
Share on other sites

Do we need wingers?

 

Clichy and Sagna seem to do a great job of giving us width, they have started the moves for many goals this year and set up there fair share. City, seemed to suffer because of Petrov today. He is great on the ball, but my god the man is lazy! Would we be as good defensively if we didn’t have our wide players covering the full backs? I have my doubts. It just seems too simplistic to say Arsenal need wingers… In a team that scores plenty of goals already, I don’t see why we would need more at the expense of defence?

 

Er helt enig med bloggeren hos "Le Grove". Synes vi har gode nok vinger fra før, og da Vela kommer i sommer, vil det å bruke £20 millioner på Quaresma være bortkastet. Med den prislappen vil nok mesteparten bli skuffet uansett.

et godt poeng. har vært litt snakk om "den nye vingen" og at dette i motsetning til tidligere er en spiller som nødvendigvis ikke er så god med den foten som vender mot kanten han spiller på (venstre fot for venstre ving), men at han trekker mer innover i banen for å komme med kortere gjennombruddspasninger og skudd med den andre foten (den som vender innover mot banen, altså høyre fot for venstreving). de tradisjonelle ving oppgavene, altså å bryte gjennom på kanten blir overlatt til det som lenge har vært den moderne sidebacken og som overlapper med "den nye vingen". dette er den filosofien Wenger tilsynelatende har gått over til, mest etter at Pires og Ljungberg forlot klubben, men også i slutten av deres periode. like it or not, men Quaresma er ikke en slik type ving.

 

jeg mener at i den grad Wenger benytter offensive kantspillere er det i form av spisser a la Eduardo, Henry, Walcott og kanskje van Persie. i det siste har han villet "parre" slike typer med store tanksenter som er gode med ballen, a la Bendtner og Adebayor. dette gjør at han kan variere spillet mer og han er ikke avhengig av å bare bruke den tradisjonelle 4-4-2 oppstillingen, men formasjonen kan dynamisk forandre seg under spillets gang, litt sånn som Brasil og Barcelona endrer formasjon fordi de har typer med mange forskjellige kvaliteter.

 

Det er nok som du sier roger_rabbit74, at det er utelukket med et kjøp for den prisen. Men det er bare på grunn av Wengers innkjøpspolicyer. £20 000 000 for Quaresma, er nok ikke overprising er jeg redd.

 

Tenk å hatt en verdensklasse backup som kan spille på begge vinger. Tenk å ha sluppet å være livredd hver gang Tomas eller Alex ble skadet.

 

Jeg sier kjøp! Vil ikke se ham på motsatt ving som en viss Cristiano i United.

selv om du skulle ønske en alternativ oppkjøpspolitikk Helmik, så tror ikke du får med deg så mange på å kjøpe en back up til 20 millioner. dersom Wenger skulle slå transferrekorden, så ville det vært en stjernespiller med opsjon på førstelagsplass. Quaresma ville med andre ord betydd farvel til Hleb eller Rosicky.

 

når Wenger kjøper en back up-spiller så er det unge karer som gradvis for spilletid, mens de utvikler seg. Reyes ble nevnt ovenfor. tror Wenger brendte seg på å kjøpe en så ung spiller, som til slutt ikke leverte varene over tid, men ville forlate klubben før innkjøpsprisen var "betalt tilbake".

 

men for all del, bare ønsk i vei :blink:

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke si Ronaldo var så go lanskampen i går, typisk han er som regel bare go mot de dårlige laga.

 

Syns han er veldig oppskrytt spiller, syns Quaresma var en del bedre bedre en Ronaldo mot Italia i går.

 

Go spiller hadde passa inn i Wengers manskap, for de han er en typisk ving spiller ikke noe vi har i dag.

 

Hvis du har fulgt med på fotball de siste par årene synes jeg det er rart at du synes at han er en oppskrytt spiller. Han har jo scora mål i bøtter og spann i fjor og i år og nesten blitt kåra til verdens beste spiller (eller hva det heter for no!). Men du skal få ha den meningen!

 

Quaresma har jeg sett altfor lite til å uttale meg om, men er enig at vi kunne hatt behov for en skikkelig venstreving for å avlaste/utfordre Rosicky på vår venstre side. Nå ser det jo ut som Wenger har gått mer og mer bort fra rene vinger etter at Overmars dro. Pires og Rosicky trekker mer inn i midtenenn sin forgjenger. Selv om kjøpet av Reyes kanskje var et forsøk på å ha flere typer spillere ute på venstrekanten!

 

Okei Ronaldo er enda ung men han viser ikke så mye mot de beste laga spør du meg, da blir han som regel borte i kampene.

 

For Portugal også har han ikke vist så mye mot lag som Italia og Frankrike o.s.v

 

Henry er en spiller som som regel alltid skorte mot de beste laga som LiverPool, Man Utd, Chelsea, Juventus, Inter og Real o.s.v i CL.

 

Han skorte mot Brasil i Vm og Italia i EM kvaliken like etter, en spiller som virkelig hadde fortjent å bli kåra til værdens beste.

 

Ser vi på stattestikken har Ronaldo mye i gjen før han kan sies å være den beste i værden.

 

Da mener jeg en spiller som alltid er go mot lag som Sunderland, Reading, Fulham o.s.v

 

Men så å si vær kamp mot oss og Chelsea så blir han borte i kampene.

 

Ikke mye han viste mot Italia heller har til gode å se Ronaldo go for Portugal også.

 

Quaresma er en veldig lik type som Nani og Ronaldo har de ballen i benia klarer du ikke få tak i den he he

 

Er Portugal serien er vel Quaresma i en klasse for seg selv :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

http://www.fansfc.com/frontpage/frontpagen...p?newsid=183326

 

Dersom Quaresma kun koster £5 mill etter sesongslutt, sier jeg bare løp og kjøp. Lurer dog på om det er hold i dette ryktet?

 

Quaresma koster vel £5 mill hvis klubben blir kjent skyldig i anklagene og rykker ned, så da stemmer nok prisen, men nå er det jo ikke sikkert at de blir det da :)

Link to comment
Share on other sites

Kanskje ikke et typisk Wenger-kjøp, men håper han kommer til oss i sommer.

Har tro på at han kan bli veldig nyttig for oss. Vi trenger spillere som kan drible og utfordre på kant.

 

Tror derimot han desverre velger en klubb i Spania eller Italia.

Men håper jeg tar feil da. :)

Link to comment
Share on other sites

Han vil så klart aldri koste kun £5 mill, men det blir eventuelt (hvis Porto i det hele tatt rykker ned) startprisen. Wenger er fryktelig god til å presse priser ned, så en bargain-deal blir det nok uansett dersom vi skulle være så heldige at vi får han. Quaresma har tidligere uttalt at han gjerne vil spille for oss, så det er nok ikke der problemet kommer til å ligge.

 

Hvis han først kommer til klubben, håper jeg at han legger igjen den skitne delen av den portugisiske spillestilen sin. Skuespill og andre utenomsportsligheter på banen vil jeg ha med frabedt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis han først kommer til klubben, håper jeg at han legger igjen den skitne delen av den portugisiske spillestilen sin. Skuespill og andre utenomsportsligheter på banen vil jeg ha med frabedt.

 

Nå har jeg bare sett Quaresma en håndfull ganger, man kan ikke huske og ha sett noe i den kategorien. Er veldig imponert over det jeg har sett, men prisen høres for god ut til å være sann! Men det dobbelte er også en gi-bort-pris..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ricardo Quaresma hva skjedde med den spilleren som var så go de siste sessongen i POrto og han var go nede i portugal mot oss i CL. Husker han ble henta av Inter Milan, fikk bare noen få kamper og fikk en skade så ble han utlånt til Chelsea siden har vi ikke hørt noe mere om den spilleren. Ser han heller ikke er i troppen til Portula i VM en spiller som er ganske så lik Rondalo og Robben på sitt beste i spille stil. Jeg tror INter hadde for mange goe stjerner og han fikk lite muligheter der. ER et godt bevis på hva som skjedde med Hleb i Barca lite spille tid og en alt for go spiller til å sitte på benken. PÅ tide han finner seg en ny klubb for å for et løft på karieren sin i gjen. Hadde vært godt for han å komme til Arsenal hadde passe godt inn i spille stilen og en ving spiller som er umulig å få tak i ballen når han har den i beina utrolig go tecknikk. TRor neppe Inter skal ha mye for han nå etter han er ute i kula i Inter. Nani er ikke bedre spiller en Quaresma og Wenger ville løfta den gutten til å bli en enda bedre spiller. HUsker flere kamper for Portugal før Quaressma skorte stadig mål for Portugal i kvalikken til Em og under Em. GReit gutten er ute i kulda i INter men han burde helt klart vært i VM troppen til POrtugal :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg bare sett Quaresma en håndfull ganger, man kan ikke huske og ha sett noe i den kategorien. Er veldig imponert over det jeg har sett, men prisen høres for god ut til å være sann! Men det dobbelte er også en gi-bort-pris..

 

 

Vi har nok av filmere i Arsenal Quaresma er ikke no være en de spilleren... slik har fotballen blitt i dag.

 

Til å Med Messie og Ronaldo filmer stadig vekk, slik har fotballen blitt de siste 3-4 åra at spillere filmer mer på mer å de vet Dommeren blomser frispark. Chamak filmer stadig i Frankrike er bare slik det er ser jo DRogba han er jo kongen på filming. PIres filma ofte også den tiden i Arsenal ikke ofte men han gjore det til tider. Var fin den han løper inn i 16 hekter seg selv i egne ben og få staffe så slutt å si Quaresma er være en andre til å filme da må man ta alle filmer og det kommer aldri til å skje. Hleb og Emmanuel Eboue er de som har de værste til å filme serlig Eboue detter som en pottet sekk tror neppe Quaresma er være.

VÆrste er jo at Steven Gerrard og Roony stadig prøver folme seg til staffe i flere kamper de siste 3-4 år og de er Engelske. Serlig vi i Arsenal vet godt Roony alltid klarer å få en staffe mot oss om mange ganger har han filma så ikke kom å si Quaresma er så mye være en de spillere jeg har nevn, spiller i dag på topp nivå filmer seg ofte til straffer. Eduardo også mot Celtic var film så det holdt så du burde tenke deg tlitt om ossen fotballen har blitt de siste 3-4 åra Chamakh har også filma noen ganger i år slik er fotballen 2009/2010

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...