Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

Etter å ha oppdatert lagene på Fifa09 i går, spilte jeg med Arsenal, og det var en fryd å se på Lagoppsettet før kampen. Midtbanen var i en 4-5-1 taktikk slik: Walcott, Nasri, Fabregas, Rosicky, Arshavin. Herlig frekk midtbane. Ikke så mange defensive fibrer der, men i en 4-5-1 formasjon trenger man kanskje ikke det. Håper alle blir friske slik at vi kan mønstre denne femmern. Og hvis noen tenker at Arshavin er litt gammel; Se på spillere som er litt like, som Nedved som er med på øverste nivå enda, selv om han blir 37...

 

(På papiret er jo ikke "reservefemmern" på midten så verst heller med Eboue, Denilson, Song, Diaby, Vela. Tredjerekka er ungdommelig og består av Simpson, Ramsey, Wilshere, Merida, Gibbs.)

Roar Strand er også et godt eksempel :P

 

27 er da ingenting.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Tror som Wenger sier en ikke skal se på Arshavin som noen redningsmann. Han trenger tid for å spille seg inn. Kanskje lengre enn hva folk liker.

 

Tror heller ikke vi skal forvente mirakler fra Arsjavin, ihvertfall ikke umiddelbart siden han er litt ute av trening. Men ankomsten hans bør vel uansett være et løft, og gi laget generelt inspirasjon til å yte litt ekstra. Nå får han nesten en halv sesong på å spille seg inn, og Arsenal bør stille sterkere før neste sesong. I tillegg til Arsjavins ankomst er jo hele laget blitt enda et år eldre og mer modne, og Wenger har muligheter til å skifte ut de som per i dag (og trolig neste sesong) ikke har det som trengs. Men som sagt, selv om vi ikke skal forvente at han blir matchvinner allerede på søndag (uansett hvor stort det hadde vært!), bør vel dette gi økt optimisme?

 

For øvrig påfallende hvor liten aktivitet det plutselig ble på denne tråden. Tydelig at lufta gikk litt ut av folk når spenningen endelig ble utløst! :P

Link to comment
Share on other sites

Tror også han trenger tid, nå kan han bruke dette halve året på å spille seg inn i engelsk fotball, tror det er ganske stor forskjell fra det han er vant med i russland. men selv om han ikke nødvendigvis gjør den store forskjellen på banen nå tror jeg det vil løfte laget å få inn en så god spiller, tror det er inspirerende både for de etablerte stjernene og de yngre som kommer opp.

 

Nå er det bare å begynne å jobbe så vi får inn en defensiv midtbane og en klassekeeper til sommeren, så begynner det å ligne på noe igjen. En midtstopper hadde heller ikke vært å forakte!

Link to comment
Share on other sites

Har nå sett Arshavin, og må si at det er mye som imponerer meg. MEN det gjorde også Jeffers, Wiltord og Reyes, som er noen av de andre dyre kjøpene Wenger har gjort. Slik jeg ser det er det en ting jeg tror og håper skiller han fra Reyes og Wiltord (begge gjorde det brukbart for klubben, men ble ikke de stjernene som alle håpte på), og det er at han kommer fra en russisk liga som spiller litt røffere fotball og med lignende klima som i England. Derfor håper jeg han står litt mer rustet for tøffe taklinger, og er han en ekte russer kommer han til å fnyse av de håpløse angrepene fra folk som Neville, Butt og Griffin.

 

Gleder meg, men jeg tror nok han trenger litt tid til å bli varm i trøya. Endelig ser jeg konturene av et litt mer rutinert førsteellever, som kan ta Arsenal tilbake som invinsibles.

 

Almunia

Sagna/Kolo - Djorou - Gallas - Clichy

Arshavin - Fabregas - Denilson - Rosicky

Adebayor - Van Persie

Subs: Sagna/Kolo, Senderos, Walcott, Song, Nasri, Bendtner, Eduardo, Wilshere, Vela, Ramsey

 

Etter min meining er det slik et lag bør se ut, og så bør man ta ut de "relativt" gamle så fort de er ute av form.

 

Drømmelaget mitt ville fort skiftet ut Gallas med ein type som Hangeland eller ein annen posisjonssterk forsvarer. Samtidig som e ville bytta ut Denilson med ein type som ligner Flamini, Gilberto eller Vieira. Adebayor ville heller ikke vært på mitt drømmelag, ikke fordi han ikke har evnene, men fordi han ikke er konsistent nok. Sånn sett tror jeg Eduardo eller Santa Cruz ville vært bedre valg.

 

Gleder me te fortsettelsen og neste år allerede! :-)

Bare mi ikkje mister Fabregas i sommer og ikkje får altfor mange skader så vinner mi ligaen neste år!

Link to comment
Share on other sites

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article2527885.ece

 

Var vel ingen bombe at noe ikke likte dette....

 

Hadde vært greit om FA hadde gitt en begrunnelse for hvorfor overgangen drøyde, så vi slipper disse spekulasjonene.. Skjønner godt at noen stiller spørsmålstegn, og er ikke forundret over at nettopp Villa gjør det ;)

Link to comment
Share on other sites

Litt uvant å gå inn igjen på Arsenal.com igjen i dag og se han på forsiden. Har jo ventet ganske lenge på at dette skulle skje nå, og nå er han plutselig der liksom. ;)

 

Tviler vel egentlig på om han er med i troppen til helgen. Størst sjanse er det vel for at han sitter på benken i såfall. Ikke lenge til Eduardo er kampklar igjen heller, så dette begynner å se positivt ut, nå må vi bare begynne å vinne kamper på rekke og rad.

 

Har avstått fra å se skrytevideoer av Arshavin, men kikket på noen i går og på sitt beste er han helt klart en vanvittig god spiller. Spørsmålet er bare om vi klarer å få dette frem igjen i han, og evt hvor fort. Han kan helt sikkert gi oss en del gode kamper allerede i år, men tror vi først og fremst kommer til å se det aller beste og stabilt beste av han først neste sesong.

 

Han er hurtig, god med begge bein og har en god spilleforståelse. Det lover veldig godt, og jeg tror han kommer til å passe godt inn. Dette gir hele laget et ekstra løft, og jeg håper resten av spillertroppen nå gir alt i kampene fremover. Noen må jo ut av laget når Arshavin skal inn, og det er nok av posisjoner Arshavin kan komme inn i, så her er det bare for alle spillerne å jobbe steinhardt og forsvare sin posisjon.

 

Bare tull at Aston Villa f.eks klager på dette, men det er også litt greit at de viser at de ikke likte dette. Et tegn på at de frykter Arshavin og hva han kan hjelpe Arsenal til nå. Tror også vi kan forvente lag som ligger enda mer bakpå når de kommer til Emirates fremover nå og når Arshavin får muligheten til å vise seg frem.

 

Trust in Arshavin, Trust in Arsenal. C'mon! :D

Link to comment
Share on other sites

Har nå sett Arshavin, og må si at det er mye som imponerer meg. MEN det gjorde også Jeffers, Wiltord og Reyes, som er noen av de andre dyre kjøpene Wenger har gjort. Slik jeg ser det er det en ting jeg tror og håper skiller han fra Reyes og Wiltord (begge gjorde det brukbart for klubben, men ble ikke de stjernene som alle håpte på), og det er at han kommer fra en russisk liga som spiller litt røffere fotball og med lignende klima som i England. Derfor håper jeg han står litt mer rustet for tøffe taklinger, og er han en ekte russer kommer han til å fnyse av de håpløse angrepene fra folk som Neville, Butt og Griffin.

 

Gleder meg, men jeg tror nok han trenger litt tid til å bli varm i trøya. Endelig ser jeg konturene av et litt mer rutinert førsteellever, som kan ta Arsenal tilbake som invinsibles.

 

Almunia

Sagna/Kolo - Djorou - Gallas - Clichy

Arshavin - Fabregas - Denilson - Rosicky

Adebayor - Van Persie

Subs: Sagna/Kolo, Senderos, Walcott, Song, Nasri, Bendtner, Eduardo, Wilshere, Vela, Ramsey

 

Etter min meining er det slik et lag bør se ut, og så bør man ta ut de "relativt" gamle så fort de er ute av form.

 

Drømmelaget mitt ville fort skiftet ut Gallas med ein type som Hangeland eller ein annen posisjonssterk forsvarer. Samtidig som e ville bytta ut Denilson med ein type som ligner Flamini, Gilberto eller Vieira. Adebayor ville heller ikke vært på mitt drømmelag, ikke fordi han ikke har evnene, men fordi han ikke er konsistent nok. Sånn sett tror jeg Eduardo eller Santa Cruz ville vært bedre valg.

 

Gleder me te fortsettelsen og neste år allerede! :-)

Bare mi ikkje mister Fabregas i sommer og ikkje får altfor mange skader så vinner mi ligaen neste år!

 

For å være HELT ærølig så syntes jeg Nasri er bedre enn Denilson på midten der.. så da ville jeg ha brukt han, MEN så kan vi jo ikke ha 2 Offensive midtbanespillere heller...

Link to comment
Share on other sites

Arshavin er akkurat en slik spiller jeg har håpet på at Wenger skulle hente i lang tid nå (Begynner det å bli ett par tre år?). Selv om jeg var sikker på at han kom etter Wengers utalelser i helgen, må jeg si jeg pustet lettet ut da det til slutt ble offentliggjort på arsenal.com

 

Endelig har Wenger hørt oss og hentet en etablert spiller i verdensklasse til klubben! Kjøpet av Arshavin kommer garantert til å gi oss ett løft, om ikke annet psykologisk for resten av laget (og supporterne).

 

Gleder meg stort til å se han spille i trøya vår. Jeg tipper at han får 10-15 minutter mot slutten av kampen mot Tottenham til helgen.

 

Nå ser jeg for første gang siden sessongstart possitivt på at vi kan ende blandt topp fire. ;)

 

Bergkamp overgangen i 1996 var en kjempeboost for oss supportere og klubb.

Dette har potensiale til å bli det samme. Er utrolig spent på Arshavin.

Men gi han tid.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte på å bestille drakta,men er vel bare ett tidsspørsmål før han har nummer 10 :D

 

Gallas forsvinner nok til sommeren og da er vel AA i 10`ern fra neste sesong. En mer verdig avtaker til DB10 tror jeg ikke vi kunne fått, men han har seff mye å bevise, og når hna Bergkamp til magen skal vi være fornøyde.

 

Men nok om det. drakten må nok bestilles ;)

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært greit om FA hadde gitt en begrunnelse for hvorfor overgangen drøyde, så vi slipper disse spekulasjonene.. Skjønner godt at noen stiller spørsmålstegn, og er ikke forundret over at nettopp Villa gjør det

 

Nei, ingen overraskelse at Villa klager. Kanskje mer overraskende at Tottenham IKKE har gjort det enda! ;)

 

Ja, her burde det vel vært gitt en redegjørelse, skjønt noen opplysninger om hvorfor dette tok slik tid har kommet ut; ryktene om at papirene fra Russland kom for sent og at noen av papirene var ufullstendig fylt ut. Selv om Arsenal åpenbart her beveget seg på grensen av det tilrådelige - de KUNNE ha ordnet dette tidligere - og det var noen uforutsette faktorer - været - som bidro til kaoset, viser vel kanskje denne saken mer enn noe annet at regelverket ikke fungerer HELT etter intensjonen. På den ene siden er jo en frist til for å følges. På den annen side spiller det jo ingen praktisk rolle om man kommer noen timer for sent. Men saken viser jo at en aktør her på sin side kan ha gjort alt riktig, og likevel risikere å ende opp med skjegget i postkassa, på grunn av faktorer utenfor ens egen kontroll. Både prinsippielt og juridisk er det derfor ikke så merkelig at FA godkjente overgangen. Alternativet hadde trolig vært mye vanskeligere å takle rent juridisk... Men at fotballen klarer å lage regler som skaper gråsoner er ikke noe nytt. Det beste hadde kanskje vært å fjerne hele transfervinduet; idretten er vel den eneste bransjen der man ikke får lov til å ansette nye folk utenom et par måneder i året... Men når vi først har denne ordningen virker det rimelig at den praktiseres med en viss liberalitet. Ja, man må melde inn en transfer før fristen, men man kan ordne opp i praktiske detaljer etterpå. Sånn sett kan det jo hende Arsjavin sagaen kommer til å danne presedens. Det gjenstår å se.

Link to comment
Share on other sites

Forundrer meg ikke ett sekund. Sånn går det Wenger, når du faen ikke får ut fingeren fortere enn det, så må det gå til helvete. Hadde Wenger bare akseptert kravene til Zenit med en gang (Vi ga jo til slutt 16 mill pund uansett) så hadde Arshavin kunne spilt mot West Ham også.

 

Edit: Var ment som svar på Evjus innlegg.

Helt enig!!!!!!

Uansett om det er Wenger eller styret som har siste ord er det klart at Wenger ikke har stått på sidelinja. Blir ikke denne overgangen noe av, er mye av skylden Wenger sin. Det er slik i denne saken at selgende klubb ikke var nødt til å selge, og hvor den kjøpende klubben måtte kjøpe (innse det, at det trengs noe nytt i Arsenal nå!!!). Da har man i utgangspunktet ikke de beste forhandlingskorta på hånd, og bør langt på vei akseptere kravet til selgerklubben. Hvis ikke risikerer man å sitte igjen med skjegget i postkassa...

å idag, Akkurat som ventet fra min side, er det du so sitter med skjegget i postkassa ;)

 

som sagt tidligere, dette ordner seg, å nå er vi alle glade for vår nye russer :D :D

 

gratulerer alle sammen :D

Jeg sa "blir ikke denne overgangen noe av...". Derfor, i og med at det ble noe av, annuleres resten av innholdet. Og for det andre, det viser seg jo at vi måtte ut med 16-17 mill uansett så vi kunne liksågodt kjøpt han for en måned siden..

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hva frakt og porto kommer på ved bestilling fra Arsenal.com? Den skjorta skal jeg ha!

Det kommer jo opp når du bestiller? Legger du bare drakta i handlekurven, så kommer det opp en totalpris der som er inkludert frakt og porto!

Link to comment
Share on other sites

I tillegg kommer vel toll på 25% av prisen (uten frakt).

 

Når jeg bestillte to drakter til barna mine betalte jeg bare det som kom opp, ikke noe mer.

 

Men det som jeg er spent på er kvaliteten på trykket! Tallen på den ene drakten (faktisk nr.23!) var nesten helt av da jeg mottok drakten, på den andre drakten løsnet tallet under bruk første gang.

Kan være bare jeg som var uheldig.

Noen som vet en god måte å få festet tallene igjen?

Link to comment
Share on other sites

det er vel merker som er trykket på ved hjelp av varme, kanskje det går an å stryke over med strykejern (ha et håndkle mellom drakt/strykejern), men kan jp være at det var dårlig med lim på tallet, noe som gjør jobben vanskelig....

Det pleier å funke, evt ta den med til en butikk som trykker og be de feste det. Tror forøvrig det er du som har vært uheldig, Roysann. Har bestilt 6 drakter fra arsenal.com og vært bra kvalitet på trykket da hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

I tillegg kommer vel toll på 25% av prisen (uten frakt).

Jeg bestilte drakta med Arshavin på, men kom på mystisk vis til å lage han som nr .1, har sendt mail om dette, men har ikke fått svar( sendte i går kveld) tar det lang tid før de svarer, eller klarer de e.vt rette opp dette?

Link to comment
Share on other sites

Arshavin kan vel ikke spille i Champions League for oss, siden han har spilt for Zenit?

Det kan han ikke nei. Kjipt, for hadde vært moro å se han leike med Riise ;)

Riise røk korsbåndet, så tviler på om han blir klar. :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...