Jump to content

Ricardo Quaresma


pacman

Recommended Posts

Transfer speculation: Ricardo Quaresma to Arsenal (£20 million)

Portuguese players are very much flavour of the month at the moment- or Portuguese speakers overall.

 

 

According to the People, Arsene Wenger is going to chase midfielder Ricardo Quaresma during the summer and is prepared to shell out a big fee to get him.

 

 

Manchester United's special relationship with Sporting Lisbon isn't an obstacle here but Wenger can expect competition from a host of top clubs.

 

 

At 24, Quaresma would fit into Wenger's policy of buying players with the capacity to improve rather than those that have reached their prime.The player has the necessary technical skills to fit in and provide more options in the centre.

 

 

With Gilberto likely to be gone at the end of this season and the restless Lassana Diarra sold to Portsmouth, Wenger has a space on his roster.

Link to comment
Share on other sites

Tror han heller statset på ett talent som kan være reserve for flamster eller fabster

Seriøst? Hva er da Diaby, Denilson og Song da? Håper ikke du tenker på flamster som Flamini og fabster som Fabregas, for om vi ikke har talenter på sentral midtbane vet ikke jeg.. Og om man trenger fire talenter som skal kjempe om to plasser, da er det noe feil..

 

Og over til topic:

Ricardo er en spiller jeg godt kunne tenkt meg i Arsenal-trøyen, da han er en spiller som kan drible enhver back i PL, og ikke minst slå gode innlegg og skjære inn om han vil.. Tror Adebayor kunne daratt stor nytte av å ha Quaresma på kanten, og et godt innlegg til Adebayor = mål!

Men så er det jo prisen da, og jeg regner med at han her ikke vil gå for under £18 millioner pund, MINST.. Og der er penger det.

Så vi får la Wenger ta sitt valg, og det er nok han som vet best ^_^

Link to comment
Share on other sites

£20 million?! glem det! spekulasjoner og fantasifoster..

 

dessuten, dersom vi skulle bruke 20 millioner pund på en back up, så er Quaresma ving og foretrekker høyrefoten. altså ville han blitt en back up for Hleb som han ville kostet over dobbelt så mye som.

 

jeg ler inni meg.. ^_^

Link to comment
Share on other sites

...så er Quaresma ving og foretrekker høyrefoten.

Så foretrekker han i tillegg å spille venstre kant da..

joa. om du absolutt vil så blir han backup for Rosicky, som han også koster over dobbelt så mye som, sammen med Vela som ser ut som han skal bli ving i Osasuna. :lol:

 

har sett Wenger bruke penger mer fornuftig enn dette og tror han må rammes av slag og bli injisert med meth for at han skulle blåse 20 millioner pund på en back up spiller..

Link to comment
Share on other sites

£20 million?! glem det! spekulasjoner og fantasifoster..

 

dessuten, dersom vi skulle bruke 20 millioner pund på en back up, så er Quaresma ving og foretrekker høyrefoten. altså ville han blitt en back up for Hleb som han ville kostet over dobbelt så mye som.

 

jeg ler inni meg.. :lol:

 

Enig!

Link to comment
Share on other sites

...så er Quaresma ving og foretrekker høyrefoten.

Så foretrekker han i tillegg å spille venstre kant da..

joa. om du absolutt vil så blir han backup for Rosicky, som han også koster over dobbelt så mye som, sammen med Vela som ser ut som han skal bli ving i Osasuna. :lol:

 

har sett Wenger bruke penger mer fornuftig enn dette og tror han må rammes av slag og bli injisert med meth for at han skulle blåse 20 millioner pund på en back up spiller..

 

 

Om han blir backup for Rosicky vil da si at han får spille flere kamper enn Rosicky. Tomas er jo skadet hele tiden.

 

Selv har jeg meget lyst til å se Quaresma i Arsenal sine farger, men som folk sier så skjer det tvilsom med den prislappen.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok som du sier roger_rabbit74, at det er utelukket med et kjøp for den prisen. Men det er bare på grunn av Wengers innkjøpspolicyer. £20 000 000 for Quaresma, er nok ikke overprising er jeg redd.

 

Tenk å hatt en verdensklasse backup som kan spille på begge vinger. Tenk å ha sluppet å være livredd hver gang Tomas eller Alex ble skadet.

 

Jeg sier kjøp! Vil ikke se ham på motsatt ving som en viss Cristiano i United.

Link to comment
Share on other sites

Kommer aldri til å skje! Har ingen som helst tru på at Quaresma kler på seg arsenal drakten komende sommer :) Husker meget godt at mange arsenal fans drømte om han i sommmer(inkludert meg) Men er han dyr så kjøper ikke Wenger. Han har stor stolthet og tar økonomien til arsenal veldig seriøst + at han får tilfredstillelse tror jeg i og finne ukjente spillere til 1/3 del av prisen( noe vi alle vet :) ). Så vi får nok heller håpe at han finner flere juveler til sommeren. Quaresma ender sikkert opp i kjøpeglade lag som Liverpool, Chelsea eller United hvis vi tenker PL. Er generelt negativ til kjøp av spillere jeg har sansen for, forde det skjærer seg alltid. Er nok fortsatt "skuffet" over at vi ikke kjøpte en av mine største favoritter i Ribery, he, he. Nå har ikke Wenger kjøpt en spiller enda som jeg har sansen for fra før av(bortsett fra Baptista da, mer trenger vi ikke si der :lol: ) Men fotballen er rund og man vet aldri hva som kan skje når vinduet åpner seg igjen.

Link to comment
Share on other sites

Do we need wingers?

 

Clichy and Sagna seem to do a great job of giving us width, they have started the moves for many goals this year and set up there fair share. City, seemed to suffer because of Petrov today. He is great on the ball, but my god the man is lazy! Would we be as good defensively if we didn’t have our wide players covering the full backs? I have my doubts. It just seems too simplistic to say Arsenal need wingers… In a team that scores plenty of goals already, I don’t see why we would need more at the expense of defence?

 

Er helt enig med bloggeren hos "Le Grove". Synes vi har gode nok vinger fra før, og da Vela kommer i sommer, vil det å bruke £20 millioner på Quaresma være bortkastet. Med den prislappen vil nok mesteparten bli skuffet uansett.

Link to comment
Share on other sites

Do we need wingers?

 

Clichy and Sagna seem to do a great job of giving us width, they have started the moves for many goals this year and set up there fair share. City, seemed to suffer because of Petrov today. He is great on the ball, but my god the man is lazy! Would we be as good defensively if we didn’t have our wide players covering the full backs? I have my doubts. It just seems too simplistic to say Arsenal need wingers… In a team that scores plenty of goals already, I don’t see why we would need more at the expense of defence?

 

Er helt enig med bloggeren hos "Le Grove". Synes vi har gode nok vinger fra før, og da Vela kommer i sommer, vil det å bruke £20 millioner på Quaresma være bortkastet. Med den prislappen vil nok mesteparten bli skuffet uansett.

 

Quaresma ville vell neppe blitt reserve veldig lenge, spiller av hans kaliber hadde nok blitt førstevalg etter kort tid. Håper Wenger henter han jeg, men tviler på at Wenger henter en spiller for 20 millioner £.

Link to comment
Share on other sites

Har sett en sånn skryte video av han. God teknikk og det virker som han har gode avslutninger foran mål, men jeg er ikke så imponert at jeg syns han er verd så mye penger. De fleste målene ble vist 3-4 ganger i videoen :) . Så det var egentlig ikke så mange av dem.

 

Vela får jo viktig erfaring nå, og jeg vil heller se han blomstre i Arsenal når han kommer tilbake fra utlån.

Link to comment
Share on other sites

Ricardo Quaresma sier jeg ja takk til hver dag i uken 52 uker i året.

 

Quaresma gir oss flere spillalternativer, etter som han har en annerledes spillerstil enn Hleb og Rosicky. Føler at disse to ofte blir litt for like når de er på banen samtidig. Ett eventuelt kjøp av Quaresma tro jeg hadde ført til backup-rolle eventuelt exit for Rosicky.

 

Men har liten tro på at det ligger mye sannhet i dette ryktet, med tanke på Wenger's transferpolitikk. Vil bli meget overrasket dersom han bruker så mye penger på en spiller.

 

Det snakkes om at han ikke er verdt £20 mill. Vel, for å være ærlig, så kan vel det sies om 99% av alle transfersummer

Link to comment
Share on other sites

Har sett en sånn skryte video av han. God teknikk og det virker som han har gode avslutninger foran mål, men jeg er ikke så imponert at jeg syns han er verd så mye penger. De fleste målene ble vist 3-4 ganger i videoen :blink: . Så det var egentlig ikke så mange av dem.

Seriøst? Dømmer du han etter en skryte video du har sett?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...